19-03-2012, 21:09 PM
(19-03-2012, 20:23 PM)kaller Kirjutas:(17-03-2012, 22:54 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Õhtust!Huvitav, miks hakkab alles 5 kraadist mõõtmine pihta. Teistel plekkidel paistab 0 alustavat. Kas siis 5 kraadi tuleks asetada rihmrattal BMT märgi peale?
Esmalt mainin,et kui kahe poldiaugu jagu eest jaotuskarbi hammasrattast edasi panid,siis muutus süütenurk 6 kraadi võrra kuhugile poole....kas varasemaks või hilisemaks. Ennem,kui seda teha,tuleb kindlaks teha,milline on sissepritsenurk hetkel. Tuleb otsida üles survetakti lõpp. Sellel rihmaseibil siis peaks mingi kriips seda tähistama..... Esimese silindri küttetoru tuleb siis maha võtta. Kui siis keerata rihmaseibi rahulikult päripäeva,siis hakkab kütet tulema stutseri august. See moment ongi siis see,kunas kütus hakkab silindrisse minema. Sellest kohast siis kuni surnud seisuni tuleb rihmaseibi pealt teatud kraadide arv üle mõõta. Selleks on olemas siis sellised plekitükid......
Paned siis sellise asja rihmaseibi peale ja saadki teada,palju on . Vastavalt siis sellele pead muutma süütenurka. Kas oli see vist T-40 puhul-16-21 kraadi?.....täpselt peast ei mäleta aga sellises vahemikus peaks mootor töötama küll.....
Tegelt raske on siin seletada,lihtsam oleks asi kohe ära teha....
Selliseid plekitükke vist kusagil saadaval ei ole?
Huvitav tähelepanek. Ladusin oma plekid ritta ja tuli välja,et on veel üks variant. See ,et plekil hakkavad numbrid alles 5 pealt,see on sellest,et eest rihmaseib on teise läbimõõduga. Kõrvutasin plekke ja kraadid ei klapi. Seega on eelnev jutt õige. Panin ka pildi teistest plekkidest.
![[Pilt: 204406255b891d_l.jpg]](http://static3.nagi.ee/i/p/817/62/204406255b891d_l.jpg)
http://static3.nagi.ee/i/p/817/62/20440627d7eefb_l.jpg
Teisi plekke oli ka mõned topelt. Näiteks C-100 (joss), teine MTZ-5LC,MTZ-5MC,T-38M,MTZ-50PL,JUMZ-6L.
Pean mainima,et neid plekitükke polnud ka ise näinud liikvel. Kunagi ühel kohalikul diagnostikul oli üks näpuvahel....