Matchless 500 twin 1955 kastidest välja
#21

Pruun - valge ja pruun - roheline võiks olla 1- 2 m, aga ära liiga palju aega kuuluta selle peale. Kaitserüüs pean nagunii tellima,



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#22

Jah, oleksin võinud hea teema solkimata jätta-autost ei leidnud ühtegi soovitud värvi juhet.

Aga edu taastamisel.
Vasta
#23

Võid veel uurida veoauto jupi müüate käest.Nendel peaks olema veoka kaabel milles 15 juhet sees ,kõik eri värvi,  äkki sobib.
Vasta
#24

Mis selle tsikli täpne mudeli nimetus on ?  500 Twin AJS? G9 või G9B või G11 või veel midagi muud?
Vasta
#25

(07-07-2023, 10:46 AM)Raudpats Kirjutas:  
Mis selle tsikli täpne mudeli nimetus on ?  500 Twin AJS? G9 või G9B või G11 või veel midagi muud?

Matchless G9. AJS on teine mark, aga mudelid said alates 30ndate lõpult järjest identsemaks, kui nii õelda. Mõnel aastal oli ühel sadul, teisel pikk pink. Ühesilindrilistel oli kuni 1952 aastani vahe et Matchlessil magneto silindri taga, AJS-l silindri ees. Trial mudelid olid Matchlessid. Ringrajamudelid olid Matchless 500 cm3, AJS 350 cm3. 1955 aasta kahesilindrilised oli identsed, välja arvatud värviskeemi. G9B oli Maatchless 550 cm3 mudel toodetud aasta või kaks, läks peamiselt USAsse. G11 oli Matchless 600 cm3 twin, toodetud alates 1956ndast aastast. Miskipärast müüdi kogu aeg Matchless nats rohkem kui AJS, võibolla punast värvi meeldis inimestele rohkem kui sinine, vöi mõjus et Matchless oli ka enne ühinemist suurem tootja kui AJS, ja vahe jäi alles.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#26

Muide, vajalikud kaablid leitud, aga suvel pole jõudnud tsikliga midagi teha.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#27

Eestis olemas veel üks 1955 twin, AJS mudel. Tabivere Aivar tõi Soomest, oli müügis eelmise aasta sügise kurtna laadal. Kas keegi ostis ära? Omanik võib vabalt võta minuga ühendust.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#28

Elektrivärki laias laastud lõpetatud. Piduritega tegelnud, esipiduriga kõik hästi. Tagumine rumm oli kõvasti ovaalne, u 0,4 mm. Treiti, aga siiani mitte 100%, natukene viskab endiselt. Otsustasin aga et praegu rohkem sellega ei tegele. Sõites selgub kas piisavalt hea, kui ei ole saab lkätte võta. Praegu tarvis panna mootorit käima, muidu kaob motivatsioon ära. Seal veel ei ole, aga rattad nüüd all ja saaks edasi minna.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#29

Käima pandud! Paar erinevat karbussi proovitud, ja loomulikult see mis töötas oli kõige koledam.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#30

Proovisõitu pole veel tehtud, aga üht-teist siiski putitatud.

Tellisin leegitorusid ja ports nipet näpet, kinnitusdetaile j m s Inglismaalt. Torusid sobis ilusti, mis ei sobi on piduripedaal. Pidurdades lööb vastu leegitoru. Targemad ütlevad et mul on vale pedaal. Praegu regulitud nii et enamvähem funktsib, aga siis ei saa paigaldada jalatoe kumm õigesti j n e. Õige pedaali otsing käib.

Sidur on ka jukerdanud. Sidurikorv on veidi kõver, 0,1 mm umbes ja plaadid ei liikunud õigesti. Palju viilimist, nüüd korda aetud, loodan.

Lõpuks, mootor laseb kõvasti õli läbi. Mootor on nn kuivkarteri süsteemiga. Et karteris leida mingi 1-2 dl õli pärast paarinädalast seismist oleks normis, aga selle mootori puhul pigem terve õlipaagi sisu. Ei tea täpselt miks. On üks kahtlane koht, õlituse tagasivoolu klapp, kus minu arust peaks olema kuul. Targemad foorumites ja varuosakatalog ütleb aga et ei tohiks. Pole julgenud proovima kuuliga, enna tahan näost näkku konsulteerima targemaga.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#31

Veel üks, ja tõsisem õlitusega seotud mure. Panin käima umbes 2 x 10ks minutiks, avastasin et silindripeade õlitus üldse ei toimi. Tuleb välja et düüs mis juhib nende õlitus oli kinni, ja kauba peale ka puruks lõõdud. Düüsile on kergesti juurdepääas, motor vaskapoolel. Väriseva kättedega puurisin läbi ja asendan düüsi eelneva, ja samas hilisema konstruktsiooniga, väike põõrlev auguga puks. Düüs oli ebaõnnestunud katse,ummistus kergesti. Tootmisel ainult pool aasta, just kui minu mootor tehti. Puhastasin pikalt piibupuhastajaga puurimislaastusid ära. Loodan et sain kõik kätte, aga igaks juhuks lasen nüüd õlikanniga ohtralt õli läbi, mis peab lõpuks sattuma karterisse.
   

Õige, loodan, piduripedaal tellitud Inglismaalt.



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta
#32

Suvel pole üldse raatsinud Matchlessiga tegelema. Sügisel hakkasn karbussi regullima. Olemasolev barburatator oli õige tüüp ja suurus, aga kuna BSAlt pärit veidi teistsuguse düüsidega. Tellisin õigeid, panin peale, ja tulemus... nulllilähedane. Mootor läks ilusti kui ta viitsis startima, aga enamasti ei käinud üldse. Kantrollisin üht-teist aga ei leidnud midagi alarmeerivat. Täna ütlesin endale et kui ei leia mis viga tuleb viia profile. Aga näe, tuleb välja et magneto remontija, kes pidi olema Rootsi suurim magnetospets, oli pandud vale kontaktivahe. 0,35 õige 0,25 - 0,35 asemel. Ja näe, nüud vaevalt vaatan kickstarteri poolt, ja läheb käima.

Veel paar asju alles, esihark ei liigu, genekas ei anna voolu, ja nipetnäpet tuleb värvida, aga see on lõbus töö võrreldes surnud motoriga,



Citroen DS 21 1970, Matchless 500 twin 1955, K750 1960, K750M 1970
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne