Ikka ja jälle seda automaksu!

Mulle meeldis ikkagi see idee, et kopterid, lennukid, jahid ja paadid ka maksu alla, siis ei saa riigikogulased enda sõitusid esinduskuludesse kanda enam nii lihtsalt, äkki mõtlevad siiski ringi. Kalurid saavad selle idee peale pahaseks, sest neile on paat samasugune töövahend nagu auto nö FIE'st kullerile. Autode levikut saab ka piirata meie lähiminevikust tuntud ostuloaga Big Grin 

Audi kommentaar oli huvitav, ma vesistan ühte Golf 2 peale juba pikemat aega, seisab teist aastat sama koha peal, pole tal rehvid tühjad ega midagist...

Tarbimismaks on meil juba olemas, selle nimi on kütuseaktsiis. Mitte midagi pole vaja muuta või siis kui muuta, see ära kaotada ja liikuda kuumaksu peale alles peale selle kaotamist.
Vasta

Paar teemavälist postitust läks prügikasti.

(14-07-2023, 11:33 AM)marz Kirjutas:  Imestan peaaegu kui viisakaks on jäädud siin keskkonnas selle maksuasja kohta

kui asja sisust hakatakse rääkima juuli lõpus, siis asjalikud inimesed ei vehi ette rusikate või tõrvikutega või millega iganes. Ega lärma hapukurgihooajal "sisu" tootva ajakirjaniku nn klikipealkirja peale.

sellest, et maksul pole rohepöördega suurt midagi pistmist (võinoh - nii saab teda ajapikku küll sisustada, aga mitte kohe) ja see lapib esialgu labaselt kallite valimislubadustega tekitatud eelarveauke, oskab aga väike lapski öelda. Niiet ka see pole suurem asi jututeema.

kui pole millestki rääkida, siis pole ka juttu.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Eelpool mainitud passatinäide on täitsa hea näitena, samas annab kütuseaktsiis siiski valiku kasutada ja maksta või siis mitte. Kas midagi autotiheduse laadset kordajat ei kannataks arutada, et Tallinnas on tõesti väga palju autosid ja eks neid piirkondasid on veel, kus neid võiks vähem olla ja kannataks ühistransporti kasutada. Tihedamas piirkonnas on kõrgem tasu ja nö Võrumaa metsas madalam.

Ford Granada
Vasta

Jätame need tõrvikud sinnapaika, selliste sümbolite mängutoomine kisub juba tugevalt kiiva ja eelpool mainit ref-ekre vastasseisu. Elus on mustrid ja neid on võimalik teinekord ette aimata. See, et nö ametlik suund, keskkonna kaitse, pole pärispõhjendus ja see on elementaarne tähendab seda, et kahepalgelisus on elementaarne. Jah, ka mina saan sellest aru, lastest rääkimata, see ei tähenda, et seda peaks heaks kiitma. Mis siin artiklis nii segast siis on kui päises on mõned asjad konkreetselt  välja toodud https://pealinn.ee/2023/07/03/tasuda-tul...a-arvatud/

Ford Granada
Vasta

See pealkiri on eksitav ja lihtsalt klikkima kiskuv. Ei ole öeldud, et ajutiselt registrist kustutatud masinad maksu alla lähevad. Öeldud on aga, et maksuprojekti sisust kuuleme juuli teises pooles.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Tere

Siin on juba konkreetsemalt juttu et maksualla plaanitakse panna kõik autod.

OTSE POSTIMEHEST ⟩ Autoomanike Liidu juht: automaks on riiklik väljapressimiskatse! (postimees.ee)

Veel mingi artikli sisu oli ,et kõik autod lähevad maksu alla kas sõidab või ei. 
  Olen nõus, et enne kui ei ole ametlikku näegemust tulevast maksust , ei ole mõtet rusikatega vehkida. Aga praegu kuvatava info põhjal on muretsemiseks põhjust küll. Kui see on riigiaparaadi inimestel kuidagi teistmoodi mõeldud/planeeritud, siis on nad lihtsalt kommunikatsioonis ja rahvaga suhtlemisel läbi kukkunud.
   Et vältida ühiskonnas valearusaamasid ja paanikat tuleb anda rahvale selgeid ja otseseid sõnumeid. Praegu aga on riigil sellise mastaapse teemaga pehmeltöeldes po.... just rahvale selgitamise osas. Korraldatakse ümarlaudasid aga rahandusministeerium rohkem kommentaare ei jaga,öeldakse et vaatame sügisel ja juuli lõpus. Selline infosulg annabki kütet radikaalidele. Kui me võtame, et eestis on umbes 900000 autot ja ütleme keskmiselt on igal elanikul 2 autot, siis see maks mõjutaks otseselt 450000 elanikku. Ehk otsemõju on kolmandikule eestis elavatele inimestele. Kaudne mõju on enamikule eestis elavatest inimestest.   Võrdluseks riigikogu valimistel osales 615 009 inimest.

Selge see, et selline teema saab ühiskonnast elavat vastukaja, eriti kui riik ei suhtle rahvaga ja inimene kellel on kolm autoromu ja miinimum palk jääb hoobilt vaeseks ja riigile võlgu. Ja neile kes arvavad, et inimesed liigselt tõmblevad ,mõelge kui kiiresti ja lihtsast kehtestati maanteekasutustasu? Selle maksuga löödi kõik veoautoomanikud ühekorraga ja ühe nuiaga lapikuks.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.
Vasta

Mitte debatti, vaid Jebatti antakse.
Vasta

(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  me oleme hetkel 17'nes riik maailmas sõidukite arvus 1000 elaniku kohta

Kummaline tabel, ma ei saa hästi aru, mitmes see Island on?
Vasta

Olen endiselt seda meelt, et selle maksuga tehakse tegelikult karuteene ja järjekindlalt tegeldakse eesti rahva hävitamisega. Väga paljudel inimestel on eluasemelaenud ja juba need on tänu Euroopa Liidule tõusnud mitusada eurot kuus, makstakse meeletult intresse, millest tagasi midagi nagunii ei saa. Tohutud summad lähevad Ukrainasse ning sellises koguses just selleks, et näidata end eesrindliku riigina ning et siis midagi siluda, mõtleme veel igasugu makse välja. Fakt on see, et kui automaks ikkagi tuleb, ei piisa sellest nagunii mingi augu lappimiseks ja siis tullakse välja järgmiste "geniaalsete" ideedega. On ju räägitud ka tulu- ja käibemaksu tõstmisest. Mis viga "neil seal üleval" rääkida ja makse tõsta, neil tõstetakse ju mis iganes põhjusel ka palku, mille jälle rahvas peab kinni maksma. 
Põhja, igatahes, kolinal!
Vasta

Tere!
Mina midagi sellest asjast ei tea, mind ei huvita ja ma pole mingisuguseid arutelusid ega kirjatükke jälginud ega uurinud. Ja sestap tundubki ka mulle sobilik siia teemasse sisu juurde toota...
Minul on 3 autot, ühte vist ei ole üldse olemaski või mädaneb seal Tartu liinan kusagil, ühel ei ole mootrit juba minuomaks saamisest saati ja kolmas lihtsalt ei sõida juba ca 20 aastat. Mina ise olen värske rehvormipartei valija, valisin salajase e-hääletuse käigus, varemalt olen valinud ka teisi parteisid ja erakondi.
Mina pooldan suvalise automaksu kehtestamist, käibe- ja tulumaksu suurendamist, pensionile siirdumise verstaposti kergitamist ja alkoholi ning tubaku maksude tõstmist. Jalgrattamuuseumi teadusnõukogu liikmena ma ei suuda kuidagi mõista, miks pole praeguse Eesti Vabariigi seadustega kehtestatud jalgratta aastamaksu?  Sad Kas praegune eestiriik ei olegi selle päris õige Eesti Wabariigi seaduslik järglane, et ei ole mingit korda ega jalgrataste aastamaksu?
Raadio ja televiisori maks - ausalt öelda mul on savi, aga võiks muidugi olla, mina küll neid ei tarbi, mina vaatan juutuubi ja tarvitan oopis teisi aineid!  Cool 
Ärge, kurat, virisege, makske, mis küsitakse ja elu läheb edasi ja järjest paremaks läheb, kogu aeg on läinud paremaks, no vähemalt Põhjasõja ajast saati! Või kui ma eksin (no muidugi ei eksi tegelt), siis paluksin vakte!

tervitades, türi Priit
Vasta

Ma käisin just Saksamaal, juuni alguses siis. Ükskõik, millisel mägiteel ma seal ka ei sõitnud oma KIA'ga, sõitis mulle vastu vähemalt Porche. Vanused pole tähtsad, sest need olid seinast seina ja tegelt neid keskmootoriga sportautosid oli veel rohkem kui tagamootoriga porchesid kuid siiski siiski! Ma olen lõuna Saksamaal, kohas, mis peaks olema ideeliselt ju ökoloogia tipp ja näen 24h jooksul kahte elektriautot ja 60% sportautosid vs 39% muud saksa toodangut (kiirtee jätame välja, seal oli paar Teslat liikvel). Vist sattusin väga rikkasse piirkonda oma korea ökomasinaga sõitma, sest saksas ju sellistele porchedele ca 100 euri aastamaks, karmimatele lambodele ja puhtalt itaalia karmi hobujõu toodangule kuni 350 euri maks jne ning ei tasu isegi ju arvesse võtta meie keskmise palga ja Saksamaa keskmise palga suhet. Eestlane on rikas, ma ütlen, väga väga rikas, meie hoiamegi kogu Euroopat hetkel juba üleval! (iroonia)
Vasta

(14-07-2023, 12:21 PM)honkomees Kirjutas:  Mina tõstan käed püsti, selle 2 koha saarekest küll ei suuda täpselt näidata aga teised on ju väga tuntud kohad ja peaks igale kooliskäinud ja geograafiat õppinud inimesele olema muretult näidatavad.

Näiteks Gibraltaril on inimese kohta rohkem autosid, sest see on maksuparadiis. Sealt saab osta Euroopa Liidu mitteresidendina auto käibemaksuvabalt, registreerida sealsesse autoregistrisse ja liigelda probleemivabalt kõikides riikides peale maksuresidentsuse riigi ja tehnoülevaatust on vaja teha nelja aasta peale ühe korra Gibraltaril. Marokolastele on see idekas diil EU-s liiklemiseks.
Umbes sama lugu on Guernsey riigiga, põhimõtteliselt on seal ainult 20% tulumaks, muid maksusid eraisikul pole. Keda ikka Eesti maksud pitsitavad, siis vutt-vutt Guernsey'sse elama.


(14-07-2023, 13:35 PM)marz Kirjutas:  Küsimus automaksu pooldajatele-kas seda on vaja riigikassa täitmiseks või millekski muuks? Kas meie autonduse olukord on nii kehv, et seda peaks maksudega suunama hakkama, siis kuhu? Kuidas nö hobisõidukite maksustamine selles suunas midagi parandab? Kui ainult riigikassa, siis pole vaja sõnagi mingist keskkonnast.

Refereerides ERR'i artiklit, siis seda on vaja, sest 2030. aastaks peab Euroopa Liit rohepöörde raames vähendama kasvuhoonegaaside netoheidet vähemalt 55 protsenti võrreldes 1990. aasta tasemega. Eesti on ainus Euroopa Liidu riik, kus pole elanike transpordieelistuste suunamiseks kasutusele võetud automaksu. Allikas

See, kes muretseb jätkuvalt, et äkki minu seisev hobiauto läheb maksu alla, siis näiteks Prantususmaal ei küsita autokollektsionääride käest automaksu. Nii et sõiduk Prantsusmaa autoregistrisse ja asi mutt.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

(15-07-2023, 00:11 AM)deus Kirjutas:  Ma käisin just Saksamaal, juuni alguses siis. Ükskõik, millisel mägiteel ma seal ka ei sõitnud oma KIA'ga, sõitis mulle vastu vähemalt Porche. Vanused pole tähtsad, sest need olid seinast seina ja tegelt neid keskmootoriga sportautosid oli veel rohkem kui tagamootoriga porchesid kuid siiski siiski! Ma olen lõuna Saksamaal, kohas, mis peaks olema ideeliselt ju ökoloogia tipp ja näen 24h jooksul kahte elektriautot ja 60% sportautosid vs 39% muud saksa toodangut (kiirtee jätame välja, seal oli paar Teslat liikvel). Vist sattusin väga rikkasse piirkonda oma korea ökomasinaga sõitma, sest saksas ju sellistele porchedele ca 100 euri aastamaks, karmimatele lambodele ja puhtalt itaalia karmi hobujõu toodangule kuni 350 euri maks 


No siis on variante vähe. Rheinland, Baden-Würtenberg või Bayerni liidumaa. Aga see alumine äär pole ka enam päris saksamaa. Seal elatakse teistmoodi.  Enamus saksamaa rahast on Stuttgartis ehk Baden Würtenbergi liidumaal. 
Stuti eliitrajoonides ringi liikudes näed maja ees ühte elektrikat ja siis paare kolme "püssi".
Poes ja turul käiakse elektri jõul aga linnast väljaspool paugutatakse 911 või Panameraga mis on lausa tulipunased võrreldes rohelise värvi ja mõtteviisiga.
Sealkandis on raha nii palju, et ma ei kujuta ette kuidas või mis vahenditega sundida neid vendi mägedes Teslaga liikuma.
Päris saksamaa algab kui Thüringeni liidumaa piiri ületad ja esimest RS 09 aia ääres näed.
Ja üldse, mäed tõmbavad raha ligi.  Mine sealt üle mäe ükskõik kuhu poole ja muud ei näe kui Porsche Lambo jne.

Aquila captas non muscas.
Vasta

(15-07-2023, 00:52 AM)hendrik Kirjutas:  Refereerides ERR'i artiklit, siis seda on vaja, sest 2030. aastaks peab Euroopa Liit rohepöörde raames vähendama kasvuhoonegaaside netoheidet vähemalt 55 protsenti võrreldes 1990. aasta tasemega. 

Eraautode õhkupaisatav heide on köömes kogu selle jura kõrval, mida pressib õhku meie uusima jumaluse, majanduskasvu nuumamiseks toodetava ja transporditava mittevajaliku trääniga majandamine. Seega kui keegi tegelikult ka muretseb keskkonna pärast, siis palju suurema teene teed oma olemasolevaid asju paigates ja pakendatud sodi asemel lahtist kaupa soetades, kui elektriautot või -üksratast soetades. Aga see on ju tülikas ja pole moodne...

Ühel hetkel turgatas pähe, et kogu EL rohepöörasus on kaldu inimeste tarusse/sipelgapessa sundimise poole... Tasub meeles pidada, et sülemi liige pole oluline ja selle võib sülemi heaolu nimel vajadusel ohverdada. Asi, mida inimühiskonnas praegu tolereeritakse vaid vähestes kohtades.

(15-07-2023, 00:52 AM)hendrik Kirjutas:  Eesti on ainus Euroopa Liidu riik, kus pole elanike transpordieelistuste suunamiseks kasutusele võetud automaksu. Allikas


Ja see on oluline kuidas täpsemalt? Meil pole ka mitmeid muid lollusi veel rakendatud, kas peame kindlasti teiste eeskuju pimesi jälgima?

Ühistransport on puhtalt tiheasustusalade asi. Maal ei hakka mitte kunagi käima buss igaühe eelistuste järgi. Ning seada oma elu bussi/rongiaegae järele võib ainult see, kel elus paremat teha pole. Näiteks kõrgmaja üüripinnal elav kodutu.

(15-07-2023, 00:52 AM)hendrik Kirjutas:  See, kes muretseb jätkuvalt, et äkki minu seisev hobiauto läheb maksu alla, siis näiteks Prantususmaal ei küsita autokollektsionääride käest automaksu. Nii et sõiduk Prantsusmaa autoregistrisse ja asi mutt.

Äkki võiks need, kes naudivad kõrgeid (teiste makstavaid) makse, peaks kolima sinna, kus on rohkem maksjaid?
Vasta

Tegelikult sõitsin ma selle Saksamaa suht risti läbi kuni põhja välja. Ei olnud see liikluspilt mujal ka teistsugune väga. Kokkuvõtvalt võib tegelt öelda, et automaks ei vähenda mitte mingit ökojälge, pigem hakkab suurendama, sest kui ma juba pean maksma, siis miks mitte maksta millegi mugava eest vaid peaks maksma mikromootoriga ostukäru eest?
Vanainimesed saavad pihta, see on halb.
Vasta

Kuidagi väga tuttav on jälle järjekordne jahumine. Kas keegi suudaks üles leida veokite teemaksu arutelu ja viite postitada. Siis näete, kuidas meie juhtprintsessid lihtsalt teie arvamustest üle sõidavad. Algul oli jutt 7 tonnist ja siis kirja pandi 3,5tonni. Välismaalstele ei saanud juriidiliselt trahvi teha, aga eesti rahvas maksab kohe, sest kardab kohtutäiturit. Paluks viidet, kes oskab leida siit pudrupotist. 
Parimat  h2rra.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Vasta

(15-07-2023, 00:11 AM)deus Kirjutas:  Ma käisin just Saksamaal, juuni alguses siis..
... Vist sattusin väga rikkasse piirkonda oma korea ökomasinaga sõitma, sest saksas ju sellistele porchedele ca 100 euri aastamaks, karmimatele lambodele ja puhtalt itaalia karmi hobujõu toodangule kuni 350 euri maks jne ning ei tasu isegi ju arvesse võtta meie keskmise palga ja Saksamaa keskmise palga suhet...
Kõlab kuidagi liiga hea, et tõsi olla see 100 euri aastamaks Porchele. Elan ise Alam-Saksimaal 170 000 elanikuga linnas ning minul on kohalikus registris 2014. aasta 85kw diiselmootoriga (EURO5) VW kolmekümne päeva automaks € 23.50 ja aastamaks oleks € 286 EUR. Maksin äsja just 1 kuu jagu maksu ära, arvutuskäigu leiab tutvumiseks manusest. Kohalike arust on see ühe kuu rahasumma paras naljanumber, et ühe või kahe päeva toidukraam supermarketist. Arutleti ka, et kuidas mul automaks nii madal saab olla ja seletuseks leiti, et ju EURO5 ja DPF nihutavad minu "musta diislit" kõvasti elektriauto poole, et selline odav hind tuleb.

Samas Eesti registris on mul mitu palju vanemat VW EURO3 diislit, mille puhul hinnaklass oleks ka juba Saksas palju kallim. Seetõttu olen ka igasuguse automaksu osas hetkel väga negatiivselt meelestatud. Lisaks läheb ka see elektriautode soodustamine automaksu kehtestamisel natuke juba liiga üle võlli. Siiani maksavad tavaauto omanikud "karistuseks" kütuseaktsiisi võrreldes elektriauto omanikega. Nüüd aga tuleks lisaks veel ka aastamaks ja registreerimismaks, nii et elektriauto omamine oleks kunstlikult justkui 3x rohkem soodustatud. Selline kunstlik pealesurumine võib anda hoopis tagasilöögi, et pealesurutud (tegelikkuses hea) asja vastu võib tekkida tõrksus. Umbes nagu karskluskampaania vene aja lõpus.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta

(15-07-2023, 11:11 AM)spitfire Kirjutas:  See on ju vale. Aga Leedu, Bulgaaria, Slovakkia, Sloveenia, Poola ?

Leedus kehtib sellest aastast automaks. Allikas
SIIT on võimalik lihtsa vaevaga kontrollida, palju maksma peab.

Bulgaarias on automaks, vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 55.

Slovakkias on automaks registreerimisel, eraisikutel igakuine/-aastane maks puudub, küll aga on see olemas ettevõtte omanduses olevatel sõidukitel. Vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 226.

Sloveenias on automaks registreerimisel, vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 244.

Poolas on automaks ettevõtetele, kes müüvad sõiduautosid enne nende esmaregistreerimist ja importijatele, EL'i ühendusesisestele kaubitsejatele, kes müüvad/vahendavad sõiduautosid. Vaadake ANTUD dokumenti alates leheküljest 205.

Eestis ei ole automaksu sõiduki registreerimisel ega igakuist/aastast maksu ja ettevõtted, automüüjad, -importijad ei pea automaksu maksma, esineb ainult raskeveokimaks. Nii et olge õnnelikud, et nii kaua on sedasi läbi aetud.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee
Vasta

Automaks kui selline tuleb igal juhul. Lihtsalt meie superinimesed tahavad maksustada ka autod mis on registris peatatud kande olekus. Mida mujal riikides ei tehta. Ka meie üle lahenaabrite juures Soomes,ega ka Rootsis. Ka saksas sai auto arvelt maha võtta. Kuigi vist jah uuesti arvele pannes pidi mingi väikse maksu maksma. 
Musta numbri seltskonnal on oma eestkostjad olemas ja suht kindlasti tuleb neile erisus. Tava hobikate seltskonnal aga eestkostjat pole. Ja nagu ikka on ju iga üks väljas oma asja eest ainult.  Ja härra kes seda asja seal riigipiruka pool hoolega veab on ju ise padu särtsuautode kummardaja ja täielik hobiautonduse võhik. Samas on ta osanik särtsuautode rendiürituses ja ühe margi turustamises abiline. Kuigi mõned lugupeetud KSF id manitsevad lolle mitte kisama enne kui on väljas ametlik pakkumine,siis on see ikka eriti kitsa silmaringi vaade. Kui on ametlik paber laual on juba asjad ära räägitud. Ja hilisem kaagutamine eriti pilli ei puhu. 
Foorumeid ja jutujätke loetakse päris hoolega seal ka. Ja ka härra kes siingi kontot omab on siin kirjutatuga kenasti kursis.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(15-07-2023, 14:28 PM)hendrik Kirjutas:  Esineb ainult raskeveokimaks. Nii et olge õnnelikud, et nii kaua on sedasi läbi aetud.
Lisaks kehtib ka teekasutustasu sõidukitele üle 3,5t. Maks sõiduki omamise eest ei ole kuidagi arusaadav. Keskkonnaga seotud teemad tulenevad ikkagi kasutamisest, kasutamisega on otseselt seotud kütus, millel on juba aktsiisi näol maksustamise võimalus olemas. Auto võtab rohkem kütet on ka maksu laekumine km kohta suurem. Tuleks uuesti eraldada mootorsõidukite kütuseaktsiisi laekumine eraldi reale ja lahutada ruumide kütteks ja gened, laevad, rongid kütus eraldi, sest see kütus ei ole seotud tee kasutamisega. Kokku pandi asjad tõenäoliselt seetõttu, et Rail Baltiku arvutused päris puu taga ei oleks. Tõenäoliselt on planeeritav automaks seotud mingi eu toetuse saamisega, kus pärast näidatakse, kui tublid me jälle olime registriandmetega manipuleerimises.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 13 külali(st)ne