21-07-2023, 07:14 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-07-2023, 07:18 AM ja muutjaks oli DevilDeVille.)
(21-07-2023, 06:31 AM)raulex Kirjutas: Kui keegi siin tulevikus suurema kütusekuluga autode kasutamisele "äriplaani" ehitab, siis tasub meenutada, et tulemas on kvoodikauplemissüsteem mootorikütustele ETS 2.a) Vajadusel ehitan oma äriplaani kasvõi puugaasigenekale. Valikuid on veel.
Seda siis juba EL üleselt ja absoluutselt vahet pole, mis valitsus siis meil riiki juhib.
Pärast ETS 2 kehtestamist (summaarne maksusumma Eestis tuleb igal juhul üle 120 miljoni aastas) automaks kaotada või oluliselt vähendada on igati loogiline otsus. Mis erakonnad seda teevad, polegi nii oluline.
Senimaani aga tasub arvestada, et aktsiise märkimisväärselt tõsta ei saa ja automaksule täna sisuline alternatiiv puudub.
b) Maksu kaotamine on selleks ajaks pehmeltöeldes vähetõenäoline, kuna need, kes on "õigustatud" maksumaksja raha saama, on selle raha juba äraplaneerinud.
c) Automaksu sisuline alternatiiv on selle mittekehtestamine. Enam sisulisem ei saagi olla.
Kui nüüd heietada sellest 120-st miost, mida sodoomid autoomanikke koinides koguda plaanivad, siis miskipärast pole avalikkusesse jõudnud näiteks selline episood, kus ühe ametnikuhinge "osavus" pani värskeimas vastuvõetud RES-is ühe ministeeriumi eelarvereale 100+ miljonit lisaks ja nüüd käib kantseliidikõnelejate hõimus vaikimisvõistlus lootuses, et see kunagi ilmsiks ei tulegi. Vot sellised lood on meil eelarvetasakaalu ja muude hobuseunenägudega.
_______________________
Koledate Kastikate Klubi