Et järgida soovitust püsida ühes teemas siis prooviks...
Nimelt laadeõhu jahutamise radiaator on edukalt paigaldunud.
Kõigepealt oli kava panna niimoodi et õhk käib kaks korda läbi kärje aga selle takistus osutus olema liiga suur ja tuli väike täiustus et kompaktsemaks saada.
Väga jämedaks torudega ei läinud ja torustik on 60mm.
Lõpuks ka korralik pesa kuhu see radikas sisse panna ja sahtel kuhu võrk käib et pääseks radikast seemnete nokkimisest.
Pisut halvasti sai küll et võrk ülalt sisse läheb mitte küljelt aga vast saab hakkama.
Mis veel?
Sisselase sai ringi tehtud ja enda meelest märksa loogilisemaks kus mõlemad silindripaarid on võrdsemas olukorras.
Keevitada kusjuures väga keerukas sest kipub keetma saasta välja ja jääb auklik, mille vastu mitu korda üle sulatada.
Lõpuks 140 raha eest voolikuid ja klambreid ning installatsioon.
Toruotsad ka vastava rakisega viisakalt et midagi otsast ära ei viskaks.
Siis torud vahele ja tehtud.
Katsetused on veel pooleli aga sisselaske temperatuur tuli küll alla.
Otse sulatas ära plastikvooliku aga läbi cooleri on teatud menetlusega mõõtes alla 45c.
Jõudlusele on kahtlemata positiivne mõju kui laadida jaheda õhuga ja esimene kasu on kohe näha heitgaasi värvist.
Teine kasu on spetsiifilise matsutava heli kadumine tänu ühepikkusele sisselaskele.
Edasi enam ei ole mõtet ehitada ja mootor on senini kestnud paar väga koormavat katset.
Näiteks sai koormaga veetud 4 km MAN TGA tüüpi sõidukit mille käigus mootori pöörded olid 2800 ja laaderõhk 1,3-1,4 bar ning kiirus 56km/h.
Vesi püsis ilusti 90 peal ja mootoriõli 110 peal ning kaanetihend jäi ka vahele.
Sellise koormusega on kindlasti käigukasti õliradikat vaja sest kast oli väljast 98c ja kastiõli hais oli salongis.
Kokkuvõttes on mootori näol tegu üsna sitke vastasega mis talub nii mõndagi ja suudab kindlasti hoida 150-170 hj võimsust mingi aja jooksul.
Siiski teda kellelegi ei soovita sest tema niimoodi koostamine on kahepoolne peavalu ja võrreldes selle ajaga kui ma teda tegin on osade kvaliteet läinud paar levelit alla.