Lääne Autod Ärkamisajal 1988-1991
#81

kui juba ralli teemas mercuridest juttu tuli siis, mäletan, et küll oli ülbe mercur xr4 -jas istuda aastal ca 89, kui mul isa tuttav selle paariks päevaks meie kuressaare hoovile jättis, auto oli punane metallic ja minu teda müüdi venemaale hiljem, ja üks huvitav fakt: selles autos ma nägin esimest korda sellist vidinat nagu autolõhnaõil, mitte kuusk, vaid selline tahiga klaaspudel, ohh olid ajad
Vasta
#82

Kaevasin oma vanades fotodes ja leidsin kolm sellist masinat.

Datsun (Cherry?) Käsmus 30.05.1990.
   

Renault 18TD umbes 1991 kas Ilumäel või Vainupeal või kusagil sealkandis.
Kui mälu ei peta, siis see oli vist Haljala kirikuõpetaja auto, saadud kingituseks kas sakslastelt või rootslastelt.
       

Uhiuus Opel - Vectra vist - Võsul 30.05.1990.
       
Vasta
#83

Ärkamisaegsetest ja aastake Eesti Krooni tulekule järgnevast ajast on veel palju selliseid suhteliselt laialt levinud autosid, mida enam maailmastki hästi ei leia! Päris mitmed on meie pundist läbi käinud, leidsin just pööningult meie 144KAT ja 145KAT koos passidega, kus on ka autode kerenumbrid sees. Muuseas, suisa õige AS Numbri kilekotis ja puhaBig Grin Nostalgia, ühe komplekti vast kingin Teearu muuseumile, teise hoiaks mõnele automuuseumile. Kehtisid need meil 04.05.93-04.05.94. Millaski skännin sisse, pilte kahjuks vist enam ei leia (otsin).

Muidugi, kõike saab, või peaaegu kõike, aga mis hinnaga? Näiteks 70'te lõpu tagaveoliseid Mitsubishisid otsi üle Euroopa tikutulega taga, eriti 3.põlve "sigma"-Galanti. 92-93 uppus autoturg nendest ja 90'te lõpus, kui juba rahvaautoks oli muutunud see "tavaline" 6.gen RWD Galant, jagati neid vanu 3.-4. gen tasuta. Või siis Lancer, mida mina siiani taga nutan. Ikka see mobile ja täiesti kogemata on üle aastate hetkel üks saadaval aga mitte täpselt sellise disainiga, mis oli legendaarne Safari-rally auto. Mul oli just see A73 1975a. mudel, küll mitte 1600GSR vaid 1400. Kerenumber KAT-passist A75-3603652. Sapporot peaks Eestis veel olema, äkki on veel üks kolmest siin olnud Lancerist, tumesinine, ka veel kusagil roostetamas.

Veel üks selleaegne noorte meeste "unistuste" auto oli Honda Prelude SN ehk esimene seeria. Ole jälle mees ja leia selline. Alwaro nutab seda siiani taga Big Grin aga tema sai võimaluse sellist omada tunduvalt hilisematel aastatel.
RWD-Celicatest parem ärme räägi, paar tükki võiks ju Eestis alles olla. Seegi oli "unistus" ja oli au meie "autoärikate" pundis ka sellist omada, 3.geni A60 kõige lihtsamat roolivõimuta 1,6-isendit. Või siis ulmepilli, kõigi tänaste Jaapani sportlike kupee-turbopaugutajate "isa" koos 280ZX turboga (enne neid oli muidugi RWD Lancer EX 2000 Turbo aga seda Euroopas ei müüdud üldse) Mitsubishi Starion turbo, mis seisis kord paar päeva Harku tänaval pärani uksega, kuna selle ukse hinged on imetabase lahendusega Big Grin Nõmme, värk, midagi ära ei varastatud. Meil oli oranþ ja halli nahksisuga.

Ehk need on kõik autod, mis sel ajal ja natuke peale "ärkamist" ilmestasid linnapilti ja rikastasid Eesti autoparki aga mida täna enam vaat et ei leia isegi Euroopast. Õnneks on käinud Talverallil üks säilunud RWD-Toyota ja ka Waxi käes on tükike heas korras ajalugu. Kuid saaks sellised isendid jälle tagasi teedele, nüüd juba uunikumidena, vaat see oleks kõva sõna!
Ehk neid võib võtta vihjetena noortele, kes tahavad heade sõiduomadustega aga tulevikuski "tegijaid" vanu masinaid. Minu soovitus uutele uuniklastele (selline üldnimetaja vanaautode armastajatele): 70'dad-80'dad on täis ultrapõnevaid Jaapani ja Euroopa autosid, mida ihaldada ja ei pea "pihku taguma" 70+ aastat vanade kehvade sõiduomadustega liigkallite asjade peale. Selline korralik Starion turbo saab olema 10 aasta pärast "kõvem sõna", kui Datsuni Z31. Korralikud S30 ja S130 on juba tänagi ulmekallid ihaldusobjektid.
Õnneks täna veel 1000-5000 eur eest saab midagi tulevikuski väärtuslikku, kui pisutki vastuvoolu ujuda ja üleilmse teatud margi/mudeli eufooriaga mitte kaasa minna.
Vasta
#84

Tumesinine lancer olemas.Seisab pikemat aega .
Vasta
#85

selline starion oli veel mõned kuud tagasi ühes eesti portaalis müüa, hinda ei mäleta aga mingi ca 25k , kas tal turbo ka oli ka ei mäleta, muuseas 93aastal sõitis I gen prelude viljandis taksot, ühte väga roostes zx280 silmasin hiljuti nõmmel vedelemas (omanikul olid emexi plaanid sellega) ja teist Loo-l (see oli üldse jumala poolt hüljatud seisus)
Vasta
#86

müügis olnud starion oli must ? ise aretatud esivõrega ja esimeste suunatuledega ?
kui jah siis see on turbokas . ja enamvähem korralikel omanikel , kes seda taastada üritavad. ja viimase kui teenitud sendi sinna alla topivad Wink
soov neil saada see streetrace avalaksuks korda .


edit: http://public.fotki.com/Zissu/starion-/

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#87

Leidsin veel ühe portsu ajakirjandust.
Mõnel on kuupäev puudu, aga suurem osa peaks olema 1990. aastast.

               

           
               

           
Ühel artiklil on trükivärv peaaegu täiesti ära kadunud.

           

       
Vasta
#88

Seda musta starioni isegi roolida olnud au.Juhitavus ja teelpüsivus oli selle 1982 aasta masina kohta eeskujulik.kuid omanik oli pehmelt öeldes pehme,oonis mootoril hülsse sõnikaua kuni kolvid loksusid sees,siis turbo lõdvikud tehti hallidest kanali torudest mis pauhh ja pauhh laiali lendasid.Peale toppis audi turbo ilma coolerita,mille tulemusena(juba teisel)mootoril kolvid sisse ära põlesid.
Aga jah väga muhe pill ja präegused omanikud hoidke seda!!!

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#89

antud starioni hetkel juba liikumis võimeline. kuigi puudu vist oli orikas turbo kui õieti mäletan .

kas eelmine omanik oli mingi tõsine kirjaoskamattu uhuu kes präägu neoonkirju audiga ringi kärutab ?

äkki oskad autost veel lisa rääkida

Bmw 750 ILA Highline 1992
Vasta
#90

Selle eelmisel omanikul jah oranzi/rohelise kirju audi.Garaasis tal ka veel 1990 aasta supra turbo.
Auto oli algselt selline hõbe halli karva kui mu mälu mind ei peta,ussi oli ikke kõvasti.See mootor mis peal on sellel minu arust pididki kolvid loksuma sees,ka (mono)pritse tilkus mitte ei pihustanud,tänu viimastele asjadele ta seisma jäigi.Kapott oli jah okse.Taga peaks tal olema audi 100 esimesed amordid kuna ei olnud juba ca 7 aastat tagasi sellele varuosi saada.

Opel Manta B 2x 1980:Toyota Celica Supra 1983
Vasta
#91

Aitäh Manic ja teised piltide/artiklite riputajad! Mõned endised "Astar-i" Scaniad vedasid vähemasti see või eelmine suvi kallutatavate poolhaagetega liiva Tartu ümbruses. Selline pensionipõli siis.
Vasta
#92

On, kuidas teie arvamus on, aga igasugused vanad jaapanlased enne 90-daid toodetud vöiksid olla ikka rhd varjandis nagu see Nissan 280zx targa http://www.carandclassic.co.uk/car/C85048/ vöi http://www.carandclassic.co.uk/car/C125498/
Ja miks just Suur-britannaiast osta, kuna sealpeaks neid leiduma euroopas köige rohkem, aga ma pole selles ka päris 100% kindel.
Muidugi on ka veel üks pöhjus miks just sealt hankida, sest seal vanaautodedega tegelejaid väga palju jne jne.
Kuigi Saksamaal pidi olema köige suurem autoturg euroopas, siis harulasemate autode otsingul soovitati vaadata rohkem briti saarte poole.

AM foorumi surm Miniest.

www.classiccar.co.uk
www.carandclassic.co.uk
www.classiccarsforsale.co.uk
Müüa 2140 1982
Tartu on muutumas drifti Päälinnaks, oma ringristmikudega. Big Grin

Vasta
#93

Manic, kas sul on ehk rohkem infot või pilte või täpsemat asukoha teavet selle stseeni raames, kus Haljala kirikuõpetaja Renault peal? Püüdsin mõelda, kus kohas see Vainupeal olla võiks, aga ei saanud kuidagi aru. Ning ei ole küll kindel, aga too pildil olev valge 2106 võib mu vanaisa oma olla. Oma raamatute tõttu ajas ta tihtilugu asju Vihula ja Haljala jne tegelastega ning Haljala kirikuga oli tal nagunii foto mõttes oma teema (pluss et ta kunagi ka elas tolle kiriku vastas, fooriga teeristi nurgal rohelises majas).
Lasen veel vanaemal ja emal vanade fotode pealt üle vaadata ka millaski, et kas oli see ehk meie auto nõukaaegne number.
Hele 21011 (paistab koos 2106-ga) oli mu isal, kuid esimese päringu peale ta küll ei mäletanud üritust, kus oleks võinud olla koos vanaisa ja kirikuõpetajaga.

Dodge Aspen 1980 "Air Morse One"
Diskustom Magazine - http://www.diskustommagazine.com
One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
http://www.kustom.ee


Vasta
#94

(02-12-2009, 13:29 PM)chopper Kirjutas:  Manic, kas sul on ehk rohkem infot või pilte või täpsemat asukoha teavet selle stseeni raames, kus Haljala kirikuõpetaja Renault peal?

Tuleb välja, et pildid tehtud kõigi eelduste järgi hoopis Esku kabeli juures.
Aga väga täpselt ma ei mäletagi, mis asjaoludel ma tookord sinna sattusin.
Ja rohkem pilte ka pole kahjuks.
Vasta
#95

Minu teada (vähemalt mingil ajal Haljala õpetaja hooldas ka Esku kabelit). Praeguseks seda meest enam pole, aga minuteada liikus ta sama masinaga veel 2000-date esimesel poolel
Vasta
#96

Juhtumisi leitud Ukraina kasutatud autode portaalis:

[Pilt: austin_maestro__200449651f.jpg]

Paistab, et oli arvudega lõpev number peal (EAx 1234) et siis tegemist oli erisõidukiga. Võibolla mingi ärimehe sõiduk või takso?
Vasta
#97

See ju suisa 1. Vabariigi aegne massin..

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne