14-06-2024, 14:55 PM
(14-06-2024, 12:43 PM)isandpauk Kirjutas: Seadusliku rahalise karistuse ähvardusel sunnitakse nüüd Eesti elanikke oma vanu masinaid koski saatma või muul moel registrist kustutama?Nu lupardid lootsid 240 miot kokkuriisuda. Ma julgeks ennustada ehk veerandit sellest unistusest realiseeruvat. Varuosaautod liiguvad sujuvalt fantoomiostjate hingekirja. Kuna paar õlekõrt on veel jäänud, siis pole joonelt läti keha ostma tormanud aga vähemalt on see lahendus laual, kuidas oma säilitamiselekuuluvat vara turvaliselt röövregistrist päästa. Perspektiivseks roheeesmärke toetavaks 50 eurise aastamaksuga argikulguriks omastasin vana, raske, tõukurvarrastega bensujoodikust v8 ja nelikveoga käraka, enne täiendavate koormiste jõustumist võtan ilusti viisakalt arvele ja puha, seniks saab rahulikult PROOV numbriga lidiseda (kindlustusele pole veel pätibande suutnud käibemaksu otsa keevitada, sestap ei tunne põhimõtteliselt kahjatsust teisele ettevõtjale tavakindlustusest suuremat raha maksta). Ja edaspidi tangin seda piiritaga, kuna käibeka saab tagasi ja meil kütuseaktsiis niiehknaa teedevõrku ei jõua.
Kas nüüd viimase versiooni järgi sõidukid, mille staatus on "Sõiduk kantakse registrisse peale tehnoülevaatuse läbimist ja kindlustuslepingu sõlmimist" on samuti maksustatavad?
Mina aru ei saa, mis krt toimub? Kohustuslik kindlustus on. Kui sõidad, siis maksad. Kütuse- ja elektriaktsiis on. Mida rohkem sõidad, seda rohkem maksad. Nüüd tuleb automaks, mis täidab lünga - kui ei sõida, siis maksad ikka.
Kui kellelgi on infot, kui palju prognoositi automaksust laekuvat tulu 2025. aastaks, pange siia kirja. mõne aasta pärast hea vaadata.
Hea ka teada teisi numbreid nagu automaksu IT lahenduse ja maksukogumise süsteemi väljatöötamise hind ning edasised, iga-aastased püsikulud lihtsalt selleks, et saaks koguda uut maksu.
Võtame nüüd kanasoolikad, klaaskuulid, seapõrnad jt. abivahendid välja ning hakkame ennustama, mis maks tuleb järgmisena?
_______________________
Koledate Kastikate Klubi