05-11-2024, 23:52 PM
(05-11-2024, 20:35 PM)Raudpats Kirjutas:(04-11-2024, 23:42 PM)nastik Kirjutas: Nii et vaikselt uurime maad ja mõtiskleme, et kuidas edasi tegutseda?
Nonii, hakkab tulema. Tööde järjekord tundub jah natuke sassis olema, see uurimise ja mõtisklemise etapp oleks pidanud kusagil eespool olema. Kui nii suur asi on ette võetud, siis võiks ikka üritada originaalina käima saada ja omaloomingulisi aretusi mitte kasutada. See aga tähendab, et tuleks leida kasutuskõlblik silinder koos sobiva kolviga. See on kindlasti kusagil olemas ja kindlasti selle ka leiate, aga aega võib minna rohkem, kui selle projekti jaoks on antud. Mul mõned mootorid seisavad ja ootavad juba üle 20 aasta sobivaid juppe.
Kui originaalsus ei ole oluline, siis saab mootorile sädeme tekitada päris lihtsalt. Näiteks suvalise muruniiduki süütepooli ja neodüüm magneti abil. Ei ole eriline raketiteadus. Või siis Halli anduri ja mudellennuki süütemooduli ja patarei abil. Ka ei ole üldse keeruline. Ma siiski otsiks originaal silindrit ja kolbi. Süüte ümbertegemine on nõrkadele. Ja originaaljuppide otsimine võib tähendada kahjuks seda, et poiss peab seda klassi paar aastat süvendatult võtma või siis teeb selle mootori kunagi hiljem ülikoolis doktoritööna valmis.
Mina olen jällegi seda meelt, et kui projekti kandev eesmärk on noor(t)es inimes(t)es masinavärgi vastu huvi tekitada, siis oleks oluline ta ikkagi antud ülesande raames popsuma saada. Oluline on sealjuures mitte tekitada masinavärgile pöördumatuid kahjustusi, s.t. tulevikus õigete juppide leidudes oleks asi võimalik viia originaalkonditsiooni.
Eks noori on ka muidugi erinevaid, aga ma usun küll, et selle aparaadi käimasaamine süvendab oluliselt huvi ja motivatsiooni edasisteks projektideks. Mittetöötav mootor on siiski tükk surnud rauda, mis õppimishimulise vaimu jaoks võib kiiresti igavaks muutuda.