Postitused: 2,710
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
generaator laeb ainult kõrgetel pööretel, 11-13 volti, milles viga?
Postitused: 2,710
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
tegemist on toyota hiace vahelduvvoolu generaatoriga, millel on laadimisrelee sisu välja vahetatud mingi x relee vastu, nagu opel asconal (must tablett) ja sinna kõrvale on veel mingi takisti ka aretatud.
laadimine on ainult kõrgetel pööretel.
ehk on kellegil originaal releed pakkuda?
kas ma panen kõvasti mööda, kui arvan, et kui selle tekisti takistust muuta, siis saab laadimist reguleerida?
Postitused: 2,710
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
...ning mis on normaalse laadimise amprid ja voldid 1000 ja 3000 pöörde juures?
Postitused: 84
Teemad: 11
Liitus: Nov 2004
Maine:
0
12V süsteemi puhul on normaalne generaatori väljundpinge 13,8...14,2V. Laadimisvoolu (nagu Sa küsisid, "ampreid") suuruse kohta ei saa selliselt vastata. Vool sõltub ju pingest ja takistusest (meenuta kooliajal õpitud Ohmi seadust) - seega otseses sõltuvuses aku seisundist: täis-tühi, vana-uus...
Küll aga ära proovi töötava mootori korral kunagi akut lahti ühendada. Sellise tegevuse tulemusena võib vahelduvvoolugeneraatori puhul (erinevalt alalisvoolugeneraatorist) süsteemi pinge tõusta sajakonna või enam voldi suurusjärku ning küpsetada kogu autol oleva elektroonika maha.
Terv. Avo
50 50 598
Postitused: 2,710
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
voldid langevad, kui koormust tõstan.
Postitused: 755
Teemad: 23
Liitus: Sep 2004
Maine:
13
Ka riknenud/ lekkivate dioodidega (piisab ühestki) tekkivad sellised laadimisprobleemid.
Postitused: 2,710
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
niiet siis põhjus on pigem dioodides kui relees?
Postitused: 2,710
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
09-06-2006, 14:14 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-06-2006, 14:16 PM ja muutjaks oli
tõnn.)
kas kuskilt pole saada rikkeotsingu tabelit?
autoelektrik tahab antud töö eest ~500 saada, mis on minu, kui ajateenija jaoks rohkem kui 3 kuupalk.
kas dioodide põhjalikumaks kontrollimiseks tuleb nad lahti joota ja lambi ning vooluga kontrollida, või piisab ainult geneka lahtivõtmisest ja testriga kontrollimisest.
Postitused: 2,710
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
lähemal uurimisel avastasin, et staator on lühises ja dioodid on läbi kärssand.
kui kellegil on mõni üleliigne 80 aasta diisel toyota generaator, millel on pidurivõimu pump küljes, võib ka olla mittetöötav, siis andku teada.
kas on siis foorumis mõnda generaatori spetsialisti?
Postitused: 2,710
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
niisiis, vahetasin välja staatori, mis oli teist tüüpi toyota geneka oma, sinna külge panin ergutusmähise dioodid ja hakkas tööle, kuid töötamisel läheb kuumaks, kas veel mõni leke?