Traktor T-40
#21

Andestust et risustan ka teemat,aga mure selline ,et 5 või kui 4-nda pealt kohe kuues panna ja rohkem kui poole gaasiga sõita käib nõks läbi ja hakkab jubedalt paremale kiskuma ja kruusa peal jutt järel.Selline tunne nagu esiratas ei pöörleks sama kiiresti kui vasak esimene ja hakkab takistama.
Asfaldil asi nii hull et ei jõua eriti rooligi vastu hoida.Oskab keegi aidata.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#22

speedsta kirjutas:
Ma veidi solgin teemat aga tahaksin ka küsida T-40 AM kohta. Sõites 4 või 5 käiguga, hakkavad mingist kiirusest alates esimesed rattad kohutavalt loperdama. Sõitmine muutub pea võimatuks, ainus võimalus on seisma jääda ja vaiksemalt edasi kulgeda või proovida vaikselt pidurdada. Kuidas sellist haigust ravida annab ja kas sellest võiks üle saada silla reguleerimisega või nõuab midagi doonoriks? Ettepanekud ja ideed teretulnud.

Nüüd veidi täpsemalt T-40 roolivõimendi korrastamisest.
Alustada tuleb roolivõimendit ja rooli ühendava kardaani eemaldamisest, mis kulgeb kapoti all mootori kohal. Kiilud välja lüüa nii, et vinte ära ei riku. Kabiinis rool veidi välja tõmmata juhtpuksidest, et rooli kardaan otsast ära kukuks, see-järel saab roolivõimendi otsast ka kardaani kätte. Panin roolivõimendi kohta mitu joonist kaasa. Kõige selgem pilt on joonisel nr 65. Viitan tekstis edaspidi sellele joonisele. Seejärel puhastada värvist ja viilida maha konarused ja krassid võllilt nr 15, et saada edukalt kätte otsakaan nr 16 , mis kinnitub nelja poldiga korpuse külge. Kaan tihendatud kummirõngastega. Haamriga koputades saab kaane lahti korpuse küljest ja 1/2 liitrit õli tuleb kaanega tagant ka. Kui võll nr 15 eelnevalt puhastatud tuleb kaan sellelt maha suuremate probleemideta. Edasi tuleb roolivõimendi lahtimonteerimise nõndanimetatud võtmeliigutus teha. Eemaldatud kaane tagant paistab veidi roolivõimendi sisemust , jooniselt detail nr 17 . Sellel detailil on üks auk, milles on tift nr 14 . Selle tifti taga on veel vedru. Detail nr 17 augu kaudu saab tifti nt 14 suruda mingi lameda otsaga torniga nii palju tagasi, et detail nr 17 on võimalik pöörata võlli  nr 15 vindi pealt maha. Otsida kindlast tift ja selle all olev vedru üles peale detail nr 17 eemaldamist roolivõimendi võllilt. Edasi  tuleb lahti päästa nelja poldiga kinnitatud esimene kaan , detail nr 2 . Selle külge on kinnitatud laagri abil ka võll nr 15. Peale esimese kaane poltide äravõtmist saab võlli ette poole välja võtta, koputades kergelt haamriga võlli tagumisest otsast. 1/2 liitrit õli pääseb valgub jälle maha. Koos selle võlliga tulevad välja ka need õnnetud mansetid mis ära kulunud on. Jälgida, et ei läheks kaduma tift, mis fikseeris eesmist detaili nr 6. Peale selle on lahtiselt ka roolivõimendi jagaja klapid koos vedrudega . Tugevama löögi peale võivad need ka oma kohalt minema lennata. Uurige tasakesi järgi, kus mis olema peab. Siis teate pärast  oma kohale panna, kui miski välja pudeneb juhuslikult. Need õnnetud mansetid seal võllil peab maha võtma kruvikeeraja abil üle vindi keerutades. Uued sama teed tagasi.
Roolivõimendi kokkupanekust kirjutan mõnel teisel õhtul edasi, kui rahval huvi on.


Manustatud failid
.pdf Einari asjad.pdf Suurus: 183.93 KB  Tõmbamised: 1,809
Vasta
#23

Head uut aastat traktoristidele!
Lõpetame selle roolivõimendi remondi ära.
Oma jutus viitan ikka oma eelmise postitusega kaasas olevatel piltidel joonisele nr 65 .
Kui need kulunud mansetid võlli nr 15 keskel, kahe vindi vahel on ära vahetatud , võib asuda roolivõimendit kokku monteerima. Esmalt asetada oma kohale eesmise detaili nr 6 fikseerimise tift. Seejärel alustada võlli nr 15 paigaldamist roolivõimendisse. Tuleb jälgida, et detailis nr 6 asuv auk tabaks eelnevalt paigaldatud tifti. Võlli keerutades viia eesmine otsakaan, detail nr 2 , roolivõimendi korpuseni ja fikseerida alustuseks paari poldiga. Eelnevalt kindlasti kontrollida roolivõimendi jagaja klapi ja vedrude oma kohal olekut. Ettevaatust võlli nr 15 keerutamisega! Vales suunas keerates tõmbate detaili nr 6 teda fikseeriva tifti otsast ära ja eemale roolivõimendi kolvist , detail nr 9 . Selle tagasi paika panemiseks peab otsakaane korpuse küljest lahti võtma ja ja võlli nr 15 roolivõimendist niipalju välja võtma , et näeks detaili nr 6 tifti otsas ära fikseerida. Kui esimene ots paigas ja jagaja klapid oma kohal , paigaldame tifti nr 14 ja selle all oleva vedru. Jälgida , et juhuslikult ei keeruta võlli nr 15 vales suunas. Edasi paigaldage detail nr 17 võllile nr 15 . Selle õige asendi saab teada ainult katse-eksituse meetodil. Võllil nr 17 on nimelt kolme paraleelkeermrga vint. Kui detaili nr 17 keerutada vinti mööda kolvile nr 9 lähemale , peab tift nr 14 fikseerima detaili. Kui võlli nr 15 edasi-tagasi pöörates jääb lõtk liiga suureks või detail ei fikseerunud, peab muutma detaili asendit vindil ja uuesti proovima. Kui detail nr 17 on fikseeritud õiges asendis , ei ole enam ohtu, et midagi roolivõimendist juhuslikult välja kukub või õigest asendist ära nihkub. Asetage tagumine otsakaan nr 16 oma kohale , kinnitage kõik poldid, rooliratta ja roolivõimendi vaheline kardaan . Käivitage diisel ja asuge hindama töö tulemusi.
Kui T-40 on kasutuses iga päev, on mõistlik neid mansette vahetada vähemalt üks kord aastas.
Kui rooli keeramine ei muutunud kergemaks , on vea variante mitmeid. Viga võib olla kulunud hüdropumbas, roolivõimendi teistes kulunud mansettides, või kaitseklappide vales reguleeringus. Mõni roolivõimendi jääb jõuetuks ka pärast remont, aga rataste oma-algatusliku lõngutamise olete ära likvideerinud.
Vasta
#24

mart Kirjutas:speedsta kirjutas:
Ma veidi solgin teemat aga tahaksin ka küsida T-40 AM kohta. Sõites 4 või 5 käiguga, hakkavad mingist kiirusest alates esimesed rattad kohutavalt loperdama. Sõitmine muutub pea võimatuks, ainus võimalus on seisma jääda ja vaiksemalt edasi kulgeda või proovida vaikselt pidurdada. Kuidas sellist haigust ravida annab ja kas sellest võiks üle saada silla reguleerimisega või nõuab midagi doonoriks? Ettepanekud ja ideed teretulnud.

Nüüd veidi täpsemalt T-40 roolivõimendi korrastamisest.
Alustada tuleb roolivõimendit ja rooli ühendava kardaani eemaldamisest, mis kulgeb kapoti all mootori kohal. Kiilud välja lüüa nii, et vinte ära ei riku. Kabiinis rool veidi välja tõmmata juhtpuksidest, et rooli kardaan otsast ära kukuks, see-järel saab roolivõimendi otsast ka kardaani kätte. Panin roolivõimendi kohta mitu joonist kaasa. Kõige selgem pilt on joonisel nr 65. Viitan tekstis edaspidi sellele joonisele. Seejärel puhastada värvist ja viilida maha konarused ja krassid võllilt nr 15, et saada edukalt kätte otsakaan nr 16 , mis kinnitub nelja poldiga korpuse külge. Kaan tihendatud kummirõngastega. Haamriga koputades saab kaane lahti korpuse küljest ja 1/2 liitrit õli tuleb kaanega tagant ka. Kui võll nr 15 eelnevalt puhastatud tuleb kaan sellelt maha suuremate probleemideta. Edasi tuleb roolivõimendi lahtimonteerimise nõndanimetatud võtmeliigutus teha. Eemaldatud kaane tagant paistab veidi roolivõimendi sisemust , jooniselt detail nr 17 . Sellel detailil on üks auk, milles on tift nr 14 . Selle tifti taga on veel vedru. Detail nr 17 augu kaudu saab tifti nt 14 suruda mingi lameda otsaga torniga nii palju tagasi, et detail nr 17 on võimalik pöörata võlli nr 15 vindi pealt maha. Otsida kindlast tift ja selle all olev vedru üles peale detail nr 17 eemaldamist roolivõimendi võllilt. Edasi tuleb lahti päästa nelja poldiga kinnitatud esimene kaan , detail nr 2 . Selle külge on kinnitatud laagri abil ka võll nr 15. Peale esimese kaane poltide äravõtmist saab võlli ette poole välja võtta, koputades kergelt haamriga võlli tagumisest otsast. 1/2 liitrit õli pääseb valgub jälle maha. Koos selle võlliga tulevad välja ka need õnnetud mansetid mis ära kulunud on. Jälgida, et ei läheks kaduma tift, mis fikseeris eesmist detaili nr 6. Peale selle on lahtiselt ka roolivõimendi jagaja klapid koos vedrudega . Tugevama löögi peale võivad need ka oma kohalt minema lennata. Uurige tasakesi järgi, kus mis olema peab. Siis teate pärast oma kohale panna, kui miski välja pudeneb juhuslikult. Need õnnetud mansetid seal võllil peab maha võtma kruvikeeraja abil üle vindi keerutades. Uued sama teed tagasi.
Roolivõimendi kokkupanekust kirjutan mõnel teisel õhtul edasi, kui rahval huvi on.

Vaheta puksid ära ja siis on nagu uus.
Vasta
#25

Ka veidi T-40 rooli hädast. Nimelt sama häda,et keerates rool kinni, näperdades veidi hüdro kangi hakkas jälle toimima. Pikka jamamise lõpuks selgus, et klapi kuul mis hüdropumba peal oli sooniliseks kulunud ja sinna kinni jäänud. sealt maal sain jälle rahulikult edasi vuristada.
Vabandan kirjavigade pärast.
Vasta
#26

Uskumatult häid inimesi on olemas, kes annavad head nõu. Hoidkem siis neid kes teisi aitavad nende hädas. Ja teised ärge kiskuge laiali töötavaid masinaid!
Vasta
#27

selle 40-e roolivõimuga on jamamist rohkem kui asi väärt .natuke ehitamist ja ZIL-i roolivõim peale .ja töötab paremini kui originaal.

enamasti on viga jagajas(jääb tooli ja ekraani vahele)!
Vasta
#28

Netis kolades leidsin sellise T-40-ne...Rolleyes


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#29

Tere.
Oleks natuke abi tarvis!
Sai ostetud endale t 40, kuid panin käigu sisse ja lasin siduri lahti ja traktor koha pealt ära ei liikunud, nagu midagi oleks kinni poonud. siis avastasin, et reeversi kahvel oli pooleks ja seal vahel kinni, sai pandud uus kahvel, traktoril kõik käigud edasi-tagasi olemas kuid kui nüüd reevers edasi pidi sõiduks sisse lükkan ja siduri lahti lasen viskab reeversi välja, ja hästi enam sisse ei lähe ragiseb ja viskab üle.
Nii et milles võib olla probleem, kas mingi hammasratas või..?
Vasta
#30

Suure tõenäosusega muhvi nuudid maas.Võta käigukang maha ja on nähtav.Siis traktor pooleks ja uued revershammasrattad koos muhviga sisse.

www.tammetonu.ee
treimis - jm. metallitööd.
Vasta
#31

suured tänud.
Aga kas oskad öekda palju see muhv ja need 2 hammasrattast maksavad?
Kus sobilik ka osta?
Vasta
#32

http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?opti...20&lang=et
EHK ON ABIKS

Veel pole maha löödud
Vasta
#33

(10-04-2013, 23:53 PM)Kristjan93 Kirjutas:  suured tänud.
Aga kas oskad öekda palju see muhv ja need 2 hammasrattast maksavad?
Kus sobilik ka osta?

Kui Viljandi kandist, siis Politseimaja läheduses asub pood, aknale kirjutatud MTZ varuosad. Sealt leiab ka. Kui kohal ei ole, siis tellitakse.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta
#34

suured tänud
Vasta
#35

(11-04-2013, 12:08 PM)indrek1000 Kirjutas:  
(10-04-2013, 23:53 PM)Kristjan93 Kirjutas:  suured tänud.
Aga kas oskad öekda palju see muhv ja need 2 hammasrattast maksavad?
Kus sobilik ka osta?

Kui Viljandi kandist, siis Politseimaja läheduses asub pood, aknale kirjutatud MTZ varuosad. Sealt leiab ka. Kui kohal ei ole, siis tellitakse.

Mairon Unit OÜ on selle koha nimi. Jõudu!
Vasta
#36

Probleem selline.
võtsin välja reeversi vahel oleva muhvi(hammasratta) ja nuudid maas läksin poodi lasin sisse tellida aga toodi uuema oma mis on 21-22 nuudiga ja vanemate t 40 omade omi pole (Pärnus), aga minul 18 nuuti. Uus komplekt 350 euri.
Äkki oleks kellegil müüa sellist muhvi, siis ei peaks kogu komplekti ümber vahetama.
tänud!
Vasta
#37

Tere, panen ka paar sõna oma probleemist.
1. Roolilõtk liiga suur, ca45 kraadi, peale keerata ei anna:mis oleks lahendus?
Päris uut roolivõimu ei tahaks ka osta,kas on mingisuguseid remontkomplekte müügil, või mis seal üldse kulunud on?
2.Diferentsiaal lukustus ei tööta, midagi nagi kõriseb, aga järgi ei võta:mis seal võib probleemiks olla, kas saab ka pealt poolt ligi või peab traktori pooleks võtma?
Vasta
#38

45 kraadi on huinjaa - mul on 90 kraadi lõdvalt ja kannatab sõita nii, et tolmab - ohtlik on vähe suurema tee peal sõita aga kannatab. (õnneks ma mingeid transport töid eriti ei teosta)

Kõige mõtekam investeering T-40 roolivõimendi remonti on selle välja vahetamine moodsama süsteemi vastu.

Vana süsteem tuleb minema saata (kuusakoski) ja osta uus dosaator ja vastav jõu silinder ja natuke hüdro voolikuid. Kui aru saad millele vihjan, ja kõik sõrmed ei ole pöidlad, siis tasub see svap ette võtta ja raske rool ja rooli lõtk on minevik!

Nutikamad vennad paigaldavad veel lisa hüdrovõimendi pumba ka roolile. Siis ei ole ripp süsteem enam sõltuvuses roolist. Kuid kannatab ka olemas olevat hüdro rõhku kasutada - hüdropump tuleb lihtsalt tootlikum külge panna (NZ-32 asemel NZ-52, töö rõhk ei muutu, kuid tootlikus muutub)

Kindlasti saab ka orginaal süsteemi togita ja paremaks muuta aga rooli lõtk säilib (tehasest oli vist 15 kraadi) ja aeg ajalt võib rool meelde tuletada mis/kes asi on raske.

Ainuke viga dosaator süsteemil on see, et kui hüdro rõhku netu siis rool on ka netu. Masin peab olema paugu pill, et kogu aeg läheb oma jõuga käima.

Diffri luku pealt ei oska midagi muud soovitada, kui lahti kakkuda (kui on lukku väga vaja), sise elu endale selgeks teha, katkised/kulunud osad välja vahetada ja kokku tagasi laduda. Ja arvatavasti hakkab tööle.

(vene masinad on mõeldud talupoja mõistusega inimetele ja enamus remondi saab ära teha labase võtme komplektiga)

Aga kui mõlemad käed on paremad käed, kõik sõrmed on pöidlad, ja võtmed käes ei püsi siis pöörduda tuttavate remondimeeste juurde kes võtavad asja käsile!

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta
#39

(07-05-2013, 11:32 AM)phyl Kirjutas:  ...
Ainuke viga dosaator süsteemil on see, et kui hüdro rõhku netu siis rool on ka netu. Masin peab olema paugu pill, et kogu aeg läheb oma jõuga käima.
...

Mõnda aega on siiski olemas - roolidosaator suudab ju pumbata ka. Tõsi, raske on ja üsna pea tõmbaba õhu sisse tagasivoolu kaudu (hüdropaagi tagasivool on ju õlipinna kohal...).
Vasta
#40

(07-05-2013, 09:46 AM)aksel123 Kirjutas:  2.Diferentsiaal lukustus ei tööta, midagi nagi kõriseb, aga järgi ei võta:mis seal võib probleemiks olla, kas saab ka pealt poolt ligi või peab traktori pooleks võtma?

Tagasilla diferentsiaali remontimiseks peab üldiselt ikka rohkem lahi võtma ja niisama lihtsalt ei pääse. Kui sul on esiveoga pill, siis ei ole sellest tagasilla blokeeringust väga lugugi, saad ilma ka hakkama seni kuni suurema remondi ette võtad ja tagasilla laiali kakud.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 4 külali(st)ne