Ühe T-40'ne lugu

Täpselt sellist lahendust ma mõtlesin, tundus hea idee olevat. Lõpptulemus võib suht omapärane tulla. Kõva töö ära tehtud juba. See aasta tuleb vist veel lumelabidale valu anda.. Big Grin

Ühe jääraja lükkamis masinaga olid sammuti väiksed ümberehitus plaanid kuid läheb vist vanaviisi edasi Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Kabiini tehes soovitan varakult natuke ette mõelda seoses tõenäolise sidurivahetamise tööga mingil hetkel. Sama lugu on ka tagumiste ülekannetega ,mis võivad loksuma hakata. Sellesmõttes ,et ei tasu polte kuskile alla ära peita ja kui peita ,siis nii ,et saab ilma mega lammutamist tegemata ligi. Hea on ka kui käigukastile mingil määral ligi saab. Otseselt kogemust pole aga tänapäeval on isepuurivad kruvid ,et vb saab mingeid luuke kuskile teha.
Vasta

(07-12-2013, 10:32 AM)mlsluik Kirjutas:  Täpselt sellist lahendust ma mõtlesin, tundus hea idee olevat. Lõpptulemus võib suht omapärane tulla. Kõva töö ära tehtud juba. See aasta tuleb vist veel lumelabidale valu anda.. Big Grin

Ma siin just arvutasin, et alla kahe kuu ei mängi kuidagi välja. Tavaliselt peab tööks vajamineva aja korrutama läbi ka teatud koefitsiendiga, siis saab õige ajakulu. Äkki oli 1.3, see teeks valmimise ajaks pea 3 kuud Sad

(07-12-2013, 11:56 AM)Laurimetall Kirjutas:  Kabiini tehes soovitan varakult natuke ette mõelda seoses tõenäolise sidurivahetamise tööga mingil hetkel. Sama lugu on ka tagumiste ülekannetega ,mis võivad loksuma hakata. Sellesmõttes ,et ei tasu polte kuskile alla ära peita ja kui peita ,siis nii ,et saab ilma mega lammutamist tegemata ligi. Hea on ka kui käigukastile mingil määral ligi saab. Otseselt kogemust pole aga tänapäeval on isepuurivad kruvid ,et vb saab mingeid luuke kuskile teha.

Ma jätan kabiini võimalikult kergelt eemaldatavaks. Kabiin jääb kinnituma kuue poldiga. Kaks mõlema ratta juures ja kaks sidurikoja peal. Hüdrotorude liited proovin samuti teha kuhugile kabiini serva juurde. Tulevane elekter hakkab jooksma läbi pistikute. Sidurivahetuse peab saama ära teha ilma, et kabiini maha peaks võtma. Kasti sisse piilumiseks kahjuks eemaldamisest pääsu ei ole. See osa kus käigukang asetseb koos kasti pealmise plaadiga, jääb täpselt kabiini tagumise osa alla.
Idee poolest peaks kabiini tulevikus maha saama nii, et kuus polti lahti, pistikud lahti, hüdrotorud, küttetorud pooleks ja voilaa.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Soovitan soojalt leiutada mingi viis, et sellest pisikesest august ikka sidurile ligi pääseks.

Kas või peale remonti hea sidurit regullida. Hää küll, pea siduri reguleerid veel pedaali käiguga ära (on ka mingi keermega osa, kust saab pedaali käiku regullida), aga jõuvõtu võlli siduri reguleerimisest võid unistama jäädagi, kui ligi ei pääse.

Aga kui suudad masinat niimoodi käivitada, ja asju proovida/timmida, et kabiini peal pole, siis pole ka probleemi.

Kui just jõuvõtu võlliga igapäev tööd ei tee, siis pole teda rohkem kui üks kord elus vaja regullida ka. Pea siduri - kui tööpinnad (hoorattal, siduri surve plaadil) on karedad/ebatasased/jutilised, siis kord aastas saad julgelt polte keerata, kui pidevalt masinaga tööd teed.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Jälgin huviga. Tundub tulevat midagi väga huvitavat. Jään ootama lõpptulemust, ning EDU projekti valmimisel.Smile
Vasta

(07-12-2013, 19:08 PM)phyl Kirjutas:  Soovitan soojalt leiutada mingi viis, et sellest pisikesest august ikka sidurile ligi pääseks.

Siduri reg luuk jääb kindlasti ligipääsetavaks. 40'ne sidur on niigi õrnake, kui jätta asi tähelepanuta, võib end suht kiirelt siduri vahetusse kirja panna.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

T 40 sidur on väga kõva sidur, kasutajad võivad vähe "nõrgad" olla.

Metsa veetud mitmeid aastaid, CK5 Nivat 7-8 hooaega käima tõmmatud pidevalt, 2-pts4 käruga proovitud sidurit ära tappa, lund lükatud - ei miskit, nagu uus.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

Ok originaalsidur võib isegi enamvähem olla. Mida teha, kui siis ükskord sidur ikkagi läheb ja poest ostes detailid on 2-3x järjest praagiks osutuvad.
Vasta

mul on vähe tunda siduri lõhna aegajalt.
Kas peale keerata on võimalik vms?
Vasta

äkki peaks siis hoopis sidurit maha keerama (käppade ja survelaagri vahe on liiga väike)

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Võibolla tõestiBig Grin
Vihjeid?Toungue
Vasta

Kui elus pole siduri reguleerimis luugi alla piilunud, siis ma pigem seletama ei hakka - mõistlik oleks otsida inimene, kes puust ja punasest ette näitaks, või otsida vastavat kirjandust.

Mehaaniku käsiraamat, t-40 raamat jne.

Pole eriline keemia, aga reguleerimis poltide keermete persse keeramisel on tööd palju.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta

Kapote tuleb kandiline? Russi plekk sobiks vist suht hästi. http://www.soov.ee/polvamaa/Mtz_kapott_2...m?ca=1&w=3

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(11-12-2013, 10:26 AM)mlsluik Kirjutas:  Kapote tuleb kandiline? Russi plekk sobiks vist suht hästi. http://www.soov.ee/polvamaa/Mtz_kapott_2...m?ca=1&w=3

Kui lisada kapott ka, siis petab ära küll mtz-i näol.Smile
Vasta

See võiks päris hästi sobida Smile, ainult pappi on vähe momendil ja asi vähe kaugel ka. Ma ise asun harjumaal.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Küsimus jvv pöörete kohta.
40'nel on kaks varianti, kas vastavalt käikudele pöörded, või kindlad pöörded. Jvv kindlad pöörded (mul ei ole raamatut ees momendil) on midagi 530. Aga millistel mootori pööretel nad on 530?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(12-12-2013, 03:40 AM)viplala Kirjutas:  Küsimus jvv pöörete kohta.
40'nel on kaks varianti, kas vastavalt käikudele pöörded, või kindlad pöörded. Jvv kindlad pöörded (mul ei ole raamatut ees momendil) on midagi 530. Aga millistel mootori pööretel nad on 530?

Mootori nimipööretel. Ning mitte 530, vaid 540.
Vasta

Nats olen teinud kabiini jälle edasi.

Ees oleva ava plekid sai ära lõpetatud, ning ääristatud väheke ilusamini.

   

Järgmiseks rändas mu mõte kabiini soojenduse ja akende jääst puhtana hoidmise peale. Ühes õiges traktoris peab olema korralik reguleeritav soojendus ning suunatav õhujuga akendele. Et oma ideed ellu viia, pidin tegema järgmised lükked.

Kõigepealt tuulasin veits emexi hunnikus, kust leidsin ühe vana elektrikapi ukse. Selle lõikasin kolmeks, ning keevitasin parajaks.

   
   

Siis pidin veits ringi tuulama mööda garaazi, sest ei mäletanud enam, kuhu ma olin saatnud ülejäägi Diisel pihusti testrist
Vaja läks mul sealt seda kolbi, kus sees on keermestatud vars. Vars ise on hea laia keermega, mis sobis ideaalselt siia. Vaja oli ka kahte rõngast ümber varre. Need ma lõikasin vanast piduri kolvist.

   

Varre otsa keevitasin ühe poldi ja vaja läks ka üht vinkli juppi, mis hakkas varre poldiga poolt stoperdama. Et asi veelgi libedamalt töötaks, lisasin komplekti ka ühe vana siduri survelaagri.
Kui kogu kompott kokku oli keevitatud, võis nuppu keerates tunda kuda kabiinis soojem hakkas. Aga tunded on petlikud Big Grin

   
   
   

Idee tegelikult väga lihtne. Talvel katan küljed kinni, ning läbi luugi saab sooja õhku akendele ja kabiini juhtida. Hakkab palav, keeran soojendust vähemaks Big Grin

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Täna sai rooli paigaldusega juratud. Nurk on hea aga kaugus selgub täpsemalt peale istme paigaldust. Rool on pisike ja tänu sellele vaja siiski Laurimetalli poolt soovitatud pumba vahetus teoks teha, ning kõigepealt pappi sebima selle jaoks. Peab vist taara ära viima Smile

   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

32-10 Pumpa on sul nii kui nii vaja ,kui tahad hüdrosüsteemi korralikult tööle koos roolivõimendiga. Probleem on selles, et originaalroolist väiksema rooliga kipub originaalvõimendiga ikka rool tiba raske olema ja vb on ka täpsusega natuke raskusi, kui kuskil vaoharjal sõita tahad. Väiksema rooli jaoks oleks vaja siis ülekandearvu suurendada. Soojendussüsteem on kena aga mis juhtub, kui esimesed tilgad õli lekivad ja ega see kollektoritihend ka 100% hermeetiline pole, karteri gaasid ka otse mootori all. Et peab arvestama selliste asjaoludega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne