Briggs & Stratton 14,5hj mootor
#1

Kuna mind huvitavat küsimust juba arutatuna ei leidnud, siis teen teema. B & S teemat on siin üldse nagu vähe puudutatud.
Mootor hakkas tegema imelikku häält. Nimelt madalamatel pööretel tekkis toksimine. Kontrollimisel selgus, et hooratta-poolne ots loksub. Lisaks armastas mootor aevastada. Suht korrapäraselt. Kõrgematel pööretel pöle miskit kuulda.
Vahetasin ära puksi ja v-võlli otsatihendid. Mootor, muide, on 5 aastat vana.
Tulemus - toksimine kadus ära. Aevastamine jäi. Ehk turtsumine. Asi toimub suht korrapäraselt, kõrgematel pööretel ei saa aru midagi.
Kontrollisin klapivahesid - kui panin nii, nagu ette nähtud - sisse 0,08 - 0,13 ja välja 0.10-0.18, siis muutus turtsumine väljakannatamatuks. Sättisin mõlemad vahed umbes 0,75 ja asi töötab nagu pisut normaalsemalt, kuigi turtsub madalamatel pööretel endiselt. Karburaatorit kruttides mootori töö muutub.. mis viib möttele, et see vidin peaks nagu toimima. Süüdet sättida neil mootoritel teadupärast ei saa.
Kangesti liigub mõte sellele, et sisselaskeklapiga on midagi viltu.
Kas on võimalik, et nukkvõll on hamba võrra mööda Rolleyes?


Vasta
#2

Enne kui nukkvõlli hambumise kallale minna, võiks klappide tiheduse üle kontrollida. See võib turtsumist põhjustada küll. Tegin just hiljaaegu oma
murutraktori 8 hj BS mootoril klapid tihedaks, käik läks kohe paremaks. Eriti annabki klappide probleem tunda just madalatel pööretel.
Unustasin ennist lisada - süüdet saab reguleerida küll. Süütepooli kaugemale-lähemale nihutamine hoorattale muudab ka süütenurka. Mind õpetas üks remondimees, et harju keskmise vahe saab, kui lõigata plastpudelist riba ja panna see pooli-hooratta vahele. Võib proovida ka 2 riba panna ja katsetada, kuidas siis töötab.
Vasta
#3

nukk võib vägagi hamba võrra möödas olla. aga see ei saa ise ja lambist nõnna minna, ehk kui enne käis siis ikke äda mujal.
mudu selle nuka valesti olemise kohata on mul pilt täitsa olemas. olin väga kindel, et see mul kuskil siin oma briggsi teemas kajastust leidnud ja nagis rahvale vaatamiseks väljas. a ei suut hetkel kummastki kohast leida kiiruga.
igatahes kui omal nuka õigesse hambasse panin, siis läks uimane põka peris ferrariks kätta.
heh, a see keik suusoojaks. sinu hetkehädadega põle sel pistmist.
Vasta
#4

Jajah, ma proovisin süüte nihutamist, oli tunda küll...ja mingil momendil tiksus isegi peris hästi..aga siis loll reguleerisin klappe... sest klapivahed olid väga mööda..aga tiksus normilähedaselt ja ei turtsunud kah... Mõtlen, et vaatan ikke need klapid, eriti sisselaske, üle.


Vasta
#5

Et kuidas Tift neid klappe vaatab? Lammutab laiali? Oma suures laskuses teeksin ise nii, et keeraks kolvi sinna surnud punkti, kus mõlemad klapid kinni on, kiiluks väntvõlli ka kuidagi igaks juhuks kinni ja annaks küünlaaugust surmvaikses keskkonnas suruõhku sisse. Kui nüüd mõni klapp on ära põlenud, susiseb vastavalt karbussist või sumbutajast. Vilunud kõrv kuulab ka karterisse minevat susinat. Tegijamatel susistajatel on süsteemil ka manomeeter peal, mina ei ole viitsinud sellist teha. Ei, valetasin, kunagi sai Scaniia mootori kõverat klappi niimoodi otsitud, siis sai tehtud selline stuts, kuhu käis külge auto ventiil ja sinna omakorda kummi pumpamise püstol. Sellel oli manomeeter juba peal. Ilus on lugeda, et mitu sekundit surve veel silindris püsib, kui õhu pealevool kompressorist kinni pannakse.
Muidu klassikalised aevastuse põhjused - hiline süüde (siin küll vaevalt) ja lahja segu on välistatud? Mingi masin aevastas pidevalt paksu nõekorra tõttu. See hõõgus silindris ja küünlal tõenäoliselt pidevalt ja süütas bensiini juba sisselase takti ajal. Ah ja - külmana see mootor ei aevastanud, ainult kuumalt.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#6

Kahjuks niisugune suruõhuga klappide kontrollimine ei õnnestu, kuna BS mootoritel ei ole seisvana niisugust momenti, kus mõlemad klapid täiesti kinni on. Käivitamise hõlbustamiseks surutakse mõnel mootoritüübil sisselaske - mõnel väljalaskeklappi pisut lahti. Kui mootor juba käib, siis lülitub eelnimetet süsteem välja. Nii et küünlaaugust suruõhku sisse lastes peaks ka korras klappide puhul susin vägev olema. Ainuke võimalus on ikka silindripea maha võtta ja siis klappide tihedust kontrollida. Hea variant on petrooleum, nagu vanasti.
Vasta
#7

Jajah, siin keegi juba kunagi rääkis sellest, et ilma klapivahet rikkuva süsteemita ei jõua starter mootorit ringi ajada. Sellisel juhul ei saa ju ka petrooli peale valada.
Kas see 14,5 hj mootor on ripp või püstklappidega? Ise ei ole ühtegi nii suurt muruniiduki mootorit algosadeks lahti võtnud, nii, et pole konkreetsest mootorist aimugi.
Aga äkki jukerdabki see süsteem, mis klappi poikvel tahab hoida? Näiteks sisselaskeklappi ja väikesel pööretel?

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#8

Hmm.. kui mootor pooleks oli, siis seal sees peale vända (koos tasakaalustusega) ja nukkvõlli oli leida veel ... see süsteem, kus on tsentrifugaalsüsteemis vastukaaludega hoob, mis vastavalt pööretele hoobi liigutab, hoovad majandavad siis karbussiga. Mingit muud klappe poikvel hoidvaid mehhanisme ei märganud. Tegu on rippklappidega.
Muuseas, mootor käivitub väga hästi. Küünal on ok, niipalju, kui silindrit altpoolt nägin, oli see väga puhas ja korralik. Kolbi pealtpoolt muidugi ei saanud uurida.
Klappe kontrollida pole ju suur töö - vaja on vaid plokikaanetihendit.
Vahepeal mõtlesin, et äkki on klapivedru katki, kuid ma oleks seda vahest märganud..


Vasta
#9

Ega seal polegi mingit süsteemi. Lihtsalt nukkvõllil üks väike nukk selleks tarbeks. See võib esmapilgul märkamata jääda. Aga kui karter hiljaaegu lahti oli ja hädad peale kokkupanekut algasid, siis muidugi võib kahtlustada küll
ka hammasrataste valet hambumust. Aga klappide tiheduse kontroll ei teeks paha ikkagi.
Ühes BS mootoris, mida lammutasin, toimus klapi avamismehhanismi väljalülitamine tõukuris oleva lukustussüsteemiga, mis pöörete tõustes hakkas reageerima ainult suurema nuki tõukele, s.t. survetakti ajal jäid mõlemad klapid suletuks
Vasta
#10

Mul ühel 13,5hj mootoril olid tõukurvardad nii kõverad,et kalppide reguleerimine ei aidanud ka enam,uued vardad tegid imet.
Vasta
#11

(13-05-2012, 11:22 AM)mativs Kirjutas:  Ega seal polegi mingit süsteemi. Lihtsalt nukkvõllil üks väike nukk selleks tarbeks. See võib esmapilgul märkamata jääda. Aga kui karter hiljaaegu lahti oli ja hädad peale kokkupanekut algasid, siis muidugi võib kahtlustada küll
ka hammasrataste valet hambumust. Aga klappide tiheduse kontroll ei teeks paha ikkagi.
Ühes BS mootoris, mida lammutasin, toimus klapi avamismehhanismi väljalülitamine tõukuris oleva lukustussüsteemiga, mis pöörete tõustes hakkas reageerima ainult suurema nuki tõukele, s.t. survetakti ajal jäid mõlemad klapid suletuks
Nukkvõllis olen ma 100% kindel, seda ei saa valesti panna, kui täpid on paigas, siis teist varianti lihtsalt ei ole.
Põhimõtteliselt seepärast saigi lahti võetud, et oli toksimine ja ebaühtlane töö. See mootor on käinud Stokkeris kolm korda tegemisel, toodi aga sama targalt tagasi.. oli vaid midagi reguleeritud ja kogu lugu. Midagi ei vahetatud.



Vasta
#12

Hea küll alustame siis algusest:

1) Kuna ka see B&S mootor omab suuretõenäosusega deko mehhanismi siis sa pead klapivahe paikapanekuks kolbi keerama ÜSS edasi umbes 5-6mm kolbi alla poole ehk väntvõlli edasi. Lihtsalt ÜSS järgi sa jäädki vahesid paika panema.

2) Kas sul see mootor on püst või rippklappidega? Nimelt rippklappide,nookurite jm süsteemi puudus on see,et ajapikku kuluvad nende sisse "pesad" ning lehtkaliibriga sa ei saa täpselt paika panna. Kõige ideaalsem oleks võtta kell indikaator ning see sellega mõõta nookuri otsast(täpselt klapi pealt) kui suur on lõtk ja vastvavalt sellel paika panna. Tavaline kaliiber ei lähe nõgusaks kulunud nookuri kulumiskoha sisse ja sealt tulebki ebatäpne mõõt.

3) Kui sul mootor paugub siis 90% tõenäosus ebatihedades klappides. Võta pea maha ja sovelda ära. Põhjused võisid olla toitesüsteemi ülerikastus või karterituulutuse kaudu tõmbas mootor endale liigselt õli silindrisse. Mõlemal juhul tekib väga palju sodi ja tahma mis rikub klapipinna ära.

------

Lahja segu saag nii kontrollida,et pane gaas põhja ja sulge vaikselt õhuklappi. Kui mootor töötab paremini pigem kinnise kui lahtise õhuklapiga siis segu lahjapoolsem. Viga toitesüsteemis.

Töökorras mootor viskab musta suitsu/sureb välja suletud õhuklapiga.



------

Väntvõll ja nukkvõll ise paigast ära ei lähe ja kui peaks mingi rikke tõttu minema siis vaevalt,et ta sul üldse käiks.


Aga räägi täpsemalt mida sulle Stokkerist öeldi? Vaevalt nad ütlesid "keerasin siit veidi seda X asja ja nüüd maksa suur hunnik raha " . Mind huvitavad detailid. Jääb mulje nagu mootor käis sul Stokkeris reguleerimisel aga remondi tegid ise?
Vasta
#13

(13-05-2012, 14:08 PM)Gravity Kirjutas:  Hea küll alustame siis algusest:

1) Kuna ka see B&S mootor omab suuretõenäosusega deko mehhanismi siis sa pead klapivahe paikapanekuks kolbi keerama ÜSS edasi umbes 5-6mm kolbi alla poole ehk väntvõlli edasi. Lihtsalt ÜSS järgi sa jäädki vahesid paika panema.

2) Kas sul see mootor on püst või rippklappidega?
3) Kui sul mootor paugub siis 90% tõenäosus ebatihedades klappides.
Lahja segu saag nii kontrollida,et pane gaas põhja ja sulge vaikselt õhuklappi. Kui mootor töötab paremini pigem kinnise kui lahtise õhuklapiga siis segu lahjapoolsem. Viga toitesüsteemis.

Töökorras mootor viskab musta suitsu/sureb välja suletud õhuklapiga.

Aga räägi täpsemalt mida sulle Stokkerist öeldi? Vaevalt nad ütlesid "keerasin siit veidi seda X asja ja nüüd maksa suur hunnik raha " . Mind huvitavad detailid. Jääb mulje nagu mootor käis sul Stokkeris reguleerimisel aga remondi tegid ise?
Tõenäoliselt tulebki, nagu juba ka mõtlesin varem, klapid niiöelda "üle vaadata". Klapid on rippklapid.
Lugupeetud gravity näpunäited on asjalikud, näha, et on varem neid mootoreid togitud Smile.
Masin, millel mootor seisab, kuulub mu kliendile, tema laskis Stokkeril seda remontida, arvete järgi tehti vaid reguleerimist ja puhastamist. Muud midagi rohkemat ma ei saa öelda, sest midagi muud kuskilt välja ei loe.
Viimase remondi tegin mina. Olen väikseid mootoreid enne teinud, B&S oli esimest korda. Kuna endal on murutraktor sama mootoriga, siis oli ka huvi. Nüüd olen tsuti maad targem kah. Et sain ära näha, "mis on nukul kõhus" Big Grin!



Vasta
#14

Kõigepealt tuleb osta komplekt tollimõõdus võtmeid, kaua sa topid 9, 11 ja 12 võtmele kruvitsat vahele...Ja see käsn paagist tuleb ka n...i saata, ebemed ummistavad bensiini ülestuleku.
Vasta
#15

Tervist!

Meil Jonseredi murutraktoril 15,5 hj BS peal ja ka plärtsub, tahmab küünalt ja võtab õli. Pole veel sel hooajal teda lammutama jõudnud, kuigi täna tegi esimest korda sel aastal oma tööd.

Sai ka uuritud, mis on põhjus, vahetatud õhufiltreid tihti jne, aga ikkagi pole ma temaga rahul ja üks kord lähen talle instrumentidega kallale niikuinii. Eelmine aasta veel proovisin süütenurgaga mängida, aga paremaks pole läinud.

Kui mälu nüüd ei peta, peaks seal karterituulutusel mingi klapp olema, et kui see näiteks ei toimi, siis imeb õliaurusid silindrisse, võtab õli, tahmab küünalt. Kas see võib nii olla?

Ja veel veidi OT, aga tahaks teada, kas need BS mootorid ka akut laadima peavad? 6 tunnise töö järel starterit ei jaksanud vedada Sad

Tervitades, IP
Vasta
#16

(13-05-2012, 23:31 PM)Isapull Kirjutas:  Tervist!
Meil Jonseredi murutraktoril 15,5 hj BS peal ja ka plärtsub, tahmab küünalt ja võtab õli. Pole veel sel hooajal teda lammutama jõudnud, kuigi täna tegi esimest korda sel aastal oma tööd.

Sai ka uuritud, mis on põhjus, vahetatud õhufiltreid tihti jne, aga ikkagi pole ma temaga rahul ja üks kord lähen talle instrumentidega kallale niikuinii. Eelmine aasta veel proovisin süütenurgaga mängida, aga paremaks pole läinud.

Kui mälu nüüd ei peta, peaks seal karterituulutusel mingi klapp olema, et kui see näiteks ei toimi, siis imeb õliaurusid silindrisse, võtab õli, tahmab küünalt. Kas see võib nii olla?

Ja veel veidi OT, aga tahaks teada, kas need BS mootorid ka akut laadima peavad? 6 tunnise töö järel starterit ei jaksanud vedada Sad
Akuga on nii, et lae aga rahulikult korralikult ära ja siis on suvi otsa hooletu. Eks ta laeb ikka, aga see on sihuke...hiirepiuks. Saad ju ka kontrollida töötava mootori korral, kindlasti peaks aku klemmidel miski 13 või üle selle volte olema. Kui eksin küll spetsialistid täpsustavad Smile.
14,5 hj mootoril ma ei märganud mingit klappi karteri tuulutuse toru kummaski otsas. Lihtsalt kummitoru ja kõik.
Võtab õli, tahmab küünalt..hmm. Vana Jonsered juba on? Vahest on mootoriga asi ühele poole jõudmas?



Vasta
#17

Jonss on 2004, töötanud ca 5 tundi korraga paari nädala tagant muru niites. Ma ei tahaks uskuda, et tema resurss nüüd läbi on. CastIron silindriga mootor peaks veel pidama. Püüan laadimise ja selle klapiasja uuesti üle vaadata. Pole ka kunagi sellel plokikaant maha võtnud. Uue tihendi peaks tellima. Mul on oma BS-i lonkamise ja küünlatahmamiaega selline tunne, et tegemist on "mütsialuse" pisiveaga, mida vot ei leia.

Tervitades, IP[/u]
Vasta
#18

(14-05-2012, 09:29 AM)Isapull Kirjutas:  Ma ei tahaks uskuda, et tema resurss nüüd läbi on. Mul on oma BS-i lonkamise ja küünlatahmamisega selline tunne, et tegemist on "mütsialuse" pisiveaga, mida vot ei leia.
Esimese asjana vaataks hooratta kiilu üle, et kas on paigas...aga küllap ta on. Kui tahmab..kas küttesegu rikas pole? Muuseas, neil mootoritel on suht tähtis ka õlitase - liiga palju õli sees ei ole hea, parem nats allpool MAX-imumi.



Vasta
#19

Õli taset jälgime pidevalt ja palju seda pole. Kunagi, üks remondimees, kes saage ja murukaid putitab ütles variandina, et kui õhufilter must siis tõmbab karterist rohkem õliaure, mis ära ei põle ja küünlale jäävad. No on ka õhufiltreid vahetatud ja puhutud. Ei miskit. Kütusesegu pean kontrollima. Ega karbuss neil ka teab mis tehnikaime pole. Suur võimsus suurtel pööretel. Madalatel pööretel töristades ei põlegi ilmselt kõik korralikult ära. Tahmab klappe, jäävad rõngad kinni jne. Parandage mind, kui eksin.

Tervitades, IP
Vasta
#20

Laadimisega on niimoodi, et minu trakatsil (8hp BS), püstklappidega, on laadimine lahendatud äärmiselt primitiivselt - geneka pealt läheb juhe otse aku pluss klemmi peale ja vahel on diood voolu alaldamiseks. Uuematel masinatel on juba olemas ka pingeregulaator. Laadimist saab kontrollida, ühendades testri (voltmeetri) aku klemmide peale. Kui peale mootori töölehakkamist pinge tõuseb, siis on lootust, et midagi surutakse ka aku sisse tagasi.Mis puutub mootori tossamisse, siis tuulutustoru lahtiühendamisel peaks näha olema, mis sealt välja tuleb töötamise ajal.
Seal peaks ka mingi rest või filter olema vahel,minu mootoril on metalliribadest tihe sõel ja kui see on õlist ja mustusest läbi imbunud, siis tuulutus ei tööta ja hakkabki õliaure silindrisse vedama. Rikas või lahja segu ei mõjuta mingilgi määral mootori õlikulu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne