4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

(16-10-2024, 19:22 PM)olli Kirjutas:  Ja muidugi suurimad tänud Tanelile selle kirjatüki eest, viis pluss!

Selline kiitus teeb sooja tunde, päris ilmaasjata ei ole 40+ aastat saia sõnnikuks tehes maamunal tolgendanud.

Siiski olen ma kogu lugupidamise juures see tõbras, kes teatab, et parem pisike kupüür kui suur tänu:

Toeta Ukrainat MTÜ
a/a EE387700771008885941
Selgitusse: maastur Ukraina kaitseväele.

Ja siis olen jälle mina tänulik.  Cool
Vasta

Meie Põhja-Tallinna koopa varuosalaos on tekkinud ootamatult vajadus tummiste riiulite järele. Lammutame mõningaid doonoreid, sorteerime varuosi ning soovime need paigutada nii, et need oleks vajadusel leitavad. Üksteise otsa kuhjates kahjuks ei leia midagi üles.
Riiulit võiks olla kaks u. 4-5 meetrist juppi. umbes 60cm sügav ja ~2m kõrge.
Kui kellelgi on midagi sellist, andke palun teada privas. Meile sobib need osta (isikliku, mitte annetatud raha eest) ja ka LAENATA kuni Ukraina abitegevuste lõppemiseni.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Tänane päev pildikeeles
   

   
   
   
   
Vasta

selle rohelise all tundus olema kõlbulik?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(18-10-2024, 01:35 AM)DevilDeVille Kirjutas:  selle rohelise all tundus olema kõlbulik?

mis rohelise all on mis kõlbulik?
eelpooltoodud piltidel:
Punane soront oli üle kuudi käinud, mootor on juba ammu Ukrainas. Olulised jupid on maha keeratud, kere läks täna koski. Raam-sillad-kastid jäävad alles.
Teise paberiteta sorondi kere, mille värv on pigem midagi kuldse metalliku taolist, utiliseerime juppidena koski ja jõelähtme kaudu.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Mõlemad raamid on väikese putitamisega kasutatavad. Ise me nendega midagi tarka ei tee ja hoiame rohkem varuosadeks. Nii et kui kellelgi on vaja siis võime vabalt mõõkade vastu vahetada.

Kere on 104.- € eest ära antud.
   
Vasta

(10-10-2024, 18:15 PM)janek p Kirjutas:  Kes ja millal Ukrainasse läheb ja kas ka pakki kaasa võtaks?
Saadaks vähemalt zkutid ja akupangad ära, ja äkki jõuab ka soe pesu kohale selleks ajaks.

Ääää, täna sain teada, et era isikule üle kolme zkuti saata ei tohigi. Sad
Pidavat mingi hull spekulatsiooni uurimine lahti minema
Vasta

Kus kohast see info pärineb?

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Nova Posta.
Keegi võiks selle väite ümber lükata oleks väga tore.

Ants Punning pidi minema 23.10 aga õde on ta telefoni numbri ära kaotanud.
Kas Ants Punning on siin foorumis ka kasutaja?
Vasta

Zgutid või turnikeed?
Üle Ukraina piiri saab riiki viia ilma deklareerimata kuni 50kg lisaks isiklikele asjadele. Enamusel abistajatel on see limiit nii juhi, kui kaasreisija kohta täis isegi ilma, et keegi postipakke kaasa suruks. 
Punn vahel võibolla loeb siit meie tegemistest, täna astus ta lausa meie koopast läbi ja sai meilt kaks kasti niiskeid salfasid ja üht-teist veel. Kontaktiks sobib FB.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Mõni päev tagasi sai proovitud üllatusmuna Sorentot käivitada. Käivitus kenasti ja oh üllatust,ka sidur oli kusagilt tagasi tulnud. Ehk ajasin korra ka tõstukile. Selgus tagasillas kolksu põhjus ka kohe. Karbid on ka terves pikkuses seest ja väljast otsas. Raamil samas ees osas paar mäda kohta. Katalüsaator on ka toruga asendatud Big Grin  Eks mingi hetk peab mõtlema,mis tast edasi saab.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
               

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

(19-10-2024, 19:39 PM)isandpauk Kirjutas:  Zgutid või turnikeed?
Üle Ukraina piiri saab riiki viia ilma deklareerimata kuni 50kg lisaks isiklikele asjadele. Enamusel abistajatel on see limiit nii juhi, kui kaasreisija kohta täis isegi ilma, et keegi postipakke kaasa suruks. 
Punn vahel võibolla loeb siit meie tegemistest, täna astus ta lausa meie koopast läbi ja sai meilt kaks kasti niiskeid salfasid ja üht-teist veel. Kontaktiks sobib FB.

Turnikeed jah, mitte tavaline kummipael.
Postiga saatmisel oli väärtuse piirang ka, täpset numbrit ei mäleta kahjuks.
FB info õele edastatud.
Vasta

DasLehmakest siis sai tegema hakatud. Nagu ikka,siis lootus on lollide lohutus. Kiire paar lappi mõte jäi märjaks unistuseks ning nädalavahetus möödus garaazis auto all lõigates ja keevitades. Mõned lapid veel tagasilla parempoolsele kinnitustele ja ei pea põdema enam. Ehk siis tagatiiva ääred ja karpide otsad. Tagasilla ülemite õõtsade kinnitused ja tagasilla diagonaal? varda kerepoolne kinnius, Kundepoolne esiuks ka auklikuks roostetanud. Õnneks doonorilt korralik olemas. Kuna kütusenäidik ei toiminud, pidin paagi alt ära võtma. See oli aga sinna püsivalt kinni keevitatud kuna kinnitused olid mädad olnud. Doonorilt sai teine paak ja näidik. Lisaks sai ära vahetatud doonorilt ka tankimise torustik. 
Tagastange tala oli ka oksiidiks muutunud. Ehk sinna peab ka mingi uue tala leiutama,et plastik peal püsiks. Esialgse prognoosi järgi on keevitamist vast sellised 2 pikemat päeva veel ja siis peenemat näputööd veel lisaks pidurite näol. Siis ülevaatus ja värv. Hoolduse tegin juba kunagi varem ära. 
Täna tellisin ära ka suure hunniku varuosasid nii DasLehmakesele (tagaamordid/piduriklotsid) ja Tartu1 ja 2 sorondile filtrid ja piduripudinad. Lisaks ka Tartu1-le tagaamordid.


Manustatud failid Pilt (pildid)
                                                       

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Põhja-Tallinn raporteerib, et meie hoovile on jõudnud järjekordne pikap - Mazda B2500, mis maksis 1500EUR.
Masinal on vaja tegeleda kütusepaagi anduriga, teine paak on kaasas, sealt ümber tõsta.
Siis on vaja leida üles ABS tule põlemise põhjus aga enne seda on vaja leida üles OBD pesa, mis on kadunud nagu "tina tuhka".
Peale seda muidugi tarvis plekke plaasterdada, katlas õli vahetada jne.
Tööd on omajagu, kuid hind on ok ja mis peamine - masin ei ole motivatsiooni tappev lootusetu juhtum.

   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Hartija brigaadi võitlejatelt tänusõnad kõikidele, kes toetasid eelmise kobeda maasturi korjandusega hangitud Ford Rangeri ostmist

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

DasLehmakese keevitusmaraton sai suht lõpusirgele. Kui algul plaanisin roosteauguga esiukse ära vahetada,siis kiire exel peas liitis ja lahutas ning teatas,et kiirem on lapp peale panna kui hakata uksi vahetama ja siis kogu ukse sees sisalduvat ühest teise tõstma jne. Aga no krt lihtsalt ei jõudnud enam. Ülevaatuse jaoks lasin veel hõbedase värviga hallid kohad üle. Tagatiibadele kruvidega laiendid ka peale panna.  Katuseraamilt arutasin maha ka mitte töötavad led tuled ja juhtmed.Aga PunaneBull sai ka otsa ning tõmbasin tänasele joone alla.
Lähipäevil loodetavasti jõuavad kohale ka tagaamordid ja piduriklotsid igasse nurka. Need alla ja siis natuke elektri kallal nokitseda ning võiks ülevaatusele veereda. Tunneli lõpus juba särab pilvede varjus.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
                                       

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

DasLehmakesel sai laiendid külge,ukse auk ka kadunud,uued tagaamordid ja kõikidesse nurkadesse uued piduriklotsid. Ja kuna algeline aju näitas õlisensori viga,siis vahetasin ära ka õli temp ja rõhu andurid. Kässari klotsid olid ilmselt suht värskelt juba vahetatud,nii,et neid ei näppinud rohkem. Katkine esituli sai ka doonorilt asenduse. Ja kui kõikide muude asjadega saab tegeleda peale tööpäeva,siis maailma nõmedaima tööga,ehk elektriga peab tegelema võimalikult värskena,et vihast autot lihtsalt põlema ei paneks. Sorry no ei ole minu tassike teed need juhtmed. Harutasin kõik mis ei olnud tehasest maha. Doonorilt jootsin külge ka õigema tulepistiku selle imeliku sinise jubeduse asemele. 
Panin kõik kokku ja voilaa. Taga ei põle enam gabariit ja pidur ning ees pooltuled. Lõpuks leidsin keskonsooli juurest jämedast juhtmekimbust mõned katkenud juhtmed. Sealt oli mingit lisaühenduse teemat arendatud ja,eks kui ma üleliigseid juhtmeid sealt välja tirisin,siis ei pannud seda juhtmeporri seal tähele. Juhtmed uuesti kokku ja kõik põleb. Homme veel motonetist mingi universaalse numbritule vaatama ning ukseliistu tagasi teipima ning võibki ülevaatusele siirduda. Peale ülevaatust siis juba värvimine.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Pilt (pildid)
                       

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

DasLehmake sai üle vaadatud ja täna ka värske halli selga.
Klaaside värvimine on alati selline kahe otsaga asi. Ilma karestamata tuleb kiirelt maha aga karastatud klaasi karestamine võib lõppeda ebasobilike tulemustega. Kolleegid värvimise vallast sellest mind ka informeerinud ja hoiatanud,aga siia maani pole ju juhtunud  Big Grin  Nüüd siis sain omal nahal ka selle ära kogetud. Päris lahe mütakas käis täitsa lambist mingi tunnike peale karestamist.


Manustatud failid Pilt (pildid)
               

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

MTÜ Toeta Ukrainat Põhja-Tallinna osakond kuulutab välja järgmise kobeda pikapi kogumiskampaania.

Autot vajavad 65. brigaadi võitlejad, kes toimetavad Orikhivski kandis. Pikapi funktsiooniks saab olema mobiilne raketiheitja - kui auto käes siis otsustatakse, kas autokastis või puksiiris nagu näidispildil.

   

Asja mõte siis selles, et paar Grad-21 toru pikapil on ennast tõestanud kiiremana, mobiilsemana ja droonidele kättesaamatumana kui 21 torust koosnev laskeseadeldis Urali turjal.
(märksõna "shoot-and-scoot")

Võitlejatel on hetkel sõdimisega käed-jalad tööd täis ja meie seniste kampaaniate osaks olnud iluvideo jaoks neil lihtsalt pole aega ega võimekust. Isegi sõnumrakendustes suhtlemine käib pikkade viivitustega.

Meestega olen isiklikult nende vastutusalas kohtunud ja kahjuks saan ainult kinnitada seda, et sõda käib ja tüüpidel on tugev surve peal.
Pildid, mida tookord teha ja avaldada lubati, on juba reisikirjas avaldatud.

Rekvisiidid:

Toeta Ukrainat MTÜ
a/a EE387700771008885941
Selgitusse: maastur Ukraina kaitseväele

Eesmärk 6000€, mille eest plaanis soetada üks kolmest variandist:

Mitsu L200
Ford Ranger/Mazda BT-50
Isuzu D-Max

Paari auto ülevaatamine on juba selleks nädalavahetuseks kokku lepitud. Heal juhul on seejärel ette näidata broneeringukokkulepe ja konkreetne eesmärk.
Vasta

Eelmise sõidu üks autojuht - Anete on ka oma muljed kirja pannud. Väga mõjuv lugemine ja märkab ja tunneb asju, mida ise enam ei pane tähele või ei lase lähedale.

Ukraina

Ma ei tea kas mul olid minnes mingid ootused või hirmud. Minu asi oli sõita, varasem kolonnis sõitmise kogemus puudus ja see natuke hirmutas aga see oli ka kõik. Enne minekut küsis ema minult korduvalt miks just mina pean minema ja vastus oli lihtne- sest mina saan koju tagasi tulla.

Kuulen siiani palju seda küsimust, et kuidas Ukrainas oli? Teate Ukraina on imeline, sõin elu parimat pelmeeni, inimesed on sõbralikud ja linnad on üllatavalt puhtad. Volodõmõrist
Zaporižžjani ei märganud maas peaaegu üldse prügi. Oli vähem nö slaavilik kui ma ootasin - nt kõik nähtud vene autod võin kahe käe sõrmedel kokku lugeda ja nendega sõitsid üldiselt noored nagamannid, kes olid rohkem tuuningu peal väljas, vanad inimesed sõitsid vana fordiga täpselt nagu meil. Aga kuidas sõjaga oli? Ah sõjaga no sellega on perses ja kõigest on puudu sest kõike kulub. Ma arvasin, et seda teavad kõik niikuinii.

Hääletamise lood:
Kuna ma ise olen elus palju hääletanud ei taha ma kedagi tee äärde jätta. Kusagil Volodõmõrist Lvivi poole hääletanud naine koos oma tütrega rääkisid, kuidas tema vanema tütre mees kes teenib Kramatorski all, kulutab koos kogu oma väeosaga kogu oma palga droonide peale, sest varustust sinna ei jätku. Panime nad Lvivi äärelinnas maha, sõime meile pakutud väga häid õunu, mille sorti proovisime hiljem ära arvata ja teeme omalt poolt mida saame.

Lviv-Kiiev, õhtune aeg, mõnisada kilomeetrit enne Kiievit hääletab üks pundar inimesi, papitüki peale oli kirjutatud Kiiev. Peatudes selgus, et küüti vajab ainult üks. Võitleja, keda olid saatma tulnud naine ja vend koos perega. Vend sai veel nädalaks koju puhkama jääda. Need vennad on rindel olnud juba üle kahe aasta. Selle naise silmad, kes oma meest rindele saatis ei unune mul vist iial. Järgnes umbes 100km kõrvulukustavas vaikuses, lihtsalt ei oska midagi öelda ega küsida endal on klomp kurgus. Varasemalt kokkulepitud Tšeburekipeatuses kohtub kogu kolonn. Võitleja tuleb meiega kohvile kaasa. Tegu oli väga toreda ja jutuka tüübiga, räägitakse maast ja ilmast. Kõhud täis ja Lenini jalajäljed üle vaadatud asume teele, nüüd on jää juba murtud ja Võitleja jutustab meile teele jäävatest objektidest ja näitab kohta kuhumaani vaenlane oli veebruaris 2022 tunginud, waze andmete järgi oli see umbes 30km Kiievi kesklinnast. Paratamatult mõtisklen hirmuga, mis oleks, kui nad ei oleks suutnud toona vaenlast sealt tagasi tõrjuda. Kas me siis räägiks juba vahetust ohust meie oma piiridel.  Peatume Kiievi äärelinna metroopeatuses, võitleja peab jõudma rongile. Jätame hüvasti, vahetame patche, soovime talle kõike mida selles olukorras saab soovida ja saadame ta teele. Ülevoolav tänu, seda oli raske vastu võtta. Oli tunne justkui me poleks ju midagi teinud, pakkusime küüti ja akupanga, keeruline on mõista, et on olukordi kus ka nii väike asi nagu akupank võib päästa elu.

Kuna ma ei ole geograafias tugev siis kusagil kusagil Kiievi ja Zaporižžja vahel hääletas üks noor juuratudeng, tema tahtis saada Poltavasse, mis ei jäänud küll otseselt meie teele aga ei teinud ka suuremat ringi ja otsustasime neiu siiski ära viia ja siis Dnipros kolonniga taas liituda. Dniprole lähemale jõudes avastasime end nö valel pool jõge ja leppisime kokku uue kohtumispaiga Zaporižžjat, seal oli öösel olnud suurem pommitamine ja pihta sai kümme hoonet ja hukkus üks inimene, seega olukord oli veidi murettekitav. Jõudes Zaporižžjasse, avastasime end hoopis teisel pool linna kui ülejäänud. Tanklapaus, õhuhäire, pidasime nõu ja otsustasime, et turvalisuse huvides kohtume kõik kohalike partnerite juures. 

Kolonn sai uuesti kokku meie MTÜ Zaporižžja partnerite juures. Väsimatud kohalikud eesotsas Galinaga, kes meid ülevoolavalt vastu võtavad. Nemad vahendavad meie MTÜle infot rindel akuutsete vajaduste kohta ja tänu nende lakkamatule tööle jõuab palju abi just sinna kuhu seda parasjagu vaja on. Lisaks on seal kohalikud hambaarstid, torumehed ja muud spetsialistid nimetagem neid kohalikul tasandil kaitseliidu väikese üksuse ekvivalendiks kes treivad, testivad ja saadavad rindele hambaarsti kabinetis valmistatud pomme, et kaitsta oma kodumaad. Tundub jabur aga just sellise väikse rakukese 36h järjest kestnud 3D printimine ja laengute komplekteerimine aitas ühel hetkel hoida Pokrovski rinnet.

Ma saan väga hästi aru, et viies mõned autod ei mõjuta me suure tõenäosusega grammigi sõja suurt pilti. Aga peale suure statistika on sõjal ka teine, individuaalsem pool- kui kasvõi mõni inimene jääb ellu tänu meie viidud masinatele siis nendele peredele on see hindamatu väärtusega ja see on suur asi. Lisaks iga maastikuluurelt tagasi tulnud võitleja võib omakorda päästa kogu üksuse elu.

Mõelgem-  kas meie kujutame ette, et me hakkame laulu- ja tantsupidu kuskil keldrites korraldama? Kas me kujutame ette, et meie lapsed hakkavad maaalustes koolides õppima? Kas me kujutame ette õhuhäirega harjumist. See on täna Ukraina reaalsus ja ilmestab seda väidet, et kogu Ukrainas ei saakski nagu aru, et sõda on. Uskuge mind saab küll aru! Väljakutel korraldavad noored muusikud iga päev kontserte ja korjandusi armee toetuseks. Igas linnas ja asulas on oma kangelaste sein. Ka lääne Ukrainas on kehtestatud komandanditund aga isegi traagikas elu ju jätkub ja peabki jätkuma nende võimaluste ja piirangutega mis parasjagu on.


Palju on olnud juttu sõjaväsimusest ja sellest, kuidas sinna on juba üüratuid summasid ja abi antud ja kas sellest ei piisa. Vastus on lihtne sellest ei piisagi. Miks autod- sest neid kulub palju, autod ei saa varjuda ja tihti muutuvad sõidukid ühest tabamusest täiesti kasutuskõlbmatuks. Samamoodi kulub igasugust meditsiinilist varustust, kuna juba pikemat aega on olnud sihikul meditsiiniline personal ja taristu siis seda rohkem seda ka kulub. Meie ei saa väsida sest , meie isad, pojad ja vennad ei ole rindel ja me peame nägema vaeva, et see nii ka jääks.

Olen endalt palju küsinud mida saaks rohkem teha. Ühelt poolt nõutus sest pomme ma teha ei oska ja oma pere huvides ei saaks ma sinna minna ka pikemaks ajaks vabatahtlikuks. Raha mul ka ei ole. Aga alati saab midagi teha. Kasvõi levitada sõna. Päriselt ka iga euro loeb, meil on mitmeid usaldusväärseid MTÜsid, jälgige nende tegemisi! Küsige mida vaja on. Näiteks meie MTÜle võib pakkuda annetusena igasuguseid sõidukeid (müügiks nelikveolisi), oodatud on ka nt tulekustutid al 6kg, kõik mis töötab olgu või aegunud. Muud asjad lähevad juba vastavalt vajadusele sihtotstarbeliselt ja vajadused muutuvad. Aga julgustan tundma huvi ja küsima mida parasjagu vaja on kui raha annetada ei ole või ei raatsi.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 6 külali(st)ne