09-09-2012, 20:21 PM
Kui ma nüüd oma allikatele enda eluga riskides toetun, siis Pajusi kandis peaks üks E514. Või isegi kaks. Tõestusmaterjal piltide näol puudub, ehk veel jõuab enne talve pildid ära teha.
Almost Again
(11-09-2012, 12:49 PM)kolos Kirjutas: siin veel jätuks teemale, mis puudutab niva värvusi. õige värvi saate kätte kui mootori alt plekilt kõntsakihi maha kaabite. seega on enamik olnud kunagi ikkagi heledad. päikese käes lihtsalt pleegib iga "aastakäigu" värv isemoodi ja nii ongi neid nagu kirjusid koeri. pruunikas on samamoodi punane.Väga õige tähelepanek kombaini värvuse saab teada sellistest kohtadest mida päike pleegitama ei pääse.Kuna olen kombaine vanarauda lammutanud ning tohutult fotomaterjali läbi vaadanud siis punase värvi erinevused niva alaloos võib jagada 3 etappi. Tumepunane 1973-76 (olid sama värvusega CK-4) .Helepunane peaaegu oranz kombaini heeder ja rattad olid värvitud helekollaseks 1977-1978 .Alates 1979 tavaline punane ning see jäigi põhivärviks kuni 90 kümmnendate keskpaigani kui tehasest välja rohelised nivad.Kombaini värvus sõltus sellest kas ta seisis talvel kuuri all või oli kogu aeg lageda taeva all päikese ja vihma meelevallas.Seega värvused muutusid erinevaks just hoidmistingimuste tõttu .
kuna suuri brigaade enam pole ei jäägi muud üle, kui farm simulaatoris neid jäljendada. sättisin paar "nahka" kombainidele peale ja värvi erinevused on päris selgelt märgata.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/kD...directlink
(11-09-2012, 21:01 PM)MAZ Kirjutas: See huvitaks ka mind,kus selline SK-5M töötab?
dude pildil.
(11-09-2012, 21:10 PM)kolos Kirjutas: reha on see, millega ämm sulle üle küüru annab.Minule ei anta rehaga vaid antakse lausa labidaga kui jutt ämma peale läheb.
(11-09-2012, 21:20 PM)kolos Kirjutas: honda? viisid vanarauda? tegelikult peaks inimesed teada andma neist masinatest mis veel töökorras aga plaanitakse tingimata vanarauda viia. mõni leiaks veel kasutust. isegi hiljaks jäänud. nüüd peaks 4-5 masinat kokku korjama täiskomplektiks tegema, üle värvima ja siis saab uudistajaid vaatama kutsuda.Minu südametunnistus ei lubaks seda pühaduse teotust teha,et viia Niva SK-5(M) metalliks,eriti ajal kus neid niigi vähe järel. Kuid aastaid 6-5 tagasi töötasin sulasena ühele talunikule ja sain Niva SK-5Mga veidi töökogemusi.
(11-09-2012, 21:27 PM)Daff Kirjutas: kolos, kuidas see põhukoguja automaatselt lahti käis? Avamiseks oli pedaal kabiinis, millega tegid riivi lahti. Automaatselt käis ta kinni. Oli küll signaalilüliti puistajate kohal, mis aktiveeris helisignaali, kui põhukoguja oli kriitilise piirini täitunud.
(11-09-2012, 20:55 PM)kolos Kirjutas: dude mis kandis põld asus.,
(11-09-2012, 21:27 PM)Daff Kirjutas: kolos, kuidas see põhukoguja automaatselt lahti käis? Avamiseks oli pedaal kabiinis, millega tegid riivi lahti. Automaatselt käis ta kinni. Oli küll signaalilüliti puistajate kohal, mis aktiveeris helisignaali, kui põhukoguja oli kriitilise piirini täitunud.