K: odav Tomtom navi
#1

Juba mõnda aega kripeldab südamel autosse navi muretsemine. Siiamaani olen häda korral läbi ajanud vana Magellan SporTrack "seenelisega", millele ise kinnituse, pardatoite ja arvutiühenduse aretasin. Aga see on eelmise sajandi pill...
Elion ja EMT pakuvad soodsalt sellist junni: https://pood.elion.ee/productInfo/20/tom...EG1.088.01
Tean et Soome kaarti tal ei ole ja kaardiuuendus pea võimatu, aga väljamaal ma praktiliselt ei käi ja väga nõudlik ei ole. Põhiline oleks võõras linnas tänavakaart ja hääljuhatus, eriti Tallinnas. Mingil määral ka abi suvel kõrvalteid pidi looduses ringi kolistamisel, aga siis saab tavaliselt kasutada kõrvalistmel kaardilugejat.
Finantsidega on nii nagu on. Kui meenutada "Kevadet", siis: "Posin ennast üles, et raha põle!" Võimalus 49 EEK kuumaksuga liisida, on asja juures tõsine ahvatlus, muidu sellist "ühe munaga" navi ei vaataks.
Küsimus oleks, et kas kellelgi on see mudel olemas ja kas on rahul? Kui hea või halb on Tallinna kaart?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#2

Mul on TT720. Veidi rohkemate võimalustega. Aga...

Algselt ostetud kaardiga oli Eesti katvus minimaalne. Eelmise aasta kevade poole lisatud uuem kaart (versiooni peast ei mäleta) on parem, aga Garmini Regio ja EO Map löövad valgusaastatega.

Algne kaart tundis vaid peateid väljastpoolt Tallinnat ja suuremaid linnu. Ülejäänu must maa.

Navigeerimisel saadab kummalisi trasse mööda, näitab teid ka seal, kus viimati sõitis Lembitu oma sõjavankriga. Otsetee valik võib lõppeda umbteega oja kaldal, kust edasi saab vaid traktoriga. Nn kiirem trass toimub aga põhimõttel "Tunne oma kodumaad" ehk ei pruugi omada midagi ühist reaalse kiireima trassiga.

Tallinnas saab enam-vähem hakkama.

Ise kaalun oma 720 müüki ja asendamist Garminiga. Vähemalt on mingit reaalset kasu. Hetkel toimib ta autos pigem spidomeetri kontrollina.

Seega: mina jätaks TT poeriiulile edasi tolmu koguma. Pealekauba: laenuleib ja laastutuli ei kesta kaua.

A

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#3

Sisetunne ütleb sama. Ega seda plönni muidu nii lahkelt kaela määrita!
Endal jah, kogemus rohkem metsas ja soos käsikepsuga ja merel laeva omaga. Sai isegi 2007 Muhu Väina regatil jahti navigeeritud iga ilmaga. Aga autonaviga pole siiani üldse kokku puutunud. Sestap ma targematelt nõu küsingi! Smile
Tundub et pigem tasub osta kasvõi kasutatud navi, aga korralik, mis toetab 2GB kaarti ja on kaardipesaga jne. No ideaalne oleks veel videosisendiga tagurduskaamera jaoks, aga seda luksust pakutakse vist vähestele. Mul on nimelt tagurduskaamera jaoks praegu eraldi monitor. Tervet teleseina ei tahaks ka armatuurile toppida.
Ja veel - olen autonavidest näinud promotavat Garminit. Merel olen kunagi kasutanud vanemat Garminit ja õppinud seda kartma nagu tuld. Uuena töötas isegi kajutis lauasahtlis, siis vajus tundlikkus aastaga nii ära, et saada või ilutulestikuraketiga satelliidile pool maad vastu, ikka ei võta! Oli kuulda ka teistelt sama viga.
Geonav oli kuratlikult uimane, näitas multifilmi ja oli võistluspurjetajale suht kasutu asi.
Väinas oli mul oma Magellan SporTrack igaks juhuks kaasas. Et kui p***e majas, siis puudin selle üles ja saame koju! Ka selle kepsuga oli Ruhnus väike seiklus. Taevas läks paksult pilve ja öises metsas pidin oma telki ikka käsikaudu üles otsima, sest keps ei suvatsenud üle kahe satika üles leida... Asukoha hädiseks määramiseks vaja vähemalt kolm. Võiksin veel pajatada kummalistest GPS leviaukudest päise päeva ajal jne, aga kisub juba OT-ks.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#4

Ostsin endale noname hiinaka-gpsi Hinnavaatluse foorumi kaudu: http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=477863. Töötab gps-na väga normaalselt, ainult multimeediavõimekus jätab soovida (plaan oli lastele pikal sõidul multikaid näidata aga hakib). Ka nimega navisid liigub HV-s väga hea hinnaga nii kasutatud kui uuest peast.
Vasta
#5

Minu jaoks oleks siiski esmane võimalus ajada püsti Regio/EOMap'i kaarte. Peale Garmini hetkeseisuga neid vist kellelegi ei pakuta.

Vennal on Garmini käsiGPS, see kulgeb küll juba mitmendat aastat ringi ilma probleemideta.

A.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

Küsiks veel teadjatelt, et kas Garminil veoautofunktsioon Eesti ja lähinaabrite tingimustes töötab?
Minu Becker igatahes juhatab ka veoautoseades kõige otsemat teed (näiteks soovitas ta mul eelmine nädal Sõlest Kopli tänavale sõita Kaera tänava kaudu. Poolhaakega väga ei roni vist.

Jube abiks oleks selline variant, mis reaalselt suurte masinate keeldusid teab. Nii Tallinnas kui mujal Eestis.
Vasta
#7

Infoks veel niipalju, et kes veel ei tea, siis Hiinast tellides on kepsud-läpakad tunduvalt odavamad, aga armas Eesti toll peab need kinni ja saadab tagasi. Et raadiosagedusseade, puudub Tehnilise Järelvalveameti heakskiit jne. Mis siis et passiivne seade, kedagi ei huvita. Mingi aeg tagasi lasid mõned paki Riiga saata ja käisid seal järel. Nüüd ei pidanud ka sedapidi enam saama.
Olen mõelnud ka läpaka ja GPS/USB mooduli variandi peale. Proual on Acer Aspire One netipuuk, mis on hea väike ja autos kasutamine täitsa mõeldav. GPS moodul suht odav ka, alla 1000 eegu.
Aga head softi vist ei ole. On miski Auto Route, aga selle headus on teadmata. Uusimal pidi küll ka hääljuhatus küljes olema, aga Eesti kaart ja trassivalik nõrk. Puuduvad ka andmed ühesuunaliste tänavate kohta.
Mida härrased arvavad?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#8

[quote='zazik' pid='256593' dateline='1291900199']
Küsiks veel teadjatelt, et kas Garminil veoautofunktsioon Eesti ja lähinaabrite tingimustes töötab?
Minu Becker igatahes juhatab ka veoautoseades kõige otsemat teed (näiteks soovitas ta mul eelmine nädal Sõlest Kopli tänavale sõita Kaera tänava kaudu. Poolhaakega väga ei roni vist.

Jube abiks oleks selline variant, mis reaalselt suurte masinate keeldusid teab. Nii Tallinnas kui mujal Eestis.
[/quote]
Astu esindusest http://www.garmin.ee/ läbi,talvel poistel vähem tegevust ja meeleldi tutvustavad erinevaid seadmeid ja vast saad ka kohapeal näppida seadmeid ja konkreetsed vastused.
Ise kasutan Nüvi 1350T seadet teist aastat ja olen rahul.Kasutan Regio kaartiKõik mis tutvustavas infos kirjas on õige,aga enne ristmikku õigele sõidureale ta küll ei juhata.Veoautoseadet pole.

[quote='meli666' pid='256605' dateline='1291920318']
Mina soovitaks Garminit, kuna endal sellega on väga head kogemused. Kaart on väga detailne ja isegi kõik kauged metsa talud on sellega üles leitud. Ainus miinus on see, et hääljuhendamine kipub suht tihti millegipärast viivitusega tulema. Väiksel kiirusel ei ole hullu, aga kui sõita 70-90km/h, siis jääb teinekord ainult 10 meetrit, et hoog maha võtta ja ära pöörata. Ühesõnaga võimatu.
[quote='meli666' pid='256605' dateline='1291920318']
Minu Garminis hakkab tädi torisema juba 600m enne pööret,lisaks üleval vasakus nurgas näitab 100m täpsusega palju veel sõita järgmise pöördekohani.Kõiki metsatalusi ja majakesi nime järgi üles ei leia,leiab need mis katastrisse kantud.Ise kasutan aasta vanust Regio kaarti.Sama vana EOMAP kaart seisab riiulis kuna ei paku pooltki seda mida Regio pakub.

Vasta
#9

Mina astusin just üleeile 21.sajandisse oma kunstneerudega, sest mõlemad iidvanad nokkijad said otsa. No ei suutnud enam taluda ühe kõne ajal kolm korda uuesti sisse lülitamise "vajadust"... Kulutasin 2,2K ära ja kui aus olla, siis täiesti pädev riist tundub olema.
Ostsin siis uue popi ja noortepärase 5230Navi. Mingi 2mega mälukaart koos tasuta litsentsi ja kaartidega juba sees, miskisugusest OVIst saad peaaegu mistahes arenenud riigi kaardid juurde tõmmata. Proovisin siis elus esimest korda ka selle va popi ja noortepärase emakeelse beibe juhendamisel sõitmise värgi ära: toimib küll. Komplektis oli ka autohoidik ja karvutist rebisin ligi odava autolaadija (siiani peres kõik olnud tolle jämedama otsaga). Kuna klapid ka kaasas, nagu ikka, on täiesti pädev autovarustus võõrasse riiki tormamiseks ja uue liiklusseadusega sõpradega sõites suhtlemsieks olemas. Viimane pole küll obligatoorne tegevus, kui ei viitsi Big Grin
Eks tõsisema testi teeb apastraadile Talveralli rada sõites, vaatab, palju valetab. Ja siis ralli enda ajal, kui juba mitu aastat sai mu ajalooline pommikindel (ehk too kummikestas töömehetelefon) kunstneer juba lõunaks Teie suure helistamise peale tühjaks Wink Mul nüüd elus viies isiklik mobiili aparaat, "linnamehe tellisest" navigaatorini 17 aastaga.
Vasta
#10

(09-12-2010, 14:27 PM)Aspelund Kirjutas:  Minu jaoks oleks siiski esmane võimalus ajada püsti Regio/EOMap'i kaarte. Peale Garmini hetkeseisuga neid vist kellelegi ei pakuta.

"Matkabussivennad" kiidavad iGo seadmeid, mis näitavad ka Regio kaarti. Isiklikud kogemused küll kahjuks puuduvad, seega ärge häbenege teada anda, kes nende seadmetega mingeid kogemusi omavad. Big Grin







`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#11

(09-12-2010, 22:30 PM)meli666 Kirjutas:  Regio kaart on jah üllatavalt täpne. Kuid siiski, ega päris nii ka sõita ei saa, et vaatan GPS-i ekraani ja keeran rooli. Tartus on mitu korda mind juhendanud ühesuunalisel teel vastassuunda, samuti on käskinud seal tagasi pöörata, kus tagasipööret teha ei tohi.
Võibolla Tallinna kaart on selles osas täpsem.
Sellistest vigadest tuleb Regiole teatada.Ise sõitsin suvel metsateedel sõidukaga kaardi juhendamise järgi tupikusse.2paraleelset teed paari kilomeetriste vahedega viivad mõlemad vihterpalu jõe kaldale,ühe teepeal on sild teisel mitte ja sattusin tolle sillata tee peale.Saatsin sellest apsakast meili regiosse,tänati viisakalt ja lubati parandada.
Ükski masin ei saa kunagi nii targaks,et teda 100% usaldada saaks.Teed ehitatakse ümber,kaardid uuenevad ja mida värskem kaart sees seda täpsem see on.Tundmatus linnas sõidan kaardi järgi,tuttavates paikades kavaldan kaardi üle ja jõuan sihtkohta kiiremini ja ökonoomsemalt.
Vasta
#12

Mina võin täiesti sõltumatult ning pikalt / laialt rääkida TOMTOMidest.
ONE, XL, ONE XL, Go ***, Rider* jne jne jne
Work funktsiooniga (veouato) ja ilma.
Kui mõni käima ei lähe või näitab punasel põhjal risti
võib ka rohtu leida jne.
Teistest navidest räägin vähem. (Garmin, Becker, VDO, iGo, Papago)

Ei ole maaletooja ega edasimüüja vaid huviline.

Henry



sai vist kõik öeldud
Vasta
#13

(10-12-2010, 10:32 AM)Henry Kirjutas:  Mina võin täiesti sõltumatult ning pikalt / laialt rääkida TOMTOMidest.
Henry
Äkki pajatad siis natuke? Lühidalt ja tummiselt muidugi. Paljudel oleks huvitav lugeda.

(10-12-2010, 01:16 AM)korvimees Kirjutas:  "Matkabussivennad" kiidavad iGo seadmeid, mis näitavad ka Regio kaarti.
Tundub olevat täpselt see asi, mida mul vaja! Aga jah, kommentaare paluks, kui kellelgi juba on.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#14

Suurem osa GPS seadmeid põhineb Windows CE operatiivsüsteemil ja teatud manipulatsioonide abil on võimalik (iseasi, kas seaduslikult) ühes navigaators kasutada mitut eelnevalt "töödeldud" teistelt navigaatoritel mahalaetud tarkvara - olen ise kokku puutunud Beckeriga,millel oli peal originaaltarkvara, IGO ja MioMaps ja tarkvara igasuguse multimeedia taasesitamiseks.

Googles on selleteemalist infot küll ja veel.
Vasta
#15

tellisin hiinast gepsu (5" ja alla 1000 raha, lisaks 4GB kaardi toetus, tagurduskaamera sisend jne jne, taustapildiks vana hea LADA 2103 Big Grin). Sain selle kätte ja läbi pusimise sai tomtom ja garmin ja igo peale lastud. ehk siis on olemas igo kaardid, regio ja eomapi. Vali millist tahad Smile Legaalne see asi küll eriti pole.. aga mul see seadegi edasi antud juba Smile

Läpakas istub vabavaraline MGmaps nimeline programm: sellele saab panna mistahes kaardirakenduse taustaks jooksma, eesti maa-ameti ortofotod juba eelseadistatult seal sees. ainus viga on tal see, et kaarte pole installi ajal olemas, sikutatakse niiöelda laivis. aga vähemalt jäävad kõik kaardid arvutisse, edaspidiseks. Mul juba paari gigani kaardikaust kasvanud. Maaameti kaardi pealt oli hea vaadata, et täpsus oli umbes meeter: koduse maja suure toa diivan, asupaik oli just seal, kus reaalselt istusin Smile USB antenniks oli kasutusel 500 kroonine SIRF star III jupstükk.

Saab hakkama küll, aga autos mul on siiski kasutusel aint kompass (ilma kaardita), nii on huvitavam Smile
Vasta
#16

(10-12-2010, 16:59 PM)taavi Kirjutas:  tellisin hiinast gepsu (5" ja alla 1000 raha, lisaks 4GB kaardi toetus, tagurduskaamera sisend jne jne, taustapildiks vana hea LADA 2103 Big Grin). Sain selle kätte
Kas tolli poolt ei peeditud? Olen nimelt üsna palju kuulnud, et ei lasta. E-Bayski ei taheta mõningaid asju enam üldse Eestisse saata, kuna on negatiivsed kogemused. Mõni müüja ei suhtle enam üldse Eesti tellijatega. Võibolla sul lihtsalt vedas?
Hiinast olla jah, tellitud põnevaid asju, mida siinmail nähtudki pole. Aga tolli karvane käsi on vahel... Sad
Iseasi on väljamaal käies põues kaasa tuua. Wink


Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#17

geps tuli üle, samas pakis pidi veel olema analoogtelekaga debiilmölafon, nokia kloon, aga see jäi kahjuks sellest pakist maha, järgmise pakiga konfiskeeriti ära tolli poolt Sad

Neid gepse pärast minu õnnestumist tellis päris mitu tuttavat ja ühel ainult tuli läbi. toll teeb ju ka tööd pisteliselt Wink
Vasta
#18

Isiklik kogemus Tomtom xl classicuga. Ostmisel kaalusin Euroopa teede atlase ja kepsu vahel, lõpuks tuli hinnavahe marginaalne ja eelistasin kepsu. Euroopas väga hea kasutada, mingeid probleeme ei olnud. Paar korda palus suvalises Saksa väikeklinnas üheralisel teel valida pareamalt teine rida. Proovisime paari lõiku sõita koos kahe kepsu - Tomtomi ja Garminiga, kuid mind hakkasid Garmini käändevead häirima ja lülitasime selle välja.

Eestis on Tomtom on pigem nõuandev - otsemad teed on stiilis tupikus metsateed, vastasuunavööndid jne. Kaardi uuendused ei ole piisavalt kiired - isegi Vaidas sõidad põllu peal. Linnades suvalise aadressi leidmine suht OK - kui liikluskorraldust mitte arvestada. Sihtkohta jõudmise aja arvamisel eksib palju - nt Tallinnast Tartusse pani tunniga puusse.

Pulmasõidud vana Volgaga, saunabussi ja RAF "Kutsikas" rent - www.suhtesepp.com
Vasta
#19

Aga praegu ju kasutatud Garmini "kepsud" saadaval alates 600-st kroonist...
Mitte, et see teemasse puutuks...

(14-07-2010, 20:10 PM)dad Kirjutas:  Ärilises mõttes jah, ei tasu Eestis peale nakotsi müügi ja raha vahenduse miski ära, kuid siiski on palju asju, mis käivad just entusiasmist ja kestavad üle põlvkondade.

Parimat, Geoloogide parun, Tambets
Vasta
#20

Osta Garmin. Kaardid väga täpsed ja pidevalt uuenevad.

Bedford Blitz CF350 Madel(1980), K-750m(1965), GAZ 21(1964), GAZ 66-01(1977)
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 5 külali(st)ne