Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

See on täiesti kohutav idee, tänapäevane 125ne on suht igas mõttes "päris" tsikkel ja kui inimene tahab päriselt tsikliga sõita, siis ta võtab selle aja ning teeb load. Kui ei taha, siis istub oma kirstus edasi ja ei häiri teisi. See veel puudus, et lisaks tõuksidele ja mopeedautodele tekib linnapilti veel eraldi rendivõrride masinaklass, millega iga pooletoobine saab kaaskodanikke hirmu all hoida...

Ma näiteks istusin üldse elus esimest korda mootorratta selga esimeses sõidutunnis aastal 2014 ning põhimõtteliselt kogu kohustuslik 10 tunni pikkune sõidukursus kulus platsieksami elementide, nagu põige, pidurdus ja kaheksa, lihvimise peale. Linnas käisin ühe korra ja sedagi Keilas. Tsikkel tundub paandunud bkatile lihtsa asjana, ainult keera rulli ja hoia kinni, aga tegelikult nõuab esmaseks ellujäämiseks vajaliku tunnetuse tekkimine kõvasti aega, isegi kordades rohkem kui see kohustuslik 10h. Ja noh ega see protsess päriselt ei lõppegi kunagi ära.

Riik üritab võidelda autostumise vastu, me oleme hetkel 17'nes riik maailmas sõidukite arvus 1000 elaniku kohta, näiteks Lätis on sõidukeid elaniku kohta pea poole vähem. Mõistan, et autoregistris on sõidukeid, millest on ammu sulatud midagi muud, kuid see pole riigi asi, et autoomanikud sõiduki korrektselt laseksid lammutada. Kui hõlptulu teenimise eesmärgil on mindud muud teed (näiteks sõiduk on lammutatud mittesertifitseeritud lammutuskoja poolt), siis las need autoomanikud lurbivad ise enda jama nüüd kokku, pole mõtet neile kaasa tunda.
Ühel härral seisab juba teist aastat Audi 80 vastasgaraažiboksi ees, lageda taeva all, rehvid tühjad, värv koorub, kere roostetab. Teine härra laiutab nelja sõiduautoga korteriühistu parklas, seeläbi teistel pole parkimiskohti, korteriühistu juhatus on vilets (nepotism) ning ei võta midagi ette. Loodetavasti automaks paneb asjad liikuma paremuse suunas.
Automaksust võiksid olla vabastatud rariteedid, ajalooliselt olulised sõidukid, musta numbriga jms eksemplarid. Kus hobiautonduses kiil vahele lüüa, on minul raske öelda.
Maksta ca 120 rutsi aastas auto kohta on köömes, kui läheb paljuks, käige jala. Ca 100 aastat tagasi autosid põhimõtteliselt polnudki tänavapildis, nüüd jääb mõnel vennal sajast ekipaažist kuuri all väheks. Võib-olla oleks aeg saata mõned isendid pressi alla, igat roima pole vaja säilitada.

Robotniidukite müük, paigaldus ja sõltumatu tehniline know-how: https://herizon.ee

Kolme eelneva postituse võtmes:

1) Kui poliitsotsiopaatide silmis tekib liiklusesse kriitiline mass säärekamehi (ka üle 125 kuubiku), siis hakatakse neidki maksustama.

2) Absoluutselt nõus, et rendisäärekaid pole meile siia tuhat aastat tarvis. Talumatult palju ahastust ja meeleheidet suudavad pakkuda ka praegused poltdraiverid.

3) Varamaks on totaalselt ebaõiglane, selle vara soetamiseks kasutatud vahenditelt on (valdavalt) maksud juba makstud. Ja mittevähe makstud.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  ...
Automaksust võiksid olla vabastatud rariteedid, ajalooliselt olulised sõidukid, musta numbriga jms eksemplarid. Kus hobiautonduses kiil vahele lüüa, on minul raske öelda.
Maksta ca 120 rutsi aastas auto kohta on köömes, kui läheb paljuks, käige jala. Ca 100 aastat tagasi autosid põhimõtteliselt polnudki tänavapildis, nüüd jääb mõnel vennal sajast ekipaažist kuuri all väheks. Võib-olla oleks aeg saata mõned isendid pressi alla, igat roima pole vaja säilitada.

Ma võin mõista frustratsiooni tiheasustusalade täissittujate suhtes, aga kõigi karistamist selliste oinaste korralekutsumiseks ei pea õigeks. Kas järgmiseks hakkame arutama vägistamismaksu kõigile, kel till püksis?

Millest selline helesinine unistus, et see vaid kümnekaga kuus piirdub? Läbikäinud soovitud summa kokkukraapimiseks peab see olema ikka suurujärgus 500 aastas. Ja siit tekib nüüd küll vahe sisse.

Jah, minus räägib praegu maal elav autopede, kellel jaoks on normaalne teha rasked kohalikud veod ebamugava ja lärmaka kastikaga, pikad maanteesõidud pereuniversaaliga, koerad-lapsed  ujutada ja muud kohalikud lühisõidud teha berlinksiga ja kelle naisel tõesti on linnamaastur. Rääkimata kuuris katte all olevast suursedaanist, mida pühapäeviti (veel) jalutama viia jaksad. Need kõik on "vanad, saastavad ja koledad" ehk kõige kallima maksuklassi sõidukid. Samas on mul nende parkimiseks piisavalt hektarit kasutada ja metsaselaja ei sega mitte kedagi ega mitte kuidagi oma sõidukitega. Sõidukipargi tootmiseks on  jääkarud ammu sulatatud, need on kõik mitmenda ringi omad ja saavad minu käe läbi olulist elupikendust. Mille kuradi pärast pean mina maksma linnameeste saamatuse eest tegelda pohhuistidest saastajatega?

Seda juttu, et maarahvas saab mingi sisulise erandi, ma ei usu. Meil on nüüdseks juristide riik, kus ilma paragrahvi taha peitu pugemata keegi midagi otsustada ei julge ja paragrahv keelab diskrimineerida, muu hulgas elukoha alusel. Mingi vormilise muutus stiilis: Wändras elajad maksavad 97% maksust võivad ju teha. Suur vahe küll, kas maksad viis korda 500 või viis korda 485Sad

(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  ...
Ühel härral seisab juba teist aastat Audi 80 vastasgaraažiboksi ees, lageda taeva all, rehvid tühjad, värv koorub, kere roostetab. Teine härra laiutab ...

Vaat' see on uus tase, mida tuleks minister Võrklaevale soovitada. Et kui mingi korteriühistu oma maja ees parkimisega hakkama ei saa, siis kehtestame üleriigilise maksu.

Automaksu kehtestamine on üks asi, teine asi on kehtestada maks kõigile sõidukitele mis on registris,hoolimata sellest, et nad on ajutiselt arvelt maha võetud. See kõlab rahva vägistamisena. Suure tõenäosusega toob kaasa rahva pahameele ja võlgade laine. Ajakirjandusest on korduvalt läbijooksnud ,et eesti autoregistris on umbkaudu paarsadatuhat "surnud" masinat. 
  Riik on sellest teadlik,ei võta sellevastu midagi ette ja kehtestab veel automaksu. Kuidas see on õiglane kodanike vastu? Kuidas võlgade laine riigile vähendab tarbimist? Kuidas see säästab keskkonda? Kuidas selline käitumine riigipoolt vähendab CO heidet?  Küll aga annab see aimu, et riigil on lihtsalt raha vaja ja Exceli tabel näitab, et nii saab. Ehk siis see on Excelitabelipõhise juhtimise tulemus ,mitte maks millega midagi reguleerida ja parendada.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.

(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  me oleme hetkel 17'nes riik maailmas sõidukite arvus 1000 elaniku kohta,

Statistika on huvitav mängukann. Palun tõstke käsi püsti kes ilma guugeldamata, selle tabeli esimesed viis riiki kaardi pealt näidata oskab. 
Väga ei imestaks kui sellistel täppidel kaardi peal, vabandust riikidel, autoregister üldse puudub, kui ebavajalik. Kui meie registrist need 200 tuhhi olematut autot kustutada võiksime platseeruda vabalt kusagile Jersey ja Brunei vahele.  

Päris mitmes riigis saab inimene  rahaliselt premeeritud kui ta oma auto utiliseerib. Meil valitakse prääniku asemel piits.

hendriku suhtumine on midagi hirmutavat. Sama põikpäine nagu Võrklaeval ja tema tsunftil.
Põhjapanevate seisukohtade põhjendused on lihtsalt  emotsionaalsed väljaütlemised. Tuju vist halb.
See kui te seal oma ühistus ei saa parkimist korraldada ja loodate mingi müstilise juhatuse poolt lahendust siis see pole küll põhjus üleriigilist automaksu kehtestada.
Milles mina süüdi olen teie saamatuses?

Aquila captas non muscas.

Imestan peaaegu kui viisakaks on jäädud siin keskkonnas selle maksuasja kohta, teisele poole kaalu seades kui rumalaid asju tuuakse põhjendamaks automaksu sellist põhistamist. Minul on auto, mis on liikluses 20 aasta jooksul osalenud 1 aasta. Seisab minu garaažis, kellelegi jalgu ei jää, kellelegi heidet ei tekita. Sellises seisus ootab ta minu jaoks oma aega ja muu ei tohikski olla kellegi teise asi. Jõuab jälle habememaksuni välja see asi, kes tahab habet kanda, maksku, mille poolest see siis erineb praegusest situtatsioonist, habememaksu tuuakse aga tihtilugu kurioosseks näiteks kui lolliks võib minna.
Kas tõesti nii väheseid kotib, kas paljud ei tea või on käega löödud, eelpool oli ka põgusalt juba mõni aeg tagasi juttu https://petitsioon.ee/ei-automaksule

Ford Granada

Kuna riigil on raha vähe ja olukord kehv, siis ilmselt maksust me ei pääse. Minu mõte on,et see maks oleks tarbimise põhine nagu on näiteks maantekasutustasu, kus sa saad ise valida kauaks loa ostad. Või raskeveoki maks mida mastakse kvartali kaupa,ning kui auto ajutiselt arvelt maha võtad, siis maksu ei pea maksma. 
 Minuarvates on autoomanikeliit võtnud natuke äärmusliku hoiaku. Pigem peaks üritama suunata riiki selle paarisajatuhande auto probleemi lahendamisele ja automaksu kui  tarbimismaksu kehtestamisele mitte kui varamaksule. 
  Rääkides summadest, siis algul räägiti kuumaksust suurusjärgus 5-20 eur kuu. Viimases Postimehe intervjus oli juba jutuks summa umbes 300 eur aasta. Võrdluseks, 18 tonnise täismassiga euro 0,00 heitmega 5,5 liitrise ,152 kw diisliga veoka raskeveokimaks on 32 eur kvartal. Kas tundub õiglane? 
  Muidugi meie riigi lahendus oleks, et tõstame selle veokaomamise hinna taevasse ja veel natuke edasi. Big Grin 
  PS veokad on juba kahekordselt maksustatud. Kui võtta veel kütuseaktsiis, siis on veokad juba kolmekordselt maksustatud.

AU neile meestele, kes veel hoiavad vanaveokate kultuuri meie maal elus. Hoolimata meie riigi vaenulikusest.

Kaubavedu kaubikuga Tallinnas ja Harjumaal 56906136
Olemas ka autotreiler 2800 kg kandevõimega,millega aegajalt hädalisi aitan.

See, et osad võtavad automaksu osaks, kui paratamatuse, nagu vihmasaju ilmastukunähtusena, on kergelt kummastav. Keegi ei tundu küsivat,  et milleks seda tehakse. Kuhu see kõik raha läheb, mis laekub aktsiiside- ja tulu/käibeka tõstmisest? 

Kui keegi veel seda artiklit lugenud ei ole, siis võiks teha.
https://www.err.ee/1609028228/neivelt-et...l-lopetada

Ps. Petitsioonil ei näe isiklikult mõtet,  sest see ei ole siduv. Kunagi korjati ka vist üle 150000 allkirja abieluks mehe ja naise vahel,  kuid omasooiharad saavad nüüd kohe omavahel abielluda. Seega suht meelelahutus või keegi allakirjutanu,  kes saab ennast hästi tunda, et panus on minu poolt antud. Kui rahvas tõesti tänavatele tuleks, siis ehk muutuks midagi, kuid asi see eestlasele nüüd maksta pole, ikka parem, kui tugitoolist üles tõusta.

See petitsioon ei koti kedagi.
Autoomanike liit hakkas ka jaurama, et on igasuguse automaksu vastu. Tulemus, 99% sõidetakse neist nüüd lihtsalt teerulliga üle.
Muidu sellistel organisatsioonidel on teatud mõjuvõim olemas. Hotellid ju said esialgse plaaniga võrreldes maksuleevendust.
Sisulist debatti on vaja, siingi väljatoodud väga paljud mõistlikud ideed lähevad niisama jauramisega "ei automaksule" potist alla.

(14-07-2023, 11:07 AM)spitfire Kirjutas:  
(14-07-2023, 02:22 AM)hendrik Kirjutas:  me oleme hetkel 17'nes riik maailmas sõidukite arvus 1000 elaniku kohta,

Statistika on huvitav mängukann. Palun tõstke käsi püsti kes ilma guugeldamata, selle tabeli esimesed viis riiki kaardi pealt näidata oskab. ...
Päris mitmes riigis saab inimene  rahaliselt premeeritud kui ta oma auto utiliseerib. Meil valitakse prääniku asemel piits.
Mina tõstan käed püsti, selle 2 koha saarekest küll ei suuda täpselt näidata aga teised on ju väga tuntud kohad ja peaks igale kooliskäinud ja geograafiat õppinud inimesele olema muretult näidatavad. Arvan ka, et paberimajandus on seal paremas korras kui meil, surnud hingi nimekirjas pole ja igaüks saab auto maha kanda ilma mingeid tõendeid esitamata.

Aga preemiad on tõesti palju parem variant kui maksustamine, positiivne lähenemine annab paremaid tulemusi, nii vähemalt väidab pedagoogikateadus.

No ja olengi rahul.
Automaks tuleb mõistlikuks keerata, mitte ära jätta.

Varamaks on repressiivorganite vaatevinklist üsna kindel tulu. Olenemata majanduslikust olukorrast saab auto- või kinnisvaramaksu ikka kätte, tööjõu jms. maksud võivad majandusliku olukorra halvenedes ju oluliselt väheneda. Küll see kõige vaesem ka oma sukasäärest viimase välja kraabib, et puu alla ei peaks minema või mõne sõidu saaks teha. Võtab kas või võlgu.
Tavaliselt on siis varamaksustatud riikides tööjõumaksude osakaal ka ehk pisut pisem, meil seda nähtavasti plaanis teha pole. Ja nagu näha, pole ka põhjust. Määgitakse rõõmsalt kaasa, aga ainult sinnamaani kui peab hakkama "riigi hüvanguks" oma kukrut kergendama. Aga olgem siis ikkagi sallivad ja austagem otsustajate otsuseid, mis siis et keegi neile selleks mandaati pole andnud, isegi oma valijad mitte. Pea- asi et eelarve oleks tasakaalus, lapselapsed ei peaks meie võlgu maksma, digi- ja rohepööre saaks pööratud, vikerkaareparaadid peetud...

Keegi siin ütles et "sisulist debatti on vaja"
Seda debati juttu räägib üks minister ka Smile
Mis moodi seda debatti siis ühiskonnas plaanis pidada on või kuidas üldse ette kujutatakse et võimalik pidada on? Arvestades seda, kuidas viimase aja otsuseid tehtud on, siis mingi debatijutu võite omale...

Küsimus automaksu pooldajatele-kas seda on vaja riigikassa täitmiseks või millekski muuks? Kas meie autonduse olukord on nii kehv, et seda peaks maksudega suunama hakkama, siis kuhu? Kuidas nö hobisõidukite maksustamine selles suunas midagi parandab? Kui ainult riigikassa, siis pole vaja sõnagi mingist keskkonnast. Maksustame jalgrattad, loome vastava registri ja kehtestame väikese maksu.

Ford Granada

(14-07-2023, 12:37 PM)raulex Kirjutas:  Automaks tuleb mõistlikuks keerata, mitte ära jätta.

Ma vist jätsin postitamise-nupule vajutamata, aga proovin siis uuesti:

sõnapaar "mõistlik automaks" on sarnane sõnapaariga "viisnurkne kolmnurk".

Ainus mõistlik viis autokasutuse maksustamiseks on kütuseaktsiis -- ja tulevikku arvestades üldisemalt energiaaktsiis.

Arutelu valgub taas laiali, radikaalide järele haiseb ka. Kas Hendriku ülepingutatud postitusele saaks keskenduda ilma selle ekre-ref igipõlise plämata?
Niiöelda edasijõudnud, heal järjel kodanikud vaatavad tegelikult terves maailmas kogujatele ülevalt alla. Eks lõpptulemus sõltub sellest kui tugev on surve järjekordne importlollus siin seaduseks vormistada. Soomes on see aeg ammu käes, naabri kaebuse peale viid oma 30ndate autod sirgelt vanarauda.
Registri surnud hingesid juba mainiti, see on reaalne vajadus korda teha, küllap saaks ka. Paraku võib see olukord praegu hoopis maksukogujale sobida.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.

(14-07-2023, 13:49 PM)olevtoom Kirjutas:  Ainus mõistlik viis autokasutuse maksustamiseks on kütuseaktsiis

Aga see on just see, mis õnnetut Passatiga maainimest kõige rohkem represseerib! Eriti võrreldes hübriid Lexusega pealinna ummikus 500m kaugusele last kooli sõidutavate emmedega. Antud juhul see Lexus on mittevajalik luksus, Passat aga ainuke võimalus ellu jääda.
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 15 külali(st)ne