21-09-2009, 16:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-09-2009, 16:25 PM ja muutjaks oli valdo.)
(21-09-2009, 13:24 PM)tolmuahv Kirjutas: ... kas on lootust, et selliselt tahapoole kõveraks sõidetud kahvli sirgeks saab?
See on kõige lihtsam asi.
Esiteks, võib-olla saab gaasipõletiga kõverdunud osa punaseni kuumutades selle lihtsalt tagasi painutada mingite rakiste vahel. Kui see ei õnnestu ja/või ei viitsi gaasipõletiga mängida, siis saab ju kõverdunud osa lihtsalt lahti lõigata ja sobivas (loe - algses ehk sirges) asendis kokku keevitada. Kaasaja traatkeevitused võimaldavad raamitoru ju suurepäraselt põkk-keevitada erinevalt 1930ndate tehnoloogiatest. Hiljem saab liigse maha käiata ja lihvida, nii et värvimiseks pole vaja isegi paheteldada.
Olen ise masskogustes kõverdunud, läbiroostetanud, purunenud jm moel vigastatud raame keevitusega parandanud, üks kõverdunud kahvel on selle kõrval nohu. Võrdluseks - sel talvel restaureeritud Ilmarise jalgrattal (vt http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27729) sai raami juures tehtud ca 20 keevitust, sh kogu tagakahvel poolte harude pealt uue vastu vahetatud...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18