Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

(14-03-2016, 23:48 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  ...Sellest saan ma aru küll,et pikema jalgadega naisterahva hoobid on valusamad...

Aga on ju ilusam vaadata hoovõtmist... Rolleyes

Mootorid on ju täiesti erinevad, kui vaadata tehnoandmeid:
http://www.boatservicehaarlem.nl/perkins...manual.pdf

Usutavasti on peamine põhjus: inertsjõudude vähendamine, juba öeldud. Lisaks võimaldab pikem keps teoorias suurema käiguga väntvõlli paigaldada.

Mootorid on küll natike erinevad aga suurt vahet pole. Lihtsalt on mindud üle kuivadele hülssidele,keps on tehtud 4.108 lühemaks ja tugevamaks.... vanemal mudelil veel peenemad plokikaane tikkpoldid...märjad hülsid,nõrgem kolb,kitsamad rõngad jne... ehk siis uuem mudel täiustatud. Nõrgemal kolvil ka peenem kolvisõrm. Kepsu puks seega peenem ja hakkab ennem tiksuma,kuna kulub kiiremini.
Muud näitajad aga pea samad...

http://www.endeavourowners.com/dscsn/inf...Manual.pdf

lk. 18...... 

Mul oli plaan tõsta vanema mudeli mootorisse uuema kolvid-kepsud jne.... See asi peaks toimima. Nõrgaks kohaks võib olla peenemad plokikaane poldid.... aga vast pole ka sellest lugu.Väntvõllid on mõlemal mootoril samad... Ainuke asi on veel hooratas.... selle tasakaalustus jne.... Aga olen märganud,et sama mootori otsas on erinevaid hoorattaid ja käigukaste... seega pole vist vahet mis seal veereb,asi on lihtsalt tasakaalus.

Minu plaan näeb hetkel ette nii:
5m pika,5 soonelise ja 4 ruuduse kaabliga tuppa jaotus kilbini(maja seinal olevast maakaabliga liitepunktist), seal jagan 3 faasi elamise peale ära. 1 vannitoale, 1 köögile ja 1 elutuba + magamistoad.
Vannituppa läbi rikkevoolu kaitsme 2 eraldi kaablit boilerile ja pesumasinale seinakontaktidesse. Valgus ja ventilatsioon eraldi 1,5ne kaabel. Kaitsmed 2x10A ja valgustusele 6A.
Kööki pistikutesse 2,5ne kaabel kilbist välja, harukarp laealla ja seal jagada see 3e kontakti peale laiali. Valgustus eraldi 1,5se kaabliga. Pistikute kaitse 16A, valgustusele 6A.
Elutuppa pistikutesse 2,5ne kaabel kilbist seinakontaktidele, laealla harukarp, et jagada sealt 2le pistikule. Valgustus eraldi 1,5se kaabliga. Pistikutele kaitse 10A, valgustusele 6A.
Magamistubadesse ühe 2,5se kaabliga pistikute tarvis kahe toa peale, kummaski toas 2 pistikut, jagan harukarbiga. Valgustus eraldi 1,5se kaabliga, jagan harukarbiga teise tuppa edasi. Seinakontaktidele 10A kaitsmeks ja valgustusele 6A.
Valgustusi olen mõelnud panna ka kokku ehk siis 2e 6A kaitsme alla, ledidel ju suht olematu koormus, ehk siis poole maja kaupa.Harukarbid läheks lakke isoteksi alla.

Kiitke või mõistke hukka Smile

Tänaseid toimetusi ära viska homse varna, ülehomme on ka päev Rolleyes

(15-03-2016, 10:58 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Mul oli plaan tõsta vanema mudeli mootorisse uuema kolvid-kepsud jne....

Kui Sul on tõesti karjuv vajadus seda konkreetset paadiankrut elustada, siis ma arvan, et ühe me Sulle leiaksime juurde Big Grin Paadi seest... ankruna... Big Grin Reaalselt diisli kohta ülivähe tööd teinud reisser-purjekast aga nii "üldiselt" tõsine õnnetus. 
[Pilt: DSCF0457.JPG]

Aga kui tahad nautida Perkinsi restaureerimistööd, siis on sedagi Maailmas tehtud. Hull ettevõtmine aga piltidega saab silma nuumata ikkagi Big Grin 
http://www.sailnet.com/forums/diesel/952...ative.html 

Targemaks saab kõvasti aga olles selle õnnetusega 1,5 kuud mööda meresid ja ookeane tulnud, paar korda on see kriitilisel hetkel alt vedanud, korra põlema läinud (koos Alwaro ja Indrek66'ga) jne - see on "kolisev, rögisev, ilge, nilbe, õudne ja jõuetu paadiankur" - siis mina laseks neil rahus surra! Kui tegu on Sm.Sidorovi kombel aga mõne kunagise põllumajandusmasina ulmeline täisoriginaali taastamine "matching aastaarvudega vidinatega" Big Grin , kus justnimelt seesinane Perkins peamiselt kasutust leidis, siis saab veel aru Big Grin 

Üldse on viimased ajad teemaks tulnud needsinased paadiankrud ja omal ka needsinased ette sattunud, küll veepealt. Need 60'te kuni 90'te labased õlipõletajad on tegelikult kasutatud romudena ilgeimad ikaldused ja tänase päeva tõekspidamiste ja vajaduste jaoks absoluutselt sobimatud! Veesõidukitele, just purjekatele, nad veel kuidagi hädapärast passivad ja isegi kannatab neid natukene remontidagi aga... Tegelikult on ka siis alati targem kohe uus ja korralik osta! Lõpuks on hinnavahe nii väike aga sul on tuliuus katel ja reeverskast ning ohtuse ning hingerahu hinda pole võimalik määrata! 
Tõesti ainus koht, kus neil jubedatel paadiankrutel võib olla veel ja edaspidigi "kohta", on isetehtud aiatraktorid... ehk seal, kuskohast need KÕIK disainipõhiselt pärit on: trakatsid ja tõstukid. 

Uus on uus, ka kasutatud purjeka sees:
[Pilt: IMG_20140528_182051.jpg]
[Pilt: IMG_20140528_205650.jpg]

(15-03-2016, 12:11 PM)rbr999 Kirjutas:  Minu plaan näeb hetkel ette nii:
***

Kiitke või mõistke hukka Smile
seal jagan 3 faasi elamise peale ära. 1 vannitoale, 1 köögile ja 1 elutuba + magamistoad.

Faasid jagatakse ikka koormuse järgi, mitte asukoha järgi.  Vaata, mis on olemasolevad suuremad tarbijad ja milliseid kunagi juurde võib tulla ja selle järgi jagada.

Valgustusi olen mõelnud panna ka kokku ehk siis 2e 6A kaitsme alla

Jaotus kaitsmete alla peaks olema selline, et näiteks kui ühes toas valguse lühis kaitsme välja lööb, et siis kogu maja pime ei oleks.

Harukarbid läheks lakke isoteksi alla.

Harukarbid peavad pärast ikka leitavad- avatavad olema, pimedalt plaadi alla ei või panna.  (kui tõlkida otse sõna "alla")

Kui juba elektrifitseerimine käsil siis maanduskontuuri olemasolust võiks ka mõelda. Et kas on, kus on ja kuidas on.
Ja kus ja kuidas 0 ja kordusmaandus kokku saavad.
Ja mis värvi on mis...
Ja milline pistik on pistik ja milline saast. (Tõlge: kas pistetav juhe või klemm, kas klemmikruvi kannatab keerata ka rohkem kui 1x või on pisukese käejõuga keere üle keeratud, kui sujuvalt pistikuga sisse-välja vahekord sujub jne jne.  Uskumatu aga hind ei olegi määrav, ka kallimates seeriates on igasugu "imelikke".)

(15-03-2016, 10:58 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Mootorid on küll natike erinevad aga suurt vahet pole.
...

Väike vahe võib teha suure erinevuse. Big Grin Vaata või tehnoandmeidWink

Samas ei oska keegi öelda, mismoodi ühe mootori vanad tükid teises vanas mootoris käituma hakkavad. Võib väga hea asi välja tulla, võib kohe pulkadeks vibreerida. No kohe õhku vast ei lenda... Ehk... Rolleyes

(15-03-2016, 12:19 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...ma arvan, et ühe me Sulle leiaksime juurde Big Grin Paadi seest... ankruna...

Kuda see asi reaalse ankruna üldse toimiks? NIng kui suurt paati paigal hoida jaksaks?

Tänud vastamast.
Ok, järelikult tuleb harukarbid seintele vahetult lae alla paigaldada, mõeldud oligi sõna otseses mõttes alla.
Maandus on õues väljaehitatud.
Null ja kordusmaandus saavad kokku õues maja seinal olevas maakaabli liitepunktis asuvas karbis.
Juhtmevärvid on selged ja paigas.
Senini ei ole pistikute jms õnneks alt läinud Big Grin

Tänaseid toimetusi ära viska homse varna, ülehomme on ka päev Rolleyes

(15-03-2016, 13:53 PM)v6sa Kirjutas:  
(15-03-2016, 12:19 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...ma arvan, et ühe me Sulle leiaksime juurde Big Grin Paadi seest... ankruna...

Kuda see asi reaalse ankruna üldse toimiks? NIng kui suurt paati paigal hoida jaksaks?

Optimisti ja progressi vast hoiab paigal... ehk isegi lausa põhjas? Wink  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

(15-03-2016, 12:19 PM)PlyVal64 Kirjutas:  ...ma arvan, et ühe me Sulle leiaksime juurde Big Grin Paadi seest... ankruna...
Tänan pakkumast.
No neid mootoreid on juba vist kaheksa-üheksa tükki........ Ja plaan on neid kasutada mitte paadi ankruna vaid lausa Mosse peal... Ühe sellise mootori tegin korda ja panin lausa autule peale. Nüüdseks selle imeloomaga sõidetud pea 10 000 km.

https://www.youtube.com/watch?v=aegp8PTl3Ps

https://www.youtube.com/watch?v=gTuT1o8bzEE

No nägu ka kogemata peale jäänud..... Big Grin

(15-03-2016, 15:36 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Nüüdseks selle imeloomaga sõidetud pea 10 000 km.
Sportlikust huvist - palju kütet võtab mosse peal?

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.

(15-03-2016, 17:33 PM)Basilio Kirjutas:  
(15-03-2016, 15:36 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Nüüdseks selle imeloomaga sõidetud pea 10 000 km.
Sportlikust huvist - palju kütet võtab mosse peal?

Tegin siin isegi katseid.... 50-ga sõites 5 l. 100-le.
                                     60-ga -6 l.
                                     70-ga-7l.
                                     90-ga 8 l.
Differ on kiire-3.9. Mosse käigukast. 13 tollised rattad all 165/80 mõõdus.
Kel huvi siis võib vaadata teemast Mosseklubis:

http://mosseklubi.planet.ee/foorum/viewtopic.php?f=6&t=4665

On jauratud omajagu.... Big Grin

(15-03-2016, 19:25 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tegin siin isegi katseid.... 50-ga sõites 5 l. 100-le ehk 10 liitrit tunnis!!! 
                                     60-ga -6 l.
                                     70-ga-7l.
                                     90-ga 8 l.
No on ju õnnetus??? 
10+ tonni kaaluva purjeka peal võttis ~4 toopi tunnis @ 4,5 sõlme @ 2700 rpm. Sest tegu ongi justnimelt projekteeritud tõstukimootoriga, mis tahab käia ühtlaselt samadel pööretel ja siis võib seda isegi ökonoomseks pidada. Automootorina saast kuubis. Et seda igalepoole vägisi topiti ei tee sellest kuidagi automootorit. 
10 liitrit tunnis kulutada Mosse liigutamisele diislikütust... no anna andeks Wink 

(16-03-2016, 23:04 PM)PlyVal64 Kirjutas:  
(15-03-2016, 19:25 PM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Tegin siin isegi katseid.... 50-ga sõites 5 l. 100-le ehk 10 liitrit tunnis!!! 
                                     60-ga -6 l.
                                     70-ga-7l.
                                     90-ga 8 l.
No on ju õnnetus??? 
10+ tonni kaaluva purjeka peal võttis ~4 toopi tunnis @ 4,5 sõlme @ 2700 rpm. Sest tegu ongi justnimelt projekteeritud tõstukimootoriga, mis tahab käia ühtlaselt samadel pööretel ja siis võib seda isegi ökonoomseks pidada. Automootorina saast kuubis. Et seda igalepoole vägisi topiti ei tee sellest kuidagi automootorit. 
10 liitrit tunnis kulutada Mosse liigutamisele diislikütust... no anna andeks Wink 
Sõber kes aitas mootorit peale panna,ütles millalgi Perkinsite kohta-jubedus..... Aga koos ringi sõites pole ükski Perkinsi pätakas meid teepeale ka jätnud.... Big Grin
No minuarust kulutada bensiini keskeltläbi 12 sajale on veel hullem....õnnetus. Külma mootoriga ja talvel 16 sajale..... võrreldes diiselmootoriga.
No kümmet liitrit vast ikka ei kulu. Ja võtame kõik teised vanemad diiselrondid.... + bensukad. Kõik võtavad ikka 10 ära. Mootor kahjuks ilma kütuseta ei saa käia ringi.... Big Grin
Saaksin kütusekulu kõvasti alla,kui aretaks Mosse käigukasti asemele Ford Sierra  5-käigulise kasti. Siiani pole lihtsalt viitsinud aretada,käigukaste juba viis tükki ootamas hunnikus....
Ma ise hindan seda kooslust sellepärast,et see ei puterda ja on stabiilselt uimane.... Big Grin
Traktor ta on,midagi teha pole aga selles ongi selle asja võlu. Mosse osad ei maksa midagi,remont lihtne,täielik sõjamassin igas oludes. Nüüd vastab ka Nato standardile. Big Grin
Ja mulle ei meeldi säraküünaldega sõita....  Maru ohtlik,sest paagis on tundmatu vedelik mis haiseb ka kahtlaselt...... Big Grin
Nojah,ega ennem aru ei saa,kui pole proovinud....seega astu läbi,teen sõitu. Asi on nakkav..... Big Grin

Muideks,50-ga sõites tund aega ei saa 10 l. kuidagi võtta....

(17-03-2016, 07:55 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Sõber kes aitas mootorit peale panna,ütles millalgi Perkinsite kohta-jubedus..... Aga koos ringi sõites pole ükski Perkinsi pätakas meid teepeale ka jätnud.... Big Grin
No minuarust kulutada bensiini keskeltläbi 12 sajale on veel hullem.
...

Kui inimene ei suuda mosse mootorit korda teha, et saada kütusekulu maanteel  ühekohalise numbri peale, siis ta peabki oma saamatuse kütusekuluga kinni maksma. Maastikul loeb niikuinii tunnikulu, mis jääb I käigul ja  raskel veol paarikümne liitri kanti. Mo iiževski tehase mootorkärul on kütusepaagiks kaheliitrine paisupaak. Sellega saab mudas minutit seitse mütata.

Ma ei õiendaks, kui ma poleks kolme mosset pidades neist kõigist täiesti kasutuskõlblikus seades näinud kütusekulu 9. Seda päris karmilt tallates, mitte meelitades.

Perkins mossel on aga lõputu ... õudus. Hea, et on hoiatavaid näiteid Cool

Sädesüüte ja "standardikohase mootoribensiini" kohta käiva jutuga olen küll nõus Big Grin

No ma olen saanud oma bensu Mosse ka 9 l. sajale jooksma aga see on ainult trassil.... ja sai ka proovitud 8.5 ära... see pole enam miski asi,sest auto läheb väga tuimaks ja õiget minekut pole.
Ja paljud kes ütlevad,et nende Mosse võtab nii ja niipalju.....pean ütlema,et luiskavad. Big Grin  Ma olen teinud katseid mõõdunõuga ja reaalselt asja kontrollinud. Kes oma paagi täitmiste ja muu jutuga välja tulevad need ka natuke......luiskavad.   Tegelt peaks seltskonna kokku ajama ja igale sellile spets mõõdunõu peale ja siis sõidame....ja pärast kontrollime meeste juttu. Big Grin  No nüüd pekske....

Vanemad härrasd peaks ikka mäletama-tunnistama, miks soositi diisel sõidukeid.   [Pilt: icon_smile_hihi.gif]  Bensiin oli kallim kui diisel ja diislit sai tööandja kulul paagist varastada niipalju, kui julgust jätkus. Oma raha ei kulutatud, pigem müüdi veel teistele. Ökonoomia ja kasum koos.
  Nüüd aga elu teisem. Omanik jälgib tööaega ja kütusekulu lausa "taevatähtede" abiga ja ikkagi mõni nupumees oskab tasapisi näpistada tagasivoolust päevajooksul vähemalt 5 L. tasuta kütet, mida tema nimetab "tööandja soodustuseks" tööle ja koju sõiduks
  Vastust sellele "diiseldamise" fenomenile tasuks otsida samast kohast.  Ega meie väike Eesti ei erine palju suurest Ukrainast  [Pilt: icon_smile_hihi.gif]

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA

(17-03-2016, 10:34 AM)h2rra Kirjutas:  Vanemad härrasd peaks ikka mäletama-tunnistama, miks soositi diisel sõidukeid.   [Pilt: icon_smile_hihi.gif]  Bensiin oli kallim kui diisel ja diislit sai tööandja kulul paagist varastada niipalju, kui julgust jätkus. Oma raha ei kulutatud, pigem müüdi veel teistele. Ökonoomia ja kasum koos.
  Nüüd aga elu teisem. Omanik jälgib tööaega ja kütusekulu lausa "taevatähtede" abiga ja ikkagi mõni nupumees oskab tasapisi näpistada tagasivoolust päevajooksul vähemalt 5 L. tasuta kütet, mida tema nimetab "tööandja soodustuseks" tööle ja koju sõiduks
  Vastust sellele "diiseldamise" fenomenile tasuks otsida samast kohast.  Ega meie väike Eesti ei erine palju suurest Ukrainast  [Pilt: icon_smile_hihi.gif]

Jah,nii ta oli. Aga nüüd on teised ajad. Mulle ei tilgu kütust rohkem kuskilt kui ainult tanklast. Ju siis enam ei liigu..... ja jagub ainult pumba juures olijatele. Big Grin

(17-03-2016, 10:28 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  No ma olen saanud oma bensu Mosse ka 9 l. sajale jooksma aga see on ainult trassil....

Minu kulu on 6 kuu keskmine tankimiste järgi. Ikka samast kohast paak teise plõksuni täis ja kviitung odonäiduga taskusse. Ma muidugi ei välista, et nullindatel oli bensiin rammusam ja praegu sama numbrit enam ei saaks. Toungue Muide, isa sai sama autoga hiljem sõites kaheksaga hakkama. Aga tal jäid jälle pidurid kasutamatusest kinni...

Mõõdunõuga hetkekulu mõõtmine kehtib nendes tingimustes, kus mõõtmine toimus. Pika aja keskmine annab reaalse kulu igapäevakasutusel. Koos külmkäivituste ja aknakaapimispausidega.

Tuletan meelde, et mosse mootori töömaht on poolteist liitrit, mitte pealtkahe, nagu Volgal (või praegu foorumis kuumalt käival uaasikul). Vat neid ei mahuta 10 alla ilma sooritusvõimes kaotamata.

Samas: kütus on praegu odav ja kaks liitrit sajale kütusesäästu annab paarituhandekilomeetrise kuuläbisõidu juures vaid loetud kümneid rublasid säästu. Samas suurusjärgus, nagu mõttetutest möödasõitudest loobumine ja kiiruse langetamine veoautode piiraja tasemele Toungue

Siiani toob muige näole, kui põhjanaabrid ehitasid sadamat  Muugale.  Koos sai tihti päeva lõpus head ja paremat maitstud - joodud kuid soomlastest autojuhid ei saanudki selgeks, miks meie spidomeetreid kerime...  See tüüpiline suurte silmadega,  Partsu moodi pea kõveriti keeramine oli alati tulemuseks, kui bensiin-kerimine ja palgad jutuks tuli.   [Pilt: icon_smile_hihi.gif]
  Siis tulid ju nemad kapitalistlikust ühiskonnast meie hoovile.

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 67 külali(st)ne