05-06-2008, 11:56 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 05-06-2008, 11:59 AM ja muutjaks oli praud.)
Tänan vihjete eest
Ostsin Põlva-st tuttuue rootori, et no oleks see asi siis ka uus. Vahetasin ära ja ei mitte halligi, täpselt sama olukord. Pusisin mis ma pusisin, mõõtsin massiühenduste korrasolekut, vahetasin relee-regulaatorit, seis ikka sama. Mõistus hakkas juba kergelt streikima, kui tekkis mõte, et prooviks panna generaatori starteri reziimis lühiajaliselt tööle. Aku otse ühendamisel generaatorile selgus, et rootorist käib läbi mingi olematu vool ja loomulikult ei tekkinud mingit liikumist - küünal sai muidugi välja keeratud. Kuna generaatoris on ainult uued jubinad ja rootor ka just vahetatud, siis kergelt hämmeldununa võtsin välja kommutaatori harjad, et vaadata nende seisu. Need nägid välja 5+, aga mõõtmisel selgus, et neil on üüratu takistus, oma 30 oomi!!! Vanadel, aga korralikel, oli uutega võrreldes normaalne, ehk nulli lähedane takistus. Ehk tagumikutunde võtmes rääkides, kui see 30 oomine ühendada akuklemmide vahele, siis tekib ainult imeõrn säde juhtme ja harja vahel ning võidki käes seda hoidma jääda, aga kui teha seda korraliku harjaga, siis sekundi pärast viskad vabatahtlikult selle harja käest minema, kuna see on meeletult tuline. Vat selline lugu harjadega, mis said ühe torni alt ostetud, spetsiaalsed ja uued IZ-i harjad. Kuna harjade vahetamine eeldab summuti, piduripedaali, käigukangi ja karterikaane demonteerimist, siis eile õhtul ma positiivse lõpptulemuseni ei jõudnud - taastatud rattal tuleb kõike seda siiski ka hoolsalt teha. Aga ma olen juba üsna kindel, et harjade vahetamisega saab asi korda ja jääb ainult relee-regulaator veel paika timmida, mis on olematu vaev kui kõik see jama kokku
Eks ma annan tulemustest teada. Loo moraal - näe vaeva, siis oled vähemasti vaeva näinud.

