07-03-2024, 13:28 PM
Mingi aeg tagasi tegin postituse oma auto roolikarbi murest. Momendil minu auto roolikarbiga kõik hästi.
Nüüd pöördus minu poole sama murega üks lätlane ,et kas ma ei saaks teda aidata roolikarbi restaureerimisega , lõtkud üle mõistuse suured .Kuna minu enda auto roolikarbi taastamise võtted kuuluvad samuti suhteliselt kahtlaste võtete hulka siis lubasin lätlasele asja vähe uurida. Põhiliseks mureks oli valmistada uus keere ja sellele mutter mis oleksid koostul lõtku vabad. Meil Eestis ei olnud lootustki leida kohta kus sellist detaili valmistada. Euroopa on täis firmasid kes valmistavad selliseid detaile kuid keegi ei paku sellist täpsust. Üks parimaid vastuseid mis ma sain ühelt saksa firmalt. "Saaksime valmistada küll kuid meil ei oli litsentsi rooliosade valmistamiseks ",väga viisakas äraütlemine! Küllap neid ikka on lihtsalt ei leia üle ja paljud ei viitsi ühe kahe detaili ga jamama hakata.
Lõpuks leidsin siiski endisest sotsmaast firma kes võttis töö ette. Oli nõus tegema keerme ja mutri tooriku mis oli juba pool võitu. Hind küll kiskus viletsama žigulli hinna poole aga mis teha.
Vana trapets ja mutter
Uus keere ja mutri toorikud
Mutter töödeldud pealt vajalikku kujusse. Uus ja vana
Treisin korpusele pesa simmeringi paigalduseks ,sest originaalne vilttihend tilgub praktiliselt alati.
Roolikarp koostatud uute pukside, taastatud võllide ja laagritega.
Valmis autole paigaldamiseks. Eks paistab kuidas toimima hakkab. Ise arvan ,et ei tohiks probleemi, sest see firma toodab igapäevaselt erinevaid keermeid ja mutreid. Teavad millised materjalid kokku sobivad.
Nüüd pöördus minu poole sama murega üks lätlane ,et kas ma ei saaks teda aidata roolikarbi restaureerimisega , lõtkud üle mõistuse suured .Kuna minu enda auto roolikarbi taastamise võtted kuuluvad samuti suhteliselt kahtlaste võtete hulka siis lubasin lätlasele asja vähe uurida. Põhiliseks mureks oli valmistada uus keere ja sellele mutter mis oleksid koostul lõtku vabad. Meil Eestis ei olnud lootustki leida kohta kus sellist detaili valmistada. Euroopa on täis firmasid kes valmistavad selliseid detaile kuid keegi ei paku sellist täpsust. Üks parimaid vastuseid mis ma sain ühelt saksa firmalt. "Saaksime valmistada küll kuid meil ei oli litsentsi rooliosade valmistamiseks ",väga viisakas äraütlemine! Küllap neid ikka on lihtsalt ei leia üle ja paljud ei viitsi ühe kahe detaili ga jamama hakata.
Lõpuks leidsin siiski endisest sotsmaast firma kes võttis töö ette. Oli nõus tegema keerme ja mutri tooriku mis oli juba pool võitu. Hind küll kiskus viletsama žigulli hinna poole aga mis teha.
Vana trapets ja mutter
Uus keere ja mutri toorikud
Mutter töödeldud pealt vajalikku kujusse. Uus ja vana
Treisin korpusele pesa simmeringi paigalduseks ,sest originaalne vilttihend tilgub praktiliselt alati.
Roolikarp koostatud uute pukside, taastatud võllide ja laagritega.
Valmis autole paigaldamiseks. Eks paistab kuidas toimima hakkab. Ise arvan ,et ei tohiks probleemi, sest see firma toodab igapäevaselt erinevaid keermeid ja mutreid. Teavad millised materjalid kokku sobivad.
