Teema on suletud

Ikka ja jälle seda automaksu!

Küsin otsekoheselt - Kas Reformierakonna valijad pole tehnikahuviga vastuolus?
See rühm inimesi toetab igat hingetõmbe maksustamist kliimapaanika põhjendusega, rohepööret ja tavalise kodaniku valikuvõimaluste piiramist jne.
Kui asjad kokku liita, siis enamus neist kahjuks ründavad tehnikahuvilisi. 
Kliima ja rohehullus tagajärjena muudavad paljud hobid väga kalliks, või siis piirabki üldse võimalusi midagi omada vms.
Mitte paha pärast. Lihtsalt on mulle arusaamatu  Smile

Noh, esimene korralik vedrustusekomplekt, mille ma oma elus ostsin (KW V3 BMW E36-le) maksis aastal 2008 1500€, täna leidsin esimese otsinguga pakkumise hinnaga 1800€, aga arvestades mis kaevamine ja otsimine see tol ajal oli usun, et tegelikult on hind umbes sama. Keskmine palk oli tollal 800€ ja täna on mingi 1700€.

Samamoodi pole märganud, et muud autojupid peale akude kallimaks oleks läinud, piduriketas on ikka 30-50€ jne. Pigem on valikut rohkem, saad soovikorral osta igasugu odavaid tulesid ja vedrusid ja vedrustuse pukse jms, lihtsalt need muidugi kestavad vähem kilomeetreid, mis hobitehnika puhul enamasti on suht väike mure.

Niiet suht raske on aru saada, kuidas see tehnikaga tegelemine kallimaks on läinud, pigem vastupidi. Ainult teenustööd on palju kallimad, sest teine dude tahab ka seda kõrgemat palka saada nagu sinagi.

Maamaksu suutsin ma siiani endale ära põhjendada, erinevalt nii mõnestki muust maksust, sest ma täiesti aktsepteerin mingisugust halduskulu. Alati saab küsida, et kas see peaks sisalduma juba mingites muudes maksudes aga kõik inimesed ei oma maad, seega on ka loogiline, et vastavate registrite pidamise kulu katavad need kes omavad.
Teine pool asjast on muidugi see mis maamaksu määradega (järgmisest aastast?) toimub ja seal on tegemist lihtlabase varamaksuga.

Võiks tõmmata paralleele automaksuga, kuid sõidukite halduskulu peaks sisalduma eespool korduvalt nimetatud juba eksisteerivates koormistes ning erinevalt maatükist tuleb need ka korra aastas esitada TÜV-le ja selle eest maksta. Niisamuti tuleb maksta kohustusliku liikluskindlustuse eest, mis autoomanikku reaalselt ei kaitse.

Connecting technologies

Maamaksu tegelik mõte on selles, et kogu maa ei koonduks üksikute rikaste suguvõsade kätte - kui maa omamine on maksuvaba, siis pole omanikul mingit jooksvat kulu ja ta sisuliselt ei pea seda mitte kunagi müüma, võib rentida, võib niisama seista lasta, ükskõik. Ajaloos ära proovitud asi. Seos automaksuga on samas nullilähedane, autosid tehakse juurde, maad mitte eriti.

(28-07-2023, 23:13 PM)edvard Kirjutas:  Hr. 2715 , aplaus .

 Esmalt tuleks lõpetada vastutustundetu laristamine maksumaksja rahaga , näide ka : Sõitsin üle hulga aja Tallinnast Rapla poole , mingil osal teest on tee keskele möödasõitude takistamiseks vaiad "istutatud" , idee autor ehk autorite kollektiiv peaks selle kulu oma töötasust kinni maksma . Selline mehhaaniline tõke raudselt ei võimalda teha möödasõite , ehk on mõni avarii ka toimumata jäänud , aga ikkagi , puhta vuugiga raiskamine .
See roppus tehti elegantse põhjendusega, et tegemist on katselõiguga. Et äkki on ilgeltnummi ja analooge mitteomavalt hää veel takkatraavi. Junnide maasselükkamine n euroruublit, väljatõmbamine n+n. Pole just keeruline arusaada, et tegemist mingi järjekordse lehma lellepoja diivanist nafta pumpamise projektiga. Pärast saame kuulda, et sedagi võetakse, kui kooliraha. Nagu heaks tavaks saanud.

Aga mis puudutab analooge mitteomavat tegevuspõhist riigieelarvet, siis sellepuhul on kodanikel vast põhjust teada ka kangelaste nimesid - Eneken Lipp, Regina Vällik, Sven Kirsipuu ühed tublimatest. Prügikala ei jaksa keegi üleslugeda.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

(28-07-2023, 23:31 PM)Jesper Kirjutas:  Teisi ei tea aga olen Reformi valija ja linnas elan ka, samas 30k eest edeva kastika liisimine tundub küll suht kosmosest plaan kui aus olla...

Loomulikult oleks elu parem ja lihtsam, kui maksud ei tõuseks, aga samas pane teise kaalukaussi kasvõi see, et Eestis sa võid oma auto või tsikli suvalisel ajal suvalisse kohta parkida, pmst võid võtmed ette ka jätta, tõenäosus et see ära varastatakse on väiksem kui et sinna puu peale kukub vms. Rääkisin sellel teemal eelmisel aastal ühe poolakaga, kes ütles enamvähem otse ära, et ma ajan talle nüüd küll toorest jama ja see on võimatu. Tal on isegi lapse rollerile GPS tracker peale pandud, mitte et risk nüüd nii meeletu oleks, aga sõidukite vargused on ikkagi täiesti igapäevane asi, millega peab arvestama.

Sellest ma ei hakka rääkimagi, mis nägusid tehakse, kui öelda et me siin Issanda poolt ära unustatud maailmanurgas saame sõiduki müügi telefoniekraane kaapides ära vormistatud, ei pea ARKi aega kinni panema, ei pea järjekorras seisma jne.

Või näiteks tsiklite tasuta parkimine, ma Anconas küsisin hotellis umbes stiilis et "teil on ka see ikka tasuta jah?" mille peale hispaanlane tegi suured silmad nagu opossumi-onu, et kust krt sa üldse sellise lolli idee peale tulid? Tuli välja, et lausa 10€ pidi maksma, noh okei, mul on päris matsakas pill kah.

Või siis see, et kõik räägivad kuidas "prantslased ikka oskavad barrikaadidele minna", aga keegi ei tea, et nendega võrreldes on lihtsa inimese kottimine meie riigis ikka täiesti mähkmetes. Kõikvõimalikud kaamerad, piirangud, helkurvestid, tsoonid, teetasud jms. Mul on hea meel, et jõudsin Pariisi ringteele 2015. aastal oma kohustusliku tiiru peale teha ning osaliselt ka filmi "C'etait un rendez-vous" trassi läbi sõita (küll mõlemat oluliselt aeglasemalt kui ette nähtud Big Grin), sest täna mu vokki sinna enam ei lubata, üle 20a vanustel sõidukitel on linna sissepääs keelatud.

Neid näiteid on lõputult, aga need neli lõid sõidukitega seoses esimesena pähe.

Nüüd kui see päris paljude teiste eurooplaste arvates ebareaalne imederiik küsib ots-otsaga kokku tulemiseks mu käest 4x30€ aastas (jah, sry, ma ei ole ikka õige tehnikahuviline, sest müüsin ja jagasin mõni aeg tagasi kõik "lootustandvad projektid" laiali ning jätsin ainult need, millega päriselt sõidan), siis sry, ma tõesti ei leia, et see oleks kuidagi üle mõistuse kallis või kohatu või üldse seda poleemikat väärt.

Mis mulle samas omalt poolt arusaamatuks jääb, on see lõputu urisemine ja virisemine - nagu mees, sa sõidad 30k kastikaga, kas su elu on PÄRISELT halb? Mis riigis sa sedasama kastikat endale lõdvemini lubada saaks?
Suomaalias ja Rootsi kalifaadis ei pea sõiduki omanikuvahetuseks ekraanigi kraapima. Viskad paberid posti ja uus omanik saab postiga uued. Riigilõivudest ei hakka parem rääkimagi. Aga suurespiires on see väga armas, kui oravabande valimine annab sellise pehme ja sooja moraalse üleolekutunde. 30 kilone kastikas on sisuliselt odavaim saadaolev ja selle objektiivsetel põhjustel liisimist inimesele ninapeale visata on pehmeltöeldes maailma parima universaalministri jürgenligi tase.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

Jajah, ja mõlemad on ju teada-tuntud madalate maksude maad.

(29-07-2023, 00:58 AM)Jesper Kirjutas:  Jajah, ja mõlemad on ju teada-tuntud madalate maksude maad.
Hobiautode, ammugi veel seisvate hobiautode, omamine pole kummaski riigis karistatav. Ning jajah tõepoolest, Eesti Vabariik on summaarse maksukoormuse osas Euroopa tipus. On mille üle uhkust tunda. Fakte, muideks, ei pea uskuma - piisab kui neid teada.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

Noh, teadmiseks siis sulle - meie maksukoormus on EL-is täiesti keskmine: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/...ab4b34ed07

Aga mul ikkagi oli küsimus, et kus riigis veel 30k kastikat endale lubada saavat inimest raskustes ja vaesuse ning väljasuremise piiril olevaks peetakse? Abu Dhabis?

(29-07-2023, 01:54 AM)Jesper Kirjutas:  Noh, teadmiseks siis sulle - meie maksukoormus on EL-is täiesti keskmine: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/...ab4b34ed07

Aga mul ikkagi oli küsimus, et kus riigis veel 30k kastikat endale lubada saavat inimest raskustes ja vaesuse ning väljasuremise piiril olevaks peetakse? Abu Dhabis?
Mis ma selle tohterdatud numbriga (millega, muideks, olen kursis) tegeliku maksukoormuse võtmes pihtahakkan? Kordamine on tarkuse ema - fakte ei pea uskuma, piisab kui neid teada:  


https://majandus.postimees.ee/7794427/un...ab-muhinal

Aga mul ikkagi oli vastus - demagoogitsemine on ju väga armas, paraku jutt ei käi selle 30 kilose kastika (või miksmitte 15 kilose milleiganes) liisimise puhul raskustest ega väljasuremise piirist, vaid õiguspärase ootuse printsiibi rikkumisest läbi tagasiulatuva lisamaksustamise.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

Ma ei tea, kas vabatahtlikult on võimalik makse rohkem maksta, aga kes seda teha tahab, kahtlemata mingi võimaluse leiab.
 Ma ei saa aru, miks see 30 k kastikas hambusse jääb. Tavaline pereauto maksab juba rohkem, puhtast, nunnust ja meie ühist planeeti päästvast elektriautust rääkimata. Inimene põhjendas ju, miks tal seda vaja on. Pole mõtet õigustada kuritegelikku plaani sellelt tagantjärele veel mingit "esmakordset" registreerimistasu küsida, kuritegelikuks jääb see ikka. Vara maksustamine ongi igat pidi sotsialistlik- kommunistliku maailmapildi osa. Praegu kujuneb nii välja, et see, kes on oma säästude eest omale natuke parema auto soetanud, on justkui süüdi. Süüdi milles? Et ta viitsis rohkem tööd teha ja rohkem makse maksta, et saaks jälle makse maksta? Samal ajal vbl. mõni üüripinnajumbu tuias mööda maailma ringi, vahtis templeid või käis tantralaagris, kulutades sama palju, aga ei maksa midagi täiendavalt juurde. Sama on maamaksu ja kui see peaks tulema, siis kinnisvaramaksuga. Juba on siin öeldud, et nii olemasolevat kui tulevikus plaanitavat oleks vaja justkui selleks, et ahnikutest ülesostjad ja kulakud vara kokku ei krahmaks. Kõlab tuttavalt, tapivagun tuleb ainult juurde mõelda. Eestlasele on kogu aeg oluline olnud oma isikliku eluaseme omamine, kas või läbi halli kivi. Minu teada olime või oleme praegugi lausa juhtriik maailmas selles osas, et elame isiklikul elamispinnal, mitte üürikal. See on prioriteetide küsimus ja sajanditega sisse kasvanud vajaduspõhine arusaam, mitte mingi alpus ja kulaklik ahnus. Maja, kuuri või garaaži ehitamise mõte ongi see, et sul pole rohkem kulu- ei pea midagi kuskilt rentima ja üürima. Olgu need hooned siis võla abil või ilma ehitatud. Samamoodi autoga- maksad oma liistu ära ja ta on sinu. Ise siis vaatad, kas annad ta uue vastu sissemaksuks, sõidad edasi või paned müüki. Sest see on sinu vara, sa oled selle juba ära ostnud, igasugu makse juba ära maksnud, aga ei, ikka on vähe...
 Ja selles osas, et mingi "valgustatum osa" ühiskonnast peab omamist mõttetuks ja raiskavaks, polegi midagi teha. Popsid ja saunikud on ikka olnud ja teiste vara on nad ka alati himustanud.
 Maamaksu kohta võin öelda, et mõistlik väike maks on minu poolest O.K. Poolvilosohviliselt võib ju Croc. Dundee moodi mõelda, et meie oleme maa omad, mitte maa ei ole meie oma ja mingi väikese maksu võiks ju ikka maksta oma riigile, kuigi seda va maad on mõned omanikud juba mitmekordselt kinni maksnud.
 Vanadest autodest ka. 
Ma ei tea, mis selle tänase valitseva kliki mõttemaailmas toimub, vbl. nad kujutavad tõemeeli ette, et mitme vanema auto omajad on rikkurid, keda tuleb täiendavalt koorida või hoopis peetakse neid sarisaastajateks, kes helge puhta kliima ja tuleviku teel risti jalus seisavad, tõesti ei tea. Pigem on vast poliitsotsiopaadil silme ees pelgalt numbrid lähtuvalt vajadusest oma võimuaparaati suurenda ja eesmärk pühendab abinõu. Lihtsalt põhjus tuleb juurde leiutada. Praegu veel viitsitakse põhjendada, usun et varsti enam ei tehta sedagi.

(29-07-2023, 00:17 AM)Jesper Kirjutas:  Maamaksu tegelik mõte on selles, et kogu maa ei koonduks üksikute rikaste suguvõsade kätte - kui maa omamine on maksuvaba, siis pole omanikul mingit jooksvat kulu ja ta sisuliselt ei pea seda mitte kunagi müüma, võib rentida, võib niisama seista lasta, ükskõik.
...

Sa räägid iseendale vastu: kuidas saab maa/autode/nugade/... maksustamine takistada maksualuse vara koondumist üksikute rikaste suguvõsade kätte? Kui nad juba on rikkad, mis häda neil siis makse maksta on?

RE peamine häda läbi aegade on olnud sääraste maksuskeemide loomine, mida maksavad vaesed ja millest jõukal rahval on lihtne pääseda läbi OÜ-tamise või tegevuste/juriidilise omanikustaatuse välismaale viimise, kui neil on soovi. Kõigil ei ole. Täpselt sama modus operandi järgi näikse minema ka praegu.

(29-07-2023, 01:54 AM)Jesper Kirjutas:  Noh, teadmiseks siis sulle - meie maksukoormus on EL-is täiesti keskmine: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/...ab4b34ed07

Aga mul ikkagi oli küsimus, et kus riigis veel 30k kastikat endale lubada saavat inimest raskustes ja vaesuse ning väljasuremise piiril olevaks peetakse? Abu Dhabis?





Tsitaat:deus 19-07-2023, 23:01 PM
(19-07-2023, 20:02 PM)raulex Kirjutas:  
(19-07-2023, 19:35 PM)deus Kirjutas:  5) Esikohal maksukoormuse poolest EU's ja seejuures on rahvas õnnelik takkapihta!
Lahe linnalegend. Tegelikkus, kümnendik EU keskmisest:

Veel märgib Euroopa Komisjon Eesti riigiaruandes, et transpordisektori keskkonnamaksud on Eestis ühed EL madalaimad (0,04% SKP-st, EL keskmine 0,42%) koos asjaoluga, et oleme üks väheseid ilma sõiduki aastamaksuta liikmesriik.
Eksid kulla mees, eksid. Juba aastal 2002 olime esikohal:

https://arileht.delfi.ee/artikkel/384690...hkem-makse

Oleme kukkunud kolmandale kohale aga järgmisest aastast koos käibemaksutõusu, aktsiisitõusu ja automaksuga on meil väga suur võimalus saada tagasi esikohale.

Ei tea, kust kohast sina selle linnalegendiks loed ja miks tood näiteks kohe transpordisektori, et oi näe, niigi madal meil, mis siis, et ümberringi kõik põleb särinal

https://epl.delfi.ee/artikkel/120209062/...oopa-tippu

Muidugi, ma saan aru tahtest maksukoormust liigitada selle sõna otsese tähenduse järgi, siis oleme tõesti kuskil seal, mida sa ütled aga mina poest saia bruto eest ei saa, ainult neto eest. Kui nüüd neto kallale ka minnakse, siis võetakse mõned viilud kotist vähemaks, jõuab kohale?





Tsitaat:Jesper kirjutas 19-07-2023, 23:25 PM

Gravity Kirjutas: Kirjutas:Kui kõik peab "võrdne" olema siis võiks ju keskmine palk ka järgi tulla.
Eesti keskmine palk ongi juba ammu EL-i keskmike seas: https://ec.europa.eu/eurostat/web/produc...20221219-3

Tänaseks on sinna kahe aastaga veel mingi 15% juurde visanud.





Kas mälu lühike või ei suudetud isegi samal leheküljel olevat teksti lugeda? Miks sellist muinasjuttu ja kordust siia postitada, kodanik Jesper?

(29-07-2023, 08:18 AM)vant Kirjutas:  Praegu veel viitsitakse põhjendada, usun et varsti enam ei tehta sedagi.

Muu jutuga väga nõus, antud lauset küll parandaks. Päris põhjendamise moodi see tänane tegevus enam pole, pigem põhjendamise teesklemine. Mingit sisu sellel ju pole.

Mind isiklikult häirib viis, kuidas seda tehakse. Need põhjendused on vastuolulised ja kõik see kelbas mis maksutõusude juurde ķäib on lihtsalt ajuvaba.
Täitsa ausalt, oleks Kaja ja Co öelnud enne valimisi, et sõbrad riigil on rahaline seis hapu ja seetõttu peame tulevikus x maksutõusuga natukene rohkem hakkama panustama, siis isegi mõistaks. Selle asemel on tulnud non stop turbokelbas, mis on lausa solvav.

(29-07-2023, 08:58 AM)v6sa Kirjutas:  Sa räägid iseendale vastu: kuidas saab maa/autode/nugade/... maksustamine takistada maksualuse vara koondumist üksikute rikaste suguvõsade kätte? Kui nad juba on rikkad, mis häda neil siis makse maksta on?
Ma ei tahaks hakata siin teemas seda diskussiooni pidama, selle üle on majandusteoreetikud vaielnud sajandeid, et kas see tegelikult töötab jne, lihtsalt tahtsin ära mainida, et selles konkreetses tiigis on põhi palju sügavamal kui "valitsus röövib". Näe loe ise läbi, saad üldpildi ette: https://en.wikipedia.org/wiki/Land_value_tax . Automaksuga pole sel suuremat pistmist.

(29-07-2023, 08:18 AM)vant Kirjutas:  Ma ei saa aru, miks see 30 k kastikas hambusse jääb.
Ei see ei jää hambusse, omage kasvõi mitu tahate, lihtsalt veider on, kui seda endale lubada saav inimene kurdab, et elu on halb ja riik on perses ja kõik valitsused on lollid ja nii edasi. Oleks kõik valitsused lollid olnud, siis oleks sul viis korda väiksem palk, räme korruptsioon ja pommid kukuks pähe, nagu ühes meiega samalt joonelt startinud riigis olukord on.

A mis see teise äärmuse näide olla võiks, seda ei tea, sellepärast küsisingi, et kus maailmanurgas vaene ja raskustes inimene uue kastikaga sõidab. Või noh üldse, need "Rootsis on regamine odavam ja Poolas on kurgid odavamad"-tüüpi väljavalitud näited on küll mugav argument, aga sa ei saa ju mitmes riigis korraga elada, mis riigis need kõik halvad asjad korraga hästi on?

Valitsusi muidugi võib ja peab kritiseerima, aga natuke võiks ikka suuremat pilti ka vaadata, mitte ainult solvuda iga Toompealt tulnud sõna peale.

(29-07-2023, 09:48 AM)Jesper Kirjutas:  
(29-07-2023, 08:58 AM)v6sa Kirjutas:  Sa räägid iseendale vastu: kuidas saab maa/autode/nugade/... maksustamine takistada maksualuse vara koondumist üksikute rikaste suguvõsade kätte? Kui nad juba on rikkad, mis häda neil siis makse maksta on?
Ma ei tahaks hakata siin teemas seda diskussiooni pidama, selle üle on majandusteoreetikud vaielnud sajandeid, et kas see tegelikult töötab jne, lihtsalt tahtsin ära mainida, et selles konkreetses tiigis on põhi palju sügavamal kui "valitsus röövib". Näe loe ise läbi, saad üldpildi ette: https://en.wikipedia.org/wiki/Land_value_tax . Automaksuga pole sel suuremat pistmist.

(29-07-2023, 08:18 AM)vant Kirjutas:  Ma ei saa aru, miks see 30 k kastikas hambusse jääb.
Ei see ei jää hambusse, omage kasvõi mitu tahate, lihtsalt veider on, kui seda endale lubada saav inimene kurdab, et elu on halb ja riik on perses ja kõik valitsused on lollid ja nii edasi. Oleks kõik valitsused lollid olnud, siis oleks sul viis korda väiksem palk, räme korruptsioon ja pommid kukuks pähe, nagu ühes meiega samalt joonelt startinud riigis olukord on. A mis see teise äärmuse näide olla võiks, seda ei tea, sellepärast küsingi, et kus maailmanurgas vaene ja raskustes inimene uue kastikaga sõidab?

Miskipärast ma ei arva, et sul funktsionaalne lugemisoskus puudub, sestap nimetagem seda teksti endiselt esmaklassiliseks demagoogiaks. Kastika näitel käis ja käib pahameele väljendamine selleüle, et sihiteadlikult rikutakse õiguspärase ootuse printsiipi. Aga jahud muudkui edasi vaesest ja raskustes inimesest ennekuulmatult kalli kastikaga sõitmas. Demagoogitseda oskame me kõik - vaeseid ja raskustes inimesi sõidab uute kastikatega eri kontinentidel päris palju ringi, paljudel kastis raskekuulipildujad või õhutõrjekahurid.

See, et meie elatustase on viimaste kümnenditega jõudnud kehtiva kvaliteedini, ei ole sündinud mitte tänu eelnenud viletsuste ennastsalgavale "tööle" vaid pigem nende kiuste - maapiirkondade majade katused ja aknad ja soojuspumbad on soetatud suuresti välisriikidest siia suunduva rahavoo tulemina. Ja ma ei räägi siinkohal mitte mingitest illusoorsetest välisinvesteeringutest, vaid Soome kipsimeeste, Iirimaa kalkunikitkujate, Austraalia põllutööliste ja paljude teiste töökate inimeste palgarahadest.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi

Ehk siis parem elu on, kui kohalikud palgad ei tõusegi kunagi Soome tasemele, sest siis ei saaks seal tööl käia, rikkust koju toomas?

Sa koguaeg üritad mulle sitasti öelda, seega ausalt öeldes on päris vastik seda teemat jätkata. Tegelt tahtsin lihtsalt mainida, et ka AMF-i foorumi lugejate hulgas on palju Reformi valijaid, ei ole nii, et "elavad linnas, sõidavad tõuksiga ja vihkavad vanatehnikat" lihtsalt enamasti keegi ei viitsi end selle pasarahe märklauaks sättida Smile

Lisaks sellele, et pean automaksu põhimõtteliselt vastuvõetamatuks on minu nö personaalküsimuses suur vastuolu selle riigimeeste propatud otstarbeka kulutamise, laenamise etc ja riigi tegutsemise vahel ...



Tsitaat: mees, sa sõidad 30k kastikaga, kas su elu on PÄRISELT halb? Mis riigis sa sedasama kastikat endale lõdvemini lubada saaks?
Ehk odavaima vajadustele vastava sõiduki liisimine on mingi jõukuse märk? Kulutan ca 1/3 netopalgast liisingule, teist samapalju töölkäimisele (kütus+autohoolduskulud, kasko jms) ning elamiseks jääb kõvasti alla miinimumpalga ...
Väljamaa oludega kursis pole, seal pole elanud ega ka eriti käinud v.a. paar töökomandeeringut mõneks päevaks paarkümmend aastat tagasi.

Tsitaat:30 kilone kastikas on sisuliselt odavaim saadaolev ja selle objektiivsetel põhjustel liisimist inimesele ninapeale visata on pehmeltöeldes maailma parima universaalministri jürgenligi tase.

Tsitaat:demagoogitsemine on ju väga armas, paraku jutt ei käi selle 30 kilose kastika (või miksmitte 15 kilose milleiganes) liisimise puhul raskustest ega väljasuremise piirist, vaid õiguspärase ootuse printsiibi rikkumisest läbi tagasiulatuva lisamaksustamise.
Mu puhul tekkis enne 60 sünnipäeva sügav dilemma - kuidas edasi. Auto on vanaks saanud, igapäevaselt töölkäimiseks vaja masinat mis ei vaja ootamatuid remonte. Tervis niru, selge et pärast pensioniikka jõudmist enam tööl käia väga ei jõua ja 680€ pensionist uut autot ei osta ega liisi, max plaan siinilmas tegutseda ca 15 a. Pärast pikka kalkuleerimist tekkis plaan - liisida uus vajadustele vastav auto, 5 töölkäimise aastaga jõuab nibin-nabin selle liisingu ära maksta ja siis jääb veel ca 10 elada antud aastaks kasutada ilma suuremate kuludeta auto, millega saab majapidamises tööd tehtud (a la puud metsast koju) ja igasugustes oludes nt arstile. Eelarve sai läbi arvutatud ja mingeid jääke sinna ei jäänud aga puudu ka mitte. Nüüd aga ootab 3 a pärast 5000€ lisakulu (4704+318). Õiguspärase ootusega on sitasti ...  Selle summa väljavõlumiseks pole võimeid, mingi lisatöö jaoks aga tervist. 


Tsitaat:Ma ei saa aru, miks see 30 k kastikas hambusse jääb. Tavaline pereauto maksab juba rohkem, puhtast, nunnust ja meie ühist planeeti päästvast elektriautust rääkimata. Inimene põhjendas ju, miks tal seda vaja on. Pole mõtet õigustada kuritegelikku plaani sellelt tagantjärele veel mingit "esmakordset" registreerimistasu küsida, kuritegelikuks jääb see ikka. … Praegu kujuneb nii välja, et see, kes on oma säästude eest omale natuke parema auto soetanud, on justkui süüdi. Süüdi milles? Et ta viitsis rohkem tööd teha ja rohkem makse maksta, et saaks jälle makse maksta? Samal ajal vbl. mõni üüripinnajumbu tuias mööda maailma ringi, vahtis templeid või käis tantralaagris, kulutades sama palju, aga ei maksa midagi täiendavalt juurde.
Jah, see oli odavaim variant. Kastikas on ju üldse pärismaasturi (raam, vahekast, lukud) odavvariant, seda parketimaasturi pseudonelikvedu olen ka oma lumeoludes kärsatanud, ei kesta kaua. Lisaks võimalus ka majapidamistöid teha. Loomulikult oleks soovinud ilma igasugu lisadeta ja poole odavamat aga enam ei tehta neid kastikaid lihtsate tööautodena.

Muide, pole tõesti käinud ühelgi puhkusereisil templeid vahtimas ega tantralaagris, ikka kodutöödel möödusid elu kõik puhkused.

(29-07-2023, 10:19 AM)Jesper Kirjutas:  Ehk siis parem elu on, kui kohalikud palgad ei tõusegi kunagi Soome tasemele, sest siis ei saaks seal tööl käia, rikkust koju toomas?

Sa koguaeg üritad mulle sitasti öelda, seega ausalt öeldes on päris vastik seda teemat jätkata.

Taaskord demagoogitsemine ja mulle sõnade suhutoppimine. Ma ütlesin selgesti, et suur osa siinsest heaolust pärineb piiritaga teenitud tulust, mitte, et meie palgad ei peaks tõusma. Viletsused ei tõsta erasektoris lisandväärtust loova tavainimese palka (ärme lähme siinkohal demagoogitsema miinimumpalga radadele), viletsused maksustavad seda inimest ja tõstavad avaliku sektori palkasid (Soome tasemele paraku vaid tšinovnikutel, mitte õpetajatel, politseinikel, päästjatel).

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: Kjen, Renku, 5 külali(st)ne