(10-12-2011, 00:02 AM)Avo Kirjutas: Jaanil õigus. Mäletan hästi lapsepõlvest isa 50-ndate alguse M1A heebleid. Niinimetatud "Ott" tüüpi heeblid hilisematel mudelitel.
Terv.Avo
Täiesti nõus, et Avol õigus, et Jaanil õigus. Aga küsimus on selles, et milles täpsemalt see õigus on ja milline?
Mida me täpselt arutame, kas seda millised heeblid on ksf! Oti võrril "õiged", millised heeblid olid millistel 125 ccm võrridel, millised varajasemad, millised hilisemad....
Mõned mõtted.
Millised heeblisd olid IŽ350 - l, kas tehnoloogiliselt lihtsamad ja moodsamad on "plekist pressitud" või terasvalu heeblid?
Tehase manuaalide fotodel on näha terasvalu heeblite pilte (minu K - 125 manuaal, ilmselt ikkagi tootmise algusest, aastaarvu küll pole, aga igal juhul enne 1952 aastat, Tony viidatud M1A udupilt).
Kas ei või olla näiteks selline vigur, et need plekkheeblid tulid "Moskvatele" Minski tehases mingil hetkel? (kuigi ka minski tehase toodangu piltidelt võib leida valatud heebleid).
Kas võiks olla, et Kovrovi tehas ja Moskva/Minski tehased kasutasid erinevaid heebleid eri ajalõikes?
Kas ei või olla, et erinevaid heebleid kasutati meelevaldselt eri aegadel?
Lisan pildi Riia muuseumi K - 125 lenksust, aastaarvu "birka" fotolt siiski välja ei loe, liiga udune foto, igal juhul võrr enne 1952, st enne K - 125 M tulekut.
http://i44.tinypic.com/2rq2a05.jpg
Kas on loogiline, et Ksf! Oti moskval oleks heeblid vahetatud. Minu 1951 K 125 - l ja Riia muuseumi K - 125 -l on valuheeblid ja need pole küll ilmselt vahetatud. Mitmetel M1M - idel, st Minski tehase toodangul alates 1956 olen näinud plekkheebleid...
Eesti "musta numbri" 3 - käigulistel 125 ccm võrridel on kõigil plekkheeblid (vist 3 tk neid on?)
On siin foorumis spetsialiste, näit. ksf! Ostap B., kes on teinud bakalaurusetöö RT125 ja selle järglastest, on ksf! Silinder (tõsi, teda on siin natuke vähe), kes on 125 ccm võrridega tegelenud/tegelamas, on veel mehi...