Kombainid Eestis

deeremehele: punkrikaalu järgi olid keskmised kaalud omal ajal paika pandud umbes nii. Nisu, mis oli kõige raskem, läks arvele 2150 kg punkritäis, oder ja rukis umbes 1850 kg ja kaer 1500 kg punkritäis.

Eraldi keegi punkritäisi ei kaalunud. Tehti paar proovikaalumist ja arvutati keskmine ning selle järgi said oma tonnid kirja.

Aquila captas non muscas.
Vasta

Veel huvitavaid pilte 70-kümmnendatest aastatest. Näiteks see enicei kabiiniga CK-4 ,tõenäoliselt on see ise peale aretatud vaevalt üldse CK-4 kabiiniga toodeti. Veel väärib märkimist kombaini tehase nr terapunkri nurgal 775514 .Esimesed CK-4 veeresid tehasest välja juba 1962 aastal ning tootmine lõpetati  täielikult 1973 aasta sügisel. Kokku 11 aastaga toodeti umbes 800 000 kombaini see on ikka kolossaalne arv isegi võrreldes järgneva niva tootmisega aastate lõikes. Nivat toodeti 1973-2003 kokku 1 miljon 200 000 tükki.. All olevatelt piltidelt on näha et 150000 niva valmis 1977 aasta suvel  ja kombain  numbriga miljon  oktoobris 1987 . Peale seda tootmise maht vähenes nõukogude võimu lõpu ja sellest tuleneva majanduskriisi ning nõudluse vähenemisega .Kuid ikkagi vaikselt toodeti edasi kuni 2003 aastani  veel 200 000 Nivat .Edasi toodeti juba Niva efecti aga  tolle tootmismahtu pole võimalik olnud kindlaks teha.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Aga sõbrad. Ära on unustatud siinses teemas, hoopis tükis vanem kombain. Selleks on CK-3.Tean mitut "kosu" teatud erakollektsioonis aga lootus,et neid korda tehakse on kaduv väike. CK-3 on säärane kombain,millega vist isegi siine foorumi seltskond pole kokkupuutunud rohkem ,kui mina.


Vasta

(01-10-2013, 18:25 PM)MAZ Kirjutas:  Aga sõbrad. Ära on unustatud siinses teemas, hoopis tükis vanem kombain. Selleks on CK-3.Tean mitut "kosu" teatud erakollektsioonis aga lootus,et neid korda tehakse on kaduv väike. CK-3 on säärane kombain,millega vist isegi siine foorumi seltskond pole kokkupuutunud rohkem ,kui mina.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid236094
Mul veel varasem kokkupuude, enne jossifi surma. Viimane pilt seal.

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

(01-10-2013, 01:47 AM)E303 Kirjutas:  Veel huvitavaid pilte 70-kümmnendatest aastatest. Näiteks see enicei kabiiniga CK-4 ,tõenäoliselt on see ise peale aretatud vaevalt üldse CK-4 kabiiniga toodeti.
CK-4 kabiiniga kindlasti ei toodetud ja see omalooming.Pildil olev on siiski Sibirjaki mitte Jenissei kabiin.Vähemalt üks sihuke hübriid on Venamaal säilinud siiani. (tagaplaanil näha Jenissei-d)
       
Vasta

Üks CK 3 on ka Põllumajandusmuuseumis Tartus.
Vasta

(01-10-2013, 19:49 PM)krossifänn Kirjutas:  
(01-10-2013, 01:47 AM)E303 Kirjutas:  Veel huvitavaid pilte 70-kümmnendatest aastatest. Näiteks see enicei kabiiniga CK-4 ,tõenäoliselt on see ise peale aretatud vaevalt üldse CK-4 kabiiniga toodeti.
CK-4 kabiiniga kindlasti ei toodetud ja see omalooming.Pildil olev on siiski Sibirjaki mitte Jenissei kabiin.Vähemalt üks sihuke hübriid on Venamaal säilinud siiani. (tagaplaanil näha Jenissei-d)


See viimane aretis on rohkem CK-5 moodi Toungue

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Sai siis vähe paberile kribatud.Big Grin


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
       
Vasta

Liikuvad pildid Kombain CK 6 Kolos-sest.
http://www.youtube.com/watch?v=RHfLW-mL2yQ
http://www.youtube.com/watch?v=f_nskUdLsQ0
http://www.youtube.com/watch?v=Uhzq7Jeb6ME
Vasta

(01-10-2013, 01:47 AM)E303 Kirjutas:  Veel huvitavaid pilte 70-kümmnendatest aastatest. Näiteks see enicei kabiiniga CK-4 ,tõenäoliselt on see ise peale aretatud vaevalt üldse CK-4 kabiiniga toodeti.

"originaal", ehk baasmudel ck4 oli kabiinita ja "lauge" terapunkriga. "teravama" punkri esikülje ja kabiiniga olid sibirjaki prototüübid, mis olid juba ka kahe trumliga. nii et kabiin sai neile peale juba tehases. erinevate vidinate tootmise asjaolu tingis lihtsalt pideva moderniseerimise vajadus
Vasta

(01-10-2013, 18:25 PM)MAZ Kirjutas:  Aga sõbrad. Ära on unustatud siinses teemas, hoopis tükis vanem kombain. Selleks on CK-3.Tean mitut "kosu" teatud erakollektsioonis aga lootus,et neid korda tehakse on kaduv väike. CK-3 on säärane kombain,millega vist isegi siine foorumi seltskond pole kokkupuutunud rohkem ,kui mina.
Kas mitte CK-3 ja CK-4 vahe polnud ainult eedri laius - vastavalt 3 meetrit ja 4 meetrit?
Kunagi praktika aeg sai selline isend päris kombaineriga hooajaks ettevalmistatud. Tuli ikka päris juppideks võtta. Laagrid ja rihmad suuremjagu kõik väljavahetada.

Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta

(19-10-2013, 13:00 PM)elmarm Kirjutas:  
(01-10-2013, 18:25 PM)MAZ Kirjutas:  Aga sõbrad. Ära on unustatud siinses teemas, hoopis tükis vanem kombain. Selleks on CK-3.Tean mitut "kosu" teatud erakollektsioonis aga lootus,et neid korda tehakse on kaduv väike. CK-3 on säärane kombain,millega vist isegi siine foorumi seltskond pole kokkupuutunud rohkem ,kui mina.
Kas mitte CK-3 ja CK-4 vahe polnud ainult eedri laius - vastavalt 3 meetrit ja 4 meetrit?
Kunagi praktika aeg sai selline isend päris kombaineriga hooajaks ettevalmistatud. Tuli ikka päris juppideks võtta. Laagrid ja rihmad suuremjagu kõik väljavahetada.
Ei ole nii.
Number CK järel näitab kombaini läbilaskevõimet kg viljamassi sekundis.Heedreid tehti 3-e, 4-a ja isegi 5-e meetriseid ning komplekteeriti nendega kombainid vastavalt piirkondlikule tellimusele.Põhiline erinevus CK-3 ja CK-4 vahel tulenes mootorist.Esimesel oli selleks CMD-7 võimsusega 60 hj ja teisel CMD-14 võimsusega 75 hj.Tõe huvides olgu mainit, et kusagil kuuekümnendate lõpul saabus Eestisse partii CK-4-d, millel oli mingi modifitseeritud CMD-7 peal.Teadjad rääkisid, et mootoritehas oli neid tootnud mingi sõjamasina jaoks terve partii, kuid siis leiti sellele sõjamasinale hoopis teine mootorivariant ja laos seisvad motorid läksid ikkagi kombainidele.Kuigi nende 7-de võimsus oli tõstetud 65 hj, ei tahtnud kombainerid oma vana masinat uue, kuid jõuetuma vastu vahetada.
Vasta

Kas Eestis mõni selline elukas ka oli?


Maastikuvõimekus
vintsimine
http://www.pritsumees.ee/
5 112 112


Vasta

http://www.soov.ee/viljandimaa/Kola_2503...m?ca=1&w=3

Mingi huvitav kombain nimega KÖLA.
Vasta

(20-10-2013, 10:21 AM)elmarm Kirjutas:  Kas Eestis mõni selline elukas ka oli?

No eks ikka. Täisroomik Jennessei. Siin samas teemas ka sellest juttu olnud. Ja on ka müügis neid olnud.
Vasta

Veel legendaarse CK-4 baasil ehitatud huvitavaid kombaine. Mis otstarve võis küll olla sellisel roomikmasinal?


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

(30-10-2013, 19:24 PM)E303 Kirjutas:  Veel legendaarse CK-4 baasil ehitatud huvitavaid kombaine. Mis otstarve võis küll olla sellisel roomikmasinal?

Silomaterjali koguja: http://agronh.ru/kombajn-silosouborochny...dnyij.html

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta

Huvitavaid pilte 70- nendate tsehhimaalt kus peamiselt lõigatigi vilja saksa või vene kombainidega kuna oma tööstus vist ei suutnud kombaine vajalikul määral toota. Muideks ühel pildil on niva taga ida-saksa E-512. Huvitav on vene exportkombainidel puudus põhupunker ning kolositele on värvitud ilusad gabariite tähistavad triibud.See põhupunker ongi vist venelaste omalaadne leiutis mida mujal maailmas toodetud kombainidel ei leidu.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       


NB.-Riigiaparaadi hammasrattad ja väntvõll vajaks kiiremas korras remonti.
Vasta

Põhjalikud ROSTELMASHI Don 1500 videod, kus nende tööpõhimõte, töötamine ära näidatud.
Postitan need videod siiski siia.



Vasta

Midagi huvitavat Venemaa avarusest

Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 19 külali(st)ne