16-11-2011, 13:02 PM
(16-11-2011, 09:49 AM)wax Kirjutas: Kõik uus on hästiunustatud vanahttp://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10751
seda sirvides saab pikapeale selgeks, et pöidlapurustuse risk tekibki vända alla löömisel (kella ühe pealt kella nelja suunas). Üles tõmmates (kella 6 pealt kella 9 suunas) pole tagasilöök selles plaanis ohtlik, kuna tagasilöögi korral libiseb vänt peopesast lihtsalt välja ja ka käivitumisel on käsi/käed juba sellises asendis (kella 11 peal), et võimalik impulss väntvõllilit piki "vändapistiku" koonust suunab jällegi vända käest/kätest välja.
Jääb muidugi see oht, et tagasilöök paneb vända vastupäeva nii hoogsalt käima, et teeb täispöörde tagasi või muid imeliigutusi (hambaharvenduse suunas).
Seega - üles, ikka üles. Jõudu rohkem ja ohutum.
Nii pika teoretiseerimise peale peaks vist vändaga käivitamise ka praktikas ära proovima

Seni ainult kuiva trenni tehtud pikalt seisvate mootorite ringiväntamisel kinniroostetamise vältimiseks - tegelikult ei teagi, kui tulemuslik see on, kas see on ainult kontrolliks, et pole veel kinni jäänud, või hakkab ka õli natuke ringlema (näiteks M412 või M401 puhul)?