(05-01-2013, 19:47 PM)tõnn Kirjutas: Kindlasti on siin ka inimesi, kelle päevatööks on sõidukite teh. ülevaatus.
Miks nad siinkohal sõna ei võta, seda ei tea.
Kui antud rool on mõeldud vaid näituse autole külge, siis ei keela keegi.
Vaat seda ma väitsingi, et ajad on vaikselt muutumas, noorem kaader tuleb peale, kel on pisut laiem maailmavaade, teadmised etc, mitte miilitsakooli "Gaišniku-kasvatus". Tundub, et kõige hullem ülbitsemise ja lihtsalt niisama heast peast "peetimise" ajad on möödas, vaimne ja füüsiline suurpuhastus Maanteeametis on aastate jooksul vilja kandnud. Alustades ühe Land-Roveri fanatist juristi võitlusest parempoolse rooliga kuni Peadirektori jõulise vahetuseni. Viimasel puhul on vaid "rootsi kardinate" puudumisest kahju...
Tsitaat:Kood 302. Rooliratas
Nõuded: 1) rooliratas peab vastama valmistaja poolt ettenähtule;
2) mitmel mootorsõiduki tüübil kasutatav rooliratas («general steering control») peab omama valmistaja tõendit selle kohta, millisele mootorsõiduki tüübile on rool sobiv. Turvapadjaga rooliratta asendamine ilma turvapadjata roolirattaga on keelatud.
Kontrollimine: vaatluse ja mõõtevahendiga.
Aga siis on kohe veel üks ja VÄGA OLULINE punkt palju eespool:
Tsitaat:(3) Käesoleva määruse lisades 1, 2 ja 3 toodud nõuetes käsitlemata juhtudel või, kui käesoleva määruse lisades 1, 2 ja 3 puuduvad nõuded sõiduki osadele, seadmetele või süsteemidele, tuleb lähtuda ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni Viini 1968. a „Teeliikluse konventsioonist” või autoehituse üldpraktikast. Sõidukid peavad olema ehitatud ja varustatud selliselt, et oleks tagatud liikluses osalejate turvalisus ning liiklusohutuse ja keskkonnakaitse kõrge tase.
Aga mida räägib seesinane Konventsioon:
Tsitaat:CHAPTER III
Other requirements
Steering mechanism
46. Every motor vehicle shall be equipped with a strong steering mechanism which will allow the driver to change the direction of the vehicle, easily, quickly and surely.
Ja siit jõuame KOHE punktini, et KUNI 1967 kaasa arvatud sõidukite puhul pole selle konventsiooniga mitte mingit pistmist ja peaksime tagasi vaatama veel varasema poole, mis aga ei ole seaduses kirjutatud. See on siis
Genfi 1949.aasta Teeliikluse konventsioon. Tootmisaastaga kuni 1948 peame minema tagasi Pariisi 1926.aasta samase konventsiooni juurde etc.
Ja sealt leiame sellise nõude, mis on meile juba tuttav:
Tsitaat:III. OTHER CONDITIONS
(a) Steering apparatus
Every motor vehicle shall be equipped with a strong steering apparatus which will allow the vehicle to be turned easily, quickly and with certainty.
Et hakata roolirattaga kedagi peedistama, tuleb peedistajal hakata kõigepealt ISE selgitama antud auto sünniaasta nõudeid, mõiste "valmistaja" poolt ettenähtut jne. Peale mingit aega hakkasid tõesti tulema üha uued ja uued direktiivid, nõuded jne kuni tänaste turvapatjadega ja ülimalt reguleeritud reeglistikuga roolideni välja aga selge on see, et suurusjärgus aastani 1980 oli asi vägagi vaba. Tegelikult oli asi veel kauem "vaba" kuni justnimelt turvapatjade ajastuni.
Me võime siin iseendale vastu rindu taguda ja teatada, et "Almal oli selline rool ja Muhul selline ja teistsugust me pole üldse näinudki" aga mis puudutab muu maailma autosid oleme me ikkagi lollid kuubis. Ning vanale autole rooliratta ise tegemine ei ole mitte kuidagi keelatud, kui see rool vastab tingimustele: on tugev/jäik ja võimaldab juhil kergelt, kiirelt ja täpselt mootorsõiduki suunda muuta.
Dai bohh keegi oma Lada-barankale kasvõi imeõhukse trukkidega nahkkatte peale paneb: miilits teeb ülevaatusel või teepealse kontrolli käigus "mõõtevahendiga" anaalseksi ja otsekohe sest rooliratta diameeter on vale! Visuaali pole üldse vaja, suur supler aitab...
Aga nii need asjad siiski ei käi ja nii pole need keelud/käsud ka mõeldud! See ongi too mitte niiväga sõnakõlks - autoehituse üldpraktika. Kuna Eestil puudub põhimõtteliselt igasugune autoehituse praktika (Tartu puukuuri ja "tursapea" võib ära unustada), saab vaadata muu maailma poole. Selle poole, mis antud auto tootmismaal või müügimaal sel aastal toimus.