4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

   

Sai täna hommikul Haapsalus käidud ja Eesti registrisse pandud. Kuna mul olid numbrid endal,siis maksis operatsioon 130.- 
Teel sai kupatatud lubatud legaalsete piiride serval ja probleeme ei esinenud õnneks. Homme üritaks ülevaatusele jõuda.
Kuna varuakude virn on hõredaks jäänud,peab seekord minema ja külastama mõnda akubutiiki.
Või kui kellegil on Tallinna ümbruses diisel maasturile sobilikku kasutatud suuremat akut,võib teada anda.

Ja Sorondil nüüd ka kõik jubinad uued ning kohe kui kanal natuke vabam,saab ka rattad suurtes piiride paika keerata.
Fronteral ka kõik vahetatud ja siis ka arvel.
Mõlemal autol all ka uued Sailu Terramax A/T-d
Rehvide hinnad rallivad mõnuga. Täna saan 245/70/16 Terramax A/T 76.-+ km Kaks aastat tagasi oli see number oluliset väiksem. Seega kui on kellegil soodsamat koha kohta infot,siis võib lahkesti soodsast kohast teada anda.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Ilmar Raag kirjutab oma FB seinal:

Lootusetu parandamisoperatsiooni käigus lugesin ukraina väeosade tagasisidet autode kohta, mida nad on Euroopast saanud. See kõlas üsna nagu autoajakirjanike tekst ja oli seda põnevam, sest annab hinnagu vähemalt 15 aastat vanadele maailma maasturitele.
Rindel on loomulikult kõige olulisemad auto omadused tema vastupidavus ja seejärel remondi lihtsus. Kõige halvema hinnangu said Hundai Terracan, Kia Sportage ja ka ... Nissan Navarro mingid mudelid. Eriti Nissanile heidetakse ette kiiret läbiroostetamist.
Parimate autode üllatusnimekirjas on Mercedes-Benz ML 2005 aasta eelsed mudelid, mille mootorid pidavat hästi vastu. Toyota Hilux on pigem luksusklassis, auto on hea, aga hind on kõrge. Seetõttu tuleb üldvõitjaks kvaliteedi ja hinna suhtes Mitsubishi L200 20 aasta vanused mudelid.
Auto hindajad rindel leidsid, et elektroonika rohkus on sõjatsoonis ebasoovitav. Just seepärast eelistatakse vanemaid ja robustsemaid autosid, pigem kui elektroonikat täis uusi autosid, mis langevad kiiremini mängust välja.
Siia juurde toon aga huvitava pildi küsitluse võitjast Mitsubishi L200. Vaadake aga, selle võiduka auto saatis Ukrainasse Eesti organisatsiooni United Delivery Mission. Sõjas sai masin kõvasti vatti ja saadeti parandamiseks tagasi ühte ukraina külla, kus masina raam keevitati tugevamaks. Nii tore oli juhuslikult kohata eestist tulnud autot. See oli otsekui soe tervitus, mis oli seda vahvam, et ka see auto on jätkuvalt eesmärgipäraselt kasutuses.

Nii, et Telc, selle info valguses paistad sa olevat õigel teel. Aga tegelt muidugi olen ma kuulnud erinevatelt inimestelt erinevaid arvamusi ja üldiselt paistavad meeldivad need masinad, millega endal rohkem kogemust on.
Vasta

Nii. Tahaks tänada kedagi,kes tõi mulle hommikul ühe aku töökoja ukse taha. Kuna ma hoian töökoja ust lukus,siis ei õnnestunud ilmselt siseneda. Aga teine kord võib muljuda julgelt seina peal olevat väikest musta nuppu. Siis hakkab vana hea nõukaaegne koolikell sees helisema ja kuulen ka päris tagumisse otsa kus UA autodega sahmerdan.
Igaljuhul kraaps ja kummardus.
   

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Kiire vaheküsimus

Mitsu L200, aastast 2001, 2,4 mootori ja manuaalse kastiga.

Veoskeemi tuli armatuurlauas vilgub (st vilgub kogu aeg ühtlase intervalliga, mitte suvaliselt) kui on sees tagaveoline režiim.
4H ja 4L korral põleb nagu peab.

Ideid?
Vasta

(18-07-2024, 16:02 PM)Telc Kirjutas:  Kiire vaheküsimus

Mitsu L200, aastast 2001, 2,4 mootori ja manuaalse kastiga.

Veoskeemi tuli armatuurlauas vilgub (st vilgub kogu aeg ühtlase intervalliga, mitte suvaliselt) kui on sees tagaveoline režiim.
4H ja 4L korral põleb nagu peab.

Ideid?

Selle aja Elkat ei tea aga mu Isu-suul on selline seis siis, kui nelik välja ei tule, kunagi oli sedasi suure külmaga, lülituse (Shift on the Fly) toruke oli katki, niiskus pääses sisse ja külmus. Sõitu alustades läks nelik lülides sisse aga asfaldile jõudes enam välja ei tulnud . 
Ehk soovitus igasugu vaakumi torud üle kaeda ja kontrollida, kas tagaveo korral ei hakka pooma, siis pole nelik välja tulnud.
Vasta

Täpsustan - kõik veod veovad nagu kord ja kohus.
Vasta

(18-07-2024, 18:13 PM)Telc Kirjutas:  Täpsustan - kõik veod veovad nagu kord ja kohus.

Pekkis on
A.  lülitusmembraan 
B.  membraani juhtklapid.
C. kummivoolikud või metalltorud membraani ja klappide vahel.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(18-07-2024, 19:57 PM)M.R. Kirjutas:  
(18-07-2024, 18:13 PM)Telc Kirjutas:  Täpsustan - kõik veod veovad nagu kord ja kohus.

Pekkis on
A.  lülitusmembraan 
B.  membraani juhtklapid.
C. kummivoolikud või metalltorud membraani ja klappide vahel.

 Kuna olen selles seltskonnas piisavalt aega viitnud ( veetnud)  Ja teades asja eesmärki ,Siis jätaksin need armatuuri tulede anomaaliad kõrvale .ASI peab toimima.Kui toimib ,siis OK.PS .( ÜV kah tehtud.Smile
Vasta

Vahepeal on jälle palju head juhtunud.
Eespool isandpauk juba kirjutas, et 2023 aastal Ukrainasse viidud Soront nimega Kalmaar on alles, ainult uut mootorit vaja.

Uue mootori tarbeks soetasime mäda raamiga Sorento Saaremaalt. Treilerile sõitis ise ja üldse oli muus osas selline, et hakka või taastama.
   
Paraku ei saa sama aktsiooni raames jääda rahule Soront nimega Nublu sooritusega. Esiteks selgus, et sellel ei ole käru pistikus voolu. Ehtisime käru ohukolmnurgaga ja kohalikust kaubandusvõrgust soetasin kaks jalgratta sabatuld, mis läksid haagise tagumiste sarvede külge. Nii me siis veerema hakkasime.

Tee peal selgus, et Nublu mootor kipub selle koormaga kuumaks minema. Loobusime mandrile jõudmise plaanist ja tirisime käru tasakesi 60km/h isand Nastiku suvemõisa õuele.

Ilma käruta oli masina temperatuur taas normis.

Halvimat kahtlustades soetasin testri, mis peaks näitama heitgaase jahutusvedelikus. Ei näidanud.

Lootus on, et kogu kurjajuur oli siiski vaid mootori ja kliima jahutusradikate vahele kogunenud heinaseemnesodi. Endine põlluauto ju.

Eile saabus garaaži remonditerminaator Linnuke.
Vahetatud said Mitsu õlid-filtrid ja klapikambrikaane tihend.
Piduriklotsid kontrollitud ja varem valmistatud radikakandurile said sisse uued puksid.

Edukast tööpäevast härga täis, läksin veel samal õhtul ülevaatuspunkti linki katsuma. Paraku edutult. Ülevaatusonu nentis üsna kurjalt, et autol pole enam VIN-koodi tagumisel raamiotsal.

See võttis veidi tõsiseks. Ise ju ostsin ja jätsin vaatamata... 
Juba mõtlesin, kuidas ma garaažikontole 1700€ pean hüvitama ja saan endale metsamasina, mida mul üldse vaja ei ole.

Samas lähedal parklas uurisin internetist täpsemalt järele, kus see number peab olema ja oh seda õnne kui vajalik joru telefoni lambi all näha oligi.

Täna lasin raami kapronharjaga üle ja viisin leiu ülevaatajale näha. Tulemus - auto ongi tänavalegaalne.

Tõrvatilk meepotti - sillastend andis auto tagasi, sest rooliotsi ei saanud lahti.
   
Vasta

(18-07-2024, 22:06 PM)linnuke Kirjutas:  
(18-07-2024, 19:57 PM)M.R. Kirjutas:  
(18-07-2024, 18:13 PM)Telc Kirjutas:  Täpsustan - kõik veod veovad nagu kord ja kohus.

Pekkis on
A.  lülitusmembraan 
B.  membraani juhtklapid.
C. kummivoolikud või metalltorud membraani ja klappide vahel.

 Kuna olen selles seltskonnas piisavalt aega viitnud ( veetnud)  Ja teades asja eesmärki ,Siis jätaksin need armatuuri tulede anomaaliad kõrvale .ASI peab toimima.Kui toimib ,siis OK.PS .( ÜV kah tehtud.Smile

Kas " seltskonnas viibimine" ja "asja eesmärgi" teadmine on kuidagi erilist äramärkimist vajav teave?
Inimene küsis, ma vastasin, kuna oman Pajero Sporti ja L-200. Mõlemaga on see läbi käidud etapp. 
Ühel klapi/torumädanik, teisel membraanimädanik.
Ma nüüd palun veelkord vabandust ette ja taha, et julgen veelkord noka lahti teha.
Vilkuv tuli räägib, et esisilla muhv ei ole lahutatud. See tähendab täiendavat kütusekulu.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Üldiselt käivad viimased ettevalmistustööd järgmisel nädalal Ukraina poole startivate autodega. Eile vahetas Rene01 oma Sorentol õli, määris kardaaniriste, õhutas pidureid ja möllas auto all terve õhtu. Üleeile toimetasid garaaži ees oma sõidetava Sorento kallal 3 doktorikraadiga autoremondilukkseppa. Parandatud sai paak, vahetatud õli ja filtrid sh kütusefilter, paigaldatud eelsüüteküünaldele terve latt jms. 
Hr A on viimased päevad tööd teinud Passati kallal. Pidurid on korda saanud - vahetatud torud, klotsid, sadulates remondikomplektid, vahetatud esimesed vedrud, remonditud esimene juhiakna tõstuk. Lisaks õlid, filtrid ja igasugused muud pisiasjad

Kuna mu enda sõidetav Sorento paistab korras olevat siis olen sellel nädalal teistel nõu ja jõuga abiks olnud. Esmaspäeval hakkasin siiski Mazda kastikal esisillas amorte ja šarniire vahetama. Peale lahti võtmist selgus kõigi remondimeeste lemmik - uute ülemiste šarniiride augud ei sobinud. Ladusin kokku tagasi ja tellisin uued. Eile panin teisena tellitud pulikad külge.
   
Esisillast ära tulnud jupid:
   
See ei ole kahjuks kõik, sest avastasin, et ülemiste õõtsade tagumised puksid on ka logedad, vahetamist vajavad mõlemal pool veovõlli kaitsekummid ja laagreid tuleb tihedamaks keerata. Samas ei osanud ma esimesi rumme laiali lammutada. Aga pole hullu. Millalgi saabub Ukrainast tagasi Isandpauk ja ta on manuaalsete rummulukkude ja kõige seal taga peituva ekspert. Imelik muidugi, et seda tüüpi rummudest Youtubis ühtegi videot ei leidu.

Vahepeal kui uued liigendid ei olnud veel kohale jõudnud üleeile mõtlesin, et uurin, mis Vormsi Sorentol ees kigiseb. Panin käima ja tühjaks jooksis hoopis jahutusvedeliku paisupaak. Leidsin uue, mille paigaldamiseks tuli eemaldada mittetöötav Webasto. See aga tähendas jahutusvoolikute ümber vedamist. Kokku võttes täiesti tühja koha pealt terve õhtu nokkimist.
Vasta

(19-07-2024, 08:53 AM)M.R. Kirjutas:  Kas " seltskonnas viibimine" ja "asja eesmärgi" teadmine on kuidagi erilist äramärkimist vajav teave?
Inimene küsis, ma vastasin, kuna oman Pajero Sporti ja L-200. Mõlemaga on see läbi käidud etapp. 
Ühel klapi/torumädanik, teisel membraanimädanik.
Ma nüüd palun veelkord vabandust ette ja taha, et julgen veelkord noka lahti teha.
Vilkuv tuli räägib, et esisilla muhv ei ole lahutatud. See tähendab täiendavat kütusekulu.

Hei!

Võtame kõik rahulikult. M.R. - jagad head infot, tänud!

Linnukesel ka õigus oma kohalolu ära märkida - ta on tõesti olnud korduvalt juures kui me teeme otsuseid, kas probleem rubriigist "lõppkiirust ei mõjuta" väärib aja ja raha kulutamist.

Amatöörile on infot lihtsalt natuke vähesel määral.

Võhiku lisaküsimused:
- Kas praeguse seisuga on oht, et midagi eskaleerub kiirelt halvemaks või on kütusekulu ainuke probleem?
- Kas probleemi lahendamiseks tuleb vahekast alt võtta, laiali lammutada, kokku panna? 
(mispuhul ma kaaluks ka terviku vahetamist olenevalt hinnast. Nt Sorento katkise vahekasti oleme me huvi pärast lahti võtnud ja seejärel otsustanud, et see jääb väljapoole meie remondipädevust kuni neid doonoritelt või mõistliku € eest võtta on)

Ma olen ise ikka veel see tobe optimist, kes teate "vaheta see vidin ära" peale kujutab endale esmalt ette mugavalt ligipääsetavas kohas kahe hästimääritud poldiga kinnitatavat vidinat. Ja siis tuleb auto juures masendus peale kui vidina vahetamiseks tuleb pool mootorit laiali võtta, keerates polte, mis on juba koosteliinil tehaseroostega varustatud.  Big Grin
Vasta

Vahekasti ei tule maha võtta kuna "esisilla muhv" ei asu vahekastis.

See on hoopiski esisilla veovõlli lahtiühendamise mehhanism.
Midagi sellist nagu rummulukk aga toimib nupule vajutusega salongist.

Ja kui see ei liigu siis hakkab tuli vilkuma.

Parandage, kui ma eksin.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Ilmselt üks küss ongi nüüd see, kas eelnev info "kõik veod toimivad nagu peavad" on päriselt lõpuni õige ehk kas tegelikkuses lahutatakse esisild ära või mitte. Kui see päriselt nii on, siis ütleks ilma konkreetse masina anatoomiat teadmata, et tegemist on vigase anduri või elektriahelaga, mis näitab, et esisilla muhv pole liikunud, kuigi tegelikult on. Arvestades interneeduses olevaid videosid, M.R kommentaare ning enda kogemusi vanade rontidega kipuks selle anduri vea jätma teiseks, esimene pakkumine on see, et tegelikult ikkagi ei lülitata esisilda tagant ära. Kontrolli rataste tõstmise teel, mis seis päriselt on, siis saab osa süüdlasi juba maha kriipsutada.
Vasta

Mitsuvedu sai täna riiulisse jäetud. Selle asemel andsin viimast lihvi Nublule. Külge sai riputatud uus kärupistik uue juhtmega. Nüüd haagise tuled põlevad.

Saaremaalt jõudis kohale ka haagis, mille sees "Kalmaari" asendusmootor. Käisin tegin täiskomplektiga väikse maanteeotsa. Ütleks, et kui juba Saue viaduktini sai probleemivabalt sõidatud, küll siis sõidab kaugemale kah.    
Vasta

(19-07-2024, 18:56 PM)41Degree Kirjutas:  Ilmselt üks küss ongi nüüd see, kas eelnev info "kõik veod toimivad nagu peavad" on päriselt lõpuni õige ehk kas tegelikkuses lahutatakse esisild ära või mitte. Kui see päriselt nii on, siis ütleks ilma konkreetse masina anatoomiat teadmata, et tegemist on vigase anduri või elektriahelaga, mis näitab, et esisilla muhv pole liikunud, kuigi tegelikult on. Arvestades interneeduses olevaid videosid, M.R kommentaare ning enda kogemusi vanade rontidega kipuks selle anduri vea jätma teiseks, esimene pakkumine on see, et tegelikult ikkagi ei lülitata esisilda tagant ära. Kontrolli rataste tõstmise teel, mis seis päriselt on, siis saab osa süüdlasi juba maha kriipsutada.

Oma kogemuse najal olen sama meelt ... lisaks võimalus, et silla veovõll on kastis lahutatud aga rattad veavad kogu kupatust ringi, st poolteljed on lahutamata. See rataste keerutamisega ei selgu.

Ikka kas lülitusmehhhanism (actuator) ise või solenoid, anduri/juhtmestiku viga on vähetõenäoline.
Vasta

Mootori tuli välja jah nagu lupsti (lupsti = kahe mehega 5 tundi tööd). Võtsime see kord pealt üsna lagedaks ka ja keerasime kasti ülemised poldid ülevalt lahti. Tavaliselt oleme keeranud kasti tagant pika vardaga. Enne lammutust käisin veel kohalikust töökojast läbi ja lasin kliimast külmaine välja tõmmata.
       
Igatahes kärus ta nüüd on ja alustab järgmine nädal teed Ukrainasse Kalmaar Sorento aiste vahele.

Võibolla on vajalik ka väike selgitus, et miks meil käivad autosid remontimas doktorikraadiga lukssepad? Luuimplantaate tootev noormees nimelt tegi oma doktorikraadi TTÜs ja ka töötas seal. Nüüd kui tema töökaaslased on sõtta minemas küsis ta, et kas oleks mingit võimalust autodega toetada? Mille peale tema vanad kolleegid on  ära remontinud  nüüd ühe Sorento ja tulevad ka autosid ära viima.
Vasta

Samal ajal Ukrainas on üks ksf. Wagoneeriga saadetud mootoritest jõudnud aiste vahele. Meie Uhtna rääbiselt (doonorilt) pärit mootor töötab kenasti ja nüüd järgnevad proovisõidud.
   

Rubriigist "Märgatud Ukrainas" - ehe Bandeeramobiil.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Passati kallal on tööd tehtud ja ülevaatus olemas. Nüüd vaja uued rehvid alla panna, sillastendist läbi käia (esivedrud jm jupid vahetatud) ja teele asuda.
   

Kui keegi tahab reede pealelõunal Isuzuga meiega koos Ukrainasse sõita siis palun andke teada 5OII247. Hetkel juht puudu.
   
Vasta

Juhti pole siiani leitud ja on üsna mõistetav, et suvel nii lühikese ette teatamisega on inimestel muud plaanid tehtud. Siin muidugi natuke kivi ka ukrainlaste kapsaseda, sest nad tahtsid sellele autole ise järgi tulla ja nüüd viimasel hetkel selgus, et siiski võiks keegi teine sõita. Aga mis seal ikka. Praegu tundub, et Isuzu jääb maha ja läheb mingi järgmise reisiga või üldse kuidagi eraldi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne