4x4 auto Ukraina rinde droonipilootidele

Täna päevases vahetuses vahetas ksf. Linnuke ära annetatud AiSuZu-kolme ühe tagavedru.
Alloleval pildil siis see, mis alt tuli. Sellist pudru nägime oma garaazis esimest korda.
   
Teise külje vahetuseks said ettevalmistused tehtud, kuid siis lendas peale teine vahetus - ksf.Nastik ja Rene01, kes kõpitsesid mazda kastikat nimega Kalmistu. 
Igatahes õhtu lõpuks oli üks tagaporilaud küljes ning lubati sel nädalal juba ülevaatusele minna.
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Paari viimase kuu pangaväljavõtted ka. Härra 0.1 on ka ikka omal lainel.
Väljavõttel on näha ka 1400.- ülekanne Toeta Ukrainat teisele kontole ja hiljem siis ka tagasi kanne. Ants Ermil oli väga soodne võimalus üks auto soetada ja kasutas minu nõusolekul korraks vabu vahedeid ning tagastades need esimesel võimalusel.
Hetkel on varuosade ja tarvikute ost pigem omadest vahenditest olnud ja kontol olevate vahendite eest üritaks veel selle aasta numbri sees soetada loodetavasti 2 maasturit. Loomulikult ikka sellise suurema töömahuga nagu kuni 1000.- maksvad on. 
Veelkord tänu taldade ostu toetajatele ja kõigile kes ikka õlga alla panevad. 

PS! ja kui keegi tunneb,et tahaks oma diisel Sorentot (manuaal) või Frontera B-d (manuaal) või 4wd kastikat turustada märgitud hinnaklassis,siis vihjed on teretulnud.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Töönädala lõpuks sai ksf. Linnukese juhtimisel AiSuzu alla uued vedrupakid ning eile jätkasid hr. L ja hr. K esimeste amortide ja filtrite vahetusega.
Salongifilter ei lasnud eriti midagi läbi, sest seal oli ees see:
   
Natuke sai ka elektrisüsteemi ja webastot torgitud. 
Pidrunid said üle vaadatud-mõõdetud ja nüüd saame minna poodi uute juppide järele. Vahetusse lähevad trumlid-kettad, klotsid-kingad ehk enamus pidruni juppidest. Olemasolevad jupid on ülemäära kulunud ja eesmärk ei ole teha autot, mis Ukrainasse pelgalt ära sõidab.

Täna tegi ksf. Rene01 koos härra U-ga Kalmistu kastikat. Külge sai teine tagaporilaud ja ka üks karbi auk sai lapitud.
   

Seejärel tegi hr. U veel ühele Mazda kastikale rehvivahetuse.
   

Taas on jõudnud kätte gaasiballoonide hooaeg. Meieni jõudis ksf. L saadetis tühjade gaasiballoonide näol, mis kahe katsega said uuesti täidetud. Vahepealsel ajal jahutasime pudeleid külmkapis õllede vahel.
   

Uudiseid on veel aga hoiame midagi ka homseks.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Eelmisel nädalal mõtles üks siiani meid rahaliselt ja varustusega toetanud kaasfoorumlane, et ta võtaks endale ka ühe remondiprojekti. Välja valis ta selleks Sorento, mille asukoht oli Muhus. Laupäeval käisin vaatamas ja tundus täitsa viisakas masin. Esidiffer lekkis nagu lubatud ja vahekast rapib.
   
Hinnaks leppisime kokku 750.- pluss 100.- teised rehvid velgedel. Auto eest maksis ksf nii et MTÜ kontol see ei kajastu.
Võtsin nelikveo kaitsme välja ja sõitsin autoga kõige pealt Saaremaale. Pühapäeval, ehk täna võtsin esikardaani alt ära, doonorilt eemaldasin esidifri ja teise esikardaani, tuvastasin, et sama koodiga vahekasti meie varuosalaos ega doonoritel ei ole. Olemas on 2tk 3C210, 1tk 4C111 ja 1tk 3C100. Vaja oleks 4C210. Mis on 3C210 ja 4C210 vahe seda ma küll öelda ei oska aga igaks juhuks oleme vahetanud ikka sama koodiga kastide vastu. Otsingud käivad ja lootust on.
Mõtlesin veel eemaldada veovõllid aga peale natukest mõtlemist sain aru, et neid päris ära võtta ei saa. Võimalik oleks pooleks teha või pooleks saagida. Igatahes jäid need külge ja õhtul sõitsin Tallinna. Poolel teel Ristis hakkas esidiffer kahtlast häält tegema. Ilmselt oli selleks ajaks sealt prao kaudu õli lahkunud. Võtsin natuke hoogu maha. Kohale jõudsime kenasti ja otse ksfi garaaži, kus ta saab juba ise edasi tegutseda.
Vasta

(09-12-2024, 00:19 AM)nastik Kirjutas:  Mõtlesin veel eemaldada veovõllid aga peale natukest mõtlemist sain aru, et neid päris ära võtta ei saa. Võimalik oleks pooleks teha või pooleks saagida.

Pead ilmselt silmas esirattalaagri koospüsimist? Saab ära võtta küll, aga vaja kaks üsna rammusat polti asemele panna ja sealjuures ei tohi rahmeldada...

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(07-12-2024, 19:39 PM)isandpauk Kirjutas:  Pidrunid said üle vaadatud-mõõdetud ja nüüd saame minna poodi uute juppide järele. Vahetusse lähevad trumlid-kettad, klotsid-kingad ehk enamus pidruni juppidest. Olemasolevad jupid on ülemäära kulunud ja eesmärk ei ole teha autot, mis Ukrainasse pelgalt ära sõidab.

Soe soovitus, esimeste käendmike sees on nõellaagrid, mis veovõlli otsi tsentreerivad, need ka kohe uued varuda/panna(kipuvad laiali pudenema). Kui tarne pikk, siis mul omal riiulis paar tagavaraks, küsige julgelt.
Vasta

(09-12-2024, 11:11 AM)Nopzzzz Kirjutas:  
(07-12-2024, 19:39 PM)isandpauk Kirjutas:  Pidrunid said üle vaadatud-mõõdetud ja nüüd saame minna poodi uute juppide järele. Vahetusse lähevad trumlid-kettad, klotsid-kingad ehk enamus pidruni juppidest. Olemasolevad jupid on ülemäära kulunud ja eesmärk ei ole teha autot, mis Ukrainasse pelgalt ära sõidab.

Soe soovitus, esimeste käendmike sees on nõellaagrid, mis veovõlli otsi tsentreerivad, need ka kohe uued varuda/panna(kipuvad laiali pudenema). Kui tarne pikk, siis mul omal riiulis paar tagavaraks, küsige julgelt.

Tootekood oleks abiks ning võiksid ka privas märku anda, kus sul need tagavarad asuvad.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Mazda BT-50 on jõudnud Ukrainasse.
Kuut ja tagapink on maast laeni varustust täis laotud:
- 2 rehvijooksu (mudakad ja velgedel naelad)
- 2 sissitelki
- 2 ahju
- 28 erinevat talvist maskeerimisvõrku
- 60 sapöörilabidat
- hulk uusi ja kasutatud varuosi, sealhulgas tagavedrud ja paagiandur, mis lähevad külge siis kui kast on kahuri paigalduseks maha võetud.
- tagavedrud ukrainlaste Nissan Navarale
- 2 akujaama Silja Peegli korjandusest.

Piiriületus oli sedapuhku erakordselt sujuv.
Täna teen Lvivis Mazdale värvimiseelse ettevalmistuse, homme saab halli kuue selga.
   
Vasta

Mazdas oli niipalju deklareeritud kaupa, et matsuamet jäi hätta ekspordi teatise pdf faili genereerimisega. Pidin täna neile helistama ja kuigi nad arvasid, et ma võiksin kõigepealt oma arvutile restardi teha, tunnistasid nad peale väikest veenmist, et viga nendepoolne Big Grin

Kui siin Isuzu juppidest juba jutt oli, siis oleks vaja esimeste pidurisadula raame/kelke mõistliku hinnaga. Viga siis selles, et liuguri pesad on shitaks kulunud. 
Hetkel paistab, et saada oleks vaid originaalosi neeruhinnaga.
Mõistlik hind on suhteline aga võiks ikka olla odavam, kui pidurisadul, mille hinnad algavad 60-st eurost.
Varuosade otsinguga kodus olevad tegelased - kui tüli ei tee, kaevake palun veidi.
Mõne päeva pärast ootab isuzut ees järjekordne remondisessioon ning siis võiks olla pilt selge, kas läheb puhastatult uue määrde ja liguritega kokku või hangime uued raamid või üritame leida heas korras kasutatud asja.

Varuosakood 8-97328-493-0, auto 736AYO ja ketta diameeter 280mm.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Äkki pole toimetamiste vahel olnud mahti jälgida:
https://www.osta.ee/162-000km-4x4-hyunda...39406.html

Saan aru, et müüja pole kellegi esimene valik autoostuks, kuid see on oma olemuselt asjalik ja mahukas vanakooli aparaat, kui mootor tegelikult ka käib ning vahekastis kett üle ei viska.
Vasta

(09-12-2024, 17:05 PM)isandpauk Kirjutas:  Kui siin Isuzu juppidest juba jutt oli, siis oleks vaja esimeste pidurisadula raame/kelke mõistliku hinnaga. Viga siis selles, et liuguri pesad on shitaks kulunud. 
Hetkel paistab, et saada oleks vaid originaalosi neeruhinnaga.
Mõistlik hind on suhteline aga võiks ikka olla odavam, kui pidurisadul, mille hinnad algavad 60-st eurost.
Varuosade otsinguga kodus olevad tegelased - kui tüli ei tee, kaevake palun veidi.
Mõne päeva pärast ootab isuzut ees järjekordne remondisessioon ning siis võiks olla pilt selge, kas läheb puhastatult uue määrde ja liguritega kokku või hangime uued raamid või üritame leida heas korras kasutatud asja.

Varuosakood 8-97328-493-0, auto 736AYO ja ketta diameeter 280mm.

Tasub ehk vaadata rockauto suunda kuna mikistani mõttes on Dima Iks-i analoog Isuzu i-seeria (näidisjuppe vaatasin 2007 aastakäigu I-290 järgi) või Chevrolet Colorado, ehk sobib selline taastatud jupstükk: 

https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=1397457&cc=1434314&pt=1714&jsn=445

[Pilt: 141130-ANG.jpg]
kuna pidruniketas käib sinna 0,2 mm väiksema läbimõõduga aga ka 27mm paksune ning sadul on kahe kolviga.

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta

(09-12-2024, 23:58 PM)Otokas Kirjutas:  Äkki pole toimetamiste vahel olnud mahti jälgida:
https://www.osta.ee/162-000km-4x4-hyunda...39406.html

Saan aru, et müüja pole kellegi esimene valik autoostuks, kuid see on oma olemuselt asjalik ja mahukas vanakooli aparaat, kui mootor tegelikult ka käib ning vahekastis kett üle ei viska.

Masin 10 aastat liiklusest maas ja Liivimaa tuntuima rondiärika platsil. Tasub igal juhul ettevaatlik olla ja tavapärasest põhjalikum ülevaatus teostada. Ehitusvahtu täis lastud raamitalade ja küljekarpide keevitamine ei pruugi sugugi kõige hullem asi olla, mida oodata. Big Grin Olen kuulnud et teatud juhtudel on ka leitud vabandusi et autode ülevaatamist enne oksjoni lõppu mitte võimaldada.
Vasta

Vahepeal uudiseid Ukrainast.
Mazda värvus halliks. Kohalikule maalrile on see 892. rindeauto, mille ta omast vabast ajast ja töö eest tasu küsimata värvis.
Töökoja, elektri, värvipritsi ja kattematerjalide kulu eest suutsin talle siiski 1500 grivnat (35€) taskusse suruda.
       
Eile viisin paar Eestisse suunduvat meest Poola poolele bussi peale, tagasi tulles deklareerisin nende auto humanitaarabiks. Oli "meeldiv" õhtupoolik taas piirijärjekorras. Seekord pidurdas just Ukraina pool - mingil põhjusel ei lastud tükk aega autosid Poola poolelt edasi. Kui järjekord liikuma hakkas, läks juba ruttu.
Mazda asemel sai maalrile üle antud üks Hilux, mille tulevik on medevac.
Vasta

(10-12-2024, 09:44 AM)DevilDeVille Kirjutas:  
(09-12-2024, 17:05 PM)isandpauk Kirjutas:  Kui siin Isuzu juppidest juba jutt oli, siis oleks vaja esimeste pidurisadula raame/kelke mõistliku hinnaga. Viga siis selles, et liuguri pesad on shitaks kulunud. 
Hetkel paistab, et saada oleks vaid originaalosi neeruhinnaga.
Mõistlik hind on suhteline aga võiks ikka olla odavam, kui pidurisadul, mille hinnad algavad 60-st eurost.
Varuosade otsinguga kodus olevad tegelased - kui tüli ei tee, kaevake palun veidi.
Mõne päeva pärast ootab isuzut ees järjekordne remondisessioon ning siis võiks olla pilt selge, kas läheb puhastatult uue määrde ja liguritega kokku või hangime uued raamid või üritame leida heas korras kasutatud asja.

Varuosakood 8-97328-493-0, auto 736AYO ja ketta diameeter 280mm.

Tasub ehk vaadata rockauto suunda kuna mikistani mõttes on Dima Iks-i analoog Isuzu i-seeria (näidisjuppe vaatasin 2007 aastakäigu I-290 järgi) või Chevrolet Colorado, ehk sobib selline taastatud jupstükk: 

https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=1397457&cc=1434314&pt=1714&jsn=445

kuna pidruniketas käib sinna 0,2 mm väiksema läbimõõduga aga ka 27mm paksune ning sadul on kahe kolviga.

Rokkautost tellimine poleks probleem. Järgmise nädala lõpuks jõuaks isegi kohale, aga kui sobivus ei ole täiesti kindel, siis see loto maksab 100 eurot ehk 50 tükist koos maksudega...
Kas keegi neid liuguri pesasid suuremaks puurinud ja hülssinud on?

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Olen päris mitmeid nii parandada lasknud kuna lihtsalt ei olnud võimalik uut/paremat soetada. Kui õieti mäletan,siis pandi hülsid külmaga sisse. Loomulikult ei ole ka treiali/töökoja töö tänapäeval enam tasuta. Aga igaljuhul sai täiesti toimiv asi. Foorumis ju ka treimises kodus tegelasi. Äkki mõni aitab ära teha?

UA abikonto tehnika ning varustuse soetamiseks: Raivo Roosioks  EE152200221091526071
Vasta

Ukraina päevik jätkub.
Mazda sai eile veel hoolduse. Ja jukerdama hakkas tagaluugi sulgur. Põgusalt vaatan, kas saab parandada, et viimased peale- ja mahalaadimised enne kasti amputeerimist libedamalt läheks.
   
Õhtul tuli Lvivis paks lumi maha teehooldajate jaoks täpselt sama ootamatult kui Eestis asi käib.
   
Päris "põnev" oli suverehvidega humanitaarkaubikut läbi linna roolida. Ja siin on tõusud järsud. Ühel rekkade ja busside poolt ära poleeritud künkal ei saanudki enam kohalt. Automaatkast ja kolksvaageni vahva veojõukontroll, mis pidurdab libisevat ratast seni kuni auto välja sureb...
Kuskilt ilmus kolm ambaali ja andsid vajaliku tõuke liikumasaamiseks. Ülejäänud teekond läbi linna läks lihtsalt. Kahe foori all hüppasin ise autost välja ja lükkasin enda ees kaapiva tagaveduse mersu liikvele.

Täna ladusin kaubiku NovaPoshtasse eri sihtkohtadesse tühjaks ja tõin maalri juurest ära Hiluxi, millest saab mu järgmine patsient.
   
Vasta

Samal ajal Põhja-Tallinnas....
Soront nimega Passat raamikeevituses.
   

Ksf. Rene01 sorento raami keevitamas
   

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

Lvivis töö jätkub. Produktiivsus on paraku kohati madal ja suuresti suurlinna liikluse tõttu. Ja osa ülesandeid siin ongi rubriigist "käi seal, vii sinna, võta kolmandast kohast". Parimalgi juhul kulub vähemalt neli tundi igapäevaselt rooli taga. See selleks.

Hiluxil võtsin alt ära kardaani, mille keskmise risti loks oli isegi suurem kui meie tavaliste soo-rontide esikardaanidel. Sõites oli muidugi ka igal kiirendamisel-aeglustamisel võikalt tunda see laks.
Läbi oli ka kardaani tugilaager.
Ilmselgelt olid auto annetanud soomlased probleemiga kursis ja vajalikud varuosad olid autoga  kaasa pakitud.

Kuna siinne vabatahtlike töökoda ei ole liiga rikkalikult varustatud, vinnasin balvanka õlale ja läksin nagu jüriratas palgiga üle hoovi sõbralikku töökotta, et saaks risti pressida ja tõmmitsaga laagrit tõmmata. Ei õnnestunud.

Töökojaboss käskis kardaani sinna jätta ja homme tagasi tulla ja näitas ust. Praegu on juba sõnum telefonis, et korista oma äraremonditud kolakas.  Big Grin

Ise alustasin kanderaamialuste paika sobitamist ja tagumiste rattakoobaste kitsamaks voolimist.
   
Kuni tuli kohalikelt abipalve väidetava keerulise tööga, millega jäid hätta...
Poolteist tundi ja 30km ummikuid hiljem olin teises linna otsas paigaldamas iina gerot droonioperaatorite T4 bussi. Entusiastlikud vabatahtlikud olid õnneks juba kõik jupid pakenditest välja võtnud ja laua peale kuhja valanud, et mul oleks huvitavam nuputada, mis kuhu käib.
Tegelikult läks hästi. Kolksvaagenil oli varem mingi webasto olnud, bussi põrandas oli õiges kohas auk väljalaskele, kütusetrassil oli pimedaks pandud kolmik soodsas kohas. Ahi sai paika, tööle ja buss pani samal õhtul ida poole minema, treileri peal pikap sabas.
   
   
Täna jätkub hiluximenetlus kui just operatiivseid ülesandeid juurde ei saja.
Vasta

Täna ajasime Sorondi nimega Passat õue ning parkisime töökotta Isuzu. Kohale olid jõudnud kõik pidurite remondiks vajalikud varuosad. Tundsime ennast uute juppide keskel nagu kooliekskursioon Kalevi kommivabrikus.
   
Õhtu lõpuks saime tagapiduritrumlid, kingad ja ka sillapealsed piduritorud vahetatud, pidurivedelik sai uus ning tagumise otsa õhutasime ära ka. 
Esipidrunite valdkonnas tuvastasime, et äsja laekunud uute, kulumata liuguritega on lõtkud tunde järgi mõistlikes piires ning järgmisel remondisessioonil asume esimesi pidruneid ja torusid vahetama.
Veelkord täname ksf. A.... - sinu annetatud piduritorudest on jätkuvalt ülihea voolida sobivaid tükke.

Edasi jätkab taas ksf.Rene01 sorondi keevitamisega.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta

(13-12-2024, 11:46 AM)Telc Kirjutas:  Täna jätkub hiluximenetlus kui just operatiivseid ülesandeid juurde ei saja.
Sadas. 
Lõppkokkuvõttes õpetlik lugu, miks Ukrainasse autot tuues peavad asjad korras olema (ja sellest, kuidas ma täna käsi mustaks ei saanudki). Kuna pahatahtlikkust järgnevas loos pole ja süüdlasi otsima ei hakka, jätan auto ja inimesed anonüümseteks.

Sõnaga, esimene vaatus oli see, et keegi hea inimene Eestis otsustas kunagi, et annetab oma üleliigse auto Ukrainasse. Suures plaanis andis oma auto teh passi ja võtmed kellelegi, kes oli siiapoole tulemas.

Too juhuslik vabatahtlik kaugelt väljamaalt (mitte eestlane), laadis auto peale koorma humanitaarabi ja paar koju tagasi  sõitvat sõjapõgenikku ja tuli Ukrainasse, deklareeris kauba, kuid mitte auto. Teadmata ajal andis tüüp auto passi ja võtmed kohalikule abiorganisatsioonile.

Masin jäi Ukrainasse, vedas siin abi laiali ja leidis vabatahtlike käes sihtotstarbelist kasutust.
Kuni nüüd kohaliku fondi boss leidis, et aitab naljast, tähtaeg on kukkumas, vaja saata auto riigist välja, deklariga tagasi ja laiguliste kasutusse.

Ja paluti mul see koorem oma õblukestele õlgadele võtta. Võtsin. Taksoga kohalikku Jürisse, sealt Šegini piiripunkti annetatud autoga, et sõita Poola, kässariga kannakas teha ja siis tagasi Ukrainasse tulles auto deklareerida.

Piirijärjekorra seisin ära ja paraku käskis UA toll kõrvale parkida ja oodata. Pikema molutamise järel sain teada, et auto Ukrainas viibimise aeg on lõhki ja mind sellega riigist välja ei lubata. Ukrainast peaks sellega välja sõitma tüüp, kes selle tõi ja läbi tegema mitmed ebameeldivad protseduurid ja protokollid. 

Minul ots ümber ja tagasi Lvivi. Jõudes täpselt nädalavahetusele eelnevasse tipptundi. Mitmetunnise ummikusvenimise järel "kodus" otsustasin, et isegi volontjoridele on reede õhtu ette nähtud ja läksin hoopis kesklinna kõrtsi muusikat kuulama ja õlut jooma. Cool
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne