Nokitsesin nüüd asja kallal jälle.
Kes veel ei saand aru, kuda see regulaator töötab, siis teooria räägib nii:
Vaakumregulaator tömbab varasemaks, raskusvihid tömbavad varasemaks. Madalal koormusel (s.t. kui söita vähese gaasipedaali vajutamisega) on vaakum siibri all suur ning membraan tömbab süüdet varasemaks. Varajane süüde töstab max pölemisröhku, ning nii saavutatakse madalal koormusel vähese kütusega max pölemisröhu lähedane töö silindris mis mootorile siis järelikult meeldib, sest mootorid on disainitud nende parameetritega töötama, tahma vähem, pölemine korrektsem, jne. Koormuse suurenemisel vaakum väheneb ning regulaatori membraani vedru hakkab regulaatorit tagasi hilisemaks lükkama. kuna siis läeb rohkem kütet silindri hoiab see töö pölemisröhu körgel. samal ajal töötavad ka vihid mis pöörete suurenemisel süüdet varajasemaks keeravad. Ühe vihi vedru on nörgem, see rakendub ennem, siis hiljem rakendub ka teise vihi jämedam vedru. Kui söita madalate pöörete ja väikese koormusega, siis hoiab membraan süüte varajase, kui pöörded suurenevad ja ka koormus suureneb, siis membraan annab süüte tagasi hilisemaks, kuid siis vihid tömbavad jälle varajasemks, kuna suurematel pööretel väntvöll läbib ajaühikus rohkem pöördenurki, ning see nöuab varajasemat süütamist, muidu pöleb segu liiga hilja ja ka hiljem peale ÜSS-u (ülemist surnud seis-u) ning kuumutab hülssi liialt palju. vaakummebraan muudab süüdet P118 regulaatoril (mul on see mark) 6,5 ... 9,5 kraadi ulatuses. Vihid samal jagajal 14...17 kraadi ulatuses.
Panin karbale vaakummeetri külge, vedasin voolikuga kabiini ning läksin söitma. Tühikäigul, kui pedaali ei puutu ja karba töötab tühikäigureziimil s.t. peasiiber on täielikult suletud, ei ole ka vaakumit. See on siis kui süüde reguleeritakse paika, mul siis 12 kraadi. niipea kui pedaali vajutan ja siibrit avama hakkan tekib vaakum mis varieerus -0,8 -st kuni -0,4 bar- ni linnas söites. Vöib öelda, et keskmiselt -0,5 bar peal. Kui kiirendamisel pedaal pöhja vajutada, s.t. karbas öhusiiber täiesti lahti, siis vaakum puudub ehk 0. maanteel 140 km/h söites oli vaakum 0-i lähedal, -0,1 bar. Käik välja ja söiduk tühikäigule, läks vaakum ka kohe 0-i. Seega membraan mängib pidevalt ja palju selle süütega.
Vötsin terve jagaja uuesti lahti, vahetasin korpuse koos vihtide ja vedrudega, kontaktid ja köik muu uuesti üle kontrollitud. Panin peale. Regullisin süüte tühikäigul 12 kraadi.
Pööretega tulemused siin:
Vaakumregulaatoriga:
tühikäigul: 12 kraadi ennem ÜSS-u
2000 p/min: 45 kraadi
2600 p/min: 50 kraadi
3000 p/min: 57 kraadi
Ilma vaakumregulaatorita:
tühikäigul: 12 kraadi
2000 p/min: 30 kraadi (peab olema 15-20 kraadi)
2600 p/min: 37 kraadi (peab olema 18-24 kraadi)
3000 p/min: 37 kraadi (peab olema 18-24 kraadi)
See, et vaakumiga rohkem on, peaks norm olema, sest selliste pöörete juures tühijooksul ei ole ju pedaal pöhjas ning vaakum on olemas, mis siis juurde tömbab varajasemaks.
Kataloogides antakse reguleerimist ja vihtide kontrolli ilma vaakumita. Nagu näha, on mul vihtide vedrud liialt nörgad. Valed nad ei ole, kuna mölemilt oma mootorilt proovisin ju vihtisid nende vedrudega, kes neid neil ikka vahetas. Deforsitud mootoril ma ei tea millised teistmoodi vedrud on, aga ma arvan et jäigemad. Seega on mo vedrud lihtsalt ära väsinud vöi verdu kinnituskoht painduda saanud. Ei jää mul muud üle, kui hakata katsemeetodil neid vedrude kinnituskohti tahapoole painutama, et vedru pingumale läeks. Seni teen, kuni nöutud nurgad kätte saan.
Arrogance diminishes wisdom !