1969a. Mosse:
Uurisin kuulutust ja tausta. Algselt säilinud sõiduk.Tõeline rariteet. Selle masina iga osa ja ka värv on aastast 69. Läbisõit on tal ainult 11540 km. Suure osa oma ajast, siis 1969-2001 veetis Oulu lähedal Hailuoto saarel, kus talveti, juhul kui see masin talvel sõitiski, soola ei kasutatud. Uueks omanikuks sai sel masinal 1290 EUR-i eest kollektsionäär Kesk- Soomest.
Pikaajalise rohkete mossede näppimise, vaatlemise tulemusel on tekkinud mõningad veendumused teatud detailide asjus. Elite, kui müügiartikkel oli kasutuses ikkagi ainult Soomes alates mudelist 408, omistatud Mossede importija Konela OY poolt. Ka on Soomes arvatavasti Konela OY poolt paigaldatud järgmine tuning-stuff: peegel,1300 kirjad esiporitiibadel , ventilatsiooni restid tagumistel aknapostidel, tagapaneelil elite kiri ja lisahelkurid, mõningail ka De Luxe lisakiri. Enne 68. aastat ilmselt sellist tuuningut ei kasutatud. 412 kerega ja mootoriga mudeleil poritiibadel ja pagasiluugil 1500 M, M aga ilmselt tähendabki modernset ehk uudset keret. Ühel 1972 .a 412 kerega 408-l oli luugiserval kiri 1300M. 412-tüüpi keremudelil elite kirjet taga ei ole kohanud. Hilisematel kui 1973 enam lisatuuningut arvatavasti enam ei paigaldatud. Elite , kui nimi oli soomlastele sisse juurdunud, kõiki hilisemaidki mossesid kutsusid nad ikka elitedeks.
Oman inglisekeelset tehase käsiraamatut, seal ei ole ka sõnakestki elitest. Ka ei ole saksakeelsetes tutvustavates brožüürides Elitet mainitud.
Uste alumised liistud on tehase toodang, paigaldati väga harvadele eksporti minevatele eksemplaridele.Olen ka kohanud veel 71 a 412-l, kuid mitte hilisematel, kui hakati nagunii juba küljekarbi liistu kasutama. Detailinumbrid kataloogis:
408E-8212374 alumine esitiiva dekoratiivne pealisiluliist, parem
4o8E-8212375 \" \" \" \" , vasak
408E-8212400 \" esiukse \" \" , parem
408E-8212401 \" \" \" \" , vasak
408E-8212420 \" tagaukse \" \" , parem
408E-8212421 \" \" \" \" , vasak
Harvaesinevad veerenni liistud:
408- 8212262 katuse veerenni pealisliistude komplekt, parem
408- 8212263 \" \" \" \" , vasak
Katusepostil asetsevad seisutuled, enne 68 kasutusessei olnud:
408E-3738010/ FP108-371600 komplektsed seisutuled 2tk, universaalmudelitele ei paigaldatud.
Kahelaternalise süsteemiga autodel, kui kasutati lisa-gabariidilambiga laternaid det. 408E-371100910D, milles omakorda kasutati Saksa DV optilisi elemente tüüp 87091/7, paigaldati suunalaternateks oranži värvi hajutiga 21 W pirniga suunalaternaid PF122-3712000,det. nr. 408E-3712010-B
Samasuguseid kollaseid suunakaid kasutati neljalaternalistel autodel,kui lähi/kaugtuledes 408SE-3711010-E kasutati samuti gabariidilambiga SDV päritolu optilisi elemente firmalt \"FEK\", kaugtuled 408SE-3711011-E samuti SDV elemendiga. Kollased suunakad ilmusid alates 68 , Samast aastast läksid ka tagatulede klaasid kahevärviliseks. Kollase suunalaterna hajuti on FP122-37166204-B. Varasemad üleni rubiinpunased klaasid on FP122-3766204.
Siin
http://acat.autodealer.ru/index.php?tree=50_3571 venekeelne nimistu ja illutreeriv materjal iluliistudest.