Teema on suletud

KÜSIMUSED, mis oma teemat ei vääri

Kuradi pursuid sellised, mis aknaid teile üldse vaja on. Hobene ja kaarik ajas juba ammu asja ära, miks mitte ka tänapäeval?  Big Grin

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

(19-08-2016, 14:43 PM)mlsluik Kirjutas:  Kuradi pursuid sellised, mis aknaid teile üldse vaja on. Hobene ja kaarik ajas juba ammu asja ära, miks mitte ka tänapäeval?  Big Grin

Mootor on ju lisavarustus kaarikul juba sada aastat olnud seega tuleb jälle kõndima õppida Big Grin

Mina jälle ei saa aru, miks tehakse tänapäeval punktist A punkti B sõitvaid autosid, millel EI OLE elektriaknaid ja automaatkasti.
No mida, krt, sa ntx. linnas neid käike pead vahetama? VAG-i DSG sõidab juba nagunii ökonoomsemalt, kui sa ise seda käsitsi vahetades iganes suudaks ning auto vanaks saades pead vahetama mingeid sidurikorve ja hoovastikupukse. Vanemad kastid, ok, panevad pool liitrit kütusekulu otsa, aga ...sul on käed vabad, saad jäätist süüa, mune sügada, misiganes. Ja ei pea mingi toikaga vehkima.
Automaat on igapäevaliikuril must.

Teine asi on muidugi tagaveolised kiireltsõitvad autod, neil on manuaal vajalik, sest tahad ju enne kurvi ntx. teist vägisi sisse pressida, mida automaadiga ei saa. Aga neid on vähe.

(19-08-2016, 11:29 AM)Basilio Kirjutas:  
(19-08-2016, 10:24 AM)13piisab Kirjutas:  Jääteel olen minagi püüdnud ette kujutada, kas ja kuidas aken vees avaneb. Ilmselt ikka avaneb - olemuselt on ju (ka väikese soolsusega?) vesi dielektrik, niiet vaevalt, et vähemasti lihtsam elekter seda nähes kohe minestab.
Nii kähku ei tee vesi elektri-vidinatele midagi, sest elektrolüüs võtab veidi aega. Selle aja peale oled ammu väljas või uppunud. Probleem võib tekkida veesurvega, mis aknaklaasi kinni kiilub. Nii et oleneb sügavusest.
Arvan, et vee surve aknaklaasi lahti tegemist ei mõjuta, sest aken ei liigu erinevate rõhkudega risti ega isegi mingi nurga all. Rõhk mõjutab ukse avamist. Ega ise proovinud ei ole, aga teoreetiliselt peaks olema sügavamal vees (isegi 10 m) ust võimatu avada enne kui salongis olev rõhk on lähedane väljaspool oleva rõhuga.

Veesurve surub akna nii kinni et enne keerad vända küljest kui aken liikuma hakkab...  Mossega sai kunagi jääd altpoolt vaadatud, polnud hea tunne. Löö klaas puru või oota niikaua kui seespoolt ka vesi on, ega enne välja ei saa.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB

(19-08-2016, 15:59 PM)stihl Kirjutas:  Mina jälle ei saa aru, miks tehakse tänapäeval punktist A punkti B sõitvaid autosid, millel EI OLE elektriaknaid ja automaatkasti.
No mida, krt, sa ntx. linnas neid käike pead vahetama? VAG-i DSG sõidab juba nagunii ökonoomsemalt, kui sa ise seda käsitsi vahetades iganes suudaks ning auto vanaks saades pead vahetama mingeid sidurikorve ja hoovastikupukse. Vanemad kastid, ok, panevad pool liitrit kütusekulu otsa, aga ...sul on käed vabad, saad jäätist süüa, mune sügada, misiganes. Ja ei pea mingi toikaga vehkima.
Automaat on igapäevaliikuril must.

Teine asi on muidugi tagaveolised kiireltsõitvad autod, neil on manuaal vajalik, sest tahad ju enne kurvi ntx. teist vägisi sisse pressida, mida automaadiga ei saa. Aga neid on vähe.

Punktist A punktini B ei pruugi ju igalmehel linnavahel olla. SmileAga see käed vabad asemel mune sügada vms. kuulub ehk rubriiki Mõistusevastased manöövrid liikluses sic. Big Grin

Tegelikult see lisade rohkuse teema on täiesti aktuaalne.
Vaadates uusi autosid, siis sellist enam ei olegi mille ainuke lisa on kesklukk ja manuaalne kliimaseade.
Õigemini on aga see on siis mingi tatitops mitte auto.

varsti paarkümmend aastat vag grupi liikuritega sõitnuna saan öelda ainult seda, et elektri jõul liikuvad aknad on ebamugavusvarustus.
ema-tütre vaidluste asemel võiks mõni tootja selle peale tulla, et pakkuda (lisaraha eest mõistagi) dubleeritud lahendust.
no vähemasti juhiuksel võiks küll vänt olla.

(20-08-2016, 23:12 PM)diesel Kirjutas:  varsti paarkümmend aastat vag grupi liikuritega sõitnuna saan öelda ainult seda, et elektri jõul liikuvad aknad on ebamugavusvarustus.
ema-tütre vaidluste asemel võiks mõni tootja selle peale tulla, et pakkuda (lisaraha eest mõistagi) dubleeritud lahendust.
no vähemasti juhiuksel võiks küll vänt olla.

See lahendus läheks ehk liiga kalliks.Esiteks:palju neid tahtjaid õige on.Teiseks:vändaga Sa reduktorit üle ei keera,asi eeldaks mingit ümberlülitust,ehk lugu läheks aina ebamugavamaks Big Grin

(20-08-2016, 23:12 PM)diesel Kirjutas:  varsti paarkümmend aastat vag grupi liikuritega sõitnuna saan öelda ainult seda, et elektri jõul liikuvad aknad on ebamugavusvarustus.
ema-tütre vaidluste asemel võiks mõni tootja selle peale tulla, et pakkuda (lisaraha eest mõistagi) dubleeritud lahendust.
no vähemasti juhiuksel võiks küll vänt olla.

  Dubleeritud vast mitte aga peale sidrunit millel ukse juhtmed alatasa ära murdusid, siis ei tundunud el aken küll mingi meeletu mugavus lisa  Big Grin Automaat kastist rääkides, töökaaslasel on tomat Toyota, talvel sai õhtusest +2 st -15. Hommikul läks auto ilusti käima aga käigud keeldusid sisse minemast. Väga lahe, kuna auto läks ju käima sai see kenasti puhtaks tehtud. Ainult selleks, et viis minutit hiljem auto seisma jätta ja bussipeatuse poole trampima hakata.

You see, pal, Elvis can´t read a contract.
All he knows is, no Ferrari, no rides with the top down.

Loen ka siin Teie pikale veninud mõttevahetust auto elektriliste lisandite teemal...
Ärge muretsege. Arvestades viimase aja suundumusega isesõitvate ja pealegi elektriautode poole ja mõeldes kõigi nende euroseaduste, määruste, ettekirjutuste jms sisulise olemuse peale, siis tõenäolislt keelatakse varsti üldse selliste autode kasutamine ära, kus puuduvad päevakorras olevad lisandid. (Prantslased olla millegi analoogsega juba alustanud.)
Et siis varsti ei tohi kasutadagi autot, kus on veel mingid vändad, nupud, kangid jm juhtimisseadmed. Iseäranis ei tohiks naisolevused sõidu ajal vänta näppida. On nad siis parajasti roolis, või mitte.
Kuidas muidu saaks inimesi sundida uusi ja „kasutaja,- ning keskkonnasõbralikke“ autosid ostma! Ikka kõik vana ja aegunu tuleb ära keelata ja pressi alla saata.
Kas meil on edaspidi ka veel juhilubasid tarvis, kui see automobiil ise oskab sõita? Kas selle auto võib saata omapead lapsele kooli/lasteaeda järgi, või peab siiski mõni täiskasvanu ka kaasas olema? jne. Sellised saavad meie probleemid ja küsimused juba lähemas tulevikus olema. Mitte et keegi vändast puudust tunneks.

Demonstreeriks vahepeal oma teadmisi elektrist(üsna puudulikke)
Nimelt on  käsil projekt, kus soovin kasutada 3F 380V 7,5kw elektrimootorit. Mingil põhjusel läks mul täiesti meelest ära, et majja tuleb 3X230v, mitte 3x400V. Loomkatsete tulemusena selgus üsna kiirelt, et investeering mootorisse oli ehk asjatu, sest peale kaitsmete väljalöömise juhtunud suurt miskit. Faasipingete mõõtmisel jõudis eelmainitu kohale, et ei tulegi ju sellist elektrit majja. Kas on üldse mingid variandid seda kodustes oludes toimima saada, või peab midagi muud välja nuputama?

   

mähised kolmnurka ühendada...näita pilti klemmkarbist mootoril, kuhu juhtme ühendasid

Tõde on valus lugeda...    (glavliti kustutuskummile)  EV.põhiseadus § 45

Tegelikult on alati kõige ohtlikumad inimesed ühiskonnas truualamlikud käsutäitjad kelle ainuke soov on
                                           OLLA KEEGI JA SILMA PAISTA

(22-08-2016, 13:23 PM)alfredo Kirjutas:  Demonstreeriks vahepeal oma teadmisi elektrist(üsna puudulikke)
Nimelt on  käsil projekt, kus soovin kasutada 3F 380V 7,5kw elektrimootorit. Mingil põhjusel läks mul täiesti meelest ära, et majja tuleb 3X230v, mitte 3x400V. Loomkatsete tulemusena selgus üsna kiirelt, et investeering mootorisse oli ehk asjatu, sest peale kaitsmete väljalöömise juhtunud suurt miskit. Faasipingete mõõtmisel jõudis eelmainitu kohale, et ei tulegi ju sellist elektrit majja. Kas on üldse mingid variandid seda kodustes oludes toimima saada, või peab midagi muud välja nuputama?
Kunagi ja kuskil ei tule 3*380V. Igal pool tuleb 3*230 + N. 380V on faaside vaheline pinge, 230 on faasi ja N vahel. Sinu mootoril ei ole vaja N kuhugi mähistesse lasta, kõik toimub faaside vahel. N jaoks võib olla koht kuskil küll aga see on seotud mootori kestaga kui üldse.

Panen h2rrale(tänud kaasa mõtlemast) pildi ka värskelt lahti võetud ja kaua seisnud ühenduskarbist. huvitaval kombel seal N ühendust polnudki, kuigi väidetavalt oli tööd teinud aastaid.
   

Hr.klaave, kas ma saan õieti aru, et N tuleb lahti ühendada? Uuel ühendusel panin N ka ilusti maanduse märgi alla, aga ehk mõtlesin üle?

Vaata üle oma maja kaitsmete suurus, äkki on liiga pisikesed, näiteks 5 või 10 amprised vms, siis käivitusvool peksabki nad välja.

Parem varblane käes, kui kajakas pea kohal!

Minimaalselt on sinna C karakteristikuga 16A kaitset vaja.
Sujuvkäiviti võib samuti vahele toppida - vähendab käivitumisel tarbitavat voolu.
Käega keerates käib võll ikka ringi, st kinni pole roostetanud vms?

(22-08-2016, 13:54 PM)alfredo Kirjutas:  Panen h2rrale(tänud kaasa mõtlemast) pildi ka värskelt lahti võetud ja kaua seisnud ühenduskarbist. huvitaval kombel seal N ühendust polnudki, kuigi väidetavalt oli tööd teinud aastaid.


Hr.klaave, kas ma saan õieti aru, et N tuleb lahti ühendada? Uuel ühendusel panin N ka ilusti maanduse märgi alla, aga ehk mõtlesin üle?

Mootori maandus e tee kunagi paha.Toas 220v nulli ja faasi vahe kutsuti vist majapidamisvool,faaside vahel 380 ja 3 faasi see juba tööstusvool.Vot seda kolmnurka ja mitte kolmnurka ei oska a mina ja lähen targemate juurde.

C1, C2, C3 on kaane all olevatele ühendusklemmidele kirjtuatud. Sinna paned oma faasid külge. C4,C5,C6 peavad olema kokku ühendatud omavahel. Siis on tähtühendus.

Nii, prooviks järgemööda tagasisidet anda.

Majal on ikka 25A peakaitse.

Toita proovisin läbi B13 ja B16 kaitsmete. Lööb algul kaitsme välja ja teistkordsel lülitusel peakaitsme õues.
Mootori viskab hetkeks järgi, ringi käib vabalt ja müüja väitis jumalakeeli, et töötab. Ostsin selle juba talvel, nüüd pole enam kuhugi kaevata. Lähen proovin kuskilt kangema kaitse vaadata.

Kevadel proovisime ühte veneaegset puulõhkujat käivitada ja sellele ei tohtinud küll PE-d külge panna, samamoodi lõi käitsmed välja kohe. N samas oli nagu küll küljes.

Panen pildi, mis karbi alt leidsin.
   
Ja parema pildi ühendusest karbikus, hetkel küll lahti ühendatud. tahtsin kuhugi mõnele vastavaleasjapulgale  kontrolli viia asja.
   

Muidugi veel lüliti küsimus on ka, hetkel on sama rubilnik küljes, mis ostes kaasa tuli. Ehk on mingit muud asjandust vaja, et kuidagi sujuvamalt käima tõmbaks mootori? sujuvkäiviti või kuidas iganes neid nimetatakse?
Teema on suletud




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne