MTZ-50 remont ja kaasajastamine.

Optima ainus tõsine eelis on väga hea vibratsioonitaluvus, kuna plaadid on rullis. No mugav on vedada ka hää sanga ja väikese kaalu tõttu (SELLISE käivitusvoolu kohta).

Ülejäänud on miinused: väike mahutavus, AGM-ehituse tõttu kardab keetmist laadimisel, loopimise peale tulevad klemmid lahti, kallis soetada, klemmid on lollisti keset kaant ja profiilsed juhtmed ei taha peale istuda. Samuti ulatub 13-võti kenasti ühelt klemmilt teisele audiovisuaalseid efekte tekitama...

Isiklikult on olnud menüüs ikka Varta või Bosch, kuna neid saab akupoest mõistliku hinnaga.

Märkus aku kaalu kohta on omal kohalSmile Keemia vastu ei saa ja rohkem pliid on ikka paremSmile

Akude suremise kohta kurtjatel tasuks korraks mõelda, kas akud ikka on korralikult kinni, kaas (eriti klemmide vahelt) puhas ja aku ikka saab peale iga käivitust vähemalt pool tundi pööretel laadimist (peale rasket külmkäivitust tunni või paar). Samuti ei tohiks akusid loopida.

Paljud akud on avatavate korkidega, aga need on kleebiste või plastkaane alla peidetud.

Iseküsimus, palju me enam viitsime sellise hooldusega tegelda enam... Aga aku töötamisel (nii tühjenemisel kui laadimisel) kaotab vett.
Vasta

mulle on sealt alati midagi pähe määritud ja ei ole olnud põhjust kurta Big Grin
https://akukeskus.eu/veoautoakud/
Vasta

Ja mul on tolle kontoriga äärmiselt ebameeldivad kogemused
Vasta

Leidsin ostmise paberi üles ja seal on Exide patarei 100Ah ja ostmise aeg 2020 aasta oktoober.
Eks mingil määral tuleb leppida, et traktoril on vibratsioon suurem ja seega võib mõni plaat lahti olla.
Muidugi on tal raskem ka kui tavaliselt, kuigi ma pole käivitusmaratone teinud ja reeglina on mootor alustanud iseseisvat tööd alla 10 sekundi kerimise isegi 17 miinuskraadiga.
Vasta

Ah see akude vastupidavus on täpselt sama nagu mulle üks mees ütles " Nii kuis miis ni ka massin" Kelle masinal elektriga probleeme, kellel kütteprobleeme, pidurid, naine lits...
Minul ei ole ükski aku olnud igapäeva auto peal kolmandat talve, sügisel ei jõua juba tõmmata. Kuigi sõidan pikki otsi ja teen muudki nii nagu aku elueale võiks hea olla. Ja ei ole olnud vahet kas on odava või kalli otsa aku.
Vasta

No mu bussil 9,5 aastat turjal ja nüüd said siis alles akud otsa. Lisaks Fordi kirjadele oli tuvastatav ka Varta päritolu. Kestavad küll.
Vasta

Akudega on seinast seina. Lendavad 6 kuuga õhku ka testivõitjad. 
Suurel peavad tavaakud max 1,5 aastat. Ainus mida julgeb veel kasutada on geelid.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Skoda Octavia 2010 aasta. Üleeile sai otsa selle auto esimene aku. Uuest peale minu käes olnud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(21-11-2023, 11:06 AM)saarrand Kirjutas:  Skoda Octavia 2010 aasta. Üleeile sai otsa selle auto esimene aku. Uuest peale minu käes olnud.
Üldiselt need vagi tehase vartad kestavad vägevalt, meil peres oleva 2005a golfi tehase aku vahetasin välja kui oli 16a vana. Käivitas küll aga sügisel oli tunda, et lahja on.
Vasta

Akude kestvus on müstiline jah, paljudel ei kesta aga mul jälle pigem kestavad kõik. Rekord oli '97a jeepi originaal mopari aku mis kestis 23a ja siis kah veel käivitas aga kui tuled peale unustasid oli ruttu tühi. Traktorite peal pole ka mingi 15a jooksul eriti midagi läbi läinud, kuigi pole pooled isegi kinni pandud ja juhtmestik ja genekad lausa kriminaalsed. Kahel masinal kellegi ära visatud akud, ütles ei kestnud bussi peal aga ma laadisin täis ja toimivad. Kas mul lihtsalt hea õnn või milles asi ei tea.
Vasta

(21-11-2023, 10:34 AM)Daff Kirjutas:  Akudega on seinast seina. Lendavad 6 kuuga õhku ka testivõitjad. 
Suurel peavad tavaakud max 1,5 aastat. Ainus mida julgeb veel kasutada on geelid.

Kas on äkki põhjuseks käivituskordade arv, mitte ajaline mõõde? Mul käpikud ei tee veoteenust ja seega talvel saavad max kord-paar kuus tule kolvile. Ka siis vahel vaid seepärast, et torud puhtaks köhida ja akut laadida.

Viimati ostsingi ühele uued akud möödunud talvel kui masin oli kaks kuud seisnud ja mass sisse ununenud. Kuna too hetk oli väga kiire kohe välja minna, tõin lähimast akupoest uued akud koos poeelektriga.
Vasta

(21-11-2023, 13:46 PM)Mats metsast Kirjutas:   pole pooled isegi kinni pandud 

Kinnitamata aku on vibratsiooni eest paremini kaitstud kui korralikult kinnipolditu. Pole vaja iga võnget liikuriga kaasa teha. Ideaalis võiks kummilint all olla.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

(21-11-2023, 14:16 PM)Marko Kirjutas:  
(21-11-2023, 13:46 PM)Mats metsast Kirjutas:   pole pooled isegi kinni pandud 

Kinnitamata aku on vibratsiooni eest paremini kaitstud kui korralikult kinnipolditu. Pole vaja iga võnget liikuriga kaasa teha. Ideaalis võiks kummilint all olla.

Osaliselt õige, aga: kuniks esimene võnge on sedapalju suur, et tõstab aku ühe serva aluselt jahti ja see matsuga tagasi maandub. Või suisa lendu läheb ja kusagil vales kohas maandub.
Vasta

No mingi nöörijupp peab ikka üle olema, et lendu ei läheks.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta

Ei mõjuta kahjuks see vibratsioon või akude "lendamine" midagi. Need lihtsalt polegi loodud enam kestma... Nagu paljud asjad tänasel päeval. Mul endal on olnud mitu kogemust, kus uueväärse aku peale tühjenemist teatud põhjustel võib maha kanda.
Vasta

Ja need "teatud põhjused" on?

Oled kindel, et pliiraami pressitud teraline pliioksiid püsib vibratsiooni ja löökide tingimusutes sama hästi raamis kui ilma kolkimata? Väga huvitav ja seniseid akukasutuse reegleid kummutav vaatenurk.
Vasta

(21-11-2023, 20:22 PM)I.A Kirjutas:  Ei mõjuta kahjuks see vibratsioon või akude "lendamine" midagi. Need lihtsalt polegi loodud enam kestma...


Isegi need vibratsiooni ja põrituskindlad akud mis on ette nähtud veokal  raami tagaosas kasutamiseks peavad seal aasta poolteist vastu.
Ühesõnaga, nad on küll põrutuskindlad aga mitte loodud kestma.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Asi polnud üldse põrutamises ega vibratsioonis,oli kasutusel  sõiduautol ettenähtud kohas. Ühel korral genekas enam ei laadinud... Teisel korral, sai tühjaks käiatud.. sest oli lootust..
Vasta

Õhtust!
Jälle üks tore jutuots! Ma ise ka ükskord ostsin ühe aku Moskvitšile, no oli vaja sõita ja osta, paar korda sõitsin ja tänaseks on juba ammu otsas, ca 20 aastat on möödas ka. Aga ikka tore arutleda nagu ka näiteks karaasi kütmise üle, see on ju asi, mis rahvast puudutab (no põhjamaa rahvast, eesti inimest), lisaks see peno, vill ja karkass... nagu juba olen kirjutanud - uhke on olla eestlane, kurta oma enese eesti keeles, arutleda akupatareide ja penopropüleenplaatide jms üle ja nagu ikka, vaidluses ei sünni midagi muud, kui toredat voorumisisu, kes kirjutab lühemalt, kes nii nagu nõmme nimekaim! Tore on, et on, mida lugeda ja oma enese eesti emakeeles - väike rahvas, aga suur jutt! (tiblade keeles on selgem, mitte bolšoi, vaid velikii razgovor, liitlaste keeles - great talk).
Mõnes mõttes on ju tore, et voorumlased postitavad ja kirjutavad, samas oleks veel toredam, kui nad kirjutaksid midagi mõistlikku (no olgu, huvitavat). Muidugi, selge see, vaja on ju teatada kõigile, kui kaua kellelgi mingi akupatarei kestis, selleks see voorum ongi, et anda edasi kasulikku infot ja abistada abivajajaid, seega loodan, et kirjutajatel hakkas kergem ja abivajajad said siit abi, nii et vähe ei ole - voorumlane, ära kunagi osta mittemingisugust akupatareid, ära kinnita seda ostmata patareid mitte kuidagi, samas mingi nöörijupike peaks ikkagi olema üle aku jne .... hea voorum, head teemad ja ... üldse on kõik per,sses nagu meil töö juures treitsehhi meister tavatseb regulaarselt üle kogu firma hüüeleda. Siin aga seda pole ilus teha ja ma väidan, et ea voorum, ea voorum, kõik on korras ja siin ja praegu me teeme eesti tehnikaajalugu või lihtsalt lugu või lihtsalt ajame mõnusat loba nagu eaks kujunenud tavaks on saanud... Aga lisan ikka omapoolse väärtusliku panuse, 3 posti päevas maksimum!
Päikest ja seda valget vastikut puru, Teile kõigile!
Vasta

Isand kass. Sina haritud mehena ilmselt väisad ka muukeelseid voorumeid ja Sulle peaks olema silma hakanud tendents, et kui on võimalus teooriat lükata on teema mitukümend lehte pukk. 
Kui küsitakse konkreetne küsimus  on healjuhul üks-kaks vastust või hoopis vaikus. 
Sellesmõttes pole me mitte teps kehvemad kui kultuursetes keeltes kõnelejad või siis kasvõi agressorkeeles suhtlev osa maakerast.
Sulandume massi.

Aquila captas non muscas.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne