MTZ-05 ja MF-70 vs MB-1 jaMB-2 lisad
#21

mul on mf, olemas on nii lumepuhur, kui ka tehtud sahk. kuna lumepuhuril puudub vahereduktor siis olen kasutanud sahka. tegin kummalegi rattale lisarakused(u30kg tk), ja panin alla tutikad rehvid.saha laius on 1m ja asetseb ees risti. kuni 30cm ja vb tiba paksematki lund lükkab masin normaalselt, kui ei jaksa siis mitmes kihis lükates ei ole probleemi. millaski panen pildid ka, kui lumi maha tuleb.
Vasta
#22

Niisiis, maa kenasti valge ja sai ka oma MB1-le ettekäiv lumepuhur ära proovitud. Muidugi lumeks seda päris pidada ei saa, kuna kippus hirmus vesine olema.
Esialgu paistab, et enam vähem. Sai kühvliga paar sellist suuremat hunnikut kokku visatud ja toimis ilusti. Kuna lumi oli ikka nii vesine, et suisa halli värvi, siis tükkis mootorist natuke kõrgema hunniku korral ikka tossu välja võtma. Aitas, kui liikuda edasi nõksude haaval. Ilmselt hubalume korral töötab nagu mühin.
Samas teistsuguste puhuritega ei ole kokku puutunud. MF70 kasutab üldse niinimetatud kahesüsteemset puhurit, minu oma ühesüsteemne. Oskab keegi öelda, mis on nende plussid-miinused. Igaljuhul tänapäeval vist enamus kahesüsteemsed.
Liikuda oli päris hea. Üks link alla läheb edaspidi, teine link alla läheb tagasi. Ei ole vähemalt käikudega ragistamist.
Natuke sai täiustatud ka puhurit oma mõistuse järgi. Sinna lumepuhuri viske-teo võlli alla sai keevitatud metallplaat (pildil näha roostes plaat, siit sealt punase värviga). Seda selle mõttega, et kui suusad lähevad kahelt poolt kivi ja viskevõlli kopad peaks kivi tabama, siis eriti meeldiv see olema ei saa. Eelmisel omanikul paistab, et on midagi taolist juhtunud ka, kuna ühe poole viskekopp on õrnalt kõver. Samuti on need kahelt poolt etteveo teo labad õrnalt laines. Muidugi selle plaadiga on selline asi, et et sulaga kipub sinna plaadile lumi kinni kleepuma. Samas ilma ka ei saa, kuna maal ikka neid kõrgemaid muhke leidub. Asfaldil oleks muidugi teine asi.
Veel sai lumepuhuri kinnitus traktori külge natuke ringi tehtud, kuna see originaal süsteem on jama, kus toru käib pulga otsa ja pulk läbi. See lihtsalt annab lumepuhuril ja traktoril pöörata omavahel ja rihm ei jookse enam õigesti ja kipub viltu kiskuma. Selle lahendamiseks panin lihtsalt kahele poole vandipingutid ja vastavad kinnitused said siis traktori ja puhuri külge keevitatud. Nüüd on nii kõvasti, et üldse järgi ei anna, samuti saab siis nende pingutitega rihma jooksu õigeks panna.
Üks asi vist tuleks veel ringi teha, aga seda enam enne talve ei jõua.
Nimelt on see viske-teovõlli ringivedamine natuke jamasti tehtud. Esiteks asub see kett seal samas puhuri korpuses see, kus puutub pidevalt kokku lume ja muu kõntsaga. Samuti pöörleb see viskevõll koos ketiga ikka hirmuäratavalt kiiresti. Veoketi ülemine vedav ratas käib pea sama kiiresti, kui väntvõlli otsas asuv rihmaseib. Sai mingi vene kett ostetud ja see venis ikka poole tunniga märgatavalt.
Oskab keegi öelda, mis on vene kettide 08-A ja 08-B vahe. Mõlemad tunduvad samasugused olevat, aga ühe meeter on teisest pea poole kallim. Veel küsiks, et milline oleks üldse mõistlik keti kiirus, mille juures seda veel kasutada rihma asemel. Muidugi kettülekanne vist võtab vähem jõudu maha, kui rihmülekanne. Samas traktorilt puhurile on rihmülekanne, miks ei võiks siis see teine ülekanne ka rihmaga olla.
Ilmselt ainult sellest ei aita, et ketirataste asemele rihmarattad panna. Esiteks rihm seal lumelöga sees hakkaks libisema ja teiseks kuna rihma ei saa nagu ketti lahti võtta, siis peaks mõlemad võllid laagrpukkidest lahti võtma, et rihma vahetada.
Ise mõtlesin, et teeks mõlemale võllile pikendused otsa ja paneks rihmarattad üldse väljaspoole puhuri seina. Muidugi selle tegemisega ikka tööd on.
Kellegil äkki on veel häid mõtteid pakkuda.
Paar pilti ka:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#23

Noh, härra meli666, kuda lumepuhur töötab? Nüüd ei peaks enam lumepuudust olema, et peab teist labidaga mööda õue taga otsima! Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#24

No minu kandis Põlvamaal küll midagi praktiliselt juurde tulnud ei ole. Ainult külmaks on läinud.
Muidu täna sai proovitud ka tegutseda temaga. Neid hädasid ikka vene masinaga leidub. Kõigepealt ei saanud käima. Sai eetriga natuke aidatud ja käima tõmbamisel lõi nii kõvasti tagasi, et nöör läks katki, tahtis üldse nagu teisipidi käima minna. Lisaks sain sellise siraka näppepidi, et valu meenutab veel seda masinat ilmselt vähemalt nädala.
Panin uue käiviti koos korpusega ja sain käima. Mingi hetk käimise ajal pöörded nagu läksid kole kõrgeks ja gaasi mahavõtmine ka ei toiminud. Avastasin sellise asja, et karburaator täitsa jääs. Siibrivõll oli nii kõvasti kinni külmanud, et andis lahti murda. Natuke seisis ja pärastpoole huvitav enam seda viga käimise ajal ei tekkinud. Tal on üldse natuke valesti see asi, nimelt karburaator on pika toru otsas. Oleks ta nagu mootorattal, siis sellist viga ei tekiks.
Bensiinikulu just ka kõige eeskujulikum ei ole, kaks päeva vaevalt vast tund poolteist temaga tööd tehtud ja paak tühi nagu nipsti. Muidugi üle kolmveerandi täis ka panna ei saa, siis raputab õhutusaugust kõik välja.
Kohevat lund kipub see puhur õudsalt tolmutama. Krae vahe on paksult lund täis, samuti mootorile endale langeb lumi peale. Hirm juba on vaikselt, et kuidas see vesi ja lumi sellele elektronsüütele mõjub. Tundub, et see väljuva lume suunaja ei ole kõige paremini õnnestunud. Aed ja Kodu foorumist lugesin, et kui see originaal lume suunaja vahetada välja kanalisatsiooni 45 kraadise põlve vastu, siis pidi asi palju paremaks minema.
Muidu, on keegi proovinud sahaga tegutseda? Kuidas käitub, jõuab tõugata?
Vasta
#25

Mb1 oli paar aastat tagasi omatehtud sahk. vahepeal tuleb ise lükkamisega kaasa aidata aga kui juba ühe raja sisse sai siis oli täiesti mugav. Seda siis kummirattastega, raudrattad peaks olema paremad.
Vasta
#26

(25-11-2010, 17:27 PM)lauren Kirjutas:  Mb1 oli paar aastat tagasi omatehtud sahk.

Kui lai see sahk oli? Mõtlesin, et mul on veneaegseid gaasitorusid 600mm-se läbimõõduga, 7mm paksud. Sellest saaks lihtsalt saha välja lõigata.
Sahaga on ainult see häda, et peab algusest peale jupp maad suurema platsi puhtaks tõukama, muidu pole enam peale poolt talve lume kuhugi panna.
Vasta
#27

sahk oli u 70 cm laiune natuke ratastest laiem seda siis kui rattad maksimaalse pikkusega.
Vasta
#28

panen mõned värsked pildid.

http://static2.album.ee/files/966/78/lar...6_iWU2.jpg

http://static2.album.ee/files/966/78/lar...4_xopt.jpg

http://static2.album.ee/files/966/78/lar...2_5ZjC.jpg

http://static2.album.ee/files/966/78/lar...0_S2Oc.jpg

http://static2.album.ee/files/966/78/lar...8_xgtT.jpg

http://static2.album.ee/files/966/78/lar...6_2EEm.jpg
Vasta
#29

(19-09-2010, 13:26 PM)tondu1 Kirjutas:  mul on mf, olemas on nii lumepuhur, kui ka tehtud sahk. kuna lumepuhuril puudub vahereduktor siis olen kasutanud sahka.
Mis plaanid on, kas reduktor muretseda ja puhur valmis ehitada või seisab ja roostetab niisama?
Kui asi suisa üle ja ei viitsi tegeleda, siis oleksin huvitatud selle omandamisest.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#30

Nii, lund natuke rohkem ja eile sai tõsisemalt proovitud MB1 puhuriga tööd teha. Kuna igale poole ei saa päris lund lasta, siis vastu kõva tuult lastes jooksis lumi kõik tagasi.
Täna oli hoopis teine töötada, lumi läks sinna kuhu suunatud.
Peab ütlema, et päris võimas asi on venelasel välja mõeldud. Läks ka 70 sentimeetrisest lumest läbi, ainult kuna puhuri kõrgus on pool sellest, siis ülejäänu jooksis üle puhuri maha. Aitas, kui lasta tagasi ja siis veel kord teha.
Huvitav on see, et ummistusi selle puhuriga ei tekkinudki, nii nagu peale tuleb, nii viskab kõik välja. Mootoril oli üllatavalt palju jõudu. Kõige rohkem võttis seal köhima, kus tuli juba puhurist mahalangenud lund uuesti lasta. Samas välja suretada ei õnnestunud kordagi, kui tuli liiga suur hang, siis lihtsalt rattad hakkasid libisema ja läks kaapimisega edasi. Muidugi nii suure lume korral võiks kiirus veits aeglasem olla. Leidsin huvitava video, siin tundub, et on kiirust maha saadud väiksemate ratastega: http://www.youtube.com/watch?v=PlwC1nmu4Cc
Mootor hakkas ka vahepeal "parbatama" ja jõud kadus. Sai karburaator maha kistud ja puhastatud. Ikka töötada ei tahtnud. Lõpuks panin uue küünla ja töötab jälle ilusti.
Puhuril endal on selline konstruktsiooni viga küljes, et see rullpukskett toob selle korpuse, kus kett jookseb, lund täis ja see muutub seal sulalumeks. Kui nüüd puhur seisma jätta tunniks, siis külmub see lumelödi seal vahest nii kõvasti keti külge kinni, et kangiga murdes ka ei hakka liikuma. Aitab ainult keev vesi. Töötamise ajal see lumelödi ei sega.
Kõige õigem lahendus oleks vist need kaks võlli pikemaks teha ja tuua veorattad teisele poole seina. Oskab keegi öelda, kuidas oleks kõige lihtsam teha võlli pikemaks. Keevitada jupp otsa? Ainult sellega on vist see jama, et keevitus tõmbab niiöelda ära ja keevitatud jupp võib väntama hakata.
Veel üks asi, oskab keegi öelda, miks tekib rihma sisse selline lõhe nagu pildil, tundub et rihm on sealt kokku pandud?
Pildid:



Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                   
Vasta
#31

Tere,mul kah olemas 2-taktiline MF-70 ja 4-taktiline MF-73 ja otsin taga lumepuhurit kui kellegil on. Olen nõus ostma.
Vasta
#32

Meelis, sul rihm on kiilrihmsidurina töötades mõnes kohas rohkem nühkida saanud- kuumusega muutub materjal kõvaks ja rabedaks. Aitab uue rihma ümber suunaja ehitamine, et lõdvana ei saaks jääda vastu rihmaseibi hõõruma. Umbes nagu E-280 peenestustrummli siduril. Nagu rihmakaitse, tehtud ümber rihma sellise arvestusega et vabana seisev rihm toetuks sellele, hoiaks oma kuju ja ei puutuks üldse r.seibe.
Vasta
#33

(11-12-2010, 21:12 PM)pen.skar Kirjutas:  Aitab uue rihma ümber suunaja ehitamine, et lõdvana ei saaks jääda vastu rihmaseibi hõõruma. Umbes nagu E-280 trummlisiduril on.

E 280 elusuuruses paraku näinud ei ole, ammugi veel rihmaseibi. Kuidas see rihm siis seibiga lahutatud siduri korral kokku ei puutu?




Vasta
#34

Kas härra Meli666 oleks nii lahke ja riputaks siia üles oma lumepuhuri ülekandearvud? Väntvõllilt puhurile ja rootorilt teole. Abiks oleksid ka rootori mõõdud.
Basilio, vana rääbakas kõuts, hakkab juba invaliidistuma käsitsi lume ajamisest! Vallid juba rinnakõrgused ja käsisahaga lume üleslükkamine võtab pikapeale pildi eest. Labida jaoks plats liiga suur ja labidas hakkab mul selja peale(tõstsin noore ja lollina ära).
Mul on olemas mõned jupstükid, millest väga hea tahtmise korral saaks ehk puhuri ise valmis ehitada.
*tuliuus kombaini tigu
*nurkreduktor
*tahvel paksu terasplekki
*mitmes mõõdus vinklit, toru jne
*lademes erinevaid rihmaseibe ja ketirattaid
*lademes erinevaid laagreid
Otsust pole veel vastu võtnud, aga hakkan igaks juhuks jubinaid kokku otsima. Ma siis "õunte pealt vaatan", kas tasub. Hullumeelne üritus igatahes minusugusele põlve otsas ehitajale, kellel pole isegi puurpinki, treipingist rääkimata. Aga nagu ütleb uus eesti vanasõna: "Kana läheb ka mesipuusse kui jõud taga!" Big Grin

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#35

(12-12-2010, 12:23 PM)Basilio Kirjutas:  Kas härra Meli666 oleks nii lahke ja riputaks siia üles oma lumepuhuri ülekandearvud? Väntvõllilt puhurile ja rootorilt teole. Abiks oleksid ka rootori mõõdud.

Aga palun, pildid koos mõõtudega allpool.
Huvi pärast mõõtsin väntvõlli ja viskerootori pöördeid ka ja sain sellise tulemuse- kui väntvõll teeb 2760 Rpm, siis see visketigu teeb 1020 Rpm, ehk siis ülekande suhe väntvõllilt visketeole on 2,7.
Kombaini tigu selleks hästi ei sobi, kuna tal on see spiraal ühekordne. MB1 puhuril on see kahekordne, ehk siis ühte spiraali pidi kahelt poolt kokku jookseb lumi ühe viskekopa sisse ja teist spiraali pidi teise kopa sisse. Kombaini tigu saaks kasutada, kui spiraal sealt sealt toru küljest lahti lõigata ja siis vastavalt uuesti külge keevitada.
Kuskil nägin sellist lahendust, et oligi nagu kombaini tigu ja see viskekopp asus ühe külje peal. Kuna spiraal oli ühekordne, siis viskekoppi ka oli üks. Kuidas on lood aga sellise lahenduse puhul vibratsiooniga, seda ei tea.




Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           
Vasta
#36

Kuldses Börsis MB1 lumepuhur müüa: http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...uage_id=et
Paistab vähetöötanud, kui üldse on.
Vasta
#37

Sellise väikse puhuri võlliks ju sobib kreissae võll kenasti.
Vasta
#38

Nõndaks, minu MB1 lumepuhur jälle rõõmsalt töökorras. Läksin lihtsama vastupanu teed ja soetasin endale teise puhuri.
Eile sai temaga peale tuisku jälle tegutsetud ja mina olen asjaga üldiselt rahul, kuigi see lumi oli vist tihedam, kuna võttis mootorit nagu rohkem köhima. Muidugi lund on ka rohkem.
Tegin ühe video ka 35-80 sentimeetrise lume ajamisest. Video alguses on mingi anomaalia, millest see tekkis ei tea, aga ülejäänud osa on vaadatav: http://www.youtube.com/watch?v=qnA5GLz0eSc

Vasta
#39

Päris vingelt töötab! Käisin eile "lõunaosariikides" ja nägin mitmes kohas tee ääres väikesi lääne puhureid töötamas. Sinu vene puhuri kõrval olid nad soorituselt ikka põlvepikku-poisikesed! Smile

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#40

Kas MTZ-05le on ka mingit lumepuhurit või -sahka olemas?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 41 külali(st)ne