15-09-2024, 20:41 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-09-2024, 21:42 PM ja muutjaks oli nastik.)
Laupäeval hakkasime asja vaikselt arutama. Hea asi on see, et poldid saime lahti ja midagi ära ei lõhkunud. Mõnda polti soendasime induktsiooniga 10 korda enne kui tuli. Aga tegime ettevaatlikult ka. Metalli punaseks ei ajanud. Osad mutrid olid oma algsest mõõdust meresoola mõjul küll nii poole võrra kahanenud ja üpris ümmarguseks muutunud. Minu ettepanek, et tagasi võiks panna roostevabade mutritega laideti maha, sest selle mootori loomise ajal ei olnud roostevaba terast veel leiutatud. No eks siis tuleb leida mingid autentsemad roostetavad mutrid.
Halb asi on see, et komplektne mootor on täielikult kinni luustunud. Kolb ei silindris ei liigu ja väntvõll samuti mitte. Võtsime siis küljed lahti, et keps vända küljest vabaks päästa ja silinder koos kolviga välja tõsta. Splindid saime välja. Väiksemad käed olid siin väga abiks. Ühe mutri saime ka lahti aga teise jaoks tuleb mingi S kujuline mutrivõti keevitada. Seda ei jõudnud ja läksime hoopis sauna 100 aastase mootori õli ja nõge maha pesema.
Huvitav on see, et silindripea mutrid ei tule enne ära kui pead natuke üles tõsta.
Laiali lammutatud mootorilt leidsime birka
Leidsime ka värvijäänuseid. Üks paistab olevat algselt olnud sinine ja teine sinakas must.
Halb asi on see, et komplektne mootor on täielikult kinni luustunud. Kolb ei silindris ei liigu ja väntvõll samuti mitte. Võtsime siis küljed lahti, et keps vända küljest vabaks päästa ja silinder koos kolviga välja tõsta. Splindid saime välja. Väiksemad käed olid siin väga abiks. Ühe mutri saime ka lahti aga teise jaoks tuleb mingi S kujuline mutrivõti keevitada. Seda ei jõudnud ja läksime hoopis sauna 100 aastase mootori õli ja nõge maha pesema.
Huvitav on see, et silindripea mutrid ei tule enne ära kui pead natuke üles tõsta.
Laiali lammutatud mootorilt leidsime birka
Leidsime ka värvijäänuseid. Üks paistab olevat algselt olnud sinine ja teine sinakas must.