4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Kiire vaheküsimus

Mitsu L200, aastast 2001, 2,4 mootori ja manuaalse kastiga.

Veoskeemi tuli armatuurlauas vilgub (st vilgub kogu aeg ühtlase intervalliga, mitte suvaliselt) kui on sees tagaveoline režiim.
4H ja 4L korral põleb nagu peab.

Ideid?
Vasta

(18-07-2024, 16:02 PM)Telc Kirjutas:  Kiire vaheküsimus

Mitsu L200, aastast 2001, 2,4 mootori ja manuaalse kastiga.

Veoskeemi tuli armatuurlauas vilgub (st vilgub kogu aeg ühtlase intervalliga, mitte suvaliselt) kui on sees tagaveoline režiim.
4H ja 4L korral põleb nagu peab.

Ideid?

Selle aja Elkat ei tea aga mu Isu-suul on selline seis siis, kui nelik välja ei tule, kunagi oli sedasi suure külmaga, lülituse (Shift on the Fly) toruke oli katki, niiskus pääses sisse ja külmus. Sõitu alustades läks nelik lülides sisse aga asfaldile jõudes enam välja ei tulnud . 
Ehk soovitus igasugu vaakumi torud üle kaeda ja kontrollida, kas tagaveo korral ei hakka pooma, siis pole nelik välja tulnud.
Vasta

Täpsustan - kõik veod veovad nagu kord ja kohus.
Vasta

(18-07-2024, 18:13 PM)Telc Kirjutas:  Täpsustan - kõik veod veovad nagu kord ja kohus.

Pekkis on
A.  lülitusmembraan 
B.  membraani juhtklapid.
C. kummivoolikud või metalltorud membraani ja klappide vahel.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

(18-07-2024, 19:57 PM)M.R. Kirjutas:  
(18-07-2024, 18:13 PM)Telc Kirjutas:  Täpsustan - kõik veod veovad nagu kord ja kohus.

Pekkis on
A.  lülitusmembraan 
B.  membraani juhtklapid.
C. kummivoolikud või metalltorud membraani ja klappide vahel.

 Kuna olen selles seltskonnas piisavalt aega viitnud ( veetnud)  Ja teades asja eesmärki ,Siis jätaksin need armatuuri tulede anomaaliad kõrvale .ASI peab toimima.Kui toimib ,siis OK.PS .( ÜV kah tehtud.Smile
Vasta

Vahepeal on jälle palju head juhtunud.
Eespool isandpauk juba kirjutas, et 2023 aastal Ukrainasse viidud Soront nimega Kalmaar on alles, ainult uut mootorit vaja.

Uue mootori tarbeks soetasime mäda raamiga Sorento Saaremaalt. Treilerile sõitis ise ja üldse oli muus osas selline, et hakka või taastama.
   
Paraku ei saa sama aktsiooni raames jääda rahule Soront nimega Nublu sooritusega. Esiteks selgus, et sellel ei ole käru pistikus voolu. Ehtisime käru ohukolmnurgaga ja kohalikust kaubandusvõrgust soetasin kaks jalgratta sabatuld, mis läksid haagise tagumiste sarvede külge. Nii me siis veerema hakkasime.

Tee peal selgus, et Nublu mootor kipub selle koormaga kuumaks minema. Loobusime mandrile jõudmise plaanist ja tirisime käru tasakesi 60km/h isand Nastiku suvemõisa õuele.

Ilma käruta oli masina temperatuur taas normis.

Halvimat kahtlustades soetasin testri, mis peaks näitama heitgaase jahutusvedelikus. Ei näidanud.

Lootus on, et kogu kurjajuur oli siiski vaid mootori ja kliima jahutusradikate vahele kogunenud heinaseemnesodi. Endine põlluauto ju.

Eile saabus garaaži remonditerminaator Linnuke.
Vahetatud said Mitsu õlid-filtrid ja klapikambrikaane tihend.
Piduriklotsid kontrollitud ja varem valmistatud radikakandurile said sisse uued puksid.

Edukast tööpäevast härga täis, läksin veel samal õhtul ülevaatuspunkti linki katsuma. Paraku edutult. Ülevaatusonu nentis üsna kurjalt, et autol pole enam VIN-koodi tagumisel raamiotsal.

See võttis veidi tõsiseks. Ise ju ostsin ja jätsin vaatamata... 
Juba mõtlesin, kuidas ma garaažikontole 1700€ pean hüvitama ja saan endale metsamasina, mida mul üldse vaja ei ole.

Samas lähedal parklas uurisin internetist täpsemalt järele, kus see number peab olema ja oh seda õnne kui vajalik joru telefoni lambi all näha oligi.

Täna lasin raami kapronharjaga üle ja viisin leiu ülevaatajale näha. Tulemus - auto ongi tänavalegaalne.

Tõrvatilk meepotti - sillastend andis auto tagasi, sest rooliotsi ei saanud lahti.
   
Vasta

(18-07-2024, 22:06 PM)linnuke Kirjutas:  
(18-07-2024, 19:57 PM)M.R. Kirjutas:  
(18-07-2024, 18:13 PM)Telc Kirjutas:  Täpsustan - kõik veod veovad nagu kord ja kohus.

Pekkis on
A.  lülitusmembraan 
B.  membraani juhtklapid.
C. kummivoolikud või metalltorud membraani ja klappide vahel.

 Kuna olen selles seltskonnas piisavalt aega viitnud ( veetnud)  Ja teades asja eesmärki ,Siis jätaksin need armatuuri tulede anomaaliad kõrvale .ASI peab toimima.Kui toimib ,siis OK.PS .( ÜV kah tehtud.Smile

Kas " seltskonnas viibimine" ja "asja eesmärgi" teadmine on kuidagi erilist äramärkimist vajav teave?
Inimene küsis, ma vastasin, kuna oman Pajero Sporti ja L-200. Mõlemaga on see läbi käidud etapp. 
Ühel klapi/torumädanik, teisel membraanimädanik.
Ma nüüd palun veelkord vabandust ette ja taha, et julgen veelkord noka lahti teha.
Vilkuv tuli räägib, et esisilla muhv ei ole lahutatud. See tähendab täiendavat kütusekulu.

Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim
Vasta

Üldiselt käivad viimased ettevalmistustööd järgmisel nädalal Ukraina poole startivate autodega. Eile vahetas Rene01 oma Sorentol õli, määris kardaaniriste, õhutas pidureid ja möllas auto all terve õhtu. Üleeile toimetasid garaaži ees oma sõidetava Sorento kallal 3 doktorikraadiga autoremondilukkseppa. Parandatud sai paak, vahetatud õli ja filtrid sh kütusefilter, paigaldatud eelsüüteküünaldele terve latt jms. 
Hr A on viimased päevad tööd teinud Passati kallal. Pidurid on korda saanud - vahetatud torud, klotsid, sadulates remondikomplektid, vahetatud esimesed vedrud, remonditud esimene juhiakna tõstuk. Lisaks õlid, filtrid ja igasugused muud pisiasjad

Kuna mu enda sõidetav Sorento paistab korras olevat siis olen sellel nädalal teistel nõu ja jõuga abiks olnud. Esmaspäeval hakkasin siiski Mazda kastikal esisillas amorte ja šarniire vahetama. Peale lahti võtmist selgus kõigi remondimeeste lemmik - uute ülemiste šarniiride augud ei sobinud. Ladusin kokku tagasi ja tellisin uued. Eile panin teisena tellitud pulikad külge.
   
Esisillast ära tulnud jupid:
   
See ei ole kahjuks kõik, sest avastasin, et ülemiste õõtsade tagumised puksid on ka logedad, vahetamist vajavad mõlemal pool veovõlli kaitsekummid ja laagreid tuleb tihedamaks keerata. Samas ei osanud ma esimesi rumme laiali lammutada. Aga pole hullu. Millalgi saabub Ukrainast tagasi Isandpauk ja ta on manuaalsete rummulukkude ja kõige seal taga peituva ekspert. Imelik muidugi, et seda tüüpi rummudest Youtubis ühtegi videot ei leidu.

Vahepeal kui uued liigendid ei olnud veel kohale jõudnud üleeile mõtlesin, et uurin, mis Vormsi Sorentol ees kigiseb. Panin käima ja tühjaks jooksis hoopis jahutusvedeliku paisupaak. Leidsin uue, mille paigaldamiseks tuli eemaldada mittetöötav Webasto. See aga tähendas jahutusvoolikute ümber vedamist. Kokku võttes täiesti tühja koha pealt terve õhtu nokkimist.
Vasta

(19-07-2024, 08:53 AM)M.R. Kirjutas:  Kas " seltskonnas viibimine" ja "asja eesmärgi" teadmine on kuidagi erilist äramärkimist vajav teave?
Inimene küsis, ma vastasin, kuna oman Pajero Sporti ja L-200. Mõlemaga on see läbi käidud etapp. 
Ühel klapi/torumädanik, teisel membraanimädanik.
Ma nüüd palun veelkord vabandust ette ja taha, et julgen veelkord noka lahti teha.
Vilkuv tuli räägib, et esisilla muhv ei ole lahutatud. See tähendab täiendavat kütusekulu.

Hei!

Võtame kõik rahulikult. M.R. - jagad head infot, tänud!

Linnukesel ka õigus oma kohalolu ära märkida - ta on tõesti olnud korduvalt juures kui me teeme otsuseid, kas probleem rubriigist "lõppkiirust ei mõjuta" väärib aja ja raha kulutamist.

Amatöörile on infot lihtsalt natuke vähesel määral.

Võhiku lisaküsimused:
- Kas praeguse seisuga on oht, et midagi eskaleerub kiirelt halvemaks või on kütusekulu ainuke probleem?
- Kas probleemi lahendamiseks tuleb vahekast alt võtta, laiali lammutada, kokku panna? 
(mispuhul ma kaaluks ka terviku vahetamist olenevalt hinnast. Nt Sorento katkise vahekasti oleme me huvi pärast lahti võtnud ja seejärel otsustanud, et see jääb väljapoole meie remondipädevust kuni neid doonoritelt või mõistliku € eest võtta on)

Ma olen ise ikka veel see tobe optimist, kes teate "vaheta see vidin ära" peale kujutab endale esmalt ette mugavalt ligipääsetavas kohas kahe hästimääritud poldiga kinnitatavat vidinat. Ja siis tuleb auto juures masendus peale kui vidina vahetamiseks tuleb pool mootorit laiali võtta, keerates polte, mis on juba koosteliinil tehaseroostega varustatud.  Big Grin
Vasta

Vahekasti ei tule maha võtta kuna "esisilla muhv" ei asu vahekastis.

See on hoopiski esisilla veovõlli lahtiühendamise mehhanism.
Midagi sellist nagu rummulukk aga toimib nupule vajutusega salongist.

Ja kui see ei liigu siis hakkab tuli vilkuma.

Parandage, kui ma eksin.

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta

Ilmselt üks küss ongi nüüd see, kas eelnev info "kõik veod toimivad nagu peavad" on päriselt lõpuni õige ehk kas tegelikkuses lahutatakse esisild ära või mitte. Kui see päriselt nii on, siis ütleks ilma konkreetse masina anatoomiat teadmata, et tegemist on vigase anduri või elektriahelaga, mis näitab, et esisilla muhv pole liikunud, kuigi tegelikult on. Arvestades interneeduses olevaid videosid, M.R kommentaare ning enda kogemusi vanade rontidega kipuks selle anduri vea jätma teiseks, esimene pakkumine on see, et tegelikult ikkagi ei lülitata esisilda tagant ära. Kontrolli rataste tõstmise teel, mis seis päriselt on, siis saab osa süüdlasi juba maha kriipsutada.
Vasta

Mitsuvedu sai täna riiulisse jäetud. Selle asemel andsin viimast lihvi Nublule. Külge sai riputatud uus kärupistik uue juhtmega. Nüüd haagise tuled põlevad.

Saaremaalt jõudis kohale ka haagis, mille sees "Kalmaari" asendusmootor. Käisin tegin täiskomplektiga väikse maanteeotsa. Ütleks, et kui juba Saue viaduktini sai probleemivabalt sõidatud, küll siis sõidab kaugemale kah.    
Vasta

(19-07-2024, 18:56 PM)41Degree Kirjutas:  Ilmselt üks küss ongi nüüd see, kas eelnev info "kõik veod toimivad nagu peavad" on päriselt lõpuni õige ehk kas tegelikkuses lahutatakse esisild ära või mitte. Kui see päriselt nii on, siis ütleks ilma konkreetse masina anatoomiat teadmata, et tegemist on vigase anduri või elektriahelaga, mis näitab, et esisilla muhv pole liikunud, kuigi tegelikult on. Arvestades interneeduses olevaid videosid, M.R kommentaare ning enda kogemusi vanade rontidega kipuks selle anduri vea jätma teiseks, esimene pakkumine on see, et tegelikult ikkagi ei lülitata esisilda tagant ära. Kontrolli rataste tõstmise teel, mis seis päriselt on, siis saab osa süüdlasi juba maha kriipsutada.

Oma kogemuse najal olen sama meelt ... lisaks võimalus, et silla veovõll on kastis lahutatud aga rattad veavad kogu kupatust ringi, st poolteljed on lahutamata. See rataste keerutamisega ei selgu.

Ikka kas lülitusmehhhanism (actuator) ise või solenoid, anduri/juhtmestiku viga on vähetõenäoline.
Vasta

Mootori tuli välja jah nagu lupsti (lupsti = kahe mehega 5 tundi tööd). Võtsime see kord pealt üsna lagedaks ka ja keerasime kasti ülemised poldid ülevalt lahti. Tavaliselt oleme keeranud kasti tagant pika vardaga. Enne lammutust käisin veel kohalikust töökojast läbi ja lasin kliimast külmaine välja tõmmata.
       
Igatahes kärus ta nüüd on ja alustab järgmine nädal teed Ukrainasse Kalmaar Sorento aiste vahele.

Võibolla on vajalik ka väike selgitus, et miks meil käivad autosid remontimas doktorikraadiga lukssepad? Luuimplantaate tootev noormees nimelt tegi oma doktorikraadi TTÜs ja ka töötas seal. Nüüd kui tema töökaaslased on sõtta minemas küsis ta, et kas oleks mingit võimalust autodega toetada? Mille peale tema vanad kolleegid on  ära remontinud  nüüd ühe Sorento ja tulevad ka autosid ära viima.
Vasta

Samal ajal Ukrainas on üks ksf. Wagoneeriga saadetud mootoritest jõudnud aiste vahele. Meie Uhtna rääbiselt (doonorilt) pärit mootor töötab kenasti ja nüüd järgnevad proovisõidud.
   

Rubriigist "Märgatud Ukrainas" - ehe Bandeeramobiil.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Passati kallal on tööd tehtud ja ülevaatus olemas. Nüüd vaja uued rehvid alla panna, sillastendist läbi käia (esivedrud jm jupid vahetatud) ja teele asuda.
   

Kui keegi tahab reede pealelõunal Isuzuga meiega koos Ukrainasse sõita siis palun andke teada 5OII247. Hetkel juht puudu.
   
Vasta

Juhti pole siiani leitud ja on üsna mõistetav, et suvel nii lühikese ette teatamisega on inimestel muud plaanid tehtud. Siin muidugi natuke kivi ka ukrainlaste kapsaseda, sest nad tahtsid sellele autole ise järgi tulla ja nüüd viimasel hetkel selgus, et siiski võiks keegi teine sõita. Aga mis seal ikka. Praegu tundub, et Isuzu jääb maha ja läheb mingi järgmise reisiga või üldse kuidagi eraldi.
Vasta

Juht leitud! Isuzu tuleb kaasa nii et läheme ikka 8 autoga.
Vasta

Tõmbame Ai-suzule juti alla. Tänusõnad asjaosalistelt endilt.



Järgmiseks ksf. Nastiku etteaste 7 auto (+1 saatemasin) ja kahe käruga.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Viimane nädal on ärasõidu eel olnud metsikult tegemist. Viime see kord 7 autot ja igaühe kallal on midagi nokitud. Kõigi kallale ma kätt pannud ei ole ja seega kõigest ei teagi aga täna otsustasime, et Mändjala 2 Sorento väljuv suitsupilv on läinud ikka liiga hulluks ja sellega tuleb midagi ette võtta. Viisin ksf Leiutaja annetatud 8 pihustit testimisse ja sain teada, et 2 tk on korras, 2 tk on väikse ülelekkega ja 4 tk on prügi. Aga neljast meile piisas ja vahetasime õhtul pihustid ära. Sellega kadus pool suitsu ja jõudu tuli juurde, sest 2 vana pihustit tundusid päris lahti olevat.
Siis panime pimedaks ka EGRi toru ja sellega kadus teine pool suitsu ära. Kokku läks 2,5h. Tundub, et varsti võin autoremonditöökotta tööle minna. Remondiksin ainult Sorentosid Smile

Eile käis Passat sillastendis ja kliimatäitmises. Mõlemad ettevõtmised olid edukad
Üleeile sai Isuzuga ülevaatuselt läbi käidud. Ühtegi viga ei avastatud. Mändjala 1 Sorento kliima sai täidetud ja hakkas rohkem külma puhuma. Lisaks Passatile uued rehvid hangitud. Kuna müüjad karvaseid talvekaid hetkel sees ei hoia siis ostsin viisakad kasutatud. Vahetamisega toetas Rehvipost.
Päev enne seda käisin ülevaatusel Passatiga, tõin ära autode lisavarustuse, ostsin haagise varuratta jms

Oma pangakontot vaadates on kulud sellised nagu käiks iga päev joomas. Aga tegelt ei käigi vaid raha kulub hoopis Ukraina sõjavarustusele. Õnneks on siiski ka toetuskonto, kust suure osa vajalikest kulutustest teha saab.

Lisaks on olnud vaja autodele koormad peale laadida ja deklaratsioonid piiri ületamiseks teha. Praegu tundub, et asjad on enam-vähem kontrolli all ja võib teele asuda küll.
                               

Osade autode UA sõjaväele deklarites on kõik varustus ilusti sees. Osad juhid peavad piiril selgitama, et nad lihtsalt väga kardavad tuld Big Grin
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne