4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

(07-08-2024, 22:59 PM)Telc Kirjutas:  Parem kui poleks seda kardaani autole külge riputanud. Tuju sai ära rikutud.  Big Grin

Proovisõit ilmutas järgmist:
- kardaan töötab.
- esisilla lülitamiseks kasutav kompressor töötab.
- esimene diferentsiaal töötab samuti.

AGA

Tagarattad hakkasid nelikuga sõites kaapima. Difri ülekanne on vale. Sad
Valikute tegemise koht - kas üritada leida õige ülekandega differ või lammutada "põrsad" laiali ja üritada vahetada membraan.

Nende sorentosildade ja vahekastidega on paras keemia. Erinevaid vahekaste on juba piisavalt palju, et vahetuse leidmine on paras limbo.

Esidifreid on ka õhuga lülitatavaid ja elektriga juhitavaid. Ja nagu selgus ka sama lülitusega on neid erinevate ülekannetega.
See on kummaline, sest selle foorumi arutelu põhjal peaks kõik pre-facelift 2,5L diiselSorentod olema ülekandega 4,181. Ja post-facelift masinaid ega juppe meil olla ei tohiks. Samas meenub, et ka mul oli autom ja manu tagadifrid tõestatult erinevad, sest lõpuks vahetasin sisud ära ja lugesin planetaari hambad üle.

https://www.kia-forums.com/threads/2003-...io.350948/
Diesel 2.5 WGT M/T 4.181 (White) [??]
Diesel 2.5 VGT M/T 3.727 (Red) [Post-Facelift]
Diesel 2.5 WGT A/T^ 3.333 (Green) [Post-facelift]
Diesel 2.5 VGT A/T 3.333 (Green) [Post-facelift]
Gasoline 3.3/3.8 A/T 3.333 (Green) [Post-Facelift]
Gasoline 3.5* 4.181 (?) [Pre-facelift]
Gasoline 2.4 4.875 (?) [Pre-facelift]
WGT = 138bhp Waste Gate Turbo
VGT = 170bhp Variable Geometry Turbo
* Possibly both M/T and A/T (we only had A/T in UK). Manual copy I have does not specify.
^ Post-Facelift with WGT diesel are known to exist in South Afric
Vasta

Ma mõni leht tagasi just sama probleemi mainisin. Tõsi Frontera näitel. Et ATM ja manuaalne kast on erinevate ülesannetega. Õnneks olin selle jamaga varem kokku puutunud ja poolel maal tuli meelde. Rapla maasturite lammutusest tasub uurida. Äkki leiab midagi.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Jah, oli minulgi see Frontera lugu meeles küll. Ja varem pani Nastik ühele Sorentole vale ülekandega tagasilla.
Aga head eeskuju ei saa ju jätta järgimata.   Cool

Järele mõeldes võis see vale differ olla pärit annetatud varuosalademetest, mitte meie oma doonoritelt. 

Veel järele mõeldes on meil üks õhuga lülitatav differ veel ühe doonormasina all.

Lõunaosariikidest tagasi tulen, hakkan kardaane keerutama ja rattatiire lugema.
Vasta

Kruti jah sisendist ja vaata mitu tiiru väljund teeb. Saab suurtes piirides lihtsalt teada kas on sama või mitte.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Sihtotstarbelise korjanduse vahekokkuvõte.
Tänase seisuga on 3835,42EUR ehk pea 2/3 korjanduse eesmärgist koos. Auto otsingud on juba käivitatud, vihjed teretulnud.

   

Muudest uudistest niipalju, et vahepeal Poola remonditöökojas peatunud Nublu on vabatahtlike abiga jõudnud edukalt Zaporizjasse ning lähipäevil antakse üle väeosale.


Kiievis asuvasse kliinikusse on jõudnud ka Kalmaari uus süda
   


Neliveolise pikapi hankimiseks korraldatavas sihtotstarbelises korjanduses saab osaleda tehes endale sobivas suuruses ülekande Toeta Ukrainat MTÜ Põhja-Tallinna üksuse kontole, rekvisiidid all. Korjanduse seisust teavitame jooksvalt.

Saaja: Toeta Ukrainat MTÜ
Arveldusarve nr: EE387700771008885941
Selgitus: maastur Ukraina kaitseväele

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(08-08-2024, 09:50 AM)wagoneer Kirjutas:  Kruti jah sisendist ja vaata mitu tiiru väljund teeb. Saab suurtes piirides lihtsalt teada kas on sama või mitte.

Sellega läks nüüd kehvasti. Kuivõrd oluline oli mahavõetud difri ülekandearv, polnud sellel ju küljes midagi, mille pealt tiire lugeda. Varuosalademest veovõlli otsimise asemel tõstsin põrsa vanasse värviämbrisse püsti, kruvisin tagakaane maha ja lugesin hambaid. 40:12 andis täiesti usutava 3,33. 
Noh ja siis läks lappama. oli ju vaja proovida, kuidas see asi laiali käib. Käis lihtsalt - kaks laagripukki lahti, sisu välja, tõmmitsaga see laager eest, mille tagant tuli ludinal lahti katkine membraan...
Järgmiseks lappasime külla tulnud sõber Siimuga auto parajal määral laiali ja sikutasime vale ülekandega difri välja. See sai ka osandatud, terve membraan ümber tõstetud, laager paika pressitud ja see 3,33 differ kokku kruvitud. Üheks õhtuks piisas.
Tänase õhtu tulemuseks oli siis remonditud difri taas allapanek. Lisaks põhitegevusele sai auto küljest maha roogitud hulk ebavajalikku - tuulesuunajad, lisatuled, laibaraud, kunagise helisüsteemi kaabeldus jms.
Koju sõitma hakates langes tuju nulli. Ilmnes kaks uut viga:
- armatuurlauas põleb ABSi tuli. Kardetavasti emmal-kummal poolel sai juhe haiget kui õõtsad lahti lasime. Tegin küll juhtmed kinnitustest enne lahti ja andsin lõtku ja toestasin, aga ilmselgelt on siin põhjust peeglisse vaadata.
- rool käib raskemini kui enne. Kahtlustan, et difriga sai lati peal millelegi haiget tehtud.
Eks hommik saab ööst targem olema.

Edit: nelik töötab.
Edit: silda kokku lapates avastasin käise pealt kleepsu, millel ülekandearv kirjas :⁠-⁠\
Vasta

Võib öelda, et peale seda kui viimased autod sai ära viidud hakkas ukrainlastel kohe paremini minema Smile

Ühtlasi loodus tühja kohta ei salli ja seega tõin enne sihtotstarbelist korjandust kontol olnud vahendite eest Peipsi äärest ära Sorento 285TJV.
   
Selle 1000.- € eest saab keevitada raamis kinni mõned augud, vahetada tagumise raamitoru, keevitada tagadiffrit, tagumine ukselink paigaldada, midagi tuleb tagatiibadega ette võtta ja igasugust nipet-näpet. Aga üldiselt tundub täitsa kobe masin ja sõitis mind ilma suuremate probleemideta Peisi äärest Saaremaale. Vahepeal käisin söömas ja käima ta küll uuesti ei läinud. Pidin laskma tõmmata. Aga selle vea vastu aitab ksf siimjyrg annetatud uus aku.
Vasta

Sihtotstarbelise korjanduse vahekokkuvõte.
Tänase seisuga on 4315,42EUR ehk üle 2/3 korjanduse eesmärgist koos. Auto otsingud on juba käivitatud, vihjed teretulnud.

   

Väike video ka Hartija brigaadilt, otse rindelähedasest metsast või õigemini sellest, mis metsast on järele jäänud. Videos kasutatav sõnavara võiks vene keele oskajale olla arusaadav, kui keegi vajab tõlget, siis andke teada.


Neliveolise pikapi hankimiseks korraldatavas sihtotstarbelises korjanduses saab osaleda tehes endale sobivas suuruses ülekande Toeta Ukrainat MTÜ Põhja-Tallinna üksuse kontole, rekvisiidid all. Korjanduse seisust teavitame jooksvalt.

Saaja: Toeta Ukrainat MTÜ
Arveldusarve nr: EE387700771008885941
Selgitus: maastur Ukraina kaitseväele

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Tegin Kärsaklades üleskutse ka sõpradele. Ehk aitab kiiremini kokku saada.
Vasta

Sorento "Folk" roolilatt käis alt ära ja sai uue pistiku selle asemele, mis differentsiaali all lömastus. Aitäh Renele, kes selle töö käsile võttis ajal kui ma leivateenimise tööl.

Eile rookisin maha lähi- ja kaugtulede ksenoonid ja asendasin traditsiooniliste hõõgniidipirnidega.
Üks lähituli ei töötanud nagunii, ei hakanud isegi defekteerima, kas pirn või ballast.

Üks esituli sai tervikuna välja vahetatud, kuna tulemootor oli selles hästituntud ühes kohas.

   
Kui keegi soovib tuuningutulesid siis need on saadaval hetkel otsekokkuleppel, hiljem osta.ee-s.
Vasta

Folkilt tuli küljest ka esimene kängururaud ja nüüd on meil komplekt raudu koos, et ära katta auto igalt küljelt
Kui sind vaevab Kagkourofoobia (hirm kängurude ees), siis see on just sulle!

https://www.osta.ee/index.php?fuseaction=item.info&id=217383422

   

Oksjoni tulud lähevad Ukraina maasturite remondifondi.
Igaksjuhuks ka väike selgitus, miks me roogime maha kasutud lisatuled, kängururauad, astmelauad, tuulesuunajad, mootori ülemised katted ja isegi pagasiruumi rulood: tuunitud pille pole Ukrainas vaja. Liigne kola raskendab ligipääsu ja remonti ning teeb autode ülevõõpamise raskemaks. RV terasest raua karestamise ja värvimise asemel on lihtsam see eemaldada.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Sihtotstarbelise korjanduse selle töönädala kokkuvõte.
Tänase seisuga on 5201,42EUR ehk ~86% korjanduse eesmärgist koos. Auto otsingud käivad, vihjed teretulnud.
Ei ole vaja vihjata selle El'200, osas mis on 8a. tagasi juba kindlustuse poolt maha kantud ja seejärel veel ~350k peale kerinud. Võibolla siis, kui see oleks viimane maastur Eestis....

   

Kuna vahepeal on olnud palju väljaminekuid ka varuosadele ja rehvidele, siis on konto jääk kahanenud sihtotstarbelise korjanduse jäägist tiba väiksemaks. Viimane aeg taara ja vanaraud ära viia Big Grin

Väike video ka Hartija brigaadi blindaazist.  Selliste napikatega toimetulek võib olla üsna närvesööv.


Neliveolise pikapi hankimiseks korraldatavas sihtotstarbelises korjanduses saab osaleda tehes endale sobivas suuruses ülekande Toeta Ukrainat MTÜ Põhja-Tallinna üksuse kontole, rekvisiidid all. Korjanduse seisust teavitame jooksvalt.

Saaja: Toeta Ukrainat MTÜ
Arveldusarve nr: EE387700771008885941
Selgitus: maastur Ukraina kaitseväele

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Sihtotstarbelise korjanduse töönädala alguse kokkuvõte.
Tänase seisuga on 5561,42EUR ehk ~92% korjanduse eesmärgist koos. Auto otsingud käivad, vihjed teretulnud.

   


Video kohalikest oludest. Vihmahooaeg on alanud ja tuleb hakata raha koguma kummikute jaoks.


Neliveolise pikapi hankimiseks korraldatavas sihtotstarbelises korjanduses saab osaleda tehes endale sobivas suuruses ülekande Toeta Ukrainat MTÜ Põhja-Tallinna üksuse kontole, rekvisiidid all. Korjanduse seisust teavitame jooksvalt.

Saaja: Toeta Ukrainat MTÜ
Arveldusarve nr: EE387700771008885941
Selgitus: maastur Ukraina kaitseväele

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Vahepeal sai käidud perega korra Rumeeniat avastamas. Kuna UA sõit lükkus vahepeal edasi minust mitte olenevatel asjaoludel,siis nüüd jälle planeerimine käimas. 
Reisil olles juhtus Sorentoga väike äpardus. Nimelt oli töölisel mul vaja korra kasutada natuke mahukamat autot. Lubasin võtta Sorento. Tagasiteel Pirital foori taga lastes klaasile vett viskas Soront armatuuri alt mööda A-piilarit salongi ikka korraliku dzinni. Ehmatus oli mega. Peale esmast uurimist tiriti auto nööri otsas tööle tagasi. 
Naastes siis tirisime sisse ja vaatasime lähemalt. Kärssama oli läinud üks moodul mis juhib kojamehi,pritsipoisse,kesklukku,bensuluugi avamist ja tagaklaasi avamist ja mingit asja veel. Tagant järgi tuli ka välja,et kui lahkusin reisile panin autol uksed lukku. Kui tööline autot võtma läks olid aga kõik lukud lahti. Ja sees oli kerge kõrbekas. Aga ta pidas seda pigem sooja ilma tõttu tekkinud plastiku lõhnaks. Lisaks ei avanenud bensuluuk salongist(avas tagant nöörist tõmmates) ja ka kesklukk ei töötanud enam.
Üldiselt olen jube õnnelik,et see soront ei läinud kärssama teiste autode vahel ja,et see juhtus just nüüd enne UA-sse sõitmist. Ja loomulikult,et ta seal teepeal päris maha ei põlenud. Nii,et vahset on see hoopis hea,et nii läks tänu vaidlusele riigiametiga ja sõit edasi lükkus.
   
   
   

Ksf Nastik pakkus asenduseks sobilikku karbikest koos uue pistikuga doonori küljest. Kuna see aga Saares on,siis sai otsustatud,et paneme pakikasti ja jõuab kiiremini kui ta ise sealt tagasi tuleks. Aga vahest omniva ju ikka üllatab ja nii ka seekord. Ilmselt jõuab Nastik käia nii mandril kui ka tagasi enne kui omniva oma töö tehtud saab. 
Aga oodates saangi maha harutada mingi super topelt alarmisüsteemi ja lahti harutada ka kokku sulanud juhtmepundi.

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Omniva luges vist ka kriitikat ja hommikul laekus pakk.
Karp visuaalselt nagu sama,aga mul on pistikus 19 juhet doonori 13 vastu. Elektriskeeme ei ole suutnud leida. 
Kuna käisin UA-omadele Rapla maasturite lammutusest jubinaid toomas,siis rappisin peremehe loal ühe uuema sorondi karbi maha(täitsa aitähhi eest). Seal pistikus 19 juhet,aga loomulikult värvid kõik ikka erinevad. Aga uuema karbi skeemid teised taga. Samas Nastiku karbil skeemid ja kirjad samad mis mu mahapõlenud karbil.
Kui ainult keegi nüüd veel oskaks suunata kuidas ühendada täpselt 8 lahtist juhet  
   

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Selleks korraks on kobeda maasturi hankimiseks korraldatud sihtotstarbeline korjandus läbi.
Alloleval pildil nähtav konto väljavõte ütleb, et peale 440,14EUR laekumist on 6k eesmärk saavutatud, täpsemalt 6001,56EUR ja sellega paneme korjanduse lukku. Lisaks näitab konto väljavõte, et saame taas minna poodi ja osta varuosi ka teistele töösolevatele maasturitele. Näiteks Mitsu L200 vajab uusi tagavedrupakke ja pukse, hinnaks orienteeruvalt 300 raha. All olevatel vedrupakkidel on vedrud juba üksteise sisse kulunud ning olematud puksid sunnivad rooliga vehkima.
Täname kõiki toetajaid!

   

Järgmiseks eesmärgiks on leida sobiv auto, sest senised otsingud ei ole vilja kandnud. 
Vihjed jätkuvalt teretulnud, esmane eelistus pika kabiiniga pikap, teine eelistus mahult suur ja võimsa katlaga neliveoline maastur. Hind võiks ideaalis jääda 5-6k vahele, et peale masina hankimist jääks midagi ka hoolduse ja rehvide tarbeks.


Üks hea uudis veel - eelmise aasta detsembris Ukraina toimetatud Mazda B2500 on taas tööpostil.
Viimati sai nähtud seda masinat mais lääne-Ukraina töökoja ees, kui sellel vahetati radiaator.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Võlgnen Põhja-Tallinna üksuse (maailma kõige läbipaistvama abiorganisatsiooni Smile ) juuli kontoväljavõtte.

Konto: EE387700771008885941
MTÜ Toeta Ukrainat 

                       

Vahepeal natuke puhkasin ja olin arvutist eemal. Proovin järgmine kord kiirem olla.

Selgituseks, miks me üldse kontoväljavõtet avalikustame on see, et mind ennast on heategevuse juures häirinud, et raha kasutus ei ole pahatihti selge. Ja ise ma parema meelega üldse teiste raha ei kasutaks aga oleme ausad, et puhtalt enda rahakoti pealt ei oleks sellises mahus abitegevus ka kuidagi võimalik. Ja selleks, et seda teiste raha eest toimetamise ebamugavustunnet kuidagi veidi leevendada proovimegi teha kõik võimaliku, et tegevus oleks läbipaistev ja et kellelgi ei saaks tekkida kahtlusi oma annetatud raha mittesihtotstarbelise kasutamise osas.
Vasta

(21-08-2024, 17:30 PM)nastik Kirjutas:  Ja ise ma parema meelega üldse teiste raha ei kasutaks aga oleme ausad, et puhtalt enda rahakoti pealt ei oleks sellises mahus abitegevus ka kuidagi võimalik. Ja selleks, et seda teiste raha eest toimetamise ebamugavustunnet kuidagi veidi leevendada proovimegi teha kõik võimaliku, et tegevus oleks läbipaistev ja et kellelgi ei saaks tekkida kahtlusi oma annetatud raha mittesihtotstarbelise kasutamise osas.

Väga hea, et ainult oma raha eest ei toimeta - siis saavad ka paljud oma toetamisele õige väljundi Wink

Ma reklaamisin nt oma sõpradele siinse teema lähenemist kui väga hea võimendust oma panusele - paned summa X, aga funktsionaalsust jõuab rindele 10X eest. Lisanduva väärtuse genereerite just teie oma tööga: masinaid valides ning neid üles vuntsides. Keskendudes mõlema tegevuse puhul olulisele ehk tehnikale.
Jõudu - ülekannetega toetamine on küll vajalik, aga teie panus on siiski peamine osa. Ning me oleme selle eest tänulikud!

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta

Pistikute vahetus käimas siis. Välja sai raalitud juhtmed mis on istmesoenduse omad. Neid ei hakka ühendama. Maha põlenud osa oli just nimelt selles osas. 
Muud juhtmed õnnestub ksf Nastiku poolt saadetud pildi järgi ning internetist leitud piltide järgi kokku panna loodetavasti. Igaljuhul kummardus inseneridele kes on iga jumala aasta ja varustuse jaoks suutnud teha erinevad juhtmestikud(värvide osas siis just põhiliselt) See õnnetu karp aga ise on alati nii öelda täispauk lisadega. 
Ja infoks tulevastele,siis uuema versiooni karp on idee järgi täpselt sama, aga suhtlemine muude moodulitega on erinev(ETACS v ETWIS). Ehk vanat ja uut omavahel tööle ei saa.
Ilmselt kehtib ka muude moodulite kohta sama.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(21-08-2024, 18:28 PM)13piisab Kirjutas:  
(21-08-2024, 17:30 PM)nastik Kirjutas:  Ja ise ma parema meelega üldse teiste raha ei kasutaks aga oleme ausad, et puhtalt enda rahakoti pealt ei oleks sellises mahus abitegevus ka kuidagi võimalik. Ja selleks, et seda teiste raha eest toimetamise ebamugavustunnet kuidagi veidi leevendada proovimegi teha kõik võimaliku, et tegevus oleks läbipaistev ja et kellelgi ei saaks tekkida kahtlusi oma annetatud raha mittesihtotstarbelise kasutamise osas.

Väga hea, et ainult oma raha eest ei toimeta - siis saavad ka paljud oma toetamisele õige väljundi Wink

Ma reklaamisin nt oma sõpradele siinse teema lähenemist kui väga hea võimendust oma panusele - paned summa X, aga funktsionaalsust jõuab rindele 10X eest. Lisanduva väärtuse genereerite just teie oma tööga: masinaid valides ning neid üles vuntsides. Keskendudes mõlema tegevuse puhul olulisele ehk tehnikale.
Jõudu - ülekannetega toetamine on küll vajalik, aga teie panus on siiski peamine osa. Ning me oleme selle eest tänulikud!
See on teine põhjus jah miks ma ka leian, et toetusraha kaasamine on mõistlik, sest me loome selle rahaga lisandväärtust. 10x on ilmselt liialdus, küll aga võib üsna julgelt väita, et nii meie kui ka Wagoneer võiksime oma ostetavad autod peale parandustöid topelthinnaga maha müüa. Lisaks toimetame masinad oma kulul Ukrainasse. 
Nii et jah. Toetaja saab meie tegevust toetades oma raha eest paar-kolm korda võimendust küll.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne