Bensiinipaagi parandamine
#1

Servus!
Nimelt ühel igapäevaliikuril lekib bensiinipaak. Kinnitusvitsa juurest.
Mõned küsimused siis selle kohta:
Keevitada kuidas? Olen kuulnud, et mõned räägivad, et ennem paak CO-d täis lasta (kuidas?), mõned räägivad, et proovida korduvalt läbi pesta (pesta millega?). Iseenest usun, et uus paak ei maksa ka palju (tegu opel kadettiga 1991), kasutatud veel vähem (kas on mõtet panna kasutatud (eks need kõik kuluvad sealt vitsa juurest kõige rohkem)...

Sellised mõtted ja küsimused siis esialgu.

Parimat, Tamps

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#2

Mina olen teinud nii : Paak tühjaks , liivapritsiga rooste maha, puhtaks seest ja väljast , siis panen tolmuimeja õhku paaki puhuma ja hakkan keevitama. Tänaseni olen ühes tükis.Big Grin
   
Vasta
#3

Kui keevitada siis olen kuulnud, et on täidetud veega ( ise tegin gaasipaloonist krillahju niimoodi, et panin vett täis ja hakkasin relakaga lõikama, et teinud paukuToungue
kasutatud paak on suhteline, sest saad ju kontrollida need kohad, kus kadetil lekib või on õrnad kohad.
Tutikas ei maksa kah meeletult ca 1200.- vms vist
Vasta
#4

Kunagi ca.20a. tagasi sai zapiku paagile vaskplekist paik pääle tinutatud, jäi ka pidama küll. Keevitusvärkse polnd käepärast. Tinaga mängimiseks tuleb pinnad muidugi väga korralikult puhastada, muidu ei pruugi õieti nakkuda.

loll on loll olla.
Vasta
#5

Kui teine auto käepärast, lase voolikuga väljalaskegaasi paaki, kuni see soojaks läheb ja kuku keevitama.
Üldiselt on nii, et paake ja väljalasketrakti keevitada, see on asi mida jäädki tegema, parem osta kohe uus!

Terv. Veteran.
Vasta
#6

täitsa korraliku tulemuse saavutab ka epoksiidi ja klaasriidega ... pärast veel uus värv selga ja tuld ... Smile
Vasta
#7

Rekkamehed rääkisid,et lekke koht puhtaks liivapaberi ja nitrolahustiga ja siis alumiinium pahtel peale ja kogu lugu. Mina pooldaks vasega jootmist. Otsi üles keegi kes remondib külmikuid näiteks.
Vasta
#8

Tegemist on masslevinud sõidukiga, leia uus paak! Võimalik, et saad paagiga kaasa ka terve ülejäänud auto (tehtud-nähtud).

Vana augu kõrvale tekib varsti uus.
Vasta
#9

[quote='agaa' pid='223057' dateline='1239125037']
Rekkamehed rääkisid,et lekke koht puhtaks liivapaberi ja nitrolahustiga ja siis alumiinium pahtel peale ja kogu lugu.
Teepeal lihtsaim variant tavalise seebiga (tavl pesuseep või nn roheline seep) kinni mäkerdada ja vähemalt liikuma saab. Bensiin sepi ei lahusta, küll teeb seda aga vesi.

Aga mis teha siis, kui paagi sees olevad loksumise vastased plekid lahti ja paak juba kuivalt loksutades koliseb ?
[quote='agaa' pid='223057' dateline='1239125037']
Rekkamehed rääkisid,et lekke koht puhtaks liivapaberi ja nitrolahustiga ja siis alumiinium pahtel peale ja kogu lugu.
Teepeal lihtsaim variant tavalise seebiga (tavl pesuseep või nn roheline seep) kinni mäkerdada ja vähemalt liikuma saab. Bensiin seepi ei lahusta, küll teeb seda aga vesi.

Aga mis teha siis, kui paagi sees olevad loksumise vastased plekid lahti ja paak juba kuivalt loksutades koliseb ?
Vasta
#10

Paikamiseks parim variant ikka tinutamine.
Igatsugu keemia annab lõpuks lahti ja keevituse kõrvalt tekib pragu.
See minu kogemus.
Vasta
#11

Vasega jootmisest suurt ei arva - oli juhus kus oli joodetud T-40 paaki ja see joodis ei pidanud sealpeal küll midagi ega kedagi (pardon, ise see joodis paagi küljes püsis). Selle rahuldav maha saamine sealt pealt oli veel omaette ooper. Pärast sai keevitatud ja siiamaani peab kuigi on väga vibreerivas keskkonnas. Olen keevitatud paake näinud küll ja küll - kõik peavad siiani (välja arvatud Fordsoni paak millel sikutas alguses atsiga keevitades õmbluse lahti, traatkeevitusega see probleem kadus- nüüd ainult higistab kergelt õmblus ühe koha pealt).
Muidu keevitamiseks kõikse õigem Veterani poolt mainitud skeem - paak mingi eluka summutaja otsa (ise eelistan diiselmootoriga varustet elukat) ja siis lasta paagil soojaks minna. Siis on üpriski kindel, et pärast mütsuma ei hakka. Juhtusin kõrval seisma kui viimati 1945 aastal petrooli näinud ja ilma korkideta seisnud Fordsoni paak aeglaseid matakaid tegema hakkas, läks kohe väga kiirelt summutaja otsa soojenema. Bensiinipaakidega ka sarnaseid juhtumisi näinud/kõrvaga kuulnud. Sestap suhtun nendesse kompressori või tolmuimejaga läbipuhumistesse teatud reservatsiooniga. Mis teha mulle meeldib mu naeratusWink aga töökoja seinalt seda luuaga kokku pühkida ei sooviks- kuigi jah, võib-olla, et töötab selline lahendus.
Kui vaheseinad lahti siis on kaks võimalus: kas puurid augud paaki mille kaudu saad siis traadi vms. vaheseina paika ajada ja siis keevitad selle punkti(de)ga kinni (nende jaoks pead ka augud puurima) või siis kui niimoodi ei saa paika aetud seinakesi siis pead paagi ühe külje lahti lõikama, seinad kinni keevitama ja siis uuesti põhi alla. Parem on ilmselt kui seda teeb keegi kes paakide keevitamisega varem on kokku puutunud ja kes sellega hakkama saab.
Vasta
#12

Nagu selgus, siis katki oli ta hõõrutud käsipiduritrossi poolt. Nüüdseks sai siis nii, et käsipiduritross teise kohta kinnitatud ja paak sai paigatud keemilise metalliga.

Eks siis näha ole, kas jääb pidama või mitte...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#13

(08-04-2009, 16:39 PM)gruppen Kirjutas:  Sestap suhtun nendesse kompressori või tolmuimejaga läbipuhumistesse teatud reservatsiooniga.

Väga õige tähelepanek unustasin täpsustamata , et õhk peab saama läbi liikuda, bensiinitorust ei piisa. Kui 50-st tosust sisse puhuda ja teisest otsast sama suurest kütusenäidiku avast välja pääseb, siis on piisavalt ohutu.
Loodan et täpsustamine kellegile hiljaks ei jäänud.Smile
(08-04-2009, 17:58 PM)Tambets Kirjutas:  paak sai paigatud keemilise metalliga.

Eks siis näha ole, kas jääb pidama või mitte...

Aastakese ehk peab.
Vasta
#14

(08-04-2009, 16:39 PM)gruppen Kirjutas:  Vasega jootmisest suurt ei arva - oli juhus kus oli joodetud T-40 paaki ja see joodis ei pidanud sealpeal küll midagi ega kedagi (pardon, ise see joodis paagi küljes püsis).

Küllap oli nigel jootja. Isegi mina suutsin kunagi esimese õllekõrvase vasejoodise teha (tõsi küll ,väga mitmetunnise pusimise peale pühaba õhtul) kahveltõstuki silindritorule, kus natuke rohkem kui vaid õli seespüsimine tarvilik. Pisut survet ka. Kestis ikka miski pool aastat, kuniks tolle uuesti puruks sõitsinBig Grin Jube sita koha peal oli see konstrui...

loll on loll olla.
Vasta
#15

Huvitav, loen neid matsumise lugusid ja mõtlen, et ma siis küll vist õnnesärgis sündinud...Cool

Viimane kord, kui üht Jaguari paaki tavalise gaasilambiga jootsin...

[Pilt: pilt.php?pilt_id=439]

(suurena siin: http://www.klassikarent.ee/sisu/pilt_ful...ilt_id=439)

...siis ma ei viitsinud teda enne isegi millegagi läbi pesta, lihtsalt oli ilma korkideta umbes kuu aega lahtiselt vedelenud...
Ilmselt lollil vedas, eks edaspidi peab ikka hoolikam olema, olen nõus.


Olen ka tänapäevaste igapäevasõidukite roosteauke tinaga lappinud (a`la vectra, M626 jne) , jääb pidama küll, lihtsalt ilusti peab alt ära puhastama, et tinal oleks haljast metalli, mille külge jääda. Pärast joodisest hoolikalt puhastada, krunt+värv peale ja kestab. Eeldab korraliku gaasilambi olemasolu.


Umbes 7a tagasi sai ühe oma auto paagi puhul kasutatud ka keemilist metalli (vblla oli ka mingi epo, enam ei mäletagi), töövõtted samad, et piinlikult hästi peab pinnad ette valmistama.
Samuti kestab tänaseni (auto siiani omal peres, Alfa 75 nimeks)


Kõige parem ilmselt oleks vasega jootmine, paake pole küll sellega teinud (ainult roolivõimu- ja kliimatorusid jms), aga sulavask on tinast ju veel parema voolamise ja nakkuvusega. Kui ei õnnestu, on, nagu ikka, oma viga - kas kuumus väike, pind ebapuhas või räbusti vale.


Mis aga paagi lappimisel minu arust kõige suurem töö on ikkagi paagi mahavõtmine ja pärast tagasi panek - kuni 10 aastastel on ju tihtilugu juba klambrid/torud roostes, voolikud mädanenud ja muud 100 häda. (osadel ntx. tuleb ka tagasild (mõned usakad) ;tagaiste (vist alfal oli selline geniaalsus sisse kirjutatud ...) või summuti tagapütt ja pool tagumist sisemist tagatiiba (jaguarid, of course...Toungue ) enne ära võtta jne)
Teeninduses seda tööd teha lastes lähebki põhikulu just montaaþitöödele; paagi remont ise on max. 1/2 või tunni küsimus...

Kui raha vähe, siis mahavõtt-paigaldus proovige seepärast ka ise teha.


Otse sõidust tulnud paake olen bensuaurudest puhastanud nii: umbes liiter talvist pigileotust sisse, igas suunas raputada, lõpuks välja valada ja painduva otsaga survekaga seest niikaua pesnud, kui ainult puhas vesi välja tuleb. Siis föön otsapidi sisse ja niikaua kui plekk soojaks läheb. Hiljem kusagile sooja ja kuiva jahtuma ja järgmisel päeval juba kannatab kõike teha.
Eeldab, muidugi, käsipesula olemasolu.
Vasta
#16

Kui ikka kanister enam ei pea, saab temast tööriistakorvi või poldikasti. kriegsmarine wehrmacht.ee`st võib mu kirikuvande alla panna sõjaaegsetega halva ümberkäimise pärasr, aga mis tehtud see tehtud.
[Pilt: P1030061.JPG]
Paake olen peale aurutamist ümber kahtlase koha korra tinaga katnud, siis messingvõrk peale ja uuesti tina. Võrk võtab hästi kuju ja kuum tina läheb ka läbi võrgu ja täidab kindlalt kõik.
Vasta
#17

Kunagi kui ma veel sõisin M-403IE-ga siis sellel hakkas ka paak jooksma nagu mahlakask.Viisin siis oma auto ühe tuttava, Siberi päriolu eesti mehe juurda ja see jootis selle ära.Aga jootis nii,et mina vahtisin igaks juhuks nurga tagant.Ta nimelt ei tühjendanud paaki bensiinist.!!!
Pidas umbes aasta,aga siis tekkisid uued augukesed.Ja minul tekkis vajadus sellele autole haagise konks saada.Lasin siis selle Viljandimaal Savikoti katlamajas töötaval härrasmehel teha.Aasta oli 86.Ja paak jälle tilkus.Panime siis ajutiselt seebiga kinni.Aga andis ta siis mulle puldankindatäie TAR-ist pärit TA plekikruve koos polstri seibidega.Auk tuli siis leida ja seibi alla panna kas õlikindlat kummi või lihtsalt nahka.Ja siis pidid väga tundliku käega selle plekikruvi koos lisanditega sinna auku keerama.Jäi pidama.Paak oli ilmselt selleks ajaks kuni selle masina müüsin seestpoolt justkui siil.
Aga eesmärk pühendab abinõu,või kuidas see siis oligi
Flanagan
Vasta
#18

Pea laiali otsas.

Sai mootorrattale paaki täpselt 5mm puurauk tekitatud. Homme oleks vaja see kinni saada.

1) keemiline metall
2) 4,8mm survekindel (veekindel) neet külge tõmmata ja keemilist peale?
ma küll ei tea kust täpselt neid kinniseid tõmbeneete saab ja kas panna roostevaba või alumiinium... midagi mahuks iseenesest tihendiks ka vahele...



9) keevitada


kellel häid mõtteid?
Vasta
#19

Sobiv plekikruvi nagu eelmises postis võiks olla mõistlik kiirremont. Ilmselt pole paak ka roostest puretud.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#20

Vanal ajal keevitati veel gaasiga. Isa juurde tuli mees ja rääkis, see ganister aastaid tühjana seisnud, lase seal üks auk kinni. Isa küsis, kas gaasid lased sisse, see vastu, et pole sel vaja ühti, kaua bensiinita olnud. Kuna see "klient" oli tihti nöögitavate nimekirjas, siis isa ütles, et pane see sinna ukse taha (paksud NL aegsed garaazi uksed), ise teisel pool, pani pitsi korraks ligi, käis pauk ja see anum oli korralikult ümmargune, selle ganistriga olid lapimistööd lõpetatud.  
Bensiini aurudega ei tasu mängida!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne