Väike roomik projekt
#61

(05-11-2011, 22:24 PM)Basilio Kirjutas:  Sattusin seoksele kuulutusele http://www.soov.ee/tartumaa/Ideaalne_soi...1.htm?ca=1
Kummardus meistrimehele, kes on viitsinud sedasi jännata!
Kuna kuulutus juba maha võetud, riputan siia üles õigel ajal allalaetud pildid. Äkitse saab mõni snitti võtta. Unistan ise kaaa... Wink
                       

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#62

Lumesaan Dnepri baasil: http://www.youtube.com/watch?v=VHUvN2a2E...re=related

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#63

http://pilt.delfi.ee/album/211123/?page=0

Valmimas endal selline isend. kui küsimusi, siis vastan!
Vasta
#64

(16-11-2011, 00:54 AM)metronome Kirjutas:  BMW 5. seeria LSD fiffer maksis näiteks ühes kuulutuses 170 Eur.
See on küll sõltumatu tagasillaga, aga ka ladale on tavalisi ketaslukke saada vahepeal.

Ford Scorpiol on ka LSD difrid olemas ,hind oli mingi 500 eeku krooni ajal...teeb ju sama töö ära.

Dad.
Vasta
#65

(06-01-2012, 17:32 PM)empudogy Kirjutas:  http://pilt.delfi.ee/album/211123/?page=0
Valmimas endal selline isend. kui küsimusi, siis vastan!
See suur et... kust sa linti said ja mis hinnaga?
On endalgi mõttes midagi taolist ehitada, ainult väiksem. Maastikurehvid on sigakallid, muidu teeks ratastega. Roomikuga on jõuülekanne lihtsam, pole vaja kettide ja ketiratastega mässata, aga probleemiks on just roomikumaterjal. Roomik kannab pehmel pinnasel ka paremini, aga miinuseks on mahatuleku või katkimineku oht mülkas. 8-rattaline peaks koju lonkama ka siis kui 2 rehvi katki või kasvõi rattad otsast ära. Nii ma mõtisklen ega oska veel otsustada, kumb variant teha. Oleneb vist sellest, mida kätte saab.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#66

Olen kuhugi seda linki juba postitanud, aga lisan ka siia: http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServi...Groups=654

Nimelt on üks Soome firma, mis muuhulgas müüb kasutatud Bangwagen 202 roomikuid, tähikuid, tugirattaid jms. Seda lehte tuleb veidi allapoole lasta ja seal nad on. Mul pole aimugi, kuidas tarnega on, aga kui hakata kõikki juppe eraldi kokku ajama, siis see läheb ilmselt oluliselt kallimaks. Nt. tavalise konveieri kummilindi eest võib uuestpeast ka 300 euri kuluda.

See jutt on muidugi suuremat sorti masinate ehitajatele. Kui ma peaks uue roomiku projektiga alustama, siis ma kaaluks väga tehase komponentide kasutamist, mis sellest, et nad kasutatud on.

Väiksema masina tarbeks on ilmselt mõistlik roomikud kätevahel lindiribadest ja metallijuppidest kokku panna.

Tervitades, IP

Vasta
#67

(07-01-2012, 12:18 PM)Basilio Kirjutas:  
(06-01-2012, 17:32 PM)empudogy Kirjutas:  http://pilt.delfi.ee/album/211123/?page=0
Valmimas endal selline isend. kui küsimusi, siis vastan!
See suur et... kust sa linti said ja mis hinnaga?
On endalgi mõttes midagi taolist ehitada, ainult väiksem. Maastikurehvid on sigakallid, muidu teeks ratastega. Roomikuga on jõuülekanne lihtsam, pole vaja kettide ja ketiratastega mässata, aga probleemiks on just roomikumaterjal. Roomik kannab pehmel pinnasel ka paremini, aga miinuseks on mahatuleku või katkimineku oht mülkas. 8-rattaline peaks koju lonkama ka siis kui 2 rehvi katki või kasvõi rattad otsast ära. Nii ma mõtisklen ega oska veel otsustada, kumb variant teha. Oleneb vist sellest, mida kätte saab.

Lindid on tehtud ise. MIks valisin need lindid, mitte banvagen- PÕhjus lihtne, hind ja saan ise valida lindi pikkuse. minu tingimustes, kus roomiku maksimaalne kiirus on 50km/h ei ole vaja tehase toodangut. Jah tõesti, tehase lindiga on lootus ka liikur arvele saada ja tänavalegaalseks. Lindi hind mulle tuli umbes 30 euri.

8x8 argo ilma lindita talves lumes ei lähe väga kuhugi, kuid lindid peal 450mm laiad ja minek hoopis teine.

Martin
Vasta
#68

Pinniks edasi. Mind huvitaks et kust saab sellise hea hinnaga transportöörilinti, millest roomikut teha. Kas 30 EUR tuli ühe või mõlema roomiku hind?
Ka minul tuleks maks kiirus 50, mitte rohkem. Eesmärgiks on looduses mürada rohkem soojal ajal, aga miks mitte ka boonusena talvel lumisesse rappa pildistama sõita. Asi peaks tulema piisavalt väike ja kerge, et mahuks 1500X3000 kastiga tavahaagisele, kui vaja kaugemale transportida. Tänavalegaalsust taga ei aja, puhas õuekas/põllukas. Lükkaks lund ja veaks käru. Kui lumi suur, siis puhur sinna külge. See ongi motobloki jaoks liiga ränk, aga zapiku mootorile just paras. Esialgu on ainult lõpuni mõtlemata mõtted.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#69

(08-01-2012, 13:31 PM)Basilio Kirjutas:  Pinniks edasi. Mind huvitaks et kust saab sellise hea hinnaga transportöörilinti, millest roomikut teha. Kas 30 EUR tuli ühe või mõlema roomiku hind?
Ka minul tuleks maks kiirus 50, mitte rohkem. Eesmärgiks on looduses mürada rohkem soojal ajal, aga miks mitte ka boonusena talvel lumisesse rappa pildistama sõita. Asi peaks tulema piisavalt väike ja kerge, et mahuks 1500X3000 kastiga tavahaagisele, kui vaja kaugemale transportida. Tänavalegaalsust taga ei aja, puhas õuekas/põllukas. Lükkaks lund ja veaks käru. Kui lumi suur, siis puhur sinna külge. See ongi motobloki jaoks liiga ränk, aga zapiku mootorile just paras. Esialgu on ainult lõpuni mõtlemata mõtted.

Lindi hind tuli tänu sellele nii odav, et transportöörlint oli olemas endal. 600 lai, mille lõikasin neljaks ja saingi 4 riba, mille panin servadesse. Lint ei ole uus, vaid tegemist on kasutatud kaevanduse lindiga. Soovitangi küsida kaevandustest, kus on lint katki läinud või purusti maha võetud ja seisma jäänud. Uus on kallis. Minu mõõdud on 2150x3000. Kuna on jahi jaoks ehitatud, siis on ka palju kraavide ületamisi, siis oli stabiilsust vaja.

Martin
Vasta
#70

Kõik on maruvahva, aga need suunajad ei anna oma teravate otste tõttu rahu.
Olles ise Terriga poolteist aastat tööd teinud, mäletan liigagi hästi kui saatuslikuks sai kasvõi üks teravaks kulunud suunaja masina õhukummi baasil olevatele rehvidele.
Mitu maad selle masinaga juba mõõdetud on, isand empudogy ja kas mu kartused on Teie poolt omandatud praktika põhjal alusetud?
Vasta
#71

(08-01-2012, 15:34 PM)Janka Kirjutas:  Kõik on maruvahva, aga need suunajad ei anna oma teravate otste tõttu rahu.
Olles ise Terriga poolteist aastat tööd teinud, mäletan liigagi hästi kui saatuslikuks sai kasvõi üks teravaks kulunud suunaja masina õhukummi baasil olevatele rehvidele.
Mitu maad selle masinaga juba mõõdetud on, isand empudogy ja kas mu kartused on Teie poolt omandatud praktika põhjal alusetud?

Teie kartused ei pruugi alusetud olla, kuid hetkel ei ole probleeme olnud, olen sõitnud ka väga väga vähe sellega. sisu tegemata veel. Kui näib, et need on ohtlikud, siis väänan ostad ümaramaks, kuid praegu seda mure ei näe. Elu näitab!
Vasta
#72

Haa, ei teadnudki sellist kohta nagu Optitrans, kuigi tuleb välja et suht lähedal. Tänks! Lähen vaatan mõni päev, mis nad räägivad.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#73

Mul sai kunagi oma Terri jaoks kaevanduse linti varutud, aga see on muidugi igavene paks ja jäik, magistraalkonveierilt, kas oli 16 või 18mm, täpselt ei mäleta, peab üle mõõtma. Tänu heade kaasfoorumlaste abile see käikku ei läinud. Foorumlased on mind aidanud ja saan ka mina aidata. Kui huvi on ja paksus sobib, siis masinajagu saaks seda küll. Kaevandustes täna õhemat s.t. 8-10mm eriti ei kasutata ja kättesaamine on eraldi kunst.

Tervitades, IP
Vasta
#74

MInul on ka kaevanduse linti kasutatud ja lindi paksus on 12mm ja 4 kihiline riie on sees. Ja ma ei tea, ei ütleks, et ulme jäik on. Kasutasin seda linti, sest see oli 60 cm lai ja sain lõigata neljaks võrdseks 15 cm laiuseks ribaks, ning ühendades need metallist lattidega sain lindi laiuseks 52,5 cm. Üks lint on 6,9m pikk.
Vasta
#75

(09-01-2012, 01:17 AM)Isapull Kirjutas:  Foorumlased on mind aidanud ja saan ka mina aidata. Kui huvi on ja paksus sobib, siis masinajagu saaks seda küll. Tervitades, IP
Oleks huvitatud küll. Saatsin privasse sõnumi.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#76

Leidsin väga imeliku ja suht rõveda väljanägemisega aparaadi, mida saab siiski liigitada roomikuks ja lausa amfiibiks.
http://www.youtube.com/watch?v=dhEwTmGr2...re=related

Veel kummalisi roomikmasinaid: http://www.youtube.com/watch?v=C4ebhcaei...re=related


Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#77

Jälgin teemat ja haamas hakkab tasdakesi verele minema.
Inspiratsiooni:
roomik venest
Siin on näha suht hästi, kuidas see ülekande-sidurdus-pidurdus süsteem on tehtud. Päris suure aparaadi on peale ehitanud Smile..


Vasta
#78

(29-02-2012, 12:14 PM)Tift Kirjutas:  Jälgin teemat ja haamas hakkab tasdakesi verele minema.
Kaasfoorumlaste kahjulik mõju vaimsele tervisele? Big Grin
Jajaa, endalgi näpud sügelevad ja lint veel sinu poolt ära toomata, aga mis teha. Aega pole ja praegu veel õues teha ei saa.
Enne vaja mõned eluliselt vajalikumad projektid ära teha. Aga huviliste arvu suurenemine on paljutõotav. Tulevikus ehk roomikulistel apastraatidel oma ürituski kuskil talvises rabas või merejääl. Näiteks ühismatk üle jää kuhugi väikesaarele koos ühissaunaga. Wink

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#79

(29-02-2012, 14:16 PM)Basilio Kirjutas:  Näiteks ühismatk üle jää kuhugi väikesaarele koos ühissaunaga. Wink

http://www.youtube.com/watch?v=6KZy6tmRV...ture=share Big Grin
Vasta
#80

(29-02-2012, 14:16 PM)Basilio Kirjutas:  Kaasfoorumlaste kahjulik mõju vaimsele tervisele? Big Grin
Jajaa, endalgi näpud sügelevad ja lint veel sinu poolt ära toomata, aga mis teha. Aega pole ja praegu veel õues teha ei saa.
"Katus" veel ei sõida, erinevalt mõningatest.. Big Grin ! See Jakobsoni roomiksaun on vahva! Tare kanajalgadel peaaegu. Roomiku jaoks linte ma muretsen juurde, lasin ka endale paar 6 m juppi lõigata valmis. See teemaalgataja vidio soomlase masinast.. seda ma olen ka enne vaadanud ja mul on oma idee, kuidas see vedava silla värk lahendada. Põhimõteliselt jääksin ikka nagu külgsidurite juurde, mahutaksin need difri ja tähikute vahele. Kuidas asi tehniliselt välja näeks, seda veel päris täpselt paberil ei ole. Ei tahaks nagu seda pidurdamise värki kasutada, milleks masinale lisakoormust tekitada. Poolteljed diffrist välja, vahele sidurid, tähiku juurde ketaspidur. Sidureid juhiks kas kangide või rooliga, pidureid pedaalidega.. Kas roomiktraktoritel on sama süsteem või mitte..andke andeks, ma ei ole kursis. Eks selle veosüsteemiga tegemist ole, aga kui asi on läbi mõeldud, siis on ainult tegemise vaev..
Lugupeetud ksf.isapull, tundub, et mul hakkab seda tähikumaterjali ka endal vaja minema.. Smile aga ma usun, et seda jätkub ka sulle, kui sul seda vaja peaks siiski minema Wink-



Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne