11-06-2010, 20:35 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 11-06-2010, 20:44 PM ja muutjaks oli oldmoped.)
Ratas tõenäoliselt mitte Skolnik vaid kas Aist või Desna ja eeldatavasti on tegu ikkagi ratta keskjooksu, mitte pedaaliprobleemiga.
Kui raami pressitavate kaussidega ja reguleerimine toimub võlli keermel olevast koonusest, siis on raamiava mõõt tõenäoliselt 40mm ja kui keermega raamikausid ja reguleerimine toimub vasakpoolsest kausist, siis raamiava mõõt 35mm ja keermed m35-1 vasak/parem.
Keermega kaussidega eksemplaridel suur probleem, et muu maailma standard on tollmõõdus keermega (24 niiti 1" kohta) mis silmaga vaadates peaaegu sama, aga reaalselt ei ole mm mõõdustikus raami sisse keeratavad.
Pressitavate 40mm kaussidega tänapäevase hooldevaba keskjooksukasetti võib isegi leida, kuigi nende odavama otsa asjade fiksaatropinnad on tehtud plastmassist, aga peaks sellisele rattale ratta eluea kahekordistamiseks kõlbama küll.
näiteks:
![[Pilt: 359160_1342.jpg]](http://www.author.ee/lisavarustus_pilt/t/359160_1342.jpg)
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=1342
Kallimate korralike eksemplaride hinnad aga ületavad juba selle jalgratta enda väärtuse.
Ja 40mm pressitav raamikauss ei ole õnneks kohalik leiutis vaid keksjooksu oma ratta taastamiseks võid tellida näiteks saksamaalt
![[Pilt: 013_p1.jpg]](http://classic-cycle.de/out/pictures/1/013_p1.jpg)
http://classic-cycle.de/Naben-Achsen-Ant...lager.html
Ükskõik, mis lahendusel elähed, kindlasti pead vaatama kiiludega väntadele mõeldud võlliga eksemplari, sest levinumate, kantvõllide puhul eeldab see sul koos keskjooksuga ka kogu vända- ning pedaalimajanduse ringivahetamist, mis jällegi oleks selle jalgratta enda väärtust ületv investeering.
Eks muidugi kõige lihtsam on otsida mõni suvaline sama tüüpi keskjooksuga vene ratta laip ja sealt endale sobivad detailid maha keerata ning uued osta vaid laagrid - korralikult määrida saanud eksemplaridel on vaatamata vanusele enmusel raamikausid ikkagi enamvähem mõistlikus säilivuses.
Kui raami pressitavate kaussidega ja reguleerimine toimub võlli keermel olevast koonusest, siis on raamiava mõõt tõenäoliselt 40mm ja kui keermega raamikausid ja reguleerimine toimub vasakpoolsest kausist, siis raamiava mõõt 35mm ja keermed m35-1 vasak/parem.
Keermega kaussidega eksemplaridel suur probleem, et muu maailma standard on tollmõõdus keermega (24 niiti 1" kohta) mis silmaga vaadates peaaegu sama, aga reaalselt ei ole mm mõõdustikus raami sisse keeratavad.
Pressitavate 40mm kaussidega tänapäevase hooldevaba keskjooksukasetti võib isegi leida, kuigi nende odavama otsa asjade fiksaatropinnad on tehtud plastmassist, aga peaks sellisele rattale ratta eluea kahekordistamiseks kõlbama küll.
näiteks:
![[Pilt: 359160_1342.jpg]](http://www.author.ee/lisavarustus_pilt/t/359160_1342.jpg)
http://www.author.ee/lisavarustus.htm?id=1342
Kallimate korralike eksemplaride hinnad aga ületavad juba selle jalgratta enda väärtuse.
Ja 40mm pressitav raamikauss ei ole õnneks kohalik leiutis vaid keksjooksu oma ratta taastamiseks võid tellida näiteks saksamaalt
![[Pilt: 013_p1.jpg]](http://classic-cycle.de/out/pictures/1/013_p1.jpg)
http://classic-cycle.de/Naben-Achsen-Ant...lager.html
Ükskõik, mis lahendusel elähed, kindlasti pead vaatama kiiludega väntadele mõeldud võlliga eksemplari, sest levinumate, kantvõllide puhul eeldab see sul koos keskjooksuga ka kogu vända- ning pedaalimajanduse ringivahetamist, mis jällegi oleks selle jalgratta enda väärtust ületv investeering.
Eks muidugi kõige lihtsam on otsida mõni suvaline sama tüüpi keskjooksuga vene ratta laip ja sealt endale sobivad detailid maha keerata ning uued osta vaid laagrid - korralikult määrida saanud eksemplaridel on vaatamata vanusele enmusel raamikausid ikkagi enamvähem mõistlikus säilivuses.