Ühe T-40'ne lugu

(15-12-2013, 22:59 PM)Laurimetall Kirjutas:  32-10 Pumpa on sul nii kui nii vaja ,kui tahad hüdrosüsteemi korralikult tööle koos roolivõimendiga. Probleem on selles, et originaalroolist väiksema rooliga kipub originaalvõimendiga ikka rool tiba raske olema ja vb on ka täpsusega natuke raskusi, kui kuskil vaoharjal sõita tahad. Väiksema rooli jaoks oleks vaja siis ülekandearvu suurendada. Soojendussüsteem on kena aga mis juhtub, kui esimesed tilgad õli lekivad ja ega see kollektoritihend ka 100% hermeetiline pole, karteri gaasid ka otse mootori all. Et peab arvestama selliste asjaoludega.

Tänaseks on taara viidud ja 32-10 pump tellitud. Vana roolivõimuga oli rool ikka väga kerge, need paar korda kui seda keeratud sai. Kui rool raskeks jääb, saab uuesti ära vahetatud, ei ole väga raske töö, eks aeg näitab.

Soojenduse kohalt olen ma arvestanud võimalusega, et midagi hakkab lekkima ja tossama. Eks siis tuleb see leke peatada ja vigane koht remontida. Ega ma ausalt öeldes teist võimalust kabiini soojendamiseks ei näe. Kero jaoks mul pappi pole, genekalt elektriga kütmine kabiini ei toida, jääb see variant esialgu. Kui peakski kusagilt tossama hakkama, saab ju luugi koheselt kinni keerata.

Kuna russi ainukese alumise akna taga hakkab paiknema jagaja, siis polnud mõtet seda sinna jäta, nagunii ei näe läbi jagaja välja. Rellakas kätte ning...

   

Järgmiseks hakkas peavalu looma kabiini iste ja põhi. Iste oli suht ebamugav ja katki. Selle viskasin välja. Proovides auto istet sinna sisse, jäi kabiini põhja kõrgus, autoistmele liiga kõrgeks. Kabiini põhi oli samuti väga roostes. Lahendamata oli veel kütusepaagi küsimus. Originaal paak oma kohale enam ei mahtunud, seega tuleb uus teha. Aku alune ja ümbrus olid täiesti läbi roostetanud. Ka see oleks vaja uus teha. Raamil, kandevtaladel ja tagatiibade juures oli metall purunenud vibratsioonist. Lõpuks ma otsustasin kõik selle sita sealt välja rookida, ning nullist alustada. Nii on kergem kui lappima ja sobitama hakata.

   
   
   
   
   

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

miks sa vendikaga ringi aetud sooja õhu "raisku" lased, ei mõista.
painuva londiga imelihtne ju silindritelt tuppa juhtida
Vasta

(16-12-2013, 00:21 AM)I.A Kirjutas:  miks sa vendikaga ringi aetud sooja õhu "raisku" lased, ei mõista.
painuva londiga imelihtne ju silindritelt tuppa juhtida

Kuhu ta ikka raisku läheb, kui küljed kinni, ning alt serv ka, siis on ainus pääsetee luugi vahelt kabiini. Maailma lihtsam variant, keera nuppu ja sooja tuleb Smile

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

ma tegin ka augu kabiini sisse, aga sooja ei tule ühtigi.Sad
Vasta

(16-12-2013, 19:10 PM)pannkook Kirjutas:  ma tegin ka augu kabiini sisse, aga sooja ei tule ühtigi.Sad

Kuhu see soe läheb siis?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

mingi ühepoolne klapp peaks kuskil asuma...muidu ei liigu soe kuidagi kabiini. autodel ju ka tavaliselt eest puhub ning taga pagasis (minu fiat puntol vähemasti) on klapid.
Soe ise kotti ei poe ja vaevalt autor väga hõredaks selle kabiini jätab.
Vasta

(16-12-2013, 19:10 PM)pannkook Kirjutas:  ma tegin ka augu kabiini sisse, aga sooja ei tule ühtigi.Sad

Kasukas tõmba alt võimalikult poolraamide ligi, eest vendi ava pane ka rohkem koomale... T40-ga lund lükates eelmine talv sai vahest jope nagisse riputatud. Cool

Ega ksf Vipala päris "veekindlaks" kabiini ikka ei tee, kasvõi tagumise akna vahelt liigub õhk ikka läbi...


Väga mõnusad ideed kodanikul igatahes, mulle selle mehe stiil meeldib. Täpselt nagu ise asjale läheneks..

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta

(16-12-2013, 20:08 PM)memphi Kirjutas:  mingi ühepoolne klapp peaks kuskil asuma...muidu ei liigu soe kuidagi kabiini. autodel ju ka tavaliselt eest puhub ning taga pagasis (minu fiat puntol vähemasti) on klapid.
Soe ise kotti ei poe ja vaevalt autor väga hõredaks selle kabiini jätab.

Hea tähelepanek. Russi kabiinil on taga küljepeal üks õhutustoru. Ma oleks selle juba hurraaga kinni keevitanud. Nüüd jääb alles. Koos teiste pragudega (pedaali ümbrused, põhja eripärad jne) peaks õhu ringluseks piisama.

   

Muide, kui autol klapid kinni toppida, hakkab nalja saama. Lased sõidu ajal akna kinni, lähevad kõrvad lukku, päris rõve tunne. Smile

(16-12-2013, 20:23 PM)mlsluik Kirjutas:  Ega ksf Vipala päris "veekindlaks" kabiini ikka ei tee, kasvõi tagumise akna vahelt liigub õhk ikka läbi...

Ega vist, kuid mida lõbusamalt õhk sees liigub, seda kiiremini tuleb soe peale. Huvitav kas russil, see toru seal taga, on sama eesmärki silmas pidades paigaldatud?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Kui tahad et midagi sisse puhuks ,siis peab olema asi nii lahendatud ,et õhk ei hakkaks kapotiall ringlema. Hetkel sul mootori vetikas pmst tsirkuleerib õhku, kuid survet ei teki, mis selle sooja salongi lükkaks. Õhuvõtuava peab sellisel juhul sellest tekist ,millega mootor kinni kaetakse välja jääma. Rooli kohta veel niipalju ,et hea võimendi on sul järelikult, kui hea kerge on ja töötab. Ma ise olen märganud ,et ok on kerge kyll aga kui ratas kuskil roopas on, siis nii kerge enam pole ja mingist hetkest lihtsalt ei keera enam kuigi tundub ,et takistus ,mida on vaja ületada on üsna väike.
Vasta

(16-12-2013, 21:19 PM)Laurimetall Kirjutas:  Kui tahad et midagi sisse puhuks ,siis peab olema asi nii lahendatud ,et õhk ei hakkaks kapotiall ringlema.

Ma ise olen märganud ,et ok on kerge kyll aga kui ratas kuskil roopas on, siis nii kerge enam pole ja mingist hetkest lihtsalt ei keera enam kuigi tundub ,et takistus ,mida on vaja ületada on üsna väike.

Ma pole veel kapoti tegemiseni jõudnud aga mõte oli, et suunan eest läbi ribide, õhu ventilaatorisse.

Kas roolivõimendi probleem on jätkuvalt ka uue pumbaga?

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Ise ma kevadel ei leidnud korralikku väikest kabiini mandrilt ja pidin koguni Kihnust tooma. Võibolla pead hiljem kahetsema, et parema alumise akna ära kaotasid, sest minumeelest see on ainuke koht, kust esiratast näha on. Teiseks, isegi kui sul põllutööd ei ole, siis ka kruusateel sõitmisega keerutab suurte rataste alt kabiini taha kõva tolmupilve ja kabiini tagaosa peab saama ikka vajadusel enamvähem hermeetiliselt sulgeda sellisteks puhkudeks.
Muidu tubli ettevõtmine.

Your mama might be proud of you, but this ain't your mama's world.
Vasta

(16-12-2013, 19:17 PM)viplala Kirjutas:  
(16-12-2013, 19:10 PM)pannkook Kirjutas:  ma tegin ka augu kabiini sisse, aga sooja ei tule ühtigi.Sad

Kuhu see soe läheb siis?

No mul on suht robustselt.
Ühele poole riputasin kapotile pleki ette ja siis akuruumist lõikasin 15x20cm. augu kabiinini.
Muidu sesites silindrite taga oli tuul muljetavaldav.
Aga kui pista nägu kabiini tehtud augu ette, siis ei paista midagi tulevatBig Grin
Vasta

(16-12-2013, 23:09 PM)hannest Kirjutas:  Võibolla pead hiljem kahetsema, et parema alumise akna ära kaotasid, sest minumeelest see on ainuke koht, kust esiratast näha on. Teiseks, isegi kui sul põllutööd ei ole, siis ka kruusateel sõitmisega keerutab suurte rataste alt kabiini taha kõva tolmupilve ja kabiini tagaosa peab saama ikka vajadusel enamvähem hermeetiliselt sulgeda sellisteks puhkudeks.
Muidu tubli ettevõtmine.

Alumise akna ette tuleb jagaja, kõigi oma torudega. Sealt ei näeks nagunii midagi läbi. Kabiini saab kõige paremini tolmuvabaks, kui seal tekitada ülerõhk. Mingi vent panna väljast sisse puhuma. Aga muidu ma proovin akna ja uksed ikka võimalikult tihedalt kinni panna käima. Kuidas ja kas see ka õnnestub, saab näha.

(17-12-2013, 09:07 AM)pannkook Kirjutas:  No mul on suht robustselt.
Ühele poole riputasin kapotile pleki ette ja siis akuruumist lõikasin 15x20cm. augu kabiinini.
Muidu sesites silindrite taga oli tuul muljetavaldav.
Aga kui pista nägu kabiini tehtud augu ette, siis ei paista midagi tulevatBig Grin

Eks sa pead õhu suunamisele veits kaasa aitama mõne vendi toruga. Ehitusmaterjali kauplustes müüakse sellist lõõtsa moodi toru, proovi kõigepealt sellega. Küll ta tulema hakkab, kuhu ta ikka pääseb.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

Mul on peal pmst tutikas mingi hiina t-40 järeletehtud roolivõimendi. Mingi kolmanda korraga sattus töötav isend Smile See selleks asi sama samasugune nagu originaal. Antud iseärasus on sellel roolivõimendil algusest peale. Pumba vahetamisest see ei sõltunud. Ma arvan ,et antud iseärasus on tegelikult kõigil t-40 roolivõimenditel. See võimendi on lihtsalt nii projekteeritud,et see ei peagi jõudma traktori nina nihutada ,kui näiteks üks ratas on vastu kändu või kuskil rööpas. Endal on õnnestunud ka ära painutada roolivõimendist tulev jäme hammassektoriga võll. Seda siis kändude vahel vanööverdades. Siit järeldub ,et kui see roolivõimendi ka oleks võimsam ,siis järgmisena läheks võll seal kõveraks. Surve tõstmine roolivõimendil oleks variant aga kui palju seda tõsta võib ei oska ütelda hetkel on mul tehaseandmetega reguleeritud ja ei tunne väga vajadust ,et peaks paremaks tegema, sest hetkel töötab ja on kerge keerata. Kändude vahel vb ongi hea ,et ei jõua see võimendi midagi muruks keerata.
Kui sa kabiinis oled, kas sa esirattaid näed? Minumeelest on see üsna tähtis. MTZ on vähe pikema ninaga seal vb näeb niisma ka.
Vasta

(17-12-2013, 21:35 PM)Laurimetall Kirjutas:  Kui sa kabiinis oled, kas sa esirattaid näed? Minumeelest on see üsna tähtis. MTZ on vähe pikema ninaga seal vb näeb niisma ka.

Iste veel täpselt paika ajamata aga siis kui korra proovisin, nägi küll. Mitte istmel lösutades, kuid kui kaela nats sirgemaks ajada, siis nägi, erilist pingutamist selle jaoks ei pidanud tegema. Iste tuleb natukene kõrgemale ka kui 40 originaal iste, sest auto oma on koos siinide ja muu pudruga. 40'ne kapoti peab russi kabiini jaoks lühemaks lõikama oma 10+cm.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

(17-12-2013, 23:12 PM)viplala Kirjutas:  
(17-12-2013, 21:35 PM)Laurimetall Kirjutas:  Kui sa kabiinis oled, kas sa esirattaid näed? Minumeelest on see üsna tähtis. MTZ on vähe pikema ninaga seal vb näeb niisma ka.

Iste veel täpselt paika ajamata aga siis kui korra proovisin, nägi küll. Mitte istmel lösutades, kuid kui kaela nats sirgemaks ajada, siis nägi, erilist pingutamist selle jaoks ei pidanud tegema. Iste tuleb natukene kõrgemale ka kui 40 originaal iste, sest auto oma on koos siinide ja muu pudruga. 40'ne kapoti peab russi kabiini jaoks lühemaks lõikama oma 10+cm.

Meil ka autoiste asemele pandud. Ma sõidan kael kõveras igatahes muidu peale rataste midagi muud ei näegi. Big Grin Katust ka tõstetud (40-ne orig. kabiin). Ütleme et piloot oli teine kellejärgi mõõtu võeti.

Alustatud töö tuleb lõpuni viia.
Vasta

(17-12-2013, 23:41 PM)indrek1000 Kirjutas:  Meil ka autoiste asemele pandud. Ma sõidan kael kõveras igatahes muidu peale rataste midagi muud ei näegi. Big Grin Katust ka tõstetud (40-ne orig. kabiin). Ütleme et piloot oli teine kellejärgi mõõtu võeti.

Kui auto iste välja visata ja tavaline poroloonist lätakas asemele panna, peaks istumise asend 5-10cm alla poole tulema.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!
Vasta

mis autoiste kõige paremini sobib ja mis lammaris maksab?
Vasta

(18-12-2013, 19:32 PM)pannkook Kirjutas:  mis autoiste kõige paremini sobib ja mis lammaris maksab?

Mul on paar autoistet üle, kui huvi!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(18-12-2013, 19:32 PM)pannkook Kirjutas:  mis autoiste kõige paremini sobib ja mis lammaris maksab?

Kõige ideaalsem minu meelest on honda civicu 91 aasta masina veluur kattega iste. Hämmastavalt tugev on see istme katte materjal, soe, külg toed on piisavad ja pea toe saab niimoodi ära võtta, et tagumisest aknast näeb ka inimese moodi välja ja peatoe kinnitused ei jää keha osasid segama.

Õhukene on ka iste igalt poolt, aga samas pehme, seega ruumi on vähemalt sama palju kui orginaalis.

Kinnituse tegemine oli minul lihtne - 5mm paksune latt raud, neli auku läbi - kahe M10 poldiga läheb orginaal istme kinnitus poltide aukudest kinni, kahe teise M8 poldiga hoiab honda istet kinni (isteme siinidest siis - kinnitus kõrvad tuleb näpitsatega 90 kraadi painutada) ja kõik, rohkem pole vajagi.

Mina (lühemat kasvu inimene) ütlen, et pedaalid on sama kõrguse peal, kui orginaalist ja tänu istme siinidele saab istme kaugust roolist korrigeerida - küll aga pole selleks põhjust leidnud.

Come to the dark side, we have cookies!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne