osad videod tuleb veel maha lugeda ja liftisõit veel üles riputada.
Millal need pildid tehtud on? Praegu ilmselt üldreeglina sellises kontsentratsioonis Vene kombaine ühel põllul enam ei näe. Ja töötavast Kolosist fotod jäidki minul omal ajal tegemata.
sillu vasta mulle gmaili kah kui saad, lähme käime seal viljandi kandis ck4 kaemas. piltide tegemise aeg on ilmselt üks 5 a tagasi kindlasti, see piltide tegemine oli iga suvine spetsiaalne ringreis mööda eestit. kahju et polnud tollel ajal rikast kanada onu. oleks saanud videosi nõrkemiseni. kolosi video on ka olemas, aint vaja maha lugeda.
sel suvel peaks võtma kõige suurema haarde mis üldse kannatab teha.
(Seda postitust muudeti viimati: 24-06-2012, 23:49 PM ja muutjaks oli E303.)
Kasutaja gruppen kirjutas 11.08.2010- Siinkohal oleks paslik ka uurida - kes on näinud Eestis tõelist vene ime. Toodetud 1993 aasta, mootoriks oli turbo-russ, heeder 3 m, purusti koheselt tehasevalmiduses. Tööorganid ja kere oli täiesti uus - Niva ega Kolosiga midagi ühist polnud. See "pisike trummel" vasakul küljel oli aga täiesti Jenissei moodi. Kabiin oli täiesti moeka olemisega, ropult elektrit (jagajad nt. kõik elekteriga dubleeritud), heedri all kopeerimise hõlbustamiseks tõste andurid. Väljanägemiselt meenutas Sampot (äkki 30). Konkreetne isend mille vanarauda saatsime oli vanaonu omand, mille too läbi tutvuste (oli ühe Pärnu rajooni suurima kolhoosi esimees nõuka ajal) oli 93 a. ostnud, väidetavalt tuli neid leiutisi siiamaile seitse tükki. Nimi koosnes kolmest tähest, viimased kaks olid mingit sorti susisevad (RðC äkki?) ja siis number. Pildi mõte tekkis pärast seda, kui kabiin ja punker olid maha tõmmatud aga jätsin siiski tegemata - asjaosalised meenutasid seda leiutist ka pigem sõimuga, kui hea sõnaga. Hind oli ka krõbe olnud - 180 000 krooni (pidage meeles - 1993 oli aastanumber). Uus Niva oli samal ajal 30 000 krooni.
Aga mis ikka pikalt heietada -aegajalt tuleb ka evolutsiooni-revolutsiooniga ühes käia.
----------------------------------------------------------------------Tegemist oli arvatavasti kombainiga kzs-3 mida toodeti taganrogi kombainitehases üheksakümmnendatel aastatel. Peale selle toodeti ka suuremat kombaini kzs-5. Samas tehases toodeti varem ka meile tuntud kolos kombaine. Kahju et selline haruldane kombain vanarauaks lõigati sest arvatavasti sellist kombaini eestist enam ei leia.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(24-06-2012, 23:40 PM)E303 Kirjutas: Tegemist oli arvatavasti kombainiga kzs-3 mida toodeti taganrogi kombainitehases üheksakümmnendatel aastatel. Peale selle toodeti ka suuremat kombaini kzs-5. Samas tehases toodeti varem ka meile tuntud kolos kombaine. Kahju et selline haruldane kombain vanarauaks lõigati sest arvatavasti sellist kombaini eestist enam ei leia.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2019, 08:39 AM ja muutjaks oli E303.
Muutmise põhjus: Piltide lisamine
)
Selline küsimus vene aegsetele kombaineritele.Mida tähendasid viisnurgad kombainide terapunkritel.Neid oli nii osadel CK-4 kui nivadel kui kolositel ning viisnurki võis olla alates 1 kuni 10 . Kas need olid mingi erikvaliteedi või lisaseadmetega masinad või tähendasid midagi muud. Viisnurkadega kombainid olid levinud just 70 kümmnendatel aastatel .Kui tulid nivad valge kabiiniga 80 -nendate alguses siis kadusid ka viisnurgad.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(20-07-2012, 17:25 PM)E303 Kirjutas: Selline küsimus vene aegsetele kombaineritele.Mida tähendasid viisnurgad kombainide terapunkritel.Neid oli nii osadel ck-4 kui nivadel kui kolositel ning viisnurki võis olla alates 1 kuni 10 . Kas need olid mingi erikvaliteedi või lisaseadmetega masinad või tähendasid midagi muud.Viisnurkadega kombainid olid levinud just 70 kümmnendatel aastatel .Kui tulid nivad valge kabiiniga 80 -nendate alguses siis kadusid ka viisnurgad.
Sedasi tähistati osades majandites kombainerite rekordeid, või täitis mees etteantud plaani. Umbes sama asi nagu sõjas lennukeile värviti tähekesi, üks viisnurk, üks alla tulistatud vaenlane.
(20-07-2012, 17:25 PM)E303 Kirjutas: Selline küsimus vene aegsetele kombaineritele.Mida tähendasid viisnurgad kombainide terapunkritel.Neid oli nii osadel ck-4 kui nivadel kui kolositel ning viisnurki võis olla alates 1 kuni 10 . Kas need olid mingi erikvaliteedi või lisaseadmetega masinad või tähendasid midagi muud.Viisnurkadega kombainid olid levinud just 70 kümmnendatel aastatel .Kui tulid nivad valge kabiiniga 80 -nendate alguses siis kadusid ka viisnurgad.
Sedasi tähistati osades majandites kombainerite rekordeid, või täitis mees etteantud plaani. Umbes sama asi nagu sõjas lennukeile värviti tähekesi, üks viisnurk, üks alla tulistatud vaenlane.
Pole küll kunagi kombainer olnud aga see viisnurgateema sõltus ikka rohkem kombainerist ja tema isiksusest.Mida ta täpselt sellega öelda/näidata tahtis on tõesti huvitav küsimus ??? See tähistus võis olla ka piirkonniti erinev.
Kaheksakümnendatel olid kombainid minu lemmikud ja sai alati neid vaatamas ja ka pildistamas käidud.Kuna elukoht sihuke siis oli võimalik natuke jalgrattaga vändates - näha kolme erineva majandi kombaine.Tavaliselt oli lõikusel 5 kuni 10 kombaini.Seda sai jälgitud aastate kaupa.Vanadest pruunidest Nivadest, Kolositest kuni valgekabiinideni välja.Ja ühegil ei märganud kunagi mingit viisnurgateemat.Ja vot 87-ndal sattusin ühele "tähistatutele" ja nimigi kombainil "Vigri". Tegu toonase Nõo sovh.Meeri osak.kombainiga.Tean üht sama osakonna kunagist kombainerit ja ehk saan teada - mida need viisnurgad ikkagi tähendasid?
Vigri siis :
(20-07-2012, 17:25 PM)E303 Kirjutas: Selline küsimus vene aegsetele kombaineritele.Mida tähendasid viisnurgad kombainide terapunkritel.Neid oli nii osadel ck-4 kui nivadel kui kolositel ning viisnurki võis olla alates 1 kuni 10 . Kas need olid mingi erikvaliteedi või lisaseadmetega masinad või tähendasid midagi muud.Viisnurkadega kombainid olid levinud just 70 kümmnendatel aastatel .Kui tulid nivad valge kabiiniga 80 -nendate alguses siis kadusid ka viisnurgad.
Sedasi tähistati osades majandites kombainerite rekordeid, või täitis mees etteantud plaani. Umbes sama asi nagu sõjas lennukeile värviti tähekesi, üks viisnurk, üks alla tulistatud vaenlane.
Pole küll kunagi kombainer olnud aga see viisnurgateema sõltus ikka rohkem kombainerist ja tema isiksusest.Mida ta täpselt sellega öelda/näidata tahtis on tõesti huvitav küsimus ??? See tähistus võis olla ka piirkonniti erinev.
Kaheksakümnendatel olid kombainid minu lemmikud ja sai alati neid vaatamas ja ka pildistamas käidud.Kuna elukoht sihuke siis oli võimalik natuke jalgrattaga vändates - näha kolme erineva majandi kombaine.Tavaliselt oli lõikusel 5 kuni 10 kombaini.Seda sai jälgitud aastate kaupa.Vanadest pruunidest Nivadest, Kolositest kuni valgekabiinideni välja.Ja ühegil ei märganud kunagi mingit viisnurgateemat.Ja vot 87-ndal sattusin ühele "tähistatutele" ja nimigi kombainil "Vigri". Tegu toonase Nõo sovh.Meeri osak.kombainiga.Tean üht sama osakonna kunagist kombainerit ja ehk saan teada - mida need viisnurgad ikkagi tähendasid?
Vigri siis :
kui ma õieti nägin siis ''Vigri'' peal on Neid tähekesi(viisnurkasid) koguni 8 tükki
(Seda postitust muudeti viimati: 20-07-2012, 23:56 PM ja muutjaks oli krossifänn.)
No veel nõuka-ajast ja kombainidest.Aasta oli vist 1987 kui meite majandisse (Ülenurme õppe ja katsemajand) Ropka osakonda ilmusid esimesed uued kombainid Jenissei 1200 N(Eнисей 1200 H). Vot oli tase siis
Pildid tehtud toonase töökoja territooriumil.Praegust asub seal Näki bensujaam.
(Seda postitust muudeti viimati: 25-07-2019, 08:49 AM ja muutjaks oli E303.)
KROSSIFÄNN kirjutas--Kaheksakümnendatel olid kombainid minu lemmikud ja sai alati neid vaatamas ja ka pildistamas käidud.Kuna elukoht sihuke siis oli võimalik natuke jalgrattaga vändates - näha kolme erineva majandi kombaine.Tavaliselt oli lõikusel 5 kuni 10 kombaini.Seda sai jälgitud aastate kaupa.Vanadest pruunidest Nivadest, Kolositest kuni valgekabiinideni välja.------------------------------------------------- E-303 - Kui sa oled vene ajal kombaine vaatamas käinud siis peaks sa mäletama ka NSVL 60 aasta juubeliks ehk 1977 aastal välja lastud niva ja kolos kombaine mis olid värvitud helepunaseks peaaegu oranziks. Rattad ja heeder olid helekollased. Seda oranzi värviga olid ainult 1977 aasta kombainid ja need olid kõige ilusamad .1976 ja 78 aasta masinad olid ka sama värviskeemiga kuid tumedama värvusega.NB.tumedamad 1976 aasta kombainid on kombainitehase pildil. 1979 muutusid kombaini rattad ja haspel helehalliks ning heeder oli taas üleni punane. Kunagi kui tegelesin veel vanaraua kokkuostmisega olen mitmeid nivasid puruks lõiganud ning just meelde on jäänud see ere värv tolle aasta kombainidel mis oli säilinud seal kuhu päike ei pääsenud pleegitama. Alati kui kombaini ära lammutasin jätsin mälestuseks kombaini pirka neid on kogunenud 7-8 tükki enamuses niva omad sain ka pildile.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Lõikuskuu kohe algamas ning kuna põllud on vihmadest pehmed siis selline küsimus?Kas eestis on peale niva ckp-5 kombainide ka mingeid lääne poolroomik kombaine .Maamessil oli küll esindatud CLAAS poolroomik kuid reaalselt põllu peal pole ühtki poolroomik kombaini peale nivade kohanud.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Kui eelmisel suvel sai kombaineri koolitusel käidud, siis räägiti sellest pool-roomikutega claas kombainist, aga mainiti ka seda, et Eestis veel kellegi pole. Aga kuidas asjad sellel aastal on, siis ei tea.
(Seda postitust muudeti viimati: 09-11-2014, 20:31 PM ja muutjaks oli E303.)
Huvitavate lisaseadmetega Niva kombaine venemaa avarustelt. Eriti naljaks on kolosile paigaldatud suur torudega ühendatud lisapunker.Sealt vist valati vili otse autokasti.Omapärane kombain on ka see mille terapunker on asendatud ümmarguse trumliga kas selline masin on tehase toodang või kohalike vene meistrimeeste omalooming.[/align]
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Esimesel kahel pildil ilmselt kombainist ehitatud riistapuu järelveetavasse haagisesse põhu vms laadimiseks . See suur trummel ilmselt ventilaator, mis puhub põhimõtteliselt kallakust tulnud kraami "toru " mööda tagant välja haagisesse. Kombainist alles ainult kest.
Eriti huvitav tundub kolmandal pildil olev "siili" kasutav elukas.
(11-08-2012, 21:47 PM)krossifänn Kirjutas: Kindlasti kohalike vene meistrimeeste omalooming.Kusjuures esimesel pildil on vanale Sibirjakile külge poogitud Niva kabiin ja heeder.
Mis detailid seal Sibirjakile viitavad? Terapunkri asemel "ventilaator", mootor
näikse nagu uuem, väljalaadimistigu ilmselt koos muu "kombaini" juurde kuuluvaga lahkunud... Ise küll ühist nimetajat ei leia...