Ikka ja jälle seda automaksu!

(18-08-2024, 10:13 AM)wagoneer Kirjutas:  Minu asja teeb huvitamaks see,et kui proovisin seda autot nii öelda võõrandada "vaimude"kokkuostjale,siis selgus,et autol on peal võõrandamise keeld  Big Grin
Sest aastal 2003 maksis kindlustus ju selle mulle välja. Ja kuna tegu oli auto vargusega,siis on ju ka igati loogiline,et ma pärast ei saa enam sama autot kellegile müüa,ehk autole on seatud võõrandamise keeld. Aga miks see laip ikka minu nimel on mitte kindlustuse,vot seda ei oska hetkel keegi öelda. Ja ootangi vastust nii kindlustuselt kui ka ministeeriumilt. Sest hetkel olen nagu mina kohustatud tasuma armastatud maksu selle laiba eest ja ma ei saa teda reaalselt kuhugi liigutada ühegi eksisteeriva avalduse blanketi alusel.
Võõrandamiskeeld kellelt? Täitur või maksuamet?
On sul need paberid alles, et varastatud ja kindlustus kandis raha üle? Politseile tehtud avaldus jne.?
Vasta

Auto varastati ja kasko kindlustus maksis selle mulle välja. Asi toimus lähiriigis. Kõik asjad on olemas ja tehtud. Meie riigi Politseid ei olnud minul põhjust teavitada aga seda tegi kindlustus toona,sest ka siin avati toimik. Süsteem ei näita kelle kasuks võõrandamise keeld on (2003). Aga jurist pakkus,et see on seatud peale,kuna auto ju varastati ära ja imelik oleks kui ma selle natukese aja pärast maha saaksin müüa Smile Aga teabenõue on ka esitatud juba selle huvi lahendamiseks.
Aga las nüüd kindlustusselts ja ministeerium nuputavad. Õnneks on mõned saatusekaaslased veel,nii,et ma päris üksi ei pea kemplema. 
Tänaste aktide ja avalduste või mis iganes asjadega ei ole seda autot võimalik minu jaoks ära kaotada. Proovitud 
Härrased lasid omale päris kõvasti mõlemasse jalga. Sest kõik erisused on läbi mõtlemata ja töötamata. Ja neid erisusi on tegelikult päris üksjagu. Ehk mingi hetk tekib päris palju vaideid riigiga nendel teemadel kui nad kiiresti ennast ei liiguta. Ja saadava tulu asemel hakkab tiksuma miinust erinevate vaietega kohtus. 
Aga hoian tulemustega kursis.

Kõik abistavad tegevused orkide arvukuse vähendamiseks. 4x4 ja muude vajalike autode korrastamine ning kõiksugu eriprojektid.
MTÜ Toeta Ukrainat EE522200221082095744 Swedbank`is ja märgusõnaks (Autod Viimsist rindele)
Vasta

Palun viidake mõnele kalkulaatorile mis on kaasaegne s.t. vastu võetud seaduse kohane.
Ja võimaldaks kalkuleerida tingimustega sõiduauto m1 või kaubik n1 ja füüsiline isik ning juriidiline isik kui see määrab midagi. Et saaks sisestada aastat, kw, saastet vms. mis määrab makset.
Numbrimärgipõhine ei sobi. Ehk kui oleks vaja valida autot kas A või B aga auto ei ole meie registris või siis kui vaja mõelda kas auto jätta ettevõtte või eraisiku nimele jms. Tahaks mängida andmetega. 
Teab keegi sellist toimivat kalkulaatorit ?
Vasta

Kui pole musta numbriga vanasõiduk, siis on igal juhul romu?
https://www.postimees.ee/8092674/autorom...lammutusse
Vasta

Mul on 1971 aasta Citroen DS, peatatud registris aastal 2014.
Ostsin selle paar aastat tagasi, hiljuti kere oli liivapritsitud, keevitatud, tuhanded eurod on investeeritud. Hetkel ootab kokkupanekut aga sellega läheb aega. Nüüd tuleb välja et ma pean hoopis romulasse ära andma.
Kas see on tõsi?
Vasta

Miks romulasse ära andma? 

Piisab nii vanale autole suure tõenäosusega kehtestatava 50€ aastamaksu tasumisest.

Kabetamiseks läheb siis, kui aastamaksu tasuda ei taha.
Vasta

No aga registresse tagasi saab sellise ülevaatuse läbimisega? Nii ju ei saa, et kuulge pange ta arvele tagasi.
Vasta

(10-09-2024, 06:46 AM)ronny25 Kirjutas:  No aga registresse tagasi saab sellise ülevaatuse läbimisega? Nii ju ei saa, et kuulge pange ta arvele tagasi.

Täpselt. Kui ülevaatus pole olemas siis on kustutatud automaatselt registrist ja läheb romulasse, vähemalt artiklist loen selle välja.
https://www.postimees.ee/8092674/autorom...lammutusse
Vasta

(10-09-2024, 10:56 AM)zagyex Kirjutas:  
(10-09-2024, 06:46 AM)ronny25 Kirjutas:  No aga registresse tagasi saab sellise ülevaatuse läbimisega? Nii ju ei saa, et kuulge pange ta arvele tagasi.

Täpselt. Kui ülevaatus pole olemas siis on kustutatud automaatselt registrist ja läheb romulasse, vähemalt artiklist loen selle välja.
https://www.postimees.ee/8092674/autorom...lammutusse

No ei lähe ükski auto ise, ikka viiakse. Kas nüüd vabatahtlikult-sunniviisiliselt või tullakse järgi? Ehk on selle jaoks juba plaanid olemas seaduslikel varastel. Suur auto tõstukiga ühel päeval värati taga ja jõuga viiakse minema.... Ja kedagi ei huvita et Su ajutiselt arvelt maas või kustutatud museaal on kas remondis või säilitamisel.....  Kas nii läheb, näitab aeg.

T.
Vasta

Ajutiselt kustutamine siis edapidi mõtetu? Vean oma poolikud ja tegemist vajavad autod üv ja kukun läbi aga vähemalt jääb registrisse alles? Mure asjakohane sest mul mōned autod pikalt kustutatud.
Vasta

(10-09-2024, 17:15 PM)dude Kirjutas:  Ajutiselt kustutamine siis edapidi mõtetu? Vean oma poolikud ja tegemist vajavad autod üv ja kukun läbi aga vähemalt jääb registrisse alles? Mure asjakohane sest mul mōned autod pikalt kustutatud.

Vara küsid. Seadust alles küpsetatakse ja siis peab TRAM selle alusel sisemise protseduurika paika panema. Paanikaks pole veel põhjust, aga võimalusel tasub igal riigikogujal nööbist võtta ja teda mudida.
Vasta

Autod mis on olnud eesti registris:

https://forte.delfi.ee/artikkel/12032061...ei-kustuta
Vasta

jutt siis kaubikust. N1

loen seadust:

[b]§ 13.  N1-kategooria mootorsõidukite maksumäärad[/b]
  (1) N1-kategooria mootorsõiduki, mis ei ole täiselektriline ja mille kohta on liiklusregistris olemas andmed WLTP-meetodiga arvutatud CO2 eriheite kohta, maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:
  1) baasosa 50 eurot mootorsõiduki kohta;
  2) CO2 eriheite osa selliselt, et iga CO2 gramm vahemikus 205–250 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 3 euroga, vahemikus 251–300 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 3,5 euroga ning vahemikus 301 ja enam grammi kilomeetri kohta korrutatakse 4 euroga.

  (2) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mille kohta on liiklusregistris olemas andmed üksnes NEDC-meetodiga arvutatud CO2 eriheite kohta, maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:
  1) käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;
  2) CO2 eriheite osa selliselt, et esmalt korrutatakse CO2 eriheite näit koefitsiendiga 1,3 ja seejärel iga CO2 gramm vastavalt käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 2 sätestatule.

  (3) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mille kohta puuduvad liiklusregistris andmed CO2 eriheite kohta, CO2 eriheite WLTP-meetodi referentsväärtus grammides kilomeetri kohta leitakse järgmise kolme komponendi summana, mis ümardatakse täisarvuni:
  1) sisepõlemismootori võimsus kilovattides korrutatakse 0,4-ga;
  2) mootorsõiduki tühimass kilogrammides korrutatakse 0,07-ga;
  3) mootorsõiduki vanus aastates maksustamisperioodi alguse kuupäevaks alates esmase registreerimise kuupäevast korrutatakse 5,16-ga.

  (4) Käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1–3 ettenähtud summade liitmisel saadud summale liidetakse bensiinimootoriga sõiduki puhul 22 CO2 grammi kilomeetri kohta.
  (5) Käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1–3 ettenähtud summade liitmisel saadud summast lahutatakse välise laadimisvõimaluseta diiselmootoriga mootorsõiduki puhul, millel on liiklusregistris märge „NOVC-HEV”, ja välise laadimisvõimaluseta bensiinimootoriga mootorsõiduki puhul, millel on liiklusregistris märge „NOVC-HEV”, 20 CO2 grammi kilomeetri kohta.
  (6) Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud CO2 eriheite WLTP-meetodi suurim referentsväärtus on 350 CO2 grammi kilomeetri kohta.
  (7) Käesoleva paragrahvi lõigetes 3–5 nimetatud mootorsõiduki maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:
  1) käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;
  2) CO2 eriheite osa, mis leitakse WLTP-meetodi referentsväärtuse järgi.

  (8) Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud mootorsõiduki, millel on liiklusregistris märge „OVC-HEV”, maksumäär on käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa.
  (9) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mis on täiselektriline, maksumäär on 30 eurot mootorsõiduki kohta.
  (10) N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab liiklusregistri andmetel 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki maksumääraga.
[b]§ 14.  Mootorsõiduki vanusest sõltuv kordaja[/b]
  (1) M1-kategooria ja N1-kategooria mootorsõiduki maksumäär korrutatakse mootorsõiduki vanusest sõltuva kordajaga, mis on:
  1) 0,92, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 5 aastat;
  2) 0,84, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 6 aastat;
  3) 0,75, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 7 aastat;
  4) 0,67, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 8 aastat;
  5) 0,59, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 9 aastat;
  6) 0,51, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 10 aastat;
  7) 0,43, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 11 aastat;
  8) 0,35, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 12 aastat;
  9) 0,26, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 13 aastat;
  10) 0,18, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 14 aastat;
  11) 0,1, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 15 aastat;
  12) 0, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 20 aastat.

  (2) Mootorsõidukimaksu määra kordajat rakendatakse mootorsõidukimaksu summale, millest on lahutatud baasosa.


Sellest tulenevalt arvutan oma auto kohta siis nii 

algandmed:
kaubik N1
diisel
esma reg. 03.05.2018
täismass 3500
kandevõime 892
võimsus 132 kw
NEDC 218

kuna paragrahv 13 lõige 1 ei saa kasutada sest puuduvad WLTP väärtuse andmed
siis rakendub selle paragrahvi 13 lõige 2 ?

seega rakendusb minu lolli peaga vaadates:
lõige 1 punkt 1 -  baasosa 50.-
lõige 2 punkt 2- NEDCtuleb korrutada 1,3 ga ja siis tulemus oleks 218*1,3= 283,4
ja siis lõige 2 punkt 2 jätkub mis suunab lõige 1 punkt 2 juurde
seega kuna 283,4 on suurem kui 250 siis 250-205=45
ja 283,4-251=32,4
annab tulemuse et 45*3=135 ja 32,5*3,5=113,75 mis teeb kokku 248,75
see oleks siis co2 osa
kokku oleks hetkel see osa  50+248,75=298,75

edasi tuleb mängu lõige 10
kandevõime 892 ja võimus 132 annavad tulemuse 132/892=0,148 mis ei rakendu sest piirmäär oli 0,2 ja rohkem

järgmine paragrahv ehk nr. 14 ja vanuse kordaja
selle järgi 01.01.2025 ja 03.05 2018 vahe oleks 6 aastat
mis teeb lõige 1 punkti 2 järgi kordajaks 0,84 

ehk siis varasemalt saadud tulemusega tahet tehes 298,75*0,84=250,95 

saan mina maksusk 250,95 eur aastas ?

kasutades aga erinevaid kaluklaatoreid siin ja seal annab tulemuse 
~248....375
ehk kas mu arvutuskäik oleks õige ? 
paras pusimine on see arvutamine  Cool
Vasta

panin veel tähele sellist asja

kui kunagi maksuteema alguspoolel karavani inimesed võtsid teema üles
kuidas sama autona kaubiku N1 ja sama kaubiku aga elamu versioonina M1 maksud olid kordades erinevad

siis öeldi, et pole hullu M1 elamud lähevad N1 maksumääraga
noh jah nii nagu isegi läks või siiski mitte ?. 

paragrahv ütleb isegi nii M1 puhul

 (9) M1-kategooria mootorsõiduk, mis on liiklusregistri andmetel kerenimetusega „elamu”, maksustatakse N1-kategooria mootorsõiduki maksumääraga.

samas on üks teine lause samas seaduses mis ütleb N1 maksumäärade all

(10) N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab liiklusregistri andmetel 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki maksumääraga.

mina võtan seda et M1 arvutame N1 järgi aga kuna ta pole registris kui N1 siis seda punkti ei saa rakendada - ametnikud aga loevad mõnda teksti vahest teistmoodi

kuidas seda nüüd lugeda kas M1 elamud lähevad lihtsalt N1 arvutsukäigu alla ja ilma seda punkt 10 rakendamata kuna nad on M1 mitte N1 või
võrdsustatakse M1 autod elamu puhul N1-ks kaasates ka seda punkti ?

kuidas teie seda loete kuidas seda mõista ehk mida tegelikult sooviti selle punktiga reguleerida 
ise arvan, et sellega reguleeritakse Porcched mis tehti kunagi kaubikuteks ehk ka reaalselt registrisse N1
lihtsalt nende kw ja kandevõime suhe on suurem kui see 0,2
kahjuks on sama ka paljude matkaautodega sest see 0,2 saab täis 100kw mootori ja 500kg kandevõimega 
kuid paljudel on kandevõime väiksem kui 500kg ja kw on kah mõned üle 100 tavaliselt ehk 102...106...110.
Vasta

See koefitsent 0,2 on küll huvitav teema, mul N1G 177kW ja kandevõime 864kg. 
Kas nüüd maksustatakse seda siis M1 na?
Vasta

(18-09-2024, 11:23 AM)MeelisV Kirjutas:  mootorsõidukimaksu seaduse paragrahv 12 lg 9 ütleb isegi nii M1 puhul

 (9) M1-kategooria mootorsõiduk, mis on liiklusregistri andmetel kerenimetusega „elamu”, maksustatakse N1-kategooria mootorsõiduki maksumääraga.

samas on üks teine lause samas seaduses § 13 lg 10 mis ütleb N1 maksumäärade all

(10) N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab liiklusregistri andmetel 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki maksumääraga.

mina võtan seda et M1 arvutame N1 järgi aga kuna ta pole registris kui N1 siis seda punkti ei saa rakendada - ametnikud aga loevad mõnda teksti vahest teistmoodi

kuidas seda nüüd lugeda kas M1 elamud lähevad lihtsalt N1 arvutsukäigu alla ja ilma seda punkt 10 rakendamata kuna nad on M1 mitte N1 või
võrdsustatakse M1 autod elamu puhul N1-ks kaasates ka seda punkti ?

kuidas teie seda loete kuidas seda mõista ehk mida tegelikult sooviti selle punktiga reguleerida 
ise arvan, et sellega reguleeritakse Porcched mis tehti kunagi kaubikuteks ehk ka reaalselt registrisse N1
lihtsalt nende kw ja kandevõime suhe on suurem kui see 0,2
kahjuks on sama ka paljude matkaautodega sest see 0,2 saab täis 100kw mootori ja 500kg kandevõimega 
kuid paljudel on kandevõime väiksem kui 500kg ja kw on kah mõned üle 100 tavaliselt ehk 102...106...110.
Õigustaktide tsiteerimisel on mõistlik lisada alati ka paragrahvi number, et teistel oleks võimalik aru saada, millest jutt. Lisasin need küsimusse jälgitavuse huvides. 

Konkreetses küsimuses peitub vastus selles, et M1-kategooria sõiduk ei muutu selles olukorras N1-kategooria sõidukiks ega vastupidi. Kategooria jääb ikka samaks, lihtsalt teatud parameetrite korral rakendatakse teistsugust maksumäära. 

See tähendab, et M1-kategooria auto, millel on liiklusregistris kerenimetus "elamu", maksustatakse N1-kategooria maksumääradega sõltumata sellest, milline on tema erivõimsus.
Vasta

(18-09-2024, 14:53 PM)volvo Kirjutas:  See koefitsent 0,2 on küll huvitav teema, mul N1G 177kW ja kandevõime 864kg. 
Kas nüüd maksustatakse seda siis M1 na?


Kui see N1G käib sinna N1 alla siis tean meie registris ka N1G autot mille erivõimsuse koefitsient läheneb 1le ehk oli seal 0.82 vist.
Kalulaator andis aastamaksuks ka kontrollimata andmetel 1200 eur ja natuke peale.

Saan aru, et see on kastikate murekoht nüüd.  Dodge RAM, Ford Raptor jms.

Kiirel vaatlusel tavalisi kuudiga kaubikuid ma üle 0.2 ei saanud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 26 külali(st)ne