4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Meil selgus kurb tõsiasi, et plokikaanetihendi vahetuse saanud Sorento maiustab ikka jahutusveega. 10 km peale kulub 1L. Selle tempoga läheks Ukrainasse sõidule 120L vett.. Rindel saaks samas teha väga kvaliteetse paksu suitsuga katet.

Kuna on ebaselge, mis on valesti ja vahepeal on auto muud puudused kõrvaldatud siis tuleb ikkagi mootor ümber visata. Nii et mängisime homse õhtu plaanid veidi ringi ja käärime käised üles.
Vasta

Üks veidi vigane Frontera pakkuda soodsalt (ise pole seotud)

   
Vasta

(08-03-2024, 12:39 PM)vassiili jaava Kirjutas:  Üks veidi vigane Frontera pakkuda soodsalt (ise pole seotud)

Müüja on teada-tuntud rondiärikas. Temalt ostes peab alati ostetavale objektile täiskontrolli teostama.
Vasta

(08-03-2024, 12:57 PM)mopple Kirjutas:  
(08-03-2024, 12:39 PM)vassiili jaava Kirjutas:  Üks veidi vigane Frontera pakkuda soodsalt (ise pole seotud)

Müüja on teada-tuntud rondiärikas. Temalt ostes peab alati ostetavale objektile täiskontrolli teostama.
Ilmutasin ka huvi selle vastu. Hetkel liigub esiveo jõul. Tagasilda järgi ei võta. Viga võib peituda katkises reduktoris või poolteljes.  Kuna väidetavalt esisild veab,siis vast käigukast ei ole pilbasteks. 
PS! kuna see on esimese otsa Frontera A,siis on sellele käiguosa juppide leidmine natuke keerulisem. Käigukast ja sillad on tibake teised kui uuemal Frontera A-l on.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Ma seda müüjat tean, võin uurida täpsemalt, mis seal lahti on. Kuigi jah tema masinad reeglina sobivad rohkem pressi alla.

Edit: Uurisin, ta ütles. et ilmselt differ pilbasteks. Kasutatud differ oleks saada 150 raha eest.
Vasta

Galloperil sai siis mootor ka kokku uuesti. Uus mootoririhm koos kõikide rullikutega. Uus veepump ja termostaat. Alumine rihmaratas ka. Õlid ja filtrid ka. Kõikide pudinate maksumus 340.- kohalikku. Aga see krt mis mootorist õli asemel välja tuli ei kannata kommentaare. Ehk kui sõtma saan ja natuke sõidetud,siis peab uuesti ära vahetama.
Nüüd lähevad tellimusse kõik roolimajanduse pudinad(rooliotsad/stabika puksid ja kontide otsad ja zarniirid) ja lisaks kõik kardaaniristid ja piduriklotsid ja rem. komplektid. Ja generaator sai ka maailma sitakihi alt välja puhastatud ja lastud ära kontrollida. Mingi laager vahetati ära. 20.-
Kuna Galloperi saab nüüd sisse ja välja jälle liigutada,ajasin Sorontniku korra sisse ja piilusin alla. Ilmselt mingi kommunikatsiooni probleemi tõttu selgus,et piduritorud ja kütusetorud on kõik juba kenasti vasksete vastu vahetatud. Samuti on esimesed poolteljed saanud uued kaitsekummisd. Lisaks on kahtlaselt värske olemisega ka käsipiduri jubinad ning nagu juba mainisinkunagi varem,siis ka kõik uued kettad. Aga tagakoopad stange alt ikka päris roostes ja stange otsa kinnitamiseks peab mingi plekitüki kusagile keevitama,et stangele kinnituskruvi jaoks koht tekitada. Kroomitud igasugu torud said ka kõik maha lõigatud ja lisatuled eemaldatud ja koletu juhtmerägastik kapoti alt eemaldatud.
Fronterale(Viljandi) sai ka teine käigukast soetatud 100.-  Ja Galloperile tagavararatas ning parema tagaukse lukumehanism kokku 65.-
Käigukastiga ainult see jama,et kuna see auto on väga varajane eksemplar,siis on tal mingi eelajalooline käigukast. Mis kahtluste kohaselt pärineb bensukalt,aga teise kojaga. 
Natuke värskema Frontera A käigukast juba suurem on. Ehk peaks kardaane lühendama hakkama ja kinnitustala muutma. Ühesõnaga leidsime lammutusest ka ühe bensuka kasti. Võtsin selle ära ja üritan nüüd siis kojad ära vahetada. Pole sellist asja kunagi teinud,aga üks kord on ikka esimene kord. Või kui keegi tunneb hirmsat soovi seda ise teha,siis võib julgelt teada anda.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Täna sai pool päeva kulutatud vanaraua kogumisele. Siis otsisime tunnikese taga mootoritõstuki masti pikendust, mis oli jäljetult kadunud. Tuleb vist mootoreid hakata sagedamini vahetama.
Igatahes mõne aja möödudes, kui kõik kamraadid olid juba loobumisvõidu andnud ja ära läinud, leidsin vidina üles. Oli teine varjunud igast essu vahele korraliku tolmukihi alla.
Keerasin mõned mulle spetsiaalselt boonuseks jäetud, kõige raskemini ligipääsetavad mootoripoldid lahti ning sikutasin katla meie sorondi aiste vahelt välja.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Nii. Kuna mõned päevad on olnud Võru kandis kenasti külma,helistas peremees eile ja teatas,et ühe Frontera saaks ära viia kui kiirestsi teha. Egas midagi KSF viskas oma tegemised nurka ja täna hommikul Antsla poole punuma Transiti ja käruga. Ütleme jah,et maaelu ei ole nii lihtne kui meie suured pealikud seda ette kujutavad. 1,2km teed majani on tõesti suht mülgas. Aga Frontera sõitis ise peale ja kõik tips tops.
Järjekordselt suur tänu Ksf-ile kes oma terve tööpäeva ära kulutas rooli keerates. 

Aga küsimus ka. Frontera siis automaat kastiga. D- peal stardib kenasti ja sõidab kuniks peab vahetama järgmise käigu. Siis on vaikus. Valitsa manuaalselt 1 peale ja saab esimese käiguga rahulikult ringi sõita. R-toimib ka kenasti. 
Äkki keegi mingi samalaadse asjaga kokku puutunud?

PS! üks läbi akna tehtud udune jäädvustus ka.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Mu sharannil oli nii, et käsitsi vahetades kõik käigud töötasid kuid D peal ise käike ei vahetanud.
Käigukasti solenoidide viga.
Esmalt tuleb ikka diagnosti teha.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Lisaks meie tavapärastele maasturitele tuli vahele T4 buss, mida palus 65. brigaad ühelt FB grupilt, kes Silja Peegli organiseerimisel regulaarselt raha koguvad, varustust soetavad ja meie või mõne muu autoviijate seltskonnaga igakuiselt ära saadavad.

Seekordne vajadus oli nii suur, et loobuti akujaamadest, riietest, ravimitest jne regulaarsaadetisest. Raha korjas seltskond 24h jooksul kokku   Cool , meie panuseks sobiva bussi leidmine, hooldus ja viimine.

Konkreetsed ette antud parameetrid olid 2,5l mootor, lühike kere, на ходу. Eile oli vaja.

Hetkel saadaolevatest parim pakkumine oli Multivan. Tavapäraselt roostes, aga veermik, pidurid ja katel tundusid OK. Suuremate tööde nimekirjas on ainult sidurikomplekti vahetus. Hetkel sõidab, aga kõrgema käiguga korralikult vajutades libiseb. 

(Vahetus ise on korralik kamasuutra, sestap sai kokku lepitud töö teostamine Roosna-Allikul.)

Bussiga anti ostul kaasa uusvana päraluuk. Igati asjakohane. Vana luuk oli nii mäda, et avamislinki tõmmates paindus luuk kaasa ja sulgur lahti ei tulnud.

Eilsel päikselisel päeval arvasin, et keeran neli polti lahti ja kinni ja ongi luuk vahetatud. Tükke lähemalt vaadates selgus, et asenduse oli varasema masina küljest eemaldanud mingi lõiketangidega ahv - kogu juhtmekimp ja klaasipesuvoolik oli ukse ja katuse vahelt läbi lõigatud.

Tasapisi nokkides õnnestus vana ukse seest juhtmestik elusalt välja meelitada ja uue sisse laiali vedada. Lukumehhanismide, tulede ja polstrikinnituste ümbertõstmine oli juba tuim ladumine mõningaste rutiinsete tagasilöökidega nagu avamatuks mädanenud polt jms.

Kokku ligi neli tundi, parasjagu sai valmis kui päike välja lülitati ja külmaks läks ja ülejäänud sorentoseksuaalide jõuk sorentoorgiale saabus. 

Kaalule ei pannud, aga vahetamise käigus ühte ja teist luuki tõstes, kaalus vana luuk oluliselt rohkem. Ilmselt see ämbritäis pahtlit, mis rooste ja makrofleksi peale laiali oli määritud, kaalubki enam kui plekk.

   
Vasta

Hetkel lülituvad kastis ilma mingi häiriva jõnksuta sisse 1 ja R. Kui valits on D asendis,siis hakkab kenasti liikuma kuniks jõuab käiguvahetuseni. Siis tuleb lihtsalt tühjus kuniks kiirus on langenud maani kus saab sisse minna 1 käik jälle. Kui valits panna manuaalselt 1 peale,siis saab kenasti mööda hoovi ringi kimada. Lükates aga 2 või 3 peale on ikka tühjus.
Katsun jah leida kellegi,kes saaks mingi juhtme taha toppida ja vaadata kas ja mida näitab.
Lisaks avastasin armatuuris mingid omapärased lülitid 4wd nupu kõrval. Mis nende eesmärk olla võiks?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Lumehelmeke on talv, elik paigalt vist teisega. Sprott hoiab käike kauem sees enne vahetust (kõrgema pöördeni).

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

Ok. Kerge kahtlus oli jah endal ka nende nuppude kohalt. Kunagi kiviajal millegil oli ka midagi sarnast.
Aga katsetasin igat moodi hoovis ja panime ka juhtme külge. Koodi lahti harutades saime teada,et mingid kiirused ei klapi. Ehk kast libiseb.
Ja tõesti kui päris külma mootoriga sõita,siis on tunda,et teine käik täitsa lülitub,aga libiseb 98% läbi.  
Lisaks sai uuritud kirjandust ja see õnnetu atm kast ongi neil tüüpviga. Nüüd tekkis ketserlik plaan teha swap manuaaliks äkki  Cool
Manu kast 150.- pedaalid ja sidurisilindrid 65.- , hooratas?, sidurikorv ja ketas (laos riiulis).  Ainus mõttekoht hetkel,et mida arvab ECU sellest? Homme plaan käigukasti ajul juhe tagant ära võtta ja vaadata kas mootor läheb käima. Kui läheb,peaks olema teostatav.
Pole vist juba 20a lasknud ühegi tavaauto ATM kasti remontida. Kes ja kus sellist teenust võiks pakkuda? Hinda ilmselt ei oska puusalt keegi tulistada. Aga võimaliku töökoja koordinaate võiks pakkuda küll. Uuriks ja mõtleks mis taskukohasem oleks. 
PS! Teise doonor auto kast on olemas,aga ei tundu just eriti jätkusuutlik panna peale ATM kast mille töökorrast pole infot(doonor auto ei sõitnud enam kui osteti,aga müüja väitis toona,et ATM kast on korras  Big Grin )

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Recro Lätis on ilmselt odavaim. Mõlemad järgmised saadavad ka Recrosse mingeid asju.

Tallinnas väidetavalt A-osa OÜ (automaatkast.ee) teeb ka. 

Hõbenool oleks ilmselt kalleim variant.

Kuna kasti võtad ise maha ja paned peale, siis võiks 500 hakata juba uut sisu looma. Selle auto jaoks ehk tehakse ka erihinda...
Vasta

(12-03-2024, 22:22 PM)wagoneer Kirjutas:  Ok.   Ainus mõttekoht hetkel,et mida arvab ECU sellest? Homme plaan käigukasti ajul juhe tagant ära võtta ja vaadata kas mootor läheb käima.




Niisama ei lähe muud moodi kui otse starterist, või sillates kastipistikust vajalikud pinnid.
Vasta

(13-03-2024, 00:55 AM)The Lawbreaker Kirjutas:  
(12-03-2024, 22:22 PM)wagoneer Kirjutas:  Ok.   Ainus mõttekoht hetkel,et mida arvab ECU sellest? Homme plaan käigukasti ajul juhe tagant ära võtta ja vaadata kas mootor läheb käima.
Niisama ei lähe muud moodi kui otse starterist, või sillates kastipistikust vajalikud pinnid.
Ehk siis mingi käiguasendi lüliti peaks olema õiges asendis ECU jaoks,et starterit lubada? Oskad äkki vajalikud pinnid välja tuua?

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

(08-02-2024, 23:59 PM)41Degree Kirjutas:  Edasi saab nende balloonide-põletitega nii, et on vaja üle koera saba veel saada ehk need komplektid rindele toimetada. 
Zaporižžjest paar pilti
       

Edit: Alumisel fotol paremal kohaliku abiorganisatsiooni juhataja Galina, kelle kaudu sealtkandi üksusteni balloonid jõudsid.
Vasta

Eile sai Soront "Sillamäe" suvise kasuka selga. Töö käib, et lähiajal saaks järgmised neli masinat teele.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Nädal on möödunud nii, et igal õhtul on midagi remonditud ja igal õhtul on tulnud mingi tagasilöök. Vaikselt hakkab tekkima mulje, et järsku Sorento 145BHT ei soovigi rindele minna?
See auto sai plokikaane vahetuse, siis sildade, pidurite ja kõige muu remondi peale mida selgus, et jahutusvedelik väheneb siiski märkimisväärselt ja väljub summuti kaudu. Seejärel võtsime ette mootorivahetuse, et kasutusele võtta viimane varuosa, mis Soome avariiliselt doonorilt veel alles on. Eelmisel laupäeval lahkus mootor auto kõhust ja sellest ajast on siin ka viimane postitusega pilt.
Peale seda on läinud asi veidi tumedamates toonides.
Pühapäeval paigaldasime uue mootori. Alguses jäid padjad kere külge ja ei tahtnud hästi minna. Tagant järgi tarkusena võib öelda, et see oli suur probleem.
Esmaspäev, teisipäev ja kolmapäev kulus ülejäänud kapotialuse kokku ladumisele, sest vahelduva eduga oli midagi pekkis ja tuli uuesti laiali lammutada. Peamised emotsioonid tulevad meelde ploki sisse murdunud väljalaskekollektori tikkpoldiga ja termostaadi kosuga, mis vana tihendiga lekkima jäi ja uue tihendiga murdus kõrv küljest ära.
Igatahes kolmapäeva õhtuks oli auto koos ja õnnelik remondimeeskond keeras süüdet. Kõik oli suurepärases korras, sest mootor, mida me kunagi töötamas näinud ei olnud käib nagu kell. Paraku käiku sisse pannes selgus, et auto ei liigu. Nagu mu soomlasest hokitreener kunagi ütles, et ei tagurpidi ega ka mitte edurpidi.
Nii saabuski neljapäev ja eemaldasime juba teises garaažis autolt käimakasti. Tegime ka kõne sõbrale ning ksf Marko ekspertarvamuse tulemusel nentisime, et mootori paigalduse käigus oleme lõhkunud käigukasti pumba. See oli küll kole uudis, sest sellist kasti polnud meie kogenud Sorentoentusiastide silmad veel varem näinud. Kergendusena selgus täna, et lammutustes neid siiski on ja saime juba uue kätte. Loovutada tuli 150.- € kooliraha.
       

Tore on see, et hoolimata meie võitlusest mehaaniliste takistustega on ka silmaga nähtavad edusammud. Eile värvis meremees ära Sorento ja täna ksf Rene01 Terracani
   

Järgmisel nädalal asume teele ja plaan oli tegelt asju viimasele minutile mitte jätta aga tuleb tunnistada, et läks vist nagu ikka. Et kui reisiülikonna selga ajan siis mutrivõti ununeb viimasest keeramisest põuetaskusse.
Vasta

(16-03-2024, 00:25 AM)nastik Kirjutas:  Nädal on möödunud nii, et igal õhtul on midagi remonditud ja igal õhtul on tulnud mingi tagasilöök. Vaikselt hakkab tekkima mulje, et järsku Sorento 145BHT ei soovigi rindele minna?
See auto sai plokikaane vahetuse, siis sildade, pidurite ja kõige muu remondi peale mida selgus, et jahutusvedelik väheneb siiski märkimisväärselt ja väljub summuti kaudu. Seejärel võtsime ette mootorivahetuse, et kasutusele võtta viimane varuosa, mis Soome avariiliselt doonorilt veel alles on. Eelmisel laupäeval lahkus mootor auto kõhust ja sellest ajast on siin ka viimane postitusega pilt.
Peale seda on läinud asi veidi tumedamates toonides.
Pühapäeval paigaldasime uue mootori. Alguses jäid padjad kere külge ja ei tahtnud hästi minna. Tagant järgi tarkusena võib öelda, et see oli suur probleem.
Esmaspäev, teisipäev ja kolmapäev kulus ülejäänud kapotialuse kokku ladumisele, sest vahelduva eduga oli midagi pekkis ja tuli uuesti laiali lammutada. Peamised emotsioonid tulevad meelde ploki sisse murdunud väljalaskekollektori tikkpoldiga ja termostaadi kosuga, mis vana tihendiga lekkima jäi ja uue tihendiga murdus kõrv küljest ära.
Igatahes kolmapäeva õhtuks oli auto koos ja õnnelik remondimeeskond keeras süüdet. Kõik oli suurepärases korras, sest mootor, mida me kunagi töötamas näinud ei olnud käib nagu kell. Paraku käiku sisse pannes selgus, et auto ei liigu. Nagu mu soomlasest hokitreener kunagi ütles, et ei tagurpidi ega ka mitte edurpidi.
Nii saabuski neljapäev ja eemaldasime juba teises garaažis autolt käimakasti. Tegime ka kõne sõbrale ning ksf Marko ekspertarvamuse tulemusel nentisime, et mootori paigalduse käigus oleme lõhkunud käigukasti pumba. See oli küll kole uudis, sest sellist kasti polnud meie kogenud Sorentoentusiastide silmad veel varem näinud. Kergendusena selgus täna, et lammutustes neid siiski on ja saime juba uue kätte. Loovutada tuli 150.- € kooliraha.
     
Tore on see, et hoolimata meie võitlusest mehaaniliste takistustega on ka silmaga nähtavad edusammud. Eile värvis meremees ära Sorento ja täna ksf Rene01 Terracani

Järgmisel nädalal asume teele ja plaan oli tegelt asju viimasele minutile mitte jätta aga tuleb tunnistada, et läks vist nagu ikka. Et kui reisiülikonna selga ajan siis mutrivõti ununeb viimasest keeramisest põuetaskusse.

Selle jutu sisse:kui on väljalaske kollektori poldid katki,tuleb kollektor üle lihvida.Piisavalt tehtud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne