Kus võiks saada Tuula mootorile varuosi. Peab vist võtma mootori kapitaalremondi käsile, kuna gaasi andes on kuulda korraks heledat klõbinat. Ise kahtlustan, et kolvisõrm ehk.
Kolivisõrm teeks kogu aeg häält gaasi andes klõbinat kuuldes viitab varasele süütele või detonastsioonile,võib olla ka kepsuga seotud muidugi-neti ja telefoni kaudu dignoosis võib eksida.Tee natuke rikkam segu,et suitseks väheke ja proovi siis kas ikka klõbiseb.
Kahetaktiline ei lähe minu teada nii kergesti detoneerima. Pole väga viitsinud süveneda, aga forsseeriti neid omal ajal ikka mehiselt ja ka siis ei läinud. Võib olla võidusõitjad kasutasid mingeid erisegusid, ei tea. Veneaegsed suht madala surveastmega mootorid on vabrikuseades mõeldud töötamiseks A-72 ja A-76 bensiiniga. Tänapäevase 95 bensuga ei tohiks kuskilt otsast lõhkuma minna.
Kui peaksin käeseljalt midagi ennustama, siis pigem jõuülekandes midagi lahti. Jutt oli ju lühiajalisest kolinast. Keps peaks kogu aeg häält tegema kui loks sees. Mina alustaksin vasaku kopsiku mahavõtmisest ja siduri ning selle lähiümbruse uurimisest. Siis "õunte pealt vaatab" kas on vaja edasi harutada.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Gaasi andes on seda heledat klõbinat tugevalt kuulda siis, kui kütusekorrektori nõel karburaatoris on suletud asendis. Muidugi koheselt hakkab mootor jorisema ja seiskub. Avan natuke korrektori nõela siis on gaasi andes vähem kuulda seda klõbinat. Ma ei teagi mis asendis see korrektori hoob peaks olema.Täitsa avatud asendis hakkab meeletult suitsema ja saaks nagu palju kütet peale. Külmalt käivitades pole kordagi seda kasutanud.
Ja kui ongi, et süüde varajane kas saab seda töötava mootori korral paika. Süüte värk traktori magneetoga.
Mismoodi saaks Tuula mootori sellise häälega niimoodi 4 käiguga vedama. Mu Tuula mootoriga motoplokk 4 käiguga tühjalt küll niimoodi mootor ei vea. Kas see võib üks tegur olla,et ülekanne on niipalju aeglane. Tõusu peal koormaga korras hakkab sellise häälega vedama siis jälle podiseb ja suitseb. Proovisin sõidu ajal karburaatoris kurvisid keerata, aga sealt ei mõju midagi.
Ostsin mõned päevad tagasi oma motoplokile uuemat tüüpi kandilise silindriga Muravei mootori. Mootori olukord on hea. Kas talle sobiks K-36G karburaator ka. Ostes oli tal peal karburaator K-62G. Ainuke puudus oli K-62G karburaatoril, et tal polnud tooreklappi. See on karburaatorist välja võetud. Kas selle puudumine mõjutab ka midagi.
Korra sain mootori tööle ja peale seda enam ei lähe. Tundub, et sellest mootorist asja ei saa. Panen vana mootori peale tagasi. Ostetud mootori teen varuosadeks.
Kui õnnestub siis jääb varumootoriks. Tuleb mingi aeg nö. varumootoril silinder maha võtta ja vaadata mis seisus rõngad, kolb, silinder on. Tundub, et kompressioon oli sel varumootoril kehvem kui vanal T- 200T mootoril. T-200T mootor on töötanud ilmselt sellel motoplokil 80ndade lõpust saati ja pole rõngaid, kolbi, silindrit vahetatud. Palju see mootor võis Tuula rolleri peal töötada. Seda ei tea. Mingi aeg võtsin ka T-200T mootoril silindri kaane maha. Imeväike lõtk oli kolvil koos rõngastega silindris. Käima ta läheb külmalt hästi esimesest või teisest matsust kuidas kunagi, soojast peast on matsupill.
Kas niimoodi on võimalik kontrollida lisaõhu MITTE saamist 2 taktilisel mootoril kui käe paned õhupuhastajale ette. Teoreetiliselt peaks korras mootor seiskuma sel juhul.
(Seda postitust muudeti viimati: 21-10-2015, 20:15 PM ja muutjaks oli umm.)
See leke peab ikka võimas olema kui nii suure augu kinni surud ja käima jääb. Leke ei saa muidugi kaugemal olla kui kütusedüüs. Kaugemalt sisenev õhk ei meelita endaga kütust kaasa ja ilma selleta ei taha õhk põleda.
Vastus. Teooria õige ja praktiliselt ka seiskub. Olenemata kas saab lisaõhku või mitte.
Probleem on selles, et võlli ots niivõrd lühikeseks kulunud, et käiguhoob ei taha eriti püsida võlli otsas. Häda sunnil pidin keevitusega punkti peale laskma. Mootorit eriti ei taha eriti hetkel laiali võtta, muidu mul tagavara võll olemas küll. Lihtsalt uurin ehk saab lihtsamalt.
Sellise metsiku lähenemise pärast sul need kahetaktilised mootorid ei tahagi käivituda ja kui käivituvadki, siis muud jamad. Olles mõned korrad Tuula mootorit üsna lähedalt (isegi seestpoolt) näinud, julgen öelda, et keevituse mass läbi alumiinium korpuse keeras seal midagi päris p&¤%se. Lahti harutamine seega seisab ikka ees
Käivitus probleemile sain jälile. Süüde oli liiga varajane. Sellepärast ta ei tahtnudki hästi töötada ja kävituda. Hommikul miinus kraadiga läks ilma tooreta esimesest matsust tööle. Ise ka imestasin. Tühikäigul tuksub nüüd väga vaikselt ja jõudu vedada on ka rohkem. Mis puutub käigulülitus võlli siis püüan ikka teise vastu välja vahetada kui kiiremad ajad möödas.
Mis mõõtu laager on tuula mootoril düno-starteri poolsel küljel. Peaks olema rulllaager. Teisel pool on kuullaagrid. Palju üldse maksab terve laagrikomplekt mootorile.
Kui päris aus olla, siis ei tea. Võta lahti, saad teada, soovituste peale ostad ikka vale asja. Panen ühe lingi ka, kes keelt mõikab, saab kalju kasulikku Tuulaliste kohta, ülejäänud vaatavad pilte.
Ei haaku just kohe teemasse aga mure selline, kuidas Muravei tagumine piduritrummel küljest ära käib? Soov oleks rataste vahetus läbi viia, aga ei oska kuidagi piduritrumlit eemdalda, hetkel lasin velje poltidest lahti. Oskab äkki keegi nõu anda?