Projekt T-40AM

Ega kellelgi ei juhtu vedelema korralikku T-40 õlivanni? Kui on ja nõus mõistliku tasu eest loobuma, siis palun anda märku!
Minu õlivann selline, tahaks ilusamat:
   

Natuke nädalavahetusel toimunud progressist ka. Panin paikka uued raamsaaled, seejärel võtsin kepsud ükshaaval välja, paigaldasin uued kolvid. Kolvid lasin eelnevalt pliidil soojaks, et lihtsam paigaldada oleks. Soojana läksid väga kenasti kepsu külge. Huvitav oli see, et kui olin jõudnud kolmanda kepsu juurde, siis sellel oli saalede lukk teisel pool, (1,2 ja 4 silindril oli tagant poolt vaates paremal pool). Kolmandas silindris on varasemalt mingi tõsine error ka toimunud, plokikaan ja kolb olid väga tugevalt kannatada saandu, klapipesa oli lõhki jne. Ju seal kunagi midagi fataalset toimunud. Igatahes silindrid-kolvid ja rõngad said paikka, kaaned peale.
Seejärel hakkasin esimest otsa lahti kiskuma, kohe suureks probleemiks oli rihmaratta maha saamine, tõmmitsaga tõmmates niisama ei tulnud, andsin gaasiga kõvasti kuuma, siis hakkas liikuma. Esiotsa kaane alla oli paras kultuurikiht. Eelmine omanik oli oma sõnutsi aastaid lasknud vana õliga ja sinna seda tahma jms oli ikka omajagu sadestunud. Väntvõlli otsatihend täiesti olematuks kulunud. Siinkohal jäigi seekord pooleli, eks mingi päev pusin jälle edasi....
Mõned pildid ka praegustest tegemistest:
Selle nädala algseis:
   
Esimese rihmaratta eemaldamine:
   
Raamsaale:
   
Mootori ots sai lahti:
   
Uued hülsid-kolvid-rõngad paigas:
   

Seniks kuulmiseni!
Hea nõu ka alati teretulnud! Smile

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Arvan, et isegi on,õlivann nimelt. Kujult kindlasti ilusam, muus osas jään praegu vastuse võlgu. Paraku asukoht sinu jaoks kaugel,Tartu poolt tulles peaaegu Pärnus. Ilmselt leiad lähemalt.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Ega keegi ei oska kommenteerida, kas need sobivad T-40-le eesmisteks mootoripatjadeks: http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

Ühtlasi meenus veel, et vajadus on ventilaatori kattevõrgu järele, sobib nii T16/25/30/40 oma! Üleliigse võre korral PS!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(07-04-2015, 14:38 PM)saarrand Kirjutas:  Ega keegi ei oska kommenteerida, kas need sobivad T-40-le eesmisteks mootoripatjadeks: http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

Ühtlasi meenus veel, et vajadus on ventilaatori kattevõrgu järele, sobib nii T16/25/30/40 oma! Üleliigse võre korral PS!

Need mootoripadjad on d21 mootori omad t25a omad.

Ventika kattevõrku müüb näiteks võru pood. Hind oli tal kas 10euri vms.

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

(07-04-2015, 18:43 PM)unimüts Kirjutas:  
(07-04-2015, 14:38 PM)saarrand Kirjutas:  Ega keegi ei oska kommenteerida, kas need sobivad T-40-le eesmisteks mootoripatjadeks: http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?page...20&lang=et

Ühtlasi meenus veel, et vajadus on ventilaatori kattevõrgu järele, sobib nii T16/25/30/40 oma! Üleliigse võre korral PS!

Need mootoripadjad on d21 mootori omad t25a omad.

Ventika kattevõrku müüb näiteks võru pood. Hind oli tal kas 10euri vms.

Oskad sa täpsustada, mille poolest nad 40 omast erineda võivad? Üsna sarnased tunduvad.... Tänx, võrgu leian siis sealt. Õlivann ikka puuduolev...

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Õlivann on õnnelikult leitud. Kahjuks näeb koledam välja, kui arvasin. Ilmselt toimus kunagi kerge kokkupuude metsas kännuga või kiviga. Sinu omast muidugi tunduvalt siledam, ehk saab tule ja haamriga sirgeks. Seisnud oma 15 aastat, valgus läbi ei paista. Kui huvi endine, anna teada.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta

Nii, kirjutaks jälle progressist! Õlivanni loodan saada ksf! metsakohin käest, siinkohal talle juba suured tänud ette! Talupoeg Toomase käest saan samuti mõned üleliigsed tihendid ja pihustiotsad, samuti suurimad tänud! Seekord olid ilmad suht head, seega enamik aega olin põllul, aga pisut sai ka töökojas nokitsetud. Keerasin kinni raam- ja kepsusaaled, samuti plokikaaned. Saaled said ka uued stopperid segaduste vältimiseks. Peale said ka tõukurid ja nookurid, klapid jäid veel reguleerimata.
Seejärel võtsin maha hüdropumba ajami, plaanis oli laagrite vahetus, aga selgus et ka võll ise on täiesti peetis. BLIN, jälle jäi töö pooleli, kuna vaja uusi juppe. Küttepumba pean ka ikka maha võtma, kuigi ma seda ei plaaninud. Ta on eelmise omaniku poolt hermeetikuga pandud, aga ülemine serv on lahti ja tuleb ikka uuesti tihendiga panna.
Lähipäevil proovin edasi nokitseda.
Puhtalt huvist ka selline küsimus, kas MTZ tahhomeeter sobib ka 40-le, st kas ta näitab enamvähem õigesti või mitte? Pmkaubamajas on trossi ja ajamit müüa, aga kella konkreetselt T-40-le ei pakuta.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Pöörded jäävad õiged, aga kiirused paraku väga mööda. Poolakate Ursusele ja T-25-le pakutakse ka lihtsalt tahhomeetrit - loodetavasti on see ka töökindlam, kui TX-135...
Vasta

Panin oma 40-le MTZ-i taho umbes 6 aastat tagasi. Siiani töötab Kõik sobib kuid pumba otsa reduktori labadele keevitasin pikendused külge. Muidu ei ulatunud.
Panin selleks , et tunde näha ja mootori pöördeid. GPS-ga mõõtes isegi mõnede kiirused klapivad. Vist oli nii, et 6 ja MTZ-i 9 olid pea samad.

Edu
Veiko

MTJ.EE
Vasta

(16-04-2015, 17:14 PM)Veiko Varik Kirjutas:  Panin oma 40-le MTZ-i taho umbes 6 aastat tagasi. Siiani töötab Kõik sobib kuid pumba otsa reduktori labadele keevitasin pikendused külge. Muidu ei ulatunud.
Panin selleks , et tunde näha ja mootori pöördeid. GPS-ga mõõtes isegi mõnede kiirused klapivad. Vist oli nii, et 6 ja MTZ-i 9 olid pea samad.

Edu
Veiko

Veiko, täpselt see soov ka minul, et näeks kabiinist töötunde ja mootori pöördeid.

Aga kirjutan vahepealsest progressist ka. Vastavalt sellele, kuidas ilm lubab, on tulnud ka põllul toimetada, aga sellele vaatamata on ka töökojas mõningaid edusamme tehtud. Võtsin maha küttepumba, puhastasin ja pesin ning paigaldasin koos uue tihendiga tagasi. Puhastasin ka kütusefiltri ja paigaldasin ksf Talupoeg Taluja_lt soetatud uued nöörfiltrid. Seejärel hakkasin mootori esimesi patju vahetama. Alustasin juhuslikult vasakult poolt ja kõik ideeliselt sujus kenasti, T-25 padjad sobivad nagu valatult, Keegi krt oli padja poldi aga pannud oluliselt peenema, kui võiks olla. Panin 2 uut patja uue poldiga paika ja siirdusin teisele poole. Keeran poldi lahti ära ja no krt, polti pole enam olemaski, peaaegu vastu raami puruks hõõrdunud, raamis olev ava ja kronsteinis olev ava absoluutselt ei ühildu. Päris tükk aega juurdlesin,  mis teema on, kas midagi on kõver vms aga ei suutnud kõveraid detaile leida. Siis jäi silma et poolraami ja mootori vahel on ju vasakul ja paremal pool vahe erineva laiusega, st sama kronstein ei saa sobida, mis teisel pool on. Mõeldud - tehtud, kiire pilk äsja vahetatud vasakpoolsele kronsteinile näitas, et nad on mingil põhjusel omavahel ära vahetatud. Uuesti vasak pool lahti ja vahetasin kandurid omavahel ära, seejärel sobis kõik perfektselt. Edasi sai paikka sätitud hüdropumba ajam, millele sai uus võll (2,68€ !!) ja uued laagrid. Seejärel uus väntvõlli simmer sisse ja otsakaas paikka. Seejärel võtsin käsile ksf metsakohin käest saadud õlivanni, töötlesin teda pisut ja lõpptulemus sai peaaegu nagu uus. Seega suured tänud ksf metsakohinale selle vanni eest!! Õhtu lõpuks sai ka vann paikka pandud, õlivõtturile uus sõel ja punn ette. Seega allpool peaks nüüd kõik tööd tehtud olema.
Jätkub peagi koos piltidega!!!

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Ilm on selline heitlik olnud vahepeal, seega on pisut saanud ka töökojas nokitseda, kuigi küll mitte niipalju kui vaja oleks. Muud tegevused tahavad ka paraku tegemist. Pisut siiski asi edasi liikus, paikka sai õlitsentrifuug mille eelnevalt ka pulkadeks võtsin ja puhastasin, aga kohe oli ka pisike tagasilöök, nimelt tsentrifuugilt reduktsiooniklappi minev pisike torujupp, sellel on tsentrifuugi ja toru vahel papptihend, mis seest ava ümber vask rõngaga (kood: D37M-1408480). Sellist saada ei ole, tegin tavalisest tihendipapist aga ei tea, kas jääb pidama? Igatahes nii ta paikka sai, reguleerisin ära klapid, panin mootori esiotsa kokku ja hakkasin ventilaatori tuulekoja plekke paigaldama. Sinna jäi jälle töö ka poolele hetkel, eks jätkan varsti...
Kas keegi teab, kas kaubanduses müüa olevad T-40 kütusetorud pumbalt pihustisse on pöörispea omad või ridapumba omad?

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

 Ma küsiks ühe vbl kummalisena tunduva küsimuse. Mis vahe on D37M ja D144 mootoril? Minu traktoril on peal viimast tüüpi mootor ja manuale sirvides väga paju erinevusi pole nagu silma hakanud. 
Vasta

sellest vähe juttu on seal Rolleyes http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=36168
Vasta

Torudest - saada kolme varianti:

1. Pöörispea+ kompressor
2. Pöörispea
3. Ridapump

Omast kogemusest ütlen, et torud sama pikad ja peale pisikest painutamist on rivipump ja ilma kompressorita pöörispea ka ühepikkused.
Vasta

Kasutaja Lapik, aitäh info eest!

Juhtusin "tööasjus" täna Tartu Refondasse, juhtumisi seisab rongivaguni kõrval T-40AM, kabiini pole, tagumist rippsüsteemi pole, mootor  väga puru (ilmselt mootorist tõstetud kopaga maha), muus osas komplektne. Seega kui kellelgi peale minu veel midagi vaja, siis peab kiiresti tegutsema. Selle nädala lõpuks pidi plats puhtaks tehtama. Postitasin enda teema alla, sest mujale ei osanud panna.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Vahepeal on seoses saunaehitusega traktori jaoks vähe aega jäänud. Mõned päevad tagasi said enamik kabiini detaile endale kruntvärvi. 
   

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

Jälle tahhomeetrist. PM kaubamaja lehel on T-40 osade all olemas nii tross kui ajam, aga kella ei ole. T-25 osade all on olemas kell, kas see kell kiiruste ja pöörete poolest sobib ka T-40-le? Äkki keegi proovinud ja teab öelda.

Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel
www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170 
Vasta

(07-12-2015, 21:54 PM)saarrand Kirjutas:  Jälle tahhomeetrist. PM kaubamaja lehel on T-40 osade all olemas nii tross kui ajam, aga kella ei ole. T-25 osade all on olemas kell, kas see kell kiiruste ja pöörete poolest sobib ka T-40-le? Äkki keegi proovinud ja teab öelda.

Kas tunnilugeja mehaaniline mootori küljes olev on identne t25/T40?? kui need on identsed siis on ka armatuuri kellad samad.  trossi pikkus ei ole määrav.
Sorry ise pole uurinud ühtivust kuid kataloogid abiks

On suur vahe, kas elada aastas 1980 või nostalgitseda aastat 1980.
Vasta

Mootori pöörded ja tunnid on igal juhul õiged. Ajami saavad kõik kellad ju pumba otsast. Käikudega on vaja klapitada.

Veiko

MTJ.EE
Vasta

Põllumehe kaubamajas on T-25 jaoks tahhomeeter olemas, küll Ursuse kaubamärgiga. Poolakad on omakorda venelaselt snitti võtnud. Tunnilugeja reduktor on sama T-25-DT-75, võib-olla ka võimsamatel
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 10 külali(st)ne