(Seda postitust muudeti viimati: 09-11-2014, 19:18 PM ja muutjaks oli E303.)
(02-11-2012, 13:30 PM)saarrand Kirjutas: Huvitav, kuidas on lahendatud see, et kombain ise on nö loodis ja heeder kopeerib maapinna kuju?
CKK-5 oli asi lahendatud hüdrosilindrite abil mis hoidsid kombaini keret loodis.Samas heederit sai ka kallutada vastavalt põllukujule.Tegemist oli väga keerulise ja ebatöökindla süsteemiga ning seepärast toodeti neid ka vähe ning infot ja fotomaterjali on selle kombaini kohta väga raske leida. Hiljem 80- kümmendate lõpus prooviti DON-1500 baasil uuesti samalaadseid mägikombaine (DON-1500K) tootma hakata ning katsepartii ehitati ka valmis . Aga kahjuks konstruktsioonilisi puudujääke ei suudetudki likvideerida ning kuna nõukogude liidu majandussüsteem kukkus ka kokku , siis kadusid tehasel ka rahad ja tahtmine seda kombaini edasi arendada.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(02-11-2012, 13:30 PM)saarrand Kirjutas: Huvitav, kuidas on lahendatud see, et kombain ise on nö loodis ja heeder kopeerib maapinna kuju?
CKK-5 oli asi lahendatud hüdrosilindrite abil mis hoidsid kombaini keret loodis.Samas heederit sai ka kallutada vastavalt põllukujule.Tegemist oli väga keerulise ja ebatöökindla süsteemiga ning seepärast toodeti neid ka vähe ning infot ja fotomaterjali on selle kombaini kohta väga raske leida.
Kas nii kombaini, kui ka heedri asendi kontroll oli siis 100% juhi käes?
(Seda postitust muudeti viimati: 17-10-2024, 01:20 AM ja muutjaks oli E303.)
[quote='Jahimees'
Kas nii kombaini, kui ka heedri asendi kontroll oli siis 100% juhi käes?
[/quote] E303 Kombainer kontrollis hüdrauliliselt nii kombaini kui heedri asendit. Kuigi kombaini pidi loodis hoidma automaatsüsteem siis täisautomaatselt ta ikkagi ei töötanud.
Kabiinis olid mitmed lisa hüdrojagaja kangid selle jaoks kui oli vaja midagi korrigeerida . Kahjuks pole enam säilinud pilte sellest ckk-5 kuna arvuti kõvaketas läks katki ning haruldane materjal kadus juba mitu aastat tagasi jäädavalt .Pildid olid tõenäoliselt kombainitehase raamatust maha pildistatud ja kuskilt vene netilehelt sain tookord need kätte.Nüüd ei õnnestunud enam neid netisügavikust leida kus oleks seda haruldast kombaini detailselt näha.CKK-5 toodeti aastel 1973-1981 ning tõenäoliselt pole enam kuskil ühtki kombaini säilinud kuna tootmismaht oli väike.
NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
(03-11-2012, 10:11 AM)Jahimees Kirjutas: Sellise kontrollimine võis küll paras peavalu olla.
Inimene harjub kõigega.
Heedril pidi kaksikteo taga olema vist väga suur auk sees et kõik need kallakud välja võttis. Millegipärast ei usu et see kere tasakaalustamise süsteem väga keeruline oli, pigem sai komistuskiviks töökindlus.
(18-12-2012, 18:53 PM)E303 Kirjutas: Legendaarse kombaini CK-4 baasil ehitati ka igasuguseid huvitavaid koristusmasinaid. Mis põlluvilja koristamiseks sellist küll kasutati???
Kogurheeder, vihased ventilaatorid - ainult puuvill tuleb pähe...
Just sellised isetehtud masinad(CK-4 baasil) olid setsmekümnendate lõpul Põhja-Kasahstanis.Meie niitsime kombaini ette paigaldatud 6.m. laiuste lõikusmasinatega heinapõllu vaaludesse,kus hein kuuma päikese ja stepituule käes nädalaga krõbekuivaks sai.Seejärel koguti see selliste ventilaatoritega korvkärudesse ja veeti farmi juurde.
Just sellised isetehtud masinad(CK-4 baasil) olid setsmekümnendate lõpul Põhja-Kasahstanis.Meie niitsime kombaini ette paigaldatud 6.m. laiuste lõikusmasinatega heinapõllu vaaludesse,kus hein kuuma päikese ja stepituule käes nädalaga krõbekuivaks sai.Seejärel koguti see selliste ventilaatoritega korvkärudesse ja veeti farmi juurde.
Tjah, ariidses tsoonis peaks see tehnoloogia hästi toimima.
Kui hind oleks veidi madalam võiks sellise eluka kamba peale osta. Ise asi,mis sellega edasi tegema hakata
Hind 3500 eurot on selle vana kombaini eest ikka suht räige.Ning kui juba taastama hakata kust võtta kolosile põhupunkrit koos koguriga.Äkki õnnestub sobitada niva kombaini oma sest välimuselt paistavad nad küll sarnased.Niva küljest maha võetut põhupunkrit võib ikka mõne niva omaniku käest saada.Sest olen tähelepannud et enamusel nivadest on põhupunker maha monteeritud ning mõnel on isegi robustselt gaasi keevitusega maha lõigatud .Seega niva põhupunkri leidmine ei tohiks olla suureks probleemiks kuid kas see kolosile sobib on iseküsimus.
http://www.soov.ee/harjumaa/Sk_6_kolos_k...w=3&last=1
Seda kombain ma üritan müüa jh ,hinna suhtes annab rääkida ,esialgu nii suur hind et peletada vanarauaärikaid, selle kombaini eest vanarauas saaks ligikaudu 2,5k,ise ei tahaks seda ka vanarauda veel viia,müün kuna see võtab metsikult kütet ja rihmad on ka kallid. aga mudjugi oleks vaja teist kombaini nt mingi sampo 3m heedriga.hädapärast saan veel sellega vilja võtta mingi aja,kui ostjat ei leidu võib see tee võtta kuusakoski poole kahjuks.võib pakkuda ka vahetust teiste kombainidega.
(Seda postitust muudeti viimati: 08-01-2013, 18:04 PM ja muutjaks oli mlsluik.)
Kas seltsimees "nomad3334" sellest kolose rooli dosaatorist pilti saaks teha ja mulle saata või siia üles riputada.
Samas huvitab ka CK-5 dosaator, ehk on kellegil mingit materjali nende kohta.
Meilgi oli majapidamises mitu CK-5 aga viimasega sõitsin ca 10a tagasi kui 14 olin... Ei mäleta enam milline see täpselt välja nägi. Kui ma ei eksi siis kabiinall oli dosaatorist ainult 2 toru?
Minu kodukandis liigub ka ühel talunikul heas korras Niva CK 5 tegi veel kombainile taha põhu purustaja. Ta on ka meil sellega kunagi mitmeid kordi vilja võtnud.