(Seda postitust muudeti viimati: 17-12-2015, 23:13 PM ja muutjaks oli honkomees.)
(17-12-2015, 21:04 PM)krossifänn Kirjutas: Huvitav lugu ja lahedalt kirjutatud ksf.Daffi poolt. "Mis ekskavaator see siis ikka olla võis" ? Ehk mõni välismaine või siis vene E-157 või E-352.Mõlemate tootmine lõpetati juba 60ndatel.157-l oli originaalis mootor põkalt(D 20)... E-352 peaks küll sünnist saati russi mootoriga olema ja sellel sai kabiinist mootoriruumi minna.
Veel variandiks E-304, sel originaalis mootor D-35 (traktor KD-35), mis sisuliselt pea sama kui esimese russi oma.
(17-12-2015, 21:04 PM)krossifänn Kirjutas: Huvitav lugu ja lahedalt kirjutatud ksf.Daffi poolt. "Mis ekskavaator see siis ikka olla võis" ? Ehk mõni välismaine või siis vene E-157 või E-352.Mõlemate tootmine lõpetati juba 60ndatel.157-l oli originaalis mootor põkalt(D 20)... E-352 peaks küll sünnist saati russi mootoriga olema ja sellel sai kabiinist mootoriruumi minna.
Veel variandiks E-304, sel originaalis mootor D-35 (traktor KD-35), mis sisuliselt pea sama kui esimese russi oma.
Jah on küll pea-aegu sarnane aga silindri läbimõõt on MTZ-2-l 105 mm. Katal aga 100 mm. No pole ise ühtegi Kata mootorit oma silmaga näinud.
(17-12-2015, 21:04 PM)krossifänn Kirjutas: Huvitav lugu ja lahedalt kirjutatud ksf.Daffi poolt. "Mis ekskavaator see siis ikka olla võis" ? Ehk mõni välismaine või siis vene E-157 või E-352.Mõlemate tootmine lõpetati juba 60ndatel.157-l oli originaalis mootor põkalt(D 20)... E-352 peaks küll sünnist saati russi mootoriga olema ja sellel sai kabiinist mootoriruumi minna.
Veel variandiks E-304, sel originaalis mootor D-35 (traktor KD-35), mis sisuliselt pea sama kui esimese russi oma.
E-304 välistasin sest sellele peaks küll juppe jaguma.90ndatel oli veel tootmises(uus mudelitähis EO-3211)
(17-12-2015, 21:04 PM)krossifänn Kirjutas: ... "Mis ekskavaator see siis ikka olla võis" ? Ehk mõni välismaine või siis vene E-157 või E-352.Mõlemate tootmine lõpetati juba 60ndatel.157-l oli originaalis mootor põkalt(D 20)
E-352 peaks küll sünnist saati russi mootoriga olema ja sellel sai kabiinist mootoriruumi minna.
Marki tõesti ei oska öelda aga oli vene ekskavaator. Ja egas tol ajal ei tundnudki huvi selliste "pisiasjade" vastu. Väärtushinnangud olid alles kujunemisjärgus ja hoopis teise suunitlusega võrreldes praegusega.
Nool oli selline nagu E-157 ülemisel pildil, pikk vinklist konstruktsioon. Juhtimine oli täis mehhaaniline ja juhiruumist sai minna mootoriruumi. Seal oli mootor mis välimuselt meenutas Jumz-i mootorit, arvata võib,et oli MTZ-5 oma. Mootoriruumis oli kole pime, ei ühtegi akent. Mootori otsas oli mingit sorti sidur mida juhiti pika kangiga. Kui oli ühendatud siis toetasid kangi mootori peale, oli täpselt vastu dekompressiooni hooba ja kui lahutasid ära lükkasid kangi põrandapeale pikali.
Vanematel meestel oli selline mitteametlik klassifikatsioon kus asju kutsuti hellitusnimedega nagu: "Kummijuku", Õhupüss", "Piilu", "Väike piilu". Meie aparaadi kohta öeldi piilu aga ei mäleta kas suur või väike. Millegipärast tundub, et oli ikka väike piilu. Värvipoolest oli masin hall.
Pigem oli "Suur piilu". E-157 oli "väike piilu" ja sellel polnud võimalik kabiinist mootoriruumi pääseda ,sama E-304-ga.
Mõtlesin et mis valemiga sai abimees mootorit seisata kui see omapäi jalutama läks ? See sai võimalik olla vaid E-352-l ,teistel oleks pidanud nn.mootoriseiskaja liikuma mööda liikuvaid roomikuid...!!!
E-352 on ülim haruldus ja minuteada ainus enavähem komplektne eksemplar asub Eesti Põllumajandusmuuseumis Ülenurmel.Võimalik et ainus Baltimaades ja ka Venemaal.Olen jälginud vene saite http://www.techstory.ru/ http://rcforum.ru/ ja seal pole kohanud ühtegi pilti siiani säilinud E-352-st.
Daff - Sa tegid ajalugu kangutades viimase "dinosauruse" kange mõttega "dinosaurus üles äratada" !!!
Siiski meenub et Ukrainas paar aastat tagasi müüdi sellist masinat.
Just see masin mis krossifänn Su pildil oligi meie valduses kevadest kuni esimeste öökülmadeni. Oleks tookord teadnud, et tegemist sellise rariteediga. Edasi ei hakka fantaseerima.
Ega seal fantaseerimiseks palju ruumi jää...niikuinii oleks "metallihunti" läinud.Tol ajal "Eesti Põllumajandusmuusem"-le pakkudes oleks keeldutud või siis tooge kohale oma transpordil ja heal juhul aitähh - kogu ürituse eest...
Ainuke emotsioon võib tulla sellest et kusagil väikses kirjas on mainitud annetaja nimi.
(02-03-2016, 16:14 PM)donn Kirjutas: Ma ei tea vene tehnikast suurt midagi, aga tean, milline nägi välja kodus seisnud Joss (T-100). Kas T-130 kutsutakse ka "Jossiks"?
Ikka Joss jah. Suhteliselt offtopic, aga kas seda halli Jossi siis enam Teil alles pole? Too pill tegi nii aastat 15-17 tagasi minujuures metsateed...
Aitan seadmete monteerimis ja demonteerimistöödel ning konstruktsioonide ehitamisel www.ransar.ee
info[ät]ransar.ee
51934170
Jäi Saksamaal silma selline vaatamisväärsususeks kohandatud "JOSS". On kenasti autohofi sissesõidul eksponeeritud. Treileri päritolu kohta ei oska midagi öelda aga vedukiks on ette riputatud vana MAZ.
Ja veel kaks uuemat Jossi mis arvatavasti on teel Saksamaale Ljepaja sadamast kuna nad olid pandud platvormi peale ja ootasid ooteplatsil koos kaubaga mis läheb laeva. Pop teema see vene raud.
(Seda postitust muudeti viimati: 10-04-2016, 18:58 PM ja muutjaks oli cesium.)
(10-04-2016, 18:09 PM)Daff Kirjutas: Jäi Saksamaal silma selline vaatamisväärsususeks kohandatud "JOSS". On kenasti autohofi sissesõidul eksponeeritud. Treileri päritolu kohta ei oska midagi öelda aga vedukiks on ette riputatud vana MAZ.
Veduriks ikkagi Kraz ja traktori all sõbralikus Poolas toodetud Zremb P40*
Ei tea mis nad nende "uuemate" jossidega seal Saksas teevad, praktilist väärtust neil ju otseselt ei ole võrreldes tänapäeva tehnikaga. Kas tõesti mingid entusiastid tarivad endale mõne kohale ja vuntsivad nö muuseumieksponaadiks.. Tänuväärt töö igal juhul, vaevalt, et neid Venemaal väga säilib järeltulevatele põlvedele.