(17-01-2016, 18:05 PM)supp Kirjutas: ja miks ei tehta selliseid nagu mu volvo ehk ühelt poolt kupee ja teisalt tavaline 4 ukseline
1) see pole kummaltki poolt kupee, vaid sedaan
2) 1+2+1-ukseline Hyundai Veloster on täitsa olemas.
Kui juba sapikast, põrnikast jm. kaheukselistest juttu tuli, siis....
Ammustel aegadel, kui Tšingis-khaani hordid just Euroopast tagasi olid tõmbunud, internetti (näoraamatust ja sinu torust rääkimata) veel leiutatud polnud ja mina noor olin, eksisteeris terve hulk kaheukselisi autosid, mida nimetati kaheukselisteks sedaanideks ja terve hulk, mida nimetati kupeedeks. Et kupeemaastureid jmt. ka veel olemas polnud, ei kippunud iga autotootja oma mudeleid ka iga hinna eest kupeedeks nimetama. Oli sihuke vaikimisi kokkulepe, et üldiselt nimetati kaheukselist sedaaniks, aga kui ta pisut äkilisem välja nägi, siis kupeeks. Vt. ülaltpoolt ksf! PlyVal toodud väga head näidet Kadeti keretüüpide kohta.
Rusikareegliks oli, et 1) kupee tagaaken peab üksjagu längus olema (täpset kaldenurka, millest piir läheks, ei olnud küll kokku lepitud), ja 2) kupee tagaistujate mugavuse vastu väga huvi ei tuntud, kaheukselises sedaanis küll.
Siin jutuks tulnud Põrnikas ja ZAZ-966/968 olid kaheukselised sedaanid.
See läheb nüüd teemast pisut välja, aga "seebikarp" EI OLE NSU Prinz 4 koopia. Prinz oli hoopis väiksem, 966/968 on mõõtmetelt enam-vähem sarnane NSU hilisema mudeliga 1000, aga too ilmus pärast 966B-d. Ma kaldun arvama, et nii sakslased kui venelased joonistasid oma auto Corvairi pealt maha. Prinzilt võisid vene kujundajad küll ideelist šnitti võtta, aga mitte kopeerida.