Nu nii, muinasjutt jätkub.
Täna siis sai päev kütmata garaazhis veedetud... jahe on ikka... ja sai eesmärgiks võetud, et kunagi algupärane mootor kokku laduda.
Eelnevalt on siis kõik osad puhastatud nii ultrahelivannis, kui ka "tavaliselt"
Karteri pooled, silinder, väntvõll, käisid ultrahelivannis ujumas. Silinder veel ekstra roostetõrjet väljast poolt + motip kuumuskindel must värv selga.
Silindri pea sai korralik soetatud, leotatud ja pestud... aga ikkagi jäi natuke "liiva/muda" jääke ribidevahele aga ei häiri praegu, sest veel ei värvi.. Dekomressiooniklapp lahti võetud ja puhastatud, küünla leidsin uue väärse originaali А11У.
Uued tikkpoldid (tellitud kaks komplekti, sest alla 15€ ei saanud tellimusi teha) e. 7€ komplekt...
Uus remontmõõdus kolb (vana kolb kaalus 125g uus 135g) + sõrm. Sai mõõdetud kogu kolvimängu pikikepsu liikumise loksu ja sain 0,25mm, peaks olema OK.
Kui juba kaalumiseks ja arvestamiseks läks, sai vaadatud seda Palu piibli väntvõlli tasakaalustustegurit... Kogu arvutuste tulemus oli 0,74. Palu mainib, et see peaks jääma vahemikku 0,5-0,6. Isegi kui eksisin oma 10% vastukaaluga, siis alla 0,7 ei saa kuidagi (loodan, et eksisin rohkem...) . Seega puht tehniliselt ei peaks mootor väga suurtesse pööretesse minema aga see eest tühikäigul peaks olema hea. Aga ei pööra praegu sellele väga suurt tähelepanu, lihtslalt mootor oli ju lahti, mõõteriistad käepärast ja tiba aega ju oli
.
Pea uued sidurikettad, käimalöömise sektor ja kett.
Seekord jätsin veel vana sidurikorvi, millel räämas käimalöömise hammakas... aga korralik ketihammakas. Ei hakanud praegu K175 sidurikorvi sinna paigutama, veendun enne mootori ja käigukasti töös, siis ehk võtan selle "tuuningu" ette.
Käigukastis vähekenegi mitte uue väärse väljanägemisega hammakas ära vahetatud uue väärse vastu s.h. uus veohammakas 7mm paksusega. Sirutatud käiguvahetuse hoobasid ja käiguvahetusvõlli hoova poolne ots taastatud (oleks saanud paremini aga...)
Kõik laagrid vahetatud uute SKF vastu v.a. üks hiinakas, mis läks käigukasti peavõlli ketiveo hammaka juurde - see oli 8mm paks. Originaal on 9mm ja sellega hakkas käigukasti kinni pooma. See oli põhjus, miks sai mootor peale silikoontihendiga kokku panemist uuesti lahti võetud...
Kõik uued poldid. Kahjuks on nende välja nägemine natuke erinev vanadest - väike pealmine faas uutel puudub ja uued näivad "paksemad"
Kokku pannes (ilma tihendipapita, vaid sai kasutatud
Locktite SI5920, ainuke tihend läks vändaotsa ja generaatori vahel olevale simmeri hoidja alla) sai kõik võllide loksud jäetud 0,2-0,3mm piiridesse (väntvõlli pikki võlli liikumine 0,3; käigukasti peavõll 0,2; alumine võll 0,3) kõik võllid kokku pannes ja poltide pingutamist liiguvad vabalt. Simmerid olid enam vähem korras, vahetatud ainult käigukasti peavõlli veoketi hammaka juures olev simmer. Väntvõlli siduripoolsele simmerile jätsin hammaka poolsele laagrile vändapoolsesse otsa laagrikatte alles - simmerile toeks, sest sealt poolt ei tohiks laagri õlitust tulla....
Rahalises mõttes jääb kogu uuenduskuur sinna 100€ juurde + mootori hankimine ehk siis soovida täitsa korras ja renoveeritud mootorit, siis ~200...300 +x € eelarvega tuleks arvestada
Hetkel paistab, et mootor sai korralikult kokku ning seest puhas, korras ja tummine. Eks näis kas "paistmisel" ka tõepõhi all.
Huvitav on ikkagi see, et kui süüdet paika ajada siis 4mm enne ÜSS on väga raske saavutada, nii genekas, kui ka kontaktplaat peavad kõige äärmistes asendites olema, siis on nibin nabin. 4+ enne ÜSS on edasine reguleerimise võimalus, alla selle ei saa kohe kuidagi. Samas tundub ka ekstentrik olema korras ja korrektses asendis ankru otsas.
Sai mootor sooja toodud, et tihendid paremini kuivaksid, ning kui homme hästi läheb peaks tule ka sisse saama.
Riga7 (1972), Kovrovets K58 (1958), K58@100, Minsk M103 (1963), Jawa 360 + velorex 560 (1972), Jawa 559(1965), 2x Kovrovets K-175 (1958), Triumph Bonneville T100 (2019)
50+ vanused rattad EU matkad e. FB teema "Lõunasse Päikest otsima":
https://www.facebook.com/groups/471167806998913