Postitused: 3,779
Teemad: 36
Liitus: Nov 2008
Maine:
46
(23-12-2015, 23:03 PM)MeelisV Kirjutas: nüüd sai pandud võimsamad pirnid mis samuti ledid aga enam ei hõõgu
juhtmeid ja lüliteid pole näppinud
Asi pole võimsuses või ledide arvus vaid mõnel led lambil on toiteploki sisendis takisti, mis sellise "minivoolu" ära nullib.
Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
24-12-2015, 13:29 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-12-2015, 13:31 PM ja muutjaks oli
Tegelane5.)
(23-12-2015, 12:54 PM)zazik Kirjutas: (23-12-2015, 12:04 PM)Tegelane5 Kirjutas: (23-12-2015, 11:10 AM)hulgus Kirjutas: Kui nüüd keegi veel suudaks mulle selgeks teha kollarohelise kaitsemaanduse vajalikkuse moodsates valgustites?
Idee, ma eeldan on et kui mõni juhe lahti tuleb, siis ei jää rauast lamp voolu alla. Aga minumeelest on palju tõenäolisem, et pirni jäänuste välja sudimise käigus läheb käsi lambi kere vastu. Halvemal juhul teine käsi aga saab faasi pirini traadist. Väga ohutu ikka. NOT.
No kui katkiläinud pirni hakata välja urgitsema voolu all olevast lambist, siis... omad vitsad.
Sedalaadi elektritoimingute puhuks lülitatakse tarbija tavaliselt lülitist välja ja kui vähegi võimalik, siis igaks juhuks ka kaitsmest. Minu meelest elementaarne OT.
Loomulikult aga ma mõtlesin, et kuidas lambi maandamine selle ohtlikumaks mitte ohutumaks teeb. Käsiketassae pöörlevat ketast ju ka keegi meelega ei katsu aga parem on kui kettakaitse olemas on.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 603
Teemad: 39
Liitus: Apr 2009
Maine:
10
Ja nii oligi. Öösel kella kahe paiku koju jõudes ei suutnud kiusatusele vastu panna. Läksin rämpsu ära viskama prügikasti ja rändasin garaazi otsapidi. Lüliti lahti, LED välja ja Voilaaa! . Töötab nii kuidas peaks. Ei mingit sähvimist enam. Aitäh kaasamõtlejatele (eriti selgeltnägija motamees, kes nägi ära, et mul selline lüliti vahel, ilma et ta seda näinud oleks) ja häid pühi kõigile!
Almost Again
Postitused: 1,400
Teemad: 7
Liitus: Jun 2007
Maine:
6
25-12-2015, 13:10 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 25-12-2015, 13:10 PM ja muutjaks oli
Tegelane5.)
(24-12-2015, 15:18 PM)Necro Kirjutas: Ja nii oligi. Öösel kella kahe paiku koju jõudes ei suutnud kiusatusele vastu panna. Läksin rämpsu ära viskama prügikasti ja rändasin garaazi otsapidi. Lüliti lahti, LED välja ja Voilaaa! . Töötab nii kuidas peaks. Ei mingit sähvimist enam. Aitäh kaasamõtlejatele (eriti selgeltnägija motamees, kes nägi ära, et mul selline lüliti vahel, ilma et ta seda näinud oleks) ja häid pühi kõigile!
Selle tulukese saab niimoodi ka põlema et ta ei tekita sähvimist. Selleks tuleb ta faasi ja pirni vahelt ühendada faasi ja 0 iga. Iseasi kui lihtsalt 0 i pistikusse saab.
You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.
Postitused: 314
Teemad: 20
Liitus: Apr 2010
Maine:
1
Ega kellelgi siinsetest foorumlastest metsaraiet parasjagu käsil pole Tartust kuni 50km raadiuses või on äkki kuskil mõni suur raielank silma jäänud kust oleks võimalik ka luba küsida koriluseks? Oleksin huvitatud männikäbide korjamisvõimalustest.
Ette tänades
Postitused: 870
Teemad: 3
Liitus: Feb 2012
Maine:
13
(22-12-2015, 19:20 PM)tcumen Kirjutas: (22-12-2015, 03:57 AM)karvik Kirjutas: Kolla/rohelise kasutamine valgustuse juures voolu juhtmena on lubatud.
Ei ole lubatud. See kolla-roheline aka koro on nigu püha lehm mõnel maal.
Seda ei tohi ei ümber markeerida ega kasutada muuks, kui PE- või PEN-juhina.
Sinist, seda võib üle markeerida, aga sellele ka hea pilguga ei vaadata.
Tänud parandamast. Panin viimati ametlikult kaableid siis, kui sellist värvi olemaski ei olnud.
Kui on raha, siis ostan bensiini ja sõidan tsikliga. Kui ei ole, siis sõidan ilma.
Postitused: 3,617
Teemad: 112
Liitus: Jan 2003
Maine:
34
29-12-2015, 00:40 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-12-2015, 00:41 AM ja muutjaks oli
13piisab.)
kas tõesti on
"Tallinna vanapinge" (mille puhul ahel koosneb kahest faasist) puhul rikkevoolukaitse kasutamisel mingid piirangud? EE toob uue süsteemi eelisena välja:
Tsitaat:Uus pingesüsteem võimaldab kasutada rikkevoolukaitset"
kolmnurkühenduse (mis TLN vanapinge ju on?) puhul viidatakse ka
wikipedias, et RVK ei pruugi rakenduda - ma ei saa aga põhjusest aru.
Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Postitused: 6,887
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
29-12-2015, 00:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-01-2016, 14:31 PM ja muutjaks oli
Marko.)
Rikkevoolukaitse peaks tundma kahe juhtme erinevaid voolusid (osa läheb läbi inimese maha) ja ei tohiks olla sõltuv sellest, kas üks juhe on null või faas. Targemad parandavad.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 314
Teemad: 20
Liitus: Apr 2010
Maine:
1
Äkki keegi oskab aidata. Asi selline, et sai tööjuurde soetatud uus lauakäi. Karbist võtsin välja selgus, et pirkal kirjas 380V. Samas masinast tuleb välja kolm juhet mis kõik ühte värvi ning üksainus soon kolmest on ülejäänutest ~5cm pikem. Pistikut küljes polnud. Kõik juhtmed käivad läbi lüliti ning suunduvad mootori suunas kuhu pilk enam ei ulatanud. Seega küsimus, kas hiinlased on vale pirka peale löönud? On masin mingile muule turule mõeldud? Või on veel mingi kolmas variant. Masinal mootorivõimsust hädised 350w. Fakt on see, et kolmefaasiline ei saa mootor olla kui välja tuleb ainult kolm juhet, ükskõik misvärvi nad ka ei oleks.
Postitused: 264
Teemad: 10
Liitus: Dec 2004
Maine:
2
kolmefaasiline käib ka ainult kolme faasiga
Postitused: 6,887
Teemad: 57
Liitus: Jul 2012
Maine:
95
Kolmefaasilise mootori TÖÖTAMISEKS ongi vaja kolme juhet - kolme faasi. Igasugused nullid ja maandused on eurosaast, mille kiuslikud turvaspetsialistid on kaablimüüjate lobitöö tulemusena seaduseks vorminud.
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Postitused: 1,183
Teemad: 23
Liitus: Aug 2011
Maine:
28
Äraarvamise teeks lihtsamaks, kui mõõdaksid testriga kõikide soonte takistused omavahel ja korpusega ühte ja teistpidi ning sisse ja väljalülitatud asendis.
Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Postitused: 952
Teemad: 19
Liitus: Apr 2013
Maine:
18
Äkki on 2 faasi ja null ?
Aga mida mina tean ja soovitan mõõta ka takistused kõigi kolme juhtme ja korpuse vahel.
Postitused: 314
Teemad: 20
Liitus: Apr 2010
Maine:
1
29-12-2015, 22:05 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 29-12-2015, 22:05 PM ja muutjaks oli
Provoker23.)
Viimase lausega pidasin silmas seda, et pirkal ka kenasti CE märk millega eeldan, et peaks ikka nõutud standardite kohaselt seal null ja maandus ka olema kui asi peakski 3 faasi pealt töötama. Samas kes see hull teeb 3 faasilise 350w mootori. Milleks?
homme tööl püüan takistused ära mõõta.
Postitused: 93
Teemad: 7
Liitus: Nov 2013
Maine:
3
Ühte värvi juhtmed ja kõik suunduvad lülitisse... Tundub tõesti 3 faasi moodi. Nulli loomulikult ei ole 3-faasi mootori puhul vaja, aga kas korpuse küljes on mõni märge, kuhu ühendada PE juhe? Nagu eelnevalt soovitati, võimaluse korral üle mõõta juhtmete vahelised takistused. Kas uuel töölisel on ka nimi, mida googel tunneb?