Küsimusi "Muravei" kohta
#81

(23-08-2015, 09:58 AM)kass Kirjutas:  
(23-08-2015, 00:50 AM)huvi5 Kirjutas:  Kolvirõngad käivad kolvi peale ja silindriga mingit pistmist pole.

Ah-soo! Aga mul tekkis spetsialistile kohe uusi küsimusi! Kas see on ainult "Muraveil" nii või ka mõnel teisel rolleril või koguni ka teistel sisepõlemismootoritel? Kuhu käib kolb? Kas kolvil on silindriga "mingit pistmist"? Kui "MUraveil" kolb ära vahetada (millegi vastu), kas siis peab silindri ka ära vahetama (millegi vastu)?
Saan aru, et küsimusi sai palju, aga huvi on ja üks loll paraku jõuab tõesti palju küsida ja siin on õnneks spetsialistid olemas ja ka õnneks vastamas!

Küsija lollile küsimusele ka loll vastus.
Korrektne vastus oleks muidugi, et keegi ei käse silindrit vahetada kui kolvirõngad vahetad, sest see pole kohustuslik Seega ei pea! Aga silindri kulumist tuleks arvestada muidugi, muidu võib efekt olla vastupidine. Eriti palju käinud mootoritel võib kolb olla ka ellipsisse kulunud nagu mu russal oli, kolvid loksusid hülsi sees.
Vasta
#82

(23-08-2015, 22:12 PM)huvi5 Kirjutas:  Eriti palju käinud mootoritel võib kolb olla ka ellipsisse kulunud nagu mu russal oli, kolvid loksusid hülsi sees.
Tohoo! Kuidas selline kohviveski ka käima läks? Eetriga või tõmmates? Tõsi küll, meenub et olen näinud sellist pulli, kuidas väsinud diislit keset suve +30*C ilmaga Emexi hoovi peal eetriga käima aeti. Lihtsam oleks olnud ta sinnasamasse hunniku kõrvale lükata...

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#83

(24-08-2015, 07:05 AM)Basilio Kirjutas:  
(23-08-2015, 22:12 PM)huvi5 Kirjutas:  Eriti palju käinud mootoritel võib kolb olla ka ellipsisse kulunud nagu mu russal oli, kolvid loksusid hülsi sees.
Tohoo! Kuidas selline kohviveski ka käima läks? Eetriga või tõmmates? Tõsi küll, meenub et olen näinud sellist pulli, kuidas väsinud diislit keset suve +30*C ilmaga Emexi hoovi peal eetriga käima aeti. Lihtsam oleks olnud ta sinnasamasse hunniku kõrvale lükata...

Justnimelt eetriga ta käima käiski.
Vasta
#84

Mu Tuula mootoriga motoplokil selline õhupuhasti. Missugune filtri element ( svamm) originaali asemele sinna paremini sisse sobiks. Õhupuhastiga enam käima ei lähe, võtan puhastaja ära läheb tööle. 


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#85

Oled puhastand ka filtrit? Mul on ka sodi täis tõmmand. Loputand ja suruõhku näidand, siis hakkas õhk liikuma jälle



Vasta
#86

Päris igasugust (pesu)svammi ei tasu toppima hakata, proovitud. Endale tundub küll et õhk käib läbi, aga mootor arvab teisiti. Käima minna ei taha, jõudu ei ole jne. Paned vana räbala tagasi ja töötab. Mul vähemalt saega nii oli. Kui vana svamm veel laiali ei pudise, katsuks puhastada. Kui vahetamine möödapääsmatu, otsiks spetsialset õhupuhasti svammi mõne muu asja pealt. Vene ajal sai kasutatud ka mahulist vatiini. See annab ka piisavalt õhku läbi.
Kui eesmärgiks ei ole 100% originaali taga ajamine, siis nüüd on müügil igasugu toru otsa käivaid filtreid. Tsiklimehed teavad ehk täpsemalt soovitada. Paar illustreerivat pilti interneedusest:
           

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#87

See filter käib pooleks, sees on auguline plekk ja selle all "juuksed"..
võta kõik lahti ja puhasta korralikult benaga ära ja lase kuivada.
kokkupanemisel immuta need karvad 2t õliga ja filtri põhja ka törts õli, täpset kogust pead manualist vaatama..
[Pilt: 4da7a1b62ce4.jpg]

Kuivalt ei soovita seda filtrit kasutada kuna õli kogub endasse seal seda tolmu mis muidu silindri seinad ära lihviks..
Samuti ei sobi sellele mootorile eriti tänapäeva odavamad svammid,
teise filtri paigaldamisel arvesta et pead ka karpas muudatusi tegema kuna segu muutub.
Vasta
#88

Kas Tuula mootori tooreklapil on pikemaajalise mootori töötamise juures mingi roll, või ainult külmkäivituse ajal kui seda kasutatakse. Motoplokil oli tooreklapi tross kinni jäänud ja nüüd suutsin ära ka lõhkuda. Proovisin ilma käima panna läks küll.  Karburaator on K-36. 
Vasta
#89

Ei ole oma Tuulal küll mingisugust vajadust sellele tooreklapile avastanud. Täielik iluvidin, aga kuna mul on originaalilähedane ratas, siis ei ole maha ka teda kruvinud. Paistab olevat selline teoreetiline seade, mis paberi pealt otse tootmisse läind. Aga võib-olla on asi seadistustes.

Ta on ainult käivitamiseks, et õhuvoolu kiirendada, töötamise ajal tõmmatakse kollektori eest ära.
Vasta
#90

Kas Tuulale sobib karburaator K-62. (Vene tähed on ka numbri taga  kui on.) 


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#91

Need lahtised koonusfiltrid võib ära unustada kui oma masinast lugu pead. Osad on svammi ja kattega, mis natukene ilmastiku eest küll filtrit kaitseb kuid märjaks saab ikka ja siis ei käi enam mootor. Motopoes on müüa spets svammi mis sobib filtri sisse asendamiseks, kindlasti tuleb svamm kergelt õhufiltri õliga üle käia- jube kleepuv ja vastik ollus, aga toimib tolmu püüdmisel eriti eeskujulikult.
Vasta
#92

Sain vanast õhufiltrist ka asja. Leotasin svammi bensiini sees, lasin veidi aega kuivada ja siis õhuga veel üle. Enne kokkupanemist leotasin õrnalt svammi õliga, nii nagu ette nähtud oli.  Peale seda läks paremini tööle küll, aga nüüd hakkas karburaator K-36 jamama. Arvatavasti tast enam elulooma ei saa ja nüüd otsin uut karburaatorit. Räägitakse, et karburaator K-65G pidi hästi töötama Tuula/Muravei mootoritel. 
Vasta
#93

Kui siis juba K-65G,
Sellest karpast ühes teises foorumis juttu olnud ja kiidetakse selle tööd nendel mootoritel..
Kunagi nägin sellist Kloostrimetsa motopoes müügis kah..

K36G lihtne karpa, ehk vajab korraliku puhastamist?
Vasta
#94

Kas Tuulale sobib ka vene mootoriõli M10G2 käigukasti kallata. Hetkel on mul sees käigukastis TSP-15K. 
Vasta
#95

(09-09-2015, 18:59 PM)deeremees Kirjutas:  Kas Tuulale sobib ka vene mootoriõli M10G2 käigukasti kallata. Hetkel on mul sees käigukastis TSP-15K. 

Tead,kõik peale vee ja värvi sobib... Smile
Vasta
#96

Kas pildil punase ringiga tähistatud objekt on kütusekorrektori hoob. 
[Pilt: tula.jpg]
Vasta
#97

maakeeles peaks see olema Toores. Külmalt vajalik. 50 50, mõnel ei mõika see midagi, mõnel ilma selleta üldse käima ei saa



Vasta
#98

Just seda ma teada tahtsingi, kuna mu motopokil (T200T mootoriga) hakkas mõni aeg tagasi karburaator K36G jamama. Selgus siis see, et nö. (tooreklapp) kütusekorrektori hoova tross oli kinni jäänud ja ei avanud, sulgunud karburaatoris olevat kütusekorrektori nõela.  Sellest oli tingitud mootori käima minek kah. Viskasin selle pika juhttrossi minema, panin lühema trossi karburaatorit, et saan teatud asendis ka ära fikseerida. Masin töötab nüüd hoopis teistmoodi. Ühesõnaga minu masinal see kütusekorrektori hoob töötab. Suletud asendis töötab, avatud asendis sureb mootor välja ehk siis jääb nälga. 
Soov oleks leida uuem karburaator K-65G, saaks selle vana K 36G karpa välja vahetada.
Vasta
#99

Kui soojalt ka välja sureb ilma tooreta on järelikult vaja segu rikkamaks keerata. Toores siiski ainult külmkäivituse lihtsustamiseks välja mõeldud.
Vasta

Sain siis kuidagimoodi vanast karpast asja, isegi töötab. Oskade öelda kas mootori töötamine on hetkel normaale. Panin uue kütusekorrektori hoova (kasutusse läks vana muruniiduki käsigaasi hoob ja tross).


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne